Yandex.Business'ta bulunan kurum istatistikleri

  1. Metrica, Yandex'teki eylemler ile ilgili nasıl veri toplar?
  2. Yandex.Metrica’daki istatistiklere erişmek
  3. Takip edilen eylemler ve hedefler
  4. Soru-Cevap
Yandex.Business'ta kurumunuz varsa Metrica'da şunları izleyebilirsiniz:
  • Direct'te reklamınızı gören kullanıcıların telefon araması istatistikleri. Ayrıntılı bilgi için bkz. Direct'ten arama istatistikleri.
  • Kullanıcılar, Yandex servislerinde yer alan işletmenizle nasıl etkileşime girer? Örneğin, telefonunuzun olduğu «Ara» butonuna tıklarlar veya ofisinize kadar rota oluştururlar.

Metrica, Yandex'teki eylemler ile ilgili nasıl veri toplar?

Yandex servisleri, kullanıcıların kurumunuzla girdikleri etkileşim verilerini Metrica'ya aktarır. Metrica, bilgi toplamak için otomatik sayaç kullanır. Bu sayaç Yandex.Business'taki kurumunuza bağlıdır.

Примечание. Bir zincir işletmeniz varsa ve şubeleri Yandex.Business'a eklediyseniz, bunlar için bir sayaç oluşturulur ve tüm şubelere ait istatistikler toplanır.

İstatistiklerin toplanmaya başlanması için:

Servis İstatistik toplama şartları
Arama (Arama sonuçları) Kurumu Yandex.Business'a ekleyin.
Maps
Navigasyon
Favoriler
  1. Koleksiyon oluşturun.
Yandex.Q
  1. Kurumunuzun Yandex.Q sayfasını oluşturun.
Servisler
  1. Yandex Hizmetler'de sipariş verin.
Yandex.Business
  1. Bir reklam kampanyası oluşturun ve mesaj uygulamaları veya e-posta aracılığıyla iletişim bilgileri ekleyin.

Yandex.Metrica’daki istatistiklere erişmek

Yandex.Business'ta kurum sahibi ve temsilcileri istatistikleri görüntülemek için misafir erişimine sahiptir. Sayaç düzenleme yetkileri alınamaz.

Başka bir kullanıcıya sayaç erişimi vermek için, Yandex.Business'ta bu kullanıcıya kurum temsilci erişim izni verin. Bu işlemden sonra Metrica'da sayaca erişim izni 24 saat içinde uygulanır.

İstatistikleri aşağıdaki yöntemlerle görebilirsiniz:

  1. Sayaçlarım sayfasından <Kurumunuzun adı> - <Kurum adresi (Yandex.Business'ta belirtilmişse) görünümünde bir ada sahip sayacı seçin.
  2. Şu yolu takip ederek raporu açın: Standart Raporlar → İçerik → Yandex’te hedef eylemler. Rapor hakkında daha fazla bilgi.
Примечание. Otomatik sayaç ziyaretçi eylemlerini kaydetmez. Bu nedenle, bununla ilgili şu metrikleri dikkate almamak gerekir: Görüntüleme derinliği, hemen çıkma oranı, sitede geçirilen süre vb.

Takip edilen eylemler ve hedefler

Hakkında bilgi iletilen hizmetler ve eylemler aşağıda listelenmiştir. Hizmet listesi her geçen gün genişlemektedir. Sitenin hem tam hem de mobil sürümlerinde ve mobil uygulamalarında gerçekleştirilen eylemler rapora dahil edilir.

Hedef eylemlerin bazıları da Metrica hedefleri sayılır. Hedefler ve eylemler arasındaki farklılıklar ve bunların nasıl kullanılacağı hakkında ayrıntılı bilgi için bkz. Rapor yapısı ve ayarları.

Sitedeki yararlı eylem Metrica’da hedef Metrica'da kimlik belirleyicisi Açıklama İzleme hangi serviste gerçekleşir?
Siteye git Eylem çağrısı - <Kurum> cta-button Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar. Haritalar
Sipariş öner ПEylem çağrısı - <Kurum> cta-button Kurumunuzun yanında Sipariş öner butonuna tıklamalar. Hizmetler
Değerlendir Beğen - <Kurum> like Kurumunuza ait profildeki Değerlendir butonuna tıklamalar. Favoriler, Q
Telefonu göster Ara butonuna tıklamalar - <Kurum> make-call Kurum bilgilerinin yanına yerleştirilmiş olan Telefon numarasını göster butonuna tıklamalar. Arama, Haritalar, Hizmetler
Ara Ara butonuna tıklamalar - <Kurum> make-call Mobil sürümde ve uygulamadaki telefon numarasına veya simgesine tıklamalar. Arama, Haritalar. Hizmetler, Navigasyon
Rota oluştur Rota oluştur - <Kurum> make-route Kurum bilgilerinin yanında olan Rota oluştur butonuna tıklamalar. Haritalar, Navigasyon
Koleksiyonu kaydet Kaydet - <Kurum> save Kurumun koleksiyonlarının yanında bulunan Kaydet butonuna tıklamalar. Favori
Kuruma abone ol Abonelik - <Kurum> subscribe Kurumunuzun tüm yeni içeriğine abonelikler. Favoriler, Q
Kurum yanıtının gösterimi Kurum görüntüleme - <Kurum> view_org_content Q
Numara rezervasyonu yap Kurumunuzun profilinde Numara sipariş et veya Rezervasyon yap butonlarına tıklandığında. Arama, Haritalar, Navigasyon
Masa rezervasyonu yap Kurumunuzun profilinde Masa rezervasyonu yap butonuna tıklandığında. Arama, Haritalar, Navigasyon
Adrese teslim iste Kurumunuzun profilinde Adrese teslim iste butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Yemek siparişi ver Kurumunuzun profilinde Yemek siparişi ver butonuna tıklandığında. Arama, Haritalar, Navigasyon
Çevrimiçi kayıt yap Kurumunuzun profilinde Kayıt yap butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Ürün sipariş et Kurumunuzun profilinde Ürün sipariş et butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Hizmet iste Kurumunuzun profilinde Hizmet iste butonuna tıklandığında. Hizmetler
Sohbet aç Sohbet butonuna tıklandığında. Tıkladıktan sonra Yandex.Messenger açılır. Favoriler, Servisler
Formu gönder Kurumunuzun profilinde Formu gönder butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Banka ürününe (kredi, kart vb.) başvur Kurumunuzun profilinde örneğin Krediye başvur butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Siteye git Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar. Arama, Favoriler, Q, Hizmetler
Koleksiyona abone ol Kurumunuzun belirli koleksiyonlarında yeni kartlara abonelikler. Favori
Bilgi kartı gösterimi Kurumunuzun kart görüntülemeleri. Favori
Kurum gösterimi Kurum profili görüntülemeleri. Arama, Haritalar, Favoriler, Navigasyon
İndirim al Kurumunuzun profilinde İndirim al butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
VK.com'da görüntüle Kurumunuzun profilinde VKontakte'yi görüntüle butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Kataloğu göster Kurumunuzun profilinde Kataloğu göster butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Menüyü göster Kurumunuzun profilinde Menüyü göster butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Özel teklifi göster Kurumunuzun profilinde Özel teklifi göster butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Instagram'da görüntüle Kurumunuzun profilinde Instagram'da görüntüle butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
YouTube'da görüntüle Kurumunuzun profilinde YouTube'da görüntüle butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
İndir Kurumunuzun profilinde İndir butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Uygulamayı kur Kurumunuzun profilinde Uygulamayı kur butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
Kampanyaya katıl Kurumunuzun profilinde Kampanyaya katıl butonuna tıklandığında Arama, Haritalar, Navigasyon
E-posta gönderimine git E-posta gönderimine geçiş Yandex.Business
WhatsApp'a git WhatsApp'a geçiş. Yandex.Business
Telegram'a git Telegram'a geçiş. Yandex.Business
Vibe'a git Viber'a geçiş. Yandex.Business

Soru-Cevap

Otomatik sayaç listeden silinebilir mi?

Sayacı listeden silmeniz halinde topladığı istatistiklere erişiminizi kaybedersiniz. Erişimi yinelemek için Destek Ekibi'ne başvurmanız gerekir. Bu nedenle sayacı silmemenizi öneririz.

Otomatik sayacı kendi siteme kurabilir miyim?

Bu sayacı düzenleme yetkiniz olmayacağı için siteye eklememenizi öneririz. Bu nedenle istatistikler hatalı toplanacaktır.

Sayacın durumu neden kırmızı görünüyor?

Bu tür sayaçlar için durum uygulanmaz. Bu durum, sayaçları Yandex servislerine yükleme özelliklerinden kaynaklanır. Dolayısıyla sayacın durumunu göz ardı edebilirsiniz.

Sayaç adı değiştirilebilir mi?

Hayır Sayaç adı otomatik oluşturulur.

«Arama yap'ın tıklanması» hedefi nedir?

Bu hedefin yardımıyla Metrica kurumun bilgi kartındaki telefon numarasına ve ayrıca kurum sayacına veri gönderen tüm servislerin mobil sürümlerinde simgesine yapılan tıklamaları izler.

Sayaç ayarlarında hedefler nasıl düzenlenir?

Otomatik sayaç hedefleri düzenlenemez.