Medya projeleri ve içerik projeleri ile ilgili istatistikler

Yandex.Metrica'da medya ve içerik projeleri için birtakım özel araçlar bulunmaktadır. Özel raporları inceledikten sonra kullanıcılar arasında en popüler konu ve reklamları belirleyebilir, insanların bu reklamları nasıl okuduklarını ve bunlarla nasıl etkileştiklerini öğrenebilir ve ayrıca sitenize en çok gelen ziyaretçi trafiği getiren kaynakları gibi hususları belirleyebilirsiniz. Bu araçlar sayesinde:
  • Gelen trafiği gerçek zamanlı olarak takip edebilir,
  • Reklam içeriğinin etkinliğini analiz edebilir,
  • Belirli reklamın veya site bölümünün hedef izleyici veya ziyaretçi kitlesinin davranışlarını inceleyebilir,
  • İçerik projesinin geliştirilmesi konusunda kararlar verebilirsiniz.

Reklam içeriğiyle ilgili istatistikler nasıl alınır?

Aradığınız istatistikleri alabilmek için:
  1. Sayaç ayarları menüsünde İçerik Analizi seçeneğini etkinleştirin. Kullanmak istediğiniz veya kullandığınız veri etiketi türünü [Schema.org (Microdata veya JSON-LD), Open Graph] belirtin. Sitenizde bu veri işaretleme seçeneklerinin ikisi de kullanılıyorsa sizce tercihli olanını seçin.

  2. Yandex.Metrica sayaç kodunu tüm site sayfalarına kurun veya kod zaten kuruluysa bunun doğru kurulduğundan emin olun. Lütfen dikkat! 06.12.2018 tarihinden itibaren Ayarlar menüsünde kullanıma sunulan yeni sayaç kodunu kullandığınızdan emin olun. https://mc.yandex.com.tr/metrika/tag.js kitaplığı çalışıyorsa kullandığınız sayaç kodu yeni demektir.

  3. İçeriğini analiz etmek istediğiniz sayfaları işaretleyin. Veri işaretleme hakkında ayrıntılı bilgi için:

İşaretlenmiş sayfalara göre istatistikler otomatik toplanmaya başlar. İlgili raporlar birkaç saat içinde oluşturulup İçerik bölümünde görüntülenir.