“Ziyaret Parametreleri” raporu

Rapor, aşağıdaki ek ziyaret bilgilerini içerir:

  • Yandex.Metrica tarafından varsayılan olarak toplanmayan ve dolayısıyla sadece site sahibinin bildiği bilgiler (örneğin siteye gönderilen bir yorum gibi),
  • Ziyaretçilerin siteye kullanıcı girişi yaptıkları için hakkında sitenin bilgi sahibi olduğu işlemleriyle ilgili bilgiler,
  • JavaScript kullanılarak ziyaretçi tarayıcısından alınabilecek bilgiler.

Raporun oluşturulması için JavaScript API'si aracılığıyla ziyaret parametrelerini Yandex.Metrica'ya aktarmak gerekir.

Raporun görüntülenmesi: Raporlar → Standart raporlar → İçerik → Ziyaret parametreleri.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları

Rapor ne işe yarar?

AB testini yapıp hedefle ilgili dönüşüm bilgilerini edinmeye
Örneğin, Satın al butonunun renginin daha önce oluşturulan “Sepete giriş” hedefinin dönüşümü üzerindeki etkisini görebilirsiniz. Bunu yapmak için:
  1. Örnekte açıklandığı gibi buton rengini belirleyen parametreleri Yandex.Metrica'ya iletin.
  2. Raporda “Sepete giriş” hedefini kullanın.
Siteye kullanıcı girişi yapan ile yapmayan ziyaretçilerle ilgili sitedeki davranış istatistiklerini toplamaya

Örnekte açıklandığı gibi ziyaretçi durumunu belirleyen parametreleri Yandex.Metrica'ya iletin.

Ziyaret parametreleri farklı olan ziyaretçilerin ilgi derecesi değerlerini öğrenmeye

Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.



Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler, aktardığınız parametrelere göre gruplanır.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.