“Yandex.Direct deneme raporları”
Denemeler yalnızca farklı türdeki reklamların veya açılış sayfalarının test edilmesine değil, Yandex.Direct’teki reklam kampanyalarıyla ilgili çeşitli tahminlerin yürütülmesine de yardımcı olur. Tüm kampanya ayar ve türleri ile medya planlarını test edebilirsiniz.
Raporlar, denemenin ne kadar başarılı çalışacağını belirlemeye yarar: Test gruplarını hem kendi aralarında hem de denemenizde kullanmayı tercih etmişseniz kontrol gruplarıyla, farklı metrikler (reklamı reddetme veya sitede geçirilen süre gibi) ve dönüşüm oranları açısından karşılaştırabilirsiniz. Böylece raporlar sayesinde denemenin sonuçlarını pek çok gösterge açısından analiz edebilirsiniz.
CPA bazlı tek değerli bir yanıta ihtiyacınız varsa A/B Testi Güvenilirliği Hesaplama Aracı’nı kullanın. Bu araç ayrıca anlamlılık (p-değeri) seviyesini değiştirmeye de imkan verir. “Yandex.Direct Denemeler” raporunda p-değeri %68’dir.
Raporu görüntülemek için aşağıdaki adımları takip edin:
.Rapor alma koşulları
Test yapmak için, Yandex.Audience'ta bir deney oluşturarak hedef kitlenizi hangi oranlarda ve kaç segmente bölmeniz gerektiğini belirtin. Ardından Yandex.Direct'te deneye göre reklam kampanyalarını ayarlayın.
Denemenizi Audience’ta sildiyseniz bu denemeye ve segmentlerine göre Metrica’da oluşturulan istatistikler silme işleminden önceki verileri kapsar.
Denemeler nasıl doğru şekilde yürütülür?
Deneme işlemine geçmeden önce Yandex.Direct’teki deneme kampanyaları hakkında bilgi edinin. Böylelikle Metrica’daki istatistikleri daha rahat analiz edebileceksiniz.
Başlık kısmına denemenin ve kampanyanın hedeflediği grubun adını yazın. Örneğin denemenizdeki gruplardan biri kontrol grubu (geri kalan grupların sonuçlarıyla karşılaştıracağınız grup) olacaksa, bu gruba yönelik düzenlenecek kampanyanın adına kontrol grubunun adını da yazmak işinizi kolaylaştırır.
Yandex.Direct’te deneme kampanyası başlattıktan sonra denemenin gerçekten başlatılıp başlatılmadığını kontrol edebilirsiniz. Bu işlemi yapmak için Metrica’daki “Yandex.Direct denemeler” raporunda deneye katılacak tüm kampanyaların dahil edileceği bir segment oluşturun. Bu kampanyalara göre hazırlanan raporda ziyaretlerle başka istatistikler görüntüleniyorsa deneme başlamış demektir.
Audience’ta deneme oluşturduktan sonra sistem Yandex kullanıcılarını rastgele deney gruplarına ayırır. Denemeye, reklam verenin web sitesini daha önce ziyaret etmiş olan kullanıcılarla, daha önce hiç ziyaret etmemiş kullanıcılara da dahil edilebilir. Bu bağlamda, kullanıcının web sitesini ziyaret edenler bu web sayfasına sadece Yandex.Direct reklamı üzerinden ulaşmamış olanlar da olabilir. Bu yüzden tüm ziyaretler arasından sadece reklam üzerinden ziyaretleri seçmek için istatistiklerine ihtiyaç duyduğunuz Yandex.Direct kampanyalarını segmentlere dahil etmeniz gerekir.
Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi
“Yandex.Direct denemeler” raporunda aşağıdaki adımları takip edin:
- Analiz etmek istediğiniz denemeyi seçin.
- Yandex.Direct kampanyasının olduğu, deneme için oluşturulmuş segmenti seçin. Daha önce segment oluşturmadıysanız, önerilerde tarif edildiği şekilde bir segment oluşturun.
- Denemenin segmentlerini karşılaştırın. Karşılaştırma ekranı butonuna tıklayın ve kontrol grubunu seçin. Kontrol grubu, sonuçlarını başka grupların sonuçlarıyla kıyaslayacağınız gruptur.
- Yeşil veya kırmızı, deneyin sonuçlarının değerlendirmek için yeterli veri olduğu anlamına gelir. Yeşil, ilgili metriğin kontrol grubundaki metrikten kayda değer şekilde daha iyi olduğunu gösterir. Kırmızıyla işaretlenen metrikler kontrol grubuna kıyasla daha kötüdür.
- Gri renk, verilerin yeterli ve kontrol grubundaki metrik değerlerinin test grubundakilerle aynı olduğunu gösterir.
Renk işaretlemesinin olmaması seçilen metrik için karşılaştırma modunun kullanılamaz veya verilerin yetersiz olduğunu gösterir. Bir süre daha bekleyin veya daha fazla trafik toplamayı sağlayacak başka ayarlarla denemeyi başlatın.
- Görüntülemeler,
- Ziyaretler,
- Hedef uygun ziyaretler,
- Ziyaretçiler,
- Hedefe uygun ziyaretçiler,
- Hedeflerin başarı seviyesi,
- Ziyaretçi başına hedeflerin başarı seviyesi,
- Dönüşüm,
- Ziyaretçi dönüşüm oranı,
- Hemen çıkma,
- Ürün görüntülemeler,
- Ürünü görüntüleyen ziyaretçiler,
- Sepete eklenen ürünlerin sayısı,
- Sepetten çıkarılan ürünlerin sayısı,
- Ürünü sepete ekleyen ziyaretçilerin sayısı,
- Satın alınan ürünlerin sayısı,
- Ürünü satın alan ziyaretçilerin sayısı,
- Cevapsız aramaların oranı,
- İlk aramaların payı,
- Benzersiz numaralardan gelen aramaların sayısı.
Rapora başka metrikler de ekleyebilirsiniz. Karşılaştırma esnasında diğerlerinden yüksek olduğu takdirde renkle vurgulanır.
Verilerin yorumlanması
Raporlar yardımıyla, reklam kampanyalarını farklı metriklere göre karşılaştırabilirsiniz. Böylece, bir kampanyanın diğerinden hangi metriğe göre daha etkili olabileceğini anlayabilirsiniz.
Denemenin sonucundan emin olmak için hata payını da dikkate alabilirsiniz. Bu da metriklerin gerçek anlamının doğru değerden sapmasına neden olabilir: Bu değer, deneme kampanyası sonsuza kadar sürerse ortaya çıkacak değerdir. Hata olup olmadığını görmek için Karşılaştırma moduna tıklayın ve hata görüntüleme ekranını açın.
Raporlardaki hata payı görecelidir. Hata payı oranı, değer aralığının ne kadar büyük olabileceğini yüzde cinsinden yansıtır. Hata payı oranı ne kadar düşükse metriklerin anlamının doğru olma olasılığı da o kadar artar. Hata payı ne kadar yüksekse reklamdan ayrılma oranı da o kadar çok olur. Bu durumda, diğer göstergelerin birbirine denk olması durumda, hata payı düşük olan reklam kampanyasının seçilmesi daha iyidir.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki veriler Yandex.Audience’ta oluşturulmuş denemenin adına göre gruplandırılır. Rapora, denemenin yürütülmesi için oluşturulmuş gruplandırmalar ve segmentler eklenemez.
Bazı metrikler yalnızca belirli koşullar yerine getirildiğinde hesaplanarak görüntülenir:
Metrica | Koşul |
---|---|
Hedef ziyaretler | Hedefleri ayarlayın. |
Hedefe uygun ziyaretçiler | |
Hedeflerin başarı seviyesi | |
Ziyaretçi başına hedeflerin başarı seviyesi | |
Dönüşüm | |
Ziyaretçi dönüşüm oranı | |
Ürünlerin görüntülenmeleri | E-ticaret verilerini Metrica'ya aktarın. |
Ürünü görüntüleyen ziyaretçiler | |
Sepete eklenen ürünlerin sayısı | |
Sepetten çıkarılan ürünlerin sayısı | |
Ürünü sepete ekleyen ziyaretçilerin sayısı | |
Satın alınan ürünlerin sayısı | |
Ürünü satın alan ziyaretçilerin sayısı | |
Cevapsız aramaların oranı | Arama verilerini Metrica'ya aktarın. |
İlk aramaların payı | |
Benzersiz numaralardan gelen aramaların sayı |
Metrica | Koşul |
---|---|
Hedef ziyaretler | Hedefleri ayarlayın. |
Hedefe uygun ziyaretçiler | |
Hedeflerin başarı seviyesi | |
Ziyaretçi başına hedeflerin başarı seviyesi | |
Dönüşüm | |
Ziyaretçi dönüşüm oranı | |
Ürünlerin görüntülenmeleri | E-ticaret verilerini Metrica'ya aktarın. |
Ürünü görüntüleyen ziyaretçiler | |
Sepete eklenen ürünlerin sayısı | |
Sepetten çıkarılan ürünlerin sayısı | |
Ürünü sepete ekleyen ziyaretçilerin sayısı | |
Satın alınan ürünlerin sayısı | |
Ürünü satın alan ziyaretçilerin sayısı | |
Cevapsız aramaların oranı | Arama verilerini Metrica'ya aktarın. |
İlk aramaların payı | |
Benzersiz numaralardan gelen aramaların sayı |
Denemeyle ilgili genel istatistiklere, Yandex.Direct Özetler gibi Yandex.Direct’e göre düzenlenmiş diğer raporlardan da ulaşabilirsiniz:
Yandex.Metrica'da deney adı boyut koşulu olarak yansıtılır. Örneğin, deneme kapsamında reklam kampanyası istatistiklerini görebilirsiniz.
Yandex.Audience'ta oluşturulan segment Yandex.Metrica'da segmentasyon koşulu olarak yansıtılır. Örneğin, sadece seçilen deney segmentini ziyaret eden ziyaretçilere ait görüntüleme derinliğini görebilirsiniz.
Soru-Cevap
Deneme ve kontrol kampanyalarında geri çevirme göstergesini karşılaştırma ekranında dönüşüm oranıyla karşılaştırmak için karşılaştırma yapmak istediğiniz sütunu nispi değere geçirin (). Ancak Metrica’nın diğer raporlarının aksine söz konusu metriğin “toplam ve ortalama” değerdeki payını göremezsiniz. Burada deneme kampanyasında ortaya çıkan metriğin kontrol grubundan yüzde cinsiyle ne kadar farklı olduğu gösterilir.
Örneğin, sütunda geri çevirme oranının deneme kampanyası için %100 olduğunu görmeniz, kontrol ve deneme gruplarındaki geri çevirme oranlarının eşdeğer olduğu anlamına gelir.
Metrica, metriklerin istatistiksel anlamlarının kontrol edilmesi için farklı metotlar kullanır. Metotlar, her bir metriğin davranışından yola çıkarak düzenlenmiştir. Karşılaştırma işlemi sırasında mutlak değerler değil, deneme ve kontrol gruplarının dağılımı hesaba katılır.