Yandex.Metrica'da telefon aramaları nasıl takip edilir?

Site ziyaretçileriniz sağladıkları verileri sürekli netleştiriyor ve siparişlerini telefonla doğruluyorlarsa bu tür aramaları izleyebilir ve sitede gerçekleşen eylemlerle ilişkilendirebilirsiniz. Böylelikle gelen aramaların sayısı, kalitesi ve sonuçları (aramanın satın alma işlemiyle sonuçlanıp sonuçlanmadığı) gibi özelliklerini öğrenmeniz mümkün.

Bu bilgileri elde etmek için özel API yardımıyla arama izleyici (call tracker) üzerinden Yandex.Metrica'ya arama verilerini aktarmanız gerekir.

Gelen aramalar, verileri arama izleyiciden Yandex.Metrica'ya ilk geldiğinde özel hedefler oluşturularak izlenir. Bunlar Metrica'da, Ayarlar → Hedefler sayfasında görüntülenir. Hedefin adı ve açıklaması (API üzerinden veri aktarımında belirtilen) herhangi bir şey olabilir.



Bu hedef, tüm Yandex.Metrica raporlarına eklenebilir. Hedef rapora eklendiğinde belirlenen hedef metriklerini kullanabilir. Hedef ve metrikleri segment oluşturma koşulu olarak seçilebilir.

Hedefi ve segmentleri ayrıca Yandex.Direct'te ve Yandex.Display'deki reklamlar ve Yandex.Audience (look-alike teknolojisi) aracılığıyla müşteri aramak için de kullanabilirsiniz.

  1. Telefon aramalarıyla ilgili arama izleyici (call tracker) ne tür bilgiler aktarabilir?
  2. Arama verileri nasıl aktarılır?
  3. Soru-Cevap

Telefon aramalarıyla ilgili arama izleyici (call tracker) ne tür bilgiler aktarabilir?

Arama izleyici, yapılan telefon aramalarıyla ilgili ek bilgiler sağlayabilir. Bu bilgiler işlendikten sonra 24 saat içerisinde Aramalar raporunda gösterilir.
Bilgi Zorunlu Raporlar
Aramanın tarihi ve saati Evet "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.
Aramanın süresi Hayır

"Gelen aramaları işleme kalitesi" raporu

"Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.

Yanıt bekleme süresi Hayır

"Gelen aramaları işleme kalitesi" raporu

"Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.

Aramanın yanıtlanıp yanıtlanmadığı Hayır "Gelen aramaları işleme kalitesi" raporu
Aramanın ilk veya tekrar olması Hayır

"Arama kaynakları" raporu

"Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.

Telefon numarası Hayır "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.
Telefon numarasının bulunduğu sayfanın URL adresi Hayır "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.
Arama izleyici sitesine yönlendiren bağlantı Hayır "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.

Etiketler.

“Müşterinin fiyatı beğenmemesi” gibi özellikle önemli olan bilgileri işaretler.

Hayır "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporu.
Arama fiyatı (hedef geliri olarak) Hayır Hedef metriği olarak Gelir eklendiğinde, raporların çoğunluğu.

Arama verileri nasıl aktarılır?

  1. Sitede belirleyici sistemini ayarlayın.
  2. Arama izleyici, dinamik veya statik telefon arama izleme yöntemlerinden hangisini kullanacağını belirlemelidir.

    Dinamik yöntemde arama izleyici, her kullanıcı oturumu için o telefon numarasını sabitler, diğer bir deyişle bir grup numaradan bir tanesine o kullanıcı için kullanır. Arama izleyici dinamik bir telefon araması aktardığında Yandex.Metrica, arama verilerini en yakın zamana uygun ziyarete bağlar. Statik arama, kullanıcıların ziyaretlerine bağlanamaz.

    Hangi arama türünün aktarıldığını ve verilerin ne kadar doğru bağlandığını görmek için "Aramalar (ayrıntılı bilgi)" raporunu kullanın.

  3. Arama izleyicinin Yandex.Metrica API aracılığıyla veri aktarımını ayarlaması gerekir.
Not. Veriler aktarılırken API yanıtına dikkat edin: Gönderilen dosyanın içeriği veya formatı hatalı olduğunda isteğin yanıtı hatayla ilgili bilgiler içerir. Bu durum, dosyanın doğrulama işleminin başarısız olduğu anlamına gelir.

Dosyanın moderasyonu başarılı olmasına karşın dosyadaki bazı satırlar hata içerdiğinde veya ek satırlar boş gönderildiğinde bu satırlardaki veriler Yandex.Metrica raporlarında görüntülenmez.

Soru-Cevap

Yandex.Metrica aramayı ziyaretle ilişkilendirmiyor

Yandex.Metrica, aşağıdaki durumlarda ziyaretçinin telefonuyla siteye yaptığı ziyareti ilişkilendiremez:

  • Yandex.Metrica veritabanında bulunmayan bir kullanıcının veya tıklamanın kimlik belirleyicisinin aktarıldığı durumlar;
  • Ziyaretin, verileri Yandex.Metrica'ya gönderilen aramadan sonra gerçekleştiği veya ziyaret ile verilerin gönderilmesi arasında geçen sürenin 21 günden fazla olduğu durumlar;
  • Çevrimdışı dönüşümleri izleme özelliği, veriler Yandex.Metrica’ya iletildikten sonra etkinleştirilerek dönüşüm izleme süresinin henüz 21 güne ulaşmadığı durumlar;
“Arama” hedefi için neden istatistik yok?

“Arama” hedefine göre istatistiklerin toplanıp raporlarda görüntülenmesi için Yandex.Metrica'nın gelen aramayı belirli ziyarete başarıyla ilişkilendirmesi gerekir.

Belirli bir süre içinde “Aramalar (ayrıntılı bilgi)” raporundaki arama sayısı, aynı süre içinde “Arama” hedefine ulaşmaların sayısından farklı görünüyor

“Aramalar (Ayrıntılı Bilgi)” raporunda bir arama için belirtilen "tarih" ve "saat" değerleri, aramanın gerçekleştiği tarihi ve saati gösterir. Fakat aramanın ilişkilendirildiği ziyaret, bu arama tarihi ile saatinden daha önce gerçekleşmiş olabilir. Örneğin bir ziyaretçinin siteye 11 Mart’ta girdikten sonra şirketi 13 Mart’ta aradığını düşünelim. 13 Mart tarihli “Aramalar (Ayrıntılı Bilgi)” raporuna 1 arama dahil edilirken “Dönüşümler” raporunda “Arama” hedefine ulaşıldığına dair bilgiler olmaz; bunun nedeni, ilgili dönüşümün 11 Mart'ta gerçekleşen ziyarete ilişkilendirilmiş olmasıdır.