“Arama motorları” raporu

Bu rapor, ziyaretçileri sayfanıza getiren arama sistemleri hakkında bilgi içerir.

Raporu görüntüle: Raporlar → Standart raporlar → Kaynaklar → Arama motorları.

Raporun nasıl göründüğüne göz atmak için Yandex.Metrica demo sayacındaki örnekten yararlanabilirsiniz.

Bu kaynağı belirlemek için Yandex.Metrica yönlendirici (referrer) değerini kullanır. Yandex.Metrica’nın tanıdığı arama sistemleri.

Kaynağınızı nasıl doğrulayacaksınız
Kaynağı daha kesin bir doğrulukla öğrenmek isterseniz UTM etiketlerini aşağıdaki parametrelerle kullanın:
  • organic değeriyle utm_medium.
  • utm_source. Arama sistemlerinin adlarını değer olarak atayın.
    • yandex: Yandex’ten yapılan aramalar;
    • Google arama motoru için: google,
    • Mail.ru arama motoru için: go.mail.ru.

UTM etiketinde, yukarıdaki listede olmayan utm_source parametresinin değeri belirtilmişse, Yandex.Metrica ziyaretleri Diğer arama motoru: Etiketlere göre belirlendi kaynağının altında gösterir.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları

Rapor ne işe yarar?

En çok ziyaretçiyi sitenize hangi arama sisteminin getirdiğini öğrenmek

En çok ve en az ziyaretçiyi sitenize getiren arama sistemini öğrenebilirsiniz. Böylece sitenizi arama sistemlerinde tanıtma işlemlerini daha hassas hale getirebilirsiniz.

Ziyaretçileri sayfanıza getiren arama sorgularını görmek

Bu işlem için ağaç yapısını genişletmek yeterlidir.

Farklı arama sistemlerinden gelen ziyaretçilerin etkileşimlerini karşılaştırmak

Bunu hemen çıkma oranı göstergesine bakarak öğrenebilirsiniz. Hemen çıkma oranı ne kadar yüksekse site, ziyaretçileri o kadar az çeker: Ziyaretçiler sitenin sadece bir sayfasını görüntüleyerek 15 saniye içinde siteden tamamen ayrılırlar.

Belirli bir sayfaya yapılan ziyaretlerin kaynaklarını incelemek

Bunu yapmak için istediğiniz site sayfanızın adresini içeren segmenti seçmek gerekir:

  1. Ziyaretler için koşullar: adlı koşul grubunda şu butona tıklayın: .
  2. Davranış → Varış sayfası koşulunu seçin.
  3. Alana sayfa adresini yazın.


Marka trafiğini rapor dışında tut

Markadan bahseden verileri rapor dışında tutmak için segmentasyon kullanın ve markanın Türkçe ve İngilizce versiyonları için şu görünümde bir koşul ekleyin: !@markanız. Burada:

  • ! başta - koşul reddi,
  • başta @ - satır girişi (büyük-küçük harflere duyarlı değildir).

Örneğin, “Alice Harikalar Diyarında” şirketi için düzenli ifade, !@Alice Harikalar Diyarında markanın Türkçe versiyonu için, !@alice in wonderland ise İngilizce versiyonu için olacaktır. Bu yöntemle rapordan en fazla 20 sözcük grubu çıkarılabilir. 20'den fazla sözcük grubunu dışarıda tutmak için şu düzenli ifadeyi kullanın: !~(marka|marka.com.tr|marka.com.tr).

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler aşağıdaki şekilde gruplanır:
  • Arama motoru: Aramanın yapıldığı servisin genel adıdır. Örneğin, Yandex.

    Arama sistemleri listesi
    Metrica, aşağıdaki sistemleri tanır:
    • 7search.com
    • Alexa Web Search
    • Alhea
    • All.by
    • AltaVista
    • arama.com
    • Ask.com
    • Babylon Search
    • Baidu
    • Biglobe
    • Bigmir.net
    • Bing
    • blekko
    • Coc Coc
    • Conduit
    • Crawler
    • Cuil
    • DAEMON search
    • Daum
    • Dogpile
    • DuckDuckGo
    • Ecosia
    • Exalead.fr
    • Finnerask.com
    • Gigablast
    • GMX Search Engine
    • GoGo
    • goo
    • Google
    • hakia
    • hi.ru
    • HotBot
    • I.ua
    • InfoSpace
    • Istella
    • KAZ.KZ
    • Kvasir
    • Live Search
    • Lycos
    • Magna
    • Mail.Ru
    • META
    • Metabot.ru
    • MetaCrawler
    • MSN
    • MyStart
    • My Web Search
    • Najdi.si
    • NAVER
    • NetSearch
    • Nigma
    • Onet
    • Pivim
    • Plusnetwork
    • Poisk.ru
    • Quintura
    • Qwant
    • Rambler
    • Rx24
    • SAPO
    • Scrub The Web Search Engine
    • 1&1 Search Engine
    • search.avg.com
    • Search.com
    • Search HandyCafe
    • search.iminent.com
    • search.incredibar.com
    • search.smilebox.com
    • search.softonic.com
    • search.sweetim.com
    • searchcompletion.com
    • search-results.com
    • searchya.com
    • Seznam
    • Seznam.cz
    • so.360.cn
    • sogou.com
    • start.funmoods.com
    • Startpagina
    • Tut.by
    • Ukr.net
    • v9.com
    • virgilio.it
    • Web.de
    • Webalta
    • Wikia Search
    • wp.pl
    • Yaani
    • Yahoo!
    • yam.com
    • Yippy
    • Zapmeta
    • Aport
    • gde.ru
    • Gyuveç (GBG.BG)
    • Kazah.ru
    • Sputnik
    • Yandex
  • Arama sistemi (detaylı) arama çubuğunun olduğu hizmettir. Örneğin Yandex.Market bunlardan sadece biridir.
    Yandex hizmetleri listesi
    • Mobil Yandex, sitenin mobil cihazlarda kullanılan versiyonu.
    • Yandex, sitenin masaüstü cihazlarda kullanılan versiyonu.
    • Yandex, mobil uygulama, sitenin mobil cihazlarda kullanılan versiyonu.
    • Yandex çevrimdışı arama, mobil uygulamada çevrimdışı arama opsiyonunun etkinken yapılan arama sonuçları üzerinden ziyaretler.
    • Yandex.Auto
    • Yandex.Adres
    • Yandex Video Arama
    • Yandex.Görsel
    • Yandex.Haritalar
    • Yandex.Katalog
    • Yandex.Market
    • Yandex.Emlak
    • Yandex.Bloglarda arama: Bloglarda yapılan arama sonuçları üzerinden gelen ziyaretler.
    • Yandex.İş
    • Yandex.Çeviri
    • Haberler
  • Arama sorgusu: Ziyaretçilerin yaptığı internet araması sonucu, sitenizi arama sonuçlarından bulup ona girmelerini sağlayan sorgu. Seçilen döneme ait ziyaret sayısı 10'dan az ise ve rapora, ziyaretçileri potansiyel olarak anonimleştiren bir boyut veya segment eklenmişse, arama sorguları raporda görüntülenmeyebilir. Örneğin, “Giriş sayfası”, “Yaş” vb. Ayrıca, arama motoru yönlendiriciye veri aktarmıyorsa raporda daha az bilgi görüntülenmesi olasıdır.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Yandex.Metrica, ziyaretçilerin Yandex arama sonuçlarından siteye gelmesini sağlayan sözcük gruplarını yönlendiriciye ve tarayıcı çerezlerine bakarak belirler. Çerez, ziyaretçinin arama sonuçlarından geldiği alan adına ayarlanır. Çerezlerin geçerlilik süresi sınırlıdır. Yandex.Metrica'nın sözcük grubunu belirlememesinin olası nedenleri şunlardır:

  • Çerezin geçerlilik süresi dolmuş olabilir. Ziyaretçinin arama sonuçlarında bağlantıya tıklayarak siteye geldiği, ardından sayfayı uzun süredir açık bıraktığı ve daha sonra sayfayı yeniden yüklediği veya kapattığı bir durum bunun bir örneği olabilir.
  • Ziyaretçinin arama sonuçlarında tıkladığı bağlantı ziyaretçiyi başka bir alan adına yönlendirmiş olabilir.
  • Ziyaretçinin tarayıcısı çerezleri engelliyor olabilir.