Yandex’te hedefe uygun eylemler

  1. Yandex.Metrica’daki istatistiklere erişmek
  2. İstatistikleri görüntüleme
  3. Takip edilen eylemler
  4. Soru-Cevap

Yandex kullanıcıları, işletmenizle bağlantılı farklı eylemler gerçekleştirebilir. Kullanıcılar örneğin mağazanız hakkında Yandex Haritalar’dan bilgi alabilir ve mağazanızın bulunduğu konuma rota oluşturabilir. Bu eylemlerden bazıları, potansiyel müşterileri işletmenize çeker. Bu tür eylemlere hedef eylem denir.

Bu eylemlerin istatistikleri Rehbere daha önce bir kurum eklediyseniz toplanır. Eklemediyseniz Rehber'e kurum ekleyebilirsiniz.

Kurum eklendiğinde kurum için otomatik sayaç oluşturulur. Yandex servisleri, kullanıcıların kurumunuzla etkileşim verilerini bu sayaç aracılığıyla Metrica’ya iletir.

Bu türdeki sayaçlar Sayaçlarım sayfasında <Kurumunuzun adı> - <Kurumunuzun adresi, Rehber'de belirtilmişse şeklinde formüle edilmiş bir başlığın altında listelenir.

Not. Kurumunuzun farklı şubeleri de Rehber'e eklenmişse her şube için tek bir sayaç kurulur ve istatistikler tüm şubelerden toplanır.

İstatistiklerin toplanmaya başlanması için:

Hizmet İstatistik toplama şartları
Arama (Arama sonuçları) Kurumu Rehber'e ekleyin.
Haritalar
Navigasyon
Koleksiyon
  1. Koleksiyon oluşturun.
Yandex.Q
  1. Kurumunuzun Yandex.Q sayfasını oluşturun.
Hizmetler
  1. Yandex Hizmetler'de sipariş verin.

Yandex.Metrica’daki istatistiklere erişmek

Kurumun sahibi ve temsilcileri Rehberde istatistikleri misafir profilinde erişebilir. Sayaç düzenleme yetkileri alınamaz.

Sayaca erişim iznini başka bir kullanıcıya vermek için Rehber'de bu kullanıcı için kuruma temsilci erişim iznini verin. Bu işlemden sonra Metrica'da sayaca erişim izni 24 saat içinde uygulanır.

İstatistikleri görüntüleme

İstatistikleri aşağıdaki yöntemlerle görebilirsiniz:

  1. Sayaçlar listesinden <Kurumunuzun adı> - <Kurum adresi, Rehber'de belirtilmişse formülüyle adlandırılmış sayacı seçin.
  2. Şu yolu takip ederek raporu açın: Standart Raporlar → İçerik → Yandex’te hedef eylemler. Rapor hakkında daha fazla bilgi.

Takip edilen eylemler

Hakkında bilgi iletilen hizmetler ve eylemler aşağıda listelenmiştir. Hizmet listesi her geçen gün genişlemektedir. Sitenin hem tam hem de mobil sürümlerinde ve mobil uygulamalarında gerçekleştirilen eylemler rapora dahil edilir.

Arama (Yandex’teki arama sonuçları)
  • Kurum gösterimi: Kurum profilinin görüntülenmeleri.
  • Siteye giriş: Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar.
  • Telefon numarası gösterimi: Kurum bilgilerinin yanına yerleştirilmiş olan Telefon numarasını göster butonuna tıklamalar.
  • Telefon araması: Mobil sürümde ve uygulamadaki telefon numarasına tıklamalar.
Haritalar
  • Kurum gösterimi: Kurum profilinin görüntülenmeleri.
  • Rota oluştur: Kurum bilgilerinin yanında olan Rota oluştur butonuna tıklamalar.
  • Telefon numarası gösterimi: Kurum bilgilerinin yanına yerleştirilmiş olan Telefon numarasını göster butonuna tıklamalar.
  • Siteye giriş: Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar.
  • Ara: Mobil uygulamada simgesine tıklama sayısı.
Koleksiyon
  • Siteye giriş: Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar.
  • Kurum profili gösterimi: Kurum profilinin görüntülenmeleri.
  • Kart gösterimi: Kurum kartınızın görüntülenmeleri.
  • Kuruma abone olma: Kurumunuzun yeni içeriğine abonelikler.
  • Koleksiyona abone olma: Kurumunuzun belirli koleksiyonlarındaki yeni kartlara abonelikler.
  • Değerlendir: Kurumunuza ait profildeki Değerlendir butonuna tıklamalar.
  • Koleksiyon kaydı: Kurumunun koleksiyonlarının yanında bulunan Kaydet butonuna tıklamalar.
Yandex.Q
  • Siteye giriş: Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar.
  • Kuruma abone olma: Kurumunuzun yeni içeriğine abonelikler.
  • Değerlendir: Kurumunuza ait profildeki Değerlendir butonuna tıklanma sayısı.
Hizmetler
  • Siteye giriş: Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar.
  • Telefon numarası gösterimi: Kurum bilgilerinin yanına yerleştirilmiş olan Telefon numarası butonuna tıklamalar.
  • Telefon araması: Mobil sürümde ve uygulamadaki telefon numarasına tıklamalar.
  • Sipariş önerisi: Kurumunuzun yanında Sipariş öner butonuna tıklamalar.
  • Sohbet açma: Sohbet butonuna tıklamalar. Tıkladıktan sonra Yandex.Sohbetler penceresi açılır.
Navigasyon

Yandex.Metrica aşağıdaki işlemleri izler:

  • Kurum gösterimi: Kurum profilinin görüntülenmeleri.
  • Rota oluştur: Kurum bilgilerinin yanında olan Rota oluştur butonuna tıklamalar.
  • Siteye giriş: Kurum profilinizde Siteye git butonuna tıklamalar.
  • Telefon araması: Mobil sürümde ve uygulamadaki telefon numarasına tıklamalar.

Soru-Cevap

Otomatik sayaç listeden silinebilir mi?

Sayacı listeden silmeniz halinde topladığı istatistiklere erişiminizi kaybedersiniz. Erişimi yinelemek için Destek Ekibi'ne başvurmanız gerekir. Bu nedenle sayacı silmemenizi öneririz.

Otomatik sayacı kendi siteme kurabilir miyim?

Bu sayacı düzenleme yetkiniz olmayacağı için siteye eklememenizi öneririz. Bu nedenle istatistikler hatalı toplanacaktır.

Sayacın durumu neden kırmızı görünüyor?

Bu tür sayaçlar için durum uygulanmaz. Bu durum, sayaçları Yandex servislerine yükleme özelliklerinden kaynaklanır. Dolayısıyla sayacın durumunu göz ardı edebilirsiniz.

Sayaç adı değiştirilebilir mi?

Hayır Sayaç adı otomatik oluşturulur.

“Arama yap'ın tıklanması” hedefi nedir?

Bu hedefin yardımıyla Metrica kurumun bilgi kartındaki telefon numarasına ve ayrıca kurum sayacına veri gönderen tüm servislerin mobil sürümlerinde simgesine yapılan tıklamaları izler.

Sayaç ayarlarında hedefler nasıl düzenlenir?

Otomatik sayaç hedefleri düzenlenemez.