Reklam hesap özetinden yüklenen CSV dosyasıyla veri aktarımı

Metrica'ya herhangi bir reklam sisteminden alınan harcama verilerini yükleyebilirsiniz. Verileri aktarmak için reklam sisteminizden bir veya birkaç kampanya ile ilgili verileri içeren CSV dosyasını indirmeniz ve düzenlemeniz ve ardından da dosyayı Metrica'ya yüklemeniz gerekir; yükleme sırasında dosyayı Yandex.Metrica'ya uyacak istenilen formata getirmelisiniz.

Uyarı. Reklamlarınızdaki bağlantılarda UTM etiketleri bulunduğundan emin olun. Bu etiketler ve onlara ait değerler Metrica'ya mutlaka aktarılmalıdır.
1. Adım: Reklam sisteminizdeki dosyanın hazırlanması
  1. Dosya indirilmeden önce şu sütunları ekleyin:
    • Verileri indirdiğiniz *tarih ile. Kampanya verilerini içeren her satırda tarihi belirtin.
    • Belirttiğiniz dönemdeki KDV hariç* harcamalar ile Ayırıcı olarak virgül veya nokta kullanıldığından emin olun. Örneğin 23,456 veya 23.456.
    • Belirttiğiniz dönemdeki tıklama sayısı ile.
    • Harcamaların belirtildiği para birimi ile.

    *Zorunlu sütunlar; dosya Metrica'ya yüklenirken bunların değerleri manuel olarak girilemez.

  2. UTM etiketlerini içeren sütunları ekleyin.

    Kampanya parametrelerinin bağlantılarla değiştirildiği bir izleme şablonu kullanıyorsanız, UTM etiketlerinizde belirtilenlerle eşleşen reklam kampanyanız için giriş yapılmış değerler içeren bir sütun ekleyin. Örneğin, UTMCampaign'de kampanya adı aktarılıyorsa, kampanya adını içeren bir alan ekleyin; kampanya tanımlayıcısı aktarılıyorsa, kimlik belirleyicinin belirtildiği bir alan ekleyin.

    Reklam kampanyasında, örneğin tüm UTMMedium=cpc reklamları gibi değerleri manuel olarak belirtiyorsanız, dosya yüklemesi sırasında Metrica web arayüzünde etiket değerlerini girebilirsiniz.

  3. Dosyayı CSV formatında yükleyin.
2. Adım: Yüklenen dosyayı düzenleme
Uyarı. Satır ve içerik formatını aynen korumak için dosyayı metin düzenleyicisinde açın. Örneğin, Apple macOS'te TextEdit veya Windows Not Defteri'nde.
  1. Dosyayı düzenleyin. Dosyadan sütun isimleri dışında kalan üst satırları ve “Toplam” satırını silin.
  2. Dosyayı formatını değiştirmeden kaydedin.

Ortaya çıkan dosyanın örneği

3. Adım: Verilerin Metrica'ya yüklenmesi
  1. Metrica'da Ayarlar (Veri yükleme sekmesi) sayfasına gidin.
  2. Reklam harcamaları bloğunda Yükle butonuna tıklayın.
  3. Hazırladığınız dosyayı seçin ve yükleyin.
  4. Açılan pencerede şu alanları doldurun:
    • UTMSource etiketinin değerini belirtin (dosyanın indirildiği reklam sistemi).

      UTM etiketinin değerinin belirtildiği kaydın, reklamın URL'sinde belirtilen kayıt ile aynı olduğundan emin olun.

    • Dosyada, hangi sütunun Tarih alanına denk geldiğini belirtin.
    • Dosyada, hangi sütunun Harcamalar alanına denk geldiğini belirtin. Adım 1'de yüklenen dosyada kullanılan toplam ayırıcının (virgül veya nokta) türünü seçin.
    • Dosyada, hangi sütunun Tıklamalar alanına denk geldiğini belirtin.
    • Harcamaların hangi para birimiyle gösterildiğini seçin. Para birimi belirtilmediyse Metrica, raporları oluşturmak için sayaç ayarlarında belirtilen döviz türünü kullanır.
    • Listeden diğer UTM etiketlerini ve değerlerini seçin. Tüm etiketler için tek bir değer girebilirsiniz. Örneğin UTMMedium etiketi için cpc değeri belirtilebilir.
  5. Veri yükle butonuna tıklayın.

Bire bir aynı döneme ait verileri içeren dosyayı tekrar yüklerseniz yeni dosya daha önce indirilmiş dosyanın yerini alır.