Medya projeleri ve içerik projeleriyle ilgili istatistikler

Yandex.Metrica'da medya ve içerik projeleri için birtakım özel araçlar bulunmaktadır. Özel raporlara göz attıktan sonra hangi tema ve içeriklerin en popüler olduğunu, insanların bu içerikleri nasıl okuduklarını ve etkileştiklerini, hangi kaynakların sitenize en çok ziyaretçi trafiği getirdiğini, vb. öğrenebilirsiniz. Bu araçlar sayesinde:
  • Gelen trafiği gerçek zamanlı olarak takip edebilir,
  • Reklam içeriğinin etkinliğini analiz edebilir,
  • Belirli bir reklamda veya site bölümünde hedef izleyici veya ziyaretçi kitlesinin davranışlarını inceleyebilir,
  • İçerik projesi geliştirme konusunda kararlar verebilirsiniz.

Reklam içeriğiyle ilgili istatistikler nasıl alınır?

İstatistik toplamak için Metrica mikro veri kullanır: Schema.org ve Open Graph. Genellikle bu özellik, sitede bulunan verilerin yapılandırılması için kullanılır. Mikro veri bilgileri, arama motorları da dahil olmak üzere farklı servisler tarafından kullanılır (örneğin snippet'ler oluşturmak için).

Siteye mikro verileri eklemek için eklentiler kullanılabilir. Bunları çoğunlukla arama motorları için geliştirilmiştir. Bu nedenle bu mikro veriler Metrica'nın kullandığı etiketleme formatı için tam olarak uygun olmayabilir. Bun farkın nedeni, belirli arama motorları için geliştirilen eklentilerin site sayfalarının tüm içeriğini işlemesi, Metrica için ise sadece belirli ilişkilendirmeleri (makale metni, yazar, konu, kategori vb.) işaretlemeniz gerekmesidir. Sonuç olarak veriler Metrica'ya ya aktarılmaz ve raporlar oluşturulmaz ya da gereğinden fazla veri aktarılır (ör: bir makaleye ait metin yerine sayfadaki metnin tümü aktarılır) ve raporlar hatalı bir şekilde oluşturulur.

Внимание. Eklenti kullanarak mikro işaretlemeyi entegre ediyorsanız, buna ayrıca ayar yapmak gerekebilir. Bunun için eklenti geliştiricisine veya eklentiler ile ilgili tecrübesi bulunan başka bir uzmana başvurun.
İstatistikleri elde etmek için aşağıdaki işlemleri yapın:
  1. Sayaç ayarlarında İçerik Analizi seçeneğini etkinleştirin. Kullanmak istediğiniz veya kullandığınız veri etiketi türünü [Schema.org (Microdata veya JSON-LD), Open Graph] belirtin. Sitenizde bu veri işaretleme seçeneklerinin ikisi de kullanılıyorsa sizce tercihli olanı seçin.

  2. Sitenin tüm sayfalarına Yandex.Metrica sayacı kurun veya sayacın doğru ayarlanıp ayarlanmadığını kontrol edin. Lütfen dikkat! Yeni sayaç kodu kurulmuş olmalıdır. Kod, 06.12.2018 tarihinden itibaren ayarlarda bulunacaktır. https://mc.yandex.com.tr/metrika/tag.js kitaplığı çalışıyorsa kullandığınız sayaç kodu yeni demektir.

  3. Analiz etmek istediğiniz materyallerin olduğu sayfaları işaretleyin. Veri işaretleme hakkında ayrıntılı bilgi için:

İstatistikler, İşaretlenen materyaller ve Turbo sayfalar üzerinden toplanmaya başlar. Raporlar birkaç saat sonra İçerik bölümünde görüntülenir.

İşaretli verilerin Metrica'ya iletilip iletilmediğini nasıl kontrol ederim?