Otomatik hedefler

  1. Otomatik hedefleri nasıl etkinleştirip yönetebilirim?
  2. Kısıtlamalar
Not. Otomatik hedefler, otomatik sayaçlar için kullanılamaz.

Sitedeki çeşitli eylemlerle ilgili verileri toplayan bu metrik, belirli eylemlere dayanarak hedefleri otomatik olarak oluşturabilir:

Sitedeki eylem Metrica neleri izler?
E-posta adresine tıklama Tüm e-posta adresleri. Metrica, e-posta adreslerini bağlantılardaki mailto:<adres> parametresine göre tanır.
Telefon numarasına tıklama Tüm telefon numaraları. Yandex.Metrica telefon numarasını bağlantıdaki tel parametresine göre tanır.

Butona tıklama (Otomatik hedef: Başvuru vb. dahil)

Sitedeki tüm butonlara veya diğer tıklanabilir öğelere tıklamalar. Metrica, bir sitedeki tıklanabilir öğeleri a, button, div ve input etiketlerine göre tanır.

Yandex Business'a eklenen web siteleri için bu tür hedefler farklı butonlar için oluşturulabilir (örneğin: Otomatik hedef: Başvuru gibi) Bu tür hedefleri silmemenizi öneririz: Bunlar reklamın kalitesinde ve verimliliğinde artış sağlayabilir.

Mesajlaşma uygulamasına geçiş Sitede geri bildirim için kullanılan herhangi bir mesajlaşma uygulamasına geçişler. Örneğin: WhatsApp, Viber, VK Messenger, Facebook Messenger vb. Metrica, mesajlaşma uygulamalarını bağlantılardaki URL'lerden tanır.
Form gönderme Sitede her türlü geri bildirim formunun gönderilmesi. Form sitede form öğesinin ve formun kimlik belirleyicisi (id), adı (name) veya DOM öğesi yolu gibi parametrelerinin bulunup bulunmadığına göre belirlenir.

Doğru çalışması için veri doğrulamayı ayarlayın.

Dosya indime

Siteden her türlü dosyanın indirilmesi.

Dosya türleri
  • belge;
  • metin;
  • yürütülebilir dosya;
  • sunum;
  • uygulamalar;
  • sıkıştırılmış dosya;
  • video;
  • ses dosyası.
Desteklenen dosya uzantıları
  • 3GP
  • 7Z
  • AAC
  • AVI
  • APK
  • CSV
  • DJVU
  • DOCX
  • EXE
  • FLAC
  • FLV
  • GZ
  • KEY
  • MIDI
  • MKA
  • MKV
  • MP3
  • MP4
  • MPEG
  • MOV
  • MSI
  • OGG
  • PDF
  • PKG
  • PPS
  • PPT
  • PPTX
  • RAR
  • RTF
  • TXT
  • WAV
  • WMA
  • WMV
  • WMF
  • XLSX
  • ZIP
Site içi arama Ziyaretçilerin aramayı ne sıklıkta kullandıkları. Yandex.Metrica, adresleri, q, text, query veya search parametresine göre tanır.
Servis eylemleri JivoChat, Nethouse vb., Yandex.Metrica ile entegre olan servislerin paylaştığı eylemler.
Sosyal ağlara geçiş

Siteye eklenen herhangi bir sosyal ağa geçişler. Örneğin: Instagram, VK.com, Facebook, YouTube vb. Yandex.Metrica, sosyal ağları bağlantılardaki URL'lerinden tanır.

Ödeme sisteminden geri dönüş. Ziyaretçilerin ödeme sistemine geçiş yaptıktan sonra siteye ne sıklıkla geri döndükleri. Metrica ödeme sistemlerini yönlendirme (referer) sayfasında URL'lerinin bulunmasına göre tanır.
E-ticaret: Sepete ekleme Ürünün sepete koyulması bir e-ticaret işlemi olan add için çalışır.
E-ticaret: satın alma Web sitesinden gerçekleşen alım işlemidir; bir e-ticaret işlemi olan purchase için çalışır.
İletişim bilgilerini doldurma

İletişim bilgilerinin site sayfalarındaki form alanlarına girilmesi. Aralık 2023'ten bu yana bu hedefe ulaşmak için iletişim bilgilerinin herhangi bir şekilde doldurulmasının saptanması yeterlidir. Sayaç ayarlarında Ek izleme ayarlarını etkinleştir seçeneği aktifse hedef iletişim bilgileri siteye ilk girildiğinde oluşturulur; veriler Yandex Metrica'ya hash'lenmiş şekilde aktarılır. Bu seçenek kapalıyken Metrica verilerin yalnızca girildiğini saptar fakat girilen verileri işlemez.

Yandex ID ile kullanıcı girişi

(Otomatik hedef: Yandex ID ile kullanıcı girişi yapıldı)

Yandex ID ile kullanıcı girişinin tamamlanmasını. Bir otomatik hedefe ulaşmanın iki yolu vardır:
  • Site sahibi, firstPartyParams yöntemini kullanarak aktardı,
  • Kullanıcı, siteye giriş yapmak için kullandı.

Tüm diğer durumlarda otomatik hedefe ulaşılamaz.

Ayrıca, çeşitli sektörler için önerilen hedeflerin listesini kullanabilir ve sitede, belirttiğiniz ID'lere sahip eylemlerin bilgilerini aktarmayı destekleyebilirsiniz. Bu durumda, bilgileri aktarılan eylemlerin izlenmesi için hedefler otomatik olarak oluşturulur. Ayrıca, sitenizde Google Analytics ve Facebook Pixel araçlarını kullanmanız halinde Yandex Metrica önerilen hedeflerle ilgili olan bu sistemlerin işaretlemesini tanıyabilir ve ilgili yararlı eylemler için hedefleri otomatik olarak oluşturabilir.

Metrica işletmenizin faaliyet alanına göre en uygun hedef seçenekleri önerir:

Servisler
Metrica'da hedef adı Yararlı gelişme
Siteye kayıt Ziyaretçi siteye kaydoldu
İletişim bilgisi doldurma Ziyaretçi iletişim bilgilerini sağladı
İletişim bilgisi onaylama Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı
Siteye kullanıcı girişi Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı
Bülten aboneliği Ziyaretçi bültene abone oldu
Başvuru formu açma Ziyaretçi başvuru formunu açtı
Başvuru formu gönderme Ziyaretçi başvuru formunu doldurup başvuruyu gönderdi
Sohbet açma Ziyaretçi sohbeti açtı
Sohbette mesaj gönderme Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi
Favorilere ekleme Ziyaretçi bir hizmeti favorilere ekledi
Siparişe başlama Ziyaretçi sipariş işlemine başladı
Ödeme şekli seçimi Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti
Siparişin başarıyla tamamlanması Ödeme işleminin tamamlanması
Emlak
Metrica'da hedef adı Yararlı gelişme
Siteye kayıt Ziyaretçi siteye kaydoldu
Sohbet açma Ziyaretçi sohbeti açtı
Sohbette mesaj gönderme Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi
Başvuru formu açma Ziyaretçi başvuru formunu açtı
Başvuru formu gönderme Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi
Toplantı onayı Ziyaretçi toplantıyı onayladı
İnternet mağazaları
Metrica'da hedef adı Yararlı gelişme
Siteye kayıt Ziyaretçi siteye kaydoldu
Siteye kullanıcı girişi Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı
Bülten aboneliği Ziyaretçi bültene abone oldu
Favorilere ekleme Ziyaretçi bir ürünü favorilere ekledi
Sohbet açma Ziyaretçi sohbeti açtı
Sohbette mesaj gönderme Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi
Sepete ekleme Ziyaretçi bir ürün veya hizmeti sepete koydu
Siparişe başlama Ziyaretçi sipariş işlemine başladı
Ödeme şekli seçimi Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti
Siparişin başarıyla tamamlanması Ödeme işleminin tamamlanması
Eğitim
Metrica'da hedef adı Yararlı gelişme
Siteye kayıt Ziyaretçi siteye kaydoldu
İletişim bilgisi doldurma Ziyaretçi iletişim bilgilerini gönderdi
İletişim bilgisi onaylama Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı
Siteye kullanıcı girişi Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı
Bülten aboneliği Ziyaretçi bültene abone oldu
Sohbet açma Ziyaretçi sohbeti açtı
Sohbette mesaj gönderme Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi
Başvuru formu açma Ziyaretçi başvuru formunu açtı
Başvuru formu gönderme Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi
Siparişe başlama Ziyaretçi sipariş işlemine başladı
Ödeme şekli seçimi Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti
Siparişin başarıyla tamamlanması Ödeme işleminin tamamlanması
Eğitime başlama Ziyaretçi eğitime başladı
Özgeçmiş (CV) oluşturma Ziyaretçi özgeçmişini hazırladı
Özgeçmişi gönderme Ziyaretçi özgeçmişini gönderdi
Özel ilan servisleri
Metrica'da hedef adı Yararlı gelişme
Siteye kayıt Ziyaretçi siteye kaydoldu
İletişim bilgisi onaylama Ziyaretçi iletişim bilgilerini doğruladı
Siteye kullanıcı girişi Ziyaretçi siteye kullanıcı girişi yaptı
Bülten aboneliği Ziyaretçi bültene abone oldu
Sohbet açma Ziyaretçi sohbeti açtı
Sohbette mesaj gönderme Ziyaretçi sohbette mesaj gönderdi
Satıcının/Hizmet sağlayanın iletişim bilgilerini görüntüleme Satıcının veya hizmet sağlayanın iletişim bilgilerini görüntüleme
Başvuru formu açma Ziyaretçi başvuru formunu açtı
Başvuru formu gönderme Ziyaretçi başvuru formunu gönderdi
Siparişe başlama Ziyaretçi sipariş işlemine başladı
Ödeme şekli seçimi Ziyaretçi ödeme yöntemini seçti
Siparişin başarıyla tamamlanması Ödeme işleminin tamamlanması
İlan yayınını doğrulama Ziyaretçi ilanın yayınlanmasını doğruladı
İlanı yanıtlama Ziyaretçi ilanı yanıtları
Satıcı veya hizmet sağlayan ile iletişim Ziyaretçi, satıcıyla veya hizmet sağlayanla iletişime geçti
Başarılı haberleşme Başarılı haberleşme
Toplantı onayı Toplantı onayı
Hizmet sağlayan siparişi yerine getirdi Hizmet sağlayan kişi hizmeti verdi
Favorilere ekleme Favorilere ekleme

Yandex.Metrica sitede yukarıda listelenen eylemlerden en az birinin sayfada gerçekleştiğini belirlediğinde hedefler, örneğin “Otomatik Hedef: Messenger'a girişler” gibi bir isim altında Hedefler sayfasında görüntülenmeye başlar.

Hedeflere göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefleri diğer Yandex.Metrica raporlarına ekleyin.

Otomatik hedefleri nasıl etkinleştirip yönetebilirim?

Kısa süre önce oluşturulan sayaçlar, hedefleri henüz olmayan sayaçlar veya az kullanılan sayaçlar için otomatik hedef oluşturma seçeneği ayarlarda varsayılan olarak etkin durumdadır. Sayaçta JavaScript eylemi türünde en az bir hedef varsa otomatik hedefler varsayılan olarak oluşmaz.

Metrica'nın hedefler oluşturması için sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneğini etkinleştirin.

Hedefleri şu şekilde yönetebilirsiniz:

: Düzenle

Otomatik hedeflerin yönetebileceğiniz öğeleri başlık ve gelir düzeyi; ayrıca Yeniden pazarlama seçeneğini açabilir veya kapatabilirsiniz. Diğer alanlar düzenlenemez.

Telefon numarasına tıklamayı izleme sayfasına gidip "Telefon numarasına tıklama" adlı otomatik hedefi nasıl düzenleyebileceğinizi öğrenebilirsiniz.

: Sil

Silinmiş hedef bir daha geri yüklenemez; gerekirse onu manuel olarak tekrar oluşturabilirsiniz.

Kısıtlamalar

  • Otomatik hedefler, sayacın toplam hedef sayısına dahil edilmez.
  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
  • Sayaçta aynı koşula sahip başka bir hedef varsa otomatik hedef oluşturulamaz.
  • Servis, bir sayaçta ziyaretçinin aynı hedefe saniyede en fazla bir kere ulaşmasını kaydeder.
  • Bir ziyaret sırasında servis, sayaç için oluşturulan tüm hedefler için en fazla 400 hedefe ulaşma saptayabilir.
  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
  • Hedefi silerseniz, bununla ilgili toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenmez.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Yandex Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için aynı şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.


Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:
  • Yandex Metrica'da hedef koşulu, olası seçeneklerden bazıları kapsamıyor olabilir. Örneğin hedef, sayfa oturumunda verilen siparişin onaylanmasına göre ayarlandıysa ve sitede hızlı sipariş vermek de mümkünse.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kuruluysa.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.