Direct'ten arama istatistikleri

Yandex.Metrica yardımıyla reklamınızı gören potansiyel müşterilerin aramalarının kalitesini takip edebilir ve en başarılı reklam kampanyalarını belirleyebilirsiniz. Bunu yapmak için birkaç koşula uyulmalıdır.

Toplanan istatistikleri analiz etmek için:
  • En çok gelen arama sağlayan reklamı belirlemek için "Arama Kaynakları" raporunu kullanın.
  • Konuşma süresini, benzersiz ve cevapsız aramaların sayısını öğrenmek için "Arama İşleme Kalitesi" raporunu kulanın.
  • Yandex.Metrica'nın gerçekleşen ziyaretlerle ve site ziyaretçileriyle ilişkilendirebildiği aramaların sayısını öğrenmek için "Aramalar, Ayrıntılı Bilgi" raporunu kullanın. Bu rapor yardımıyla ayrıca aramaları getiren trafik kaynaklarını, reklam kampanyalarını ve anahtar kelimeleri de belirleyebilirsiniz.
  1. Yandex.Metrica, Yandex.Direct aramalarıyla ilgili verileri nasıl toplar?
  2. Arama istatistiklerini almaya nasıl başlanır?

Yandex.Metrica, Yandex.Direct aramalarıyla ilgili verileri nasıl toplar?

Genellikle Metrica'nın gelen arama verilerini belirli ziyaretlerle ilişkilendirmesi için site sahibi, ClientID veya UserID olmak üzere kimlik belirleme sistemini ayarlamalıdır. Yandex.Direct'ten veri toplayan Yandex.Metrica, ziyaretçileri tanıyarak siteye yaptıkları ziyaretleri Crypta teknolojisi yardımıyla gelen aramalarla ilişkilendirir.

Aramaları izlemek amacıyla Metrica özel bir hedef türü kullanır. Adı “Arama” olan bu hedef Metrica'da Ayarlar → Hedefler sayfasında görüntülenir. Arama, zamanlaması açısından en yakın ziyarete bağlanabiliyorsa Yandex.Metrica hedefe ulaşılmasını tespit eder.

Bu hedef, tüm Yandex.Metrica raporlarına eklenebilir. Hedef rapora eklendiğinde belirlenen hedef metriklerini kullanabilir. Hedef ve metrikleri segment oluşturma koşulu olarak seçilebilir.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.

Arama istatistiklerini almaya nasıl başlanır?

Yandex.Direct kampanyasında şu seçenekleri etkinleştirmeniz gerekir:

İstatistiklerin toplanması için otomatik Metrica sayacı kullanılır. Seçenekler etkinleştirildikten sonra sayaç, Direct kampanyasının Ayarlar menüsünde ve Metrica'daki Sayaçlarım sayfasında görüntülenir.

Varsayılan olarak sayaca erişim yetkisi Rehber'deki kurum sahibine ve temsilcilerine verilir. Gerekirse kuruma erişim yetkilerini düzenleyebilirsiniz.

Arama bilgileri Metrica'ya 24 saat sonra görüntülenir.