Otomatik hedefler

Metrica, ziyaretçilerin sitedeki çeşitli eylemleriyle ilgili veriler toplar. Belirli eylemlere bağlı otomatik hedefler oluşturabilir:

Sitedeki eylem Metrica neleri izler?
E-posta adresine tıklama Tüm e-posta adresleri. Metrica, e-posta adreslerini bağlantılarda mailto:<adres> bulunmasına göre tanır.
Telefon numarasına tıklama Tüm telefon numaraları. Yandex.Metrica telefon numaralarını bağlantıda tel bulunmasına göre tanır.
Butona tıklama Sitedeki tüm butonlara veya diğer tıklanabilir öğelere tıklamalar. Metrica bir sitedeki tıklanabilir öğeleri a, button, div ve input etiketlerine göre tanır.
Mesajlaşma uygulamasına geçiş Sitede geri bildirim için kullanılan herhangi bir mesajlaşma uygulamasına geçişler. (WhatsApp, Viber, VK Messenger, Facebook Messenger ve diğerleri gibi). Yandex.Metrica mesajlaşma uygulamalarını bağlantılardaki URL'lerinin varlığından tanır.
Form gönderilmesi Sitedeki her türlü geri bildirim formlarının gönderilmesi. Form, sitede form öğesinin ve kimlik belirleyicisi (id), adı (name) veya DOM öğesi yolu gibi birkaç form parametresinin varlığına göre belirlenir.
Dosya indime

Sitede her türlü dosyanın indirilmesi.

Dosya türleri
  • belge;
  • metin;
  • yürütülebilir dosya;
  • sunum;
  • uygulamalar;
  • sıkıştırılmış dosya;
  • video;
  • ses dosyası.
Desteklenen dosya uzantıları
  • 3GP
  • 7Z
  • AAC
  • AVI
  • APK
  • CSV
  • DJVU
  • DOCX
  • EXE
  • FLAC
  • FLV
  • GZ
  • KEY
  • MIDI
  • MKA
  • MKV
  • MP3
  • MP4
  • MPEG
  • MOV
  • MSI
  • OGG
  • PDF
  • PKG
  • PPS
  • PPT
  • PPTX
  • RAR
  • RTF
  • TXT
  • WAV
  • WMA
  • WMV
  • WMF
  • XLSX
  • ZIP
Site içi arama Ziyaretçiler site içi aramayı ne sıklıkta kullanıyorlar? Metrica adresleri q, text, query veya search bulunmasına göre tanır.
Servis eylemleri JivoChat, Nethouse gibi Yandex.Metrica ile entegre olan servislerin paylaştığı eylemler.
Sosyal ağlara geçiş

Siteye eklenen herhangi bir sosyal ağa geçişler. Örneğin: Instagram, VK.com, Facebook, YouTube ve diğerleri. Yandex.Metrica, sosyal ağları bağlantılardaki URL'lerinden tanır.

Ödeme sisteminden geri dönüş Ziyaretçiler ödeme sistemine geçiş yaptıktan sonra ne sıklıkla siteye geri dönüyorlar? Yandex.Metrica, ödeme sistemlerini kullanılan referrer (yönlendirme yapan sayfa) ve URL'lerine göre tanır.
Sepet Ziyaretçilerin internet mağazasının web sitesinde sepet içeren sayfayı ne sıklıkta açtıkları.
Satın alma İnternet mağazasının web sitesindeki siparişlerin sayısı.
İletişim bilgilerini doldurma İletişim bilgilerinin site sayfalarındaki form alanlarına girilmesi. Hedef, sayaç ayarlarında Gelişmiş izleme ayarlarını kullan seçeneği etkinleştirilmişse, siteye ilk kez iletişim bilgilerini girdiğinizde oluşturulur.
Not. Otomatik hedefler, otomatik sayaçlar için kullanılamaz.

Kısa süre önce oluşturulan sayaçlar, hedefleri henüz olmayan sayaçlar veya az kullanılan sayaçlar için otomatik hedef oluşturma seçeneği ayarlarda varsayılan olarak etkin durumdadır.

Sayaçta JavaScript eylemi türünde bir hedef varsa otomatik hedef oluşturulmaz. Metrica'nın hedefler oluşturması için sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneğini etkinleştirin.

Yandex.Metrica sitede yukarıda listelenen eylemlerden en az birinin sayfada gerçekleştiğini belirlediğinde hedefler, örneğin “Otomatik Hedef: Messenger'a girişler” gibi bir isim altında Hedefler sayfasında görüntülenmeye başlar.

Hedeflere göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefleri diğer Yandex.Metrica raporlarına ekleyin.

Otomatik hedefleri şu şekilde yönetebilirsiniz:

1. Düzenleme

Otomatik hedeflerde; hedefin adını ve hedef gelirini düzenleyebilirsiniz; ayrıca Yeniden pazarlama seçeneğini etkinleştirebilir veya devre dışı bırakabilirsiniz. Diğer alanlar düzenlenemez.

2. Silme

Hedefi silmek için tıklayın: Silinmiş hedef bir daha geri yüklenemez; gerekirse onu manuel olarak tekrar oluşturabilirsiniz.

Kısıtlamalar

  • Otomatik hedefler, sayaç hedefleri toplam sayısına dahil edilmez.
  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
  • Servis, bir sayaçta ziyaretçinin aynı hedefe saniyede en fazla bir kere ulaşmasını kaydeder.
  • Bir ziyaret sırasında servis, sayaç için oluşturulan tüm hedefler için en fazla 400 hedefe ulaşma saptayabilir.
  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
  • Hedefi silerseniz, bununla ilgili toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenmez.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Yandex.Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için benzer şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.


Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:
  • Yandex.Metrica'da hedef koşul tüm olası seçenekleri kapsamayabilir. Örneğin hedef, sipariş onayı sayfasının ziyaret edilmesine ayarlanmışken sitede ayrıca hızlı sipariş vermek de mümkün olabilir.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kurulu olabilir.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.