Sosyal ağlara geçişi takip et

Not. Sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneği etkinleştirilmişse hedef otomatik olarak oluşturulur.Bu hedefi diğer otomatik hedefler gibi yönetebilirsiniz.

Web siteniz sosyal ağ bağlantıları içeriyorsa Yandex.Metrica yardımıyla bu bağlantılardan sosyal ağlara geçiş sayısını takip edebilirsiniz.

Yandex.Metrica'da bu amaçla özel bir hedef ayarlamanız gerekir. Bu hedefi;
  • Sitedeki tüm sosyal ağlar için. Yandex.Metrica, sosyal ağları bağlantılardaki URL'lerinden tanır. Örneğin:
    <a href="social-network.com"</a>
  • Belirli bir sosyal ağ için. Farklı sosyal ağları izlenmesi için bu yöntemi kullanın.

    Bu durumda Yandex.Metrica bağlantılarda "belirtilen adres" parametresini arar.

Kullanılabilir sosyal ağların listesi:

Sosyal ağ URL
Instagram instagram.com, instagram://, l.instagram.com
VK vk.me, vk.com, vk://, m.vk.com
Facebook facebook.com, m.facebook.com
YouTube youtube.com, youtu.be
Twitter twitter.com, t.co
Odnoklassniki ok.ru, connect.ok.ru, mobile.ok.ru, m.ok.ru
LinkedIn linkedin.com, lnkd.in
Pinterest pinterest.ru, pinterest.com, br.pinterest.com
Moy Mir my.mail.ru
LiveJournal livejournal.com, username.livejournal.com
Manuel olarak hedef oluşturmak için:
  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  2. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
  4. Hedef türünü Sosyal ağa geçiş olarak seçin.
  5. Hedefi oluşturmak istediğiniz sosyal ağı seçin.
  6. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
  7. Hedefin çalışıp çalışmadığını Dönüşümler raporunda kontrol edebilirsiniz. İlgili veriler bu raporda yer alır. Kontrol amacıyla sitede bir hedef eylem gerçekleştirmeniz gerekir. Sayaç ayarlarında Ziyaretlerim hesaba katılmasın filtresi uygulanmışsa hedeflerin doğruluğunu tarayıcınızı gizli moda alarak kontrol edin.

Ziyaretçi, sosyal ağa yönlendiren bağlantıya tıkladığında hedefe ulaşılmış sayılır. Hedefe göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefi diğer Metrica raporlarına ekleyin.

Kısıtlamalar

  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
  • Bir sayaç için en fazla 200 hedef belirtilebilir.
  • Servis, bir sayaçta ziyaretçinin aynı hedefe saniyede en fazla bir kere ulaşmasını kaydeder.
  • Bir ziyaret sırasında servis, sayaç için oluşturulan tüm hedefler için en fazla 400 hedefe ulaşma saptayabilir.
  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
  • Hedefi silerseniz, bununla ilgili toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenmez.
  • Hedefe ulaşılıp ulaşılmadığının belirlenmesi için, sayaç başlatma kodunda trackLinks:true parametresinin bulunması gerekir (Ayrıntılar için bkz. Sayaç başlatma parametreleri).

Çözüm bulmak için soru seçin.

Yandex.Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için benzer şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.


Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:
  • Yandex.Metrica'da hedef koşul tüm olası seçenekleri kapsamayabilir. Örneğin hedef, sipariş onayı sayfasının ziyaret edilmesine ayarlanmışken sitede ayrıca hızlı sipariş vermek de mümkün olabilir.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kurulu olabilir.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.