Oturum Kaydı 1.0 hakkında sorular ve cevaplar

Kayıtlara bakılırken “Bu sayfada bir sorun var...” mesajı görüntülenir.

Bu mesaj aşağıda sıralanan nedenlerden dolayı görüntülenebilir:

  • Başka bir tarayıcıda ziyaretleri oynatmayı deneyin. Ziyaret oynatılırsa, her zaman kullandığınız tarayıcınızdaki tüm uzantıları ve eklentileri devre dışı bırakın ve önbelleği ve çerezleri temizleyin.
  • Sitenizde, iframe'de gösterim engeli var (siteniz X-Frame-Options: SAMEORIGIN veya X-Frame-Options: DENY başlıklarını geri getirir).

    Ziyaretlerin doğru oynatılabilmesi için ilgili koruma kodu silinmelidir. Bu amaçla sitenin desteklenmesinden sorumlu kişiye başvurmanız veya web sunucunuzun ayarlarını doğru yapmanız gerekir.

  • Antivirüs yazılımınızdaki virüsten korunma seviyenizi düşürün.
  • Bilgisayar veya şebeke Firewall'u aşağıda sıralanan alan adlarına erişimi engeller:

    • metrika.yandex.com.tr ve mc.yandex.com.tr alan adlarına,
    • *.yandex.net alan adına,
    • *.yandex.tld alan adına.
  • Site, "www." ifadesi olmadan açılamaz.
“Oturum Kaydı” raporunda veri yok

Sayaç oluşturulduğunda Oturum Kaydı otomatik olarak bağlanmaz. Oturum Kaydı eklenme talimatlarını, Oturum Kaydı 1.0 eklenmesi ve ayarlanması bölümünde bulabilirsiniz.

Oturum Kaydı bağlarken Kaydet butonuna tıklamayı unutmayın; aksi takdirde veriler raporda görüntülenmeyecektir.

“Oturum Kaydı” raporunda cinsiyet, yaş vb. sosyo-demografik veriler eksik

Ziyaretçilerin kişisel bilgi gizliliğine büyük önem veren Yandex.Metrica'da tüm veriler, ziyaretçilerin kişisel bilgileri olmadan toplanır. Bu nedenle, bazı veriler kısmi olarak açıklanır. Sosyo-demografik veriler (cinsiyet, yaş vb.), giriş sayfası adresleri, arama sorguları ve robotlarla ilgili bilgiler gibi, Yandex algoritmalarının hesapladığı veriler buna dahildir. Bu bilgiler yalnızca örneklemdeki ziyaretçi sayısı 10'dan büyükken verilir.

Oturum Kaydı her bir ziyaretçinin eylemlerini ayrı ayrı kaydettiği için raporun bu tür bir bilgiyi içermesi mümkün değildir.

Siteye geçiş reklamdan yapılmasına rağmen “Siteden geçiş” alanında kendi sitem belirtildi.

Bu durum aşağıdaki nedenlerden dolayı meydana gelmiş olabilir:

  • Reklamdaki bağlantı, sayaç kodu kurulu olmayan sayfaya yönlendiriyor. Bu yüzden Yandex.Metrica, geçiş kaynağını doğru tespit edemiyor. Ziyaretçi, bir sonraki (kod kurulu) sayfaya geçtiği zaman raporlarda kaynak olarak sizin siteniz kaydedilir. Bu tür hataları önlemek için kodun, sitenizin her sayfasında doğru kurulu olup olmadığını kontrol edin.
  • Reklamdaki bağlantıların yönlendiği sayfaların birinde sayaç çalışmadı. Bu durum, Yandex.Metrica'nın kodu yüklenmeden önce ziyaretçi başka bir sayfaya geçiş yaptığı zaman veya sayfada yönlendirme olduğunda meydana gelebilir.
Bazı ziyaretler neden boş?

Her sitede, bir miktar hiçbir etkinlik yapılmayan ziyaretler bulunmaktadır. Bu durum, ziyaret sırasında sayfada gerçekten hiçbir işlem yapılmadığından veya işlemler kaydedilmediğinden dolayı meydana gelebilir.

Sayfada hiçbir işlemin yer almamasının nedenleri:

  • siteniz robot tarafından ziyaret edilmiştir;
  • sayfa, oturumun geri yüklendiği bir sekmede yüklenmiştir.

İşlemlerin kaydedilmemiş olma nedenleri:

  • Sayfada Oturum Kaydı'nı desteklemeyen kod yüklü olabilir. Sayaç ayarlarında Oturum Kaydı seçeneğini etkinleştirin ve sayfadaki sayaç kodunu doğrusuyla değiştirin.
  • Ziyaretçi, sayfanın tamamen yüklenmesini beklemeden sayfadan çıkmıştır.
  • Ziyaretçi, kaydı desteklemeyen bir tarayıcı (örneğin, mobil tarayıcı) kullanmıştır.
  • Ziyaretçi, sayfayı görüntülemek için standart olmayan bir cihaz kullanmıştır.
  • Ziyaretçinin internet bağlantısı kötüdür (örneğin, mobil internet).
Oturum Kaydı'nın etkinleştirilmesi sitemin yükünü artırır mı?

Hayır. Tüm eylemler ziyaretçi tarayıcılarında ancak sayfa yüklendikten sonra kaydedildiği için sitenizin yükü artmaz.

Oturum Kaydı'nın etkinleştirilmesi site ziyaretçilerinde trafiği artırır mı?

Bir sayfa görüntülenirken, boyutuna ve görüntülenme süresine bağlı olarak 200 bayt ile 4 kilobayt arasında gönderilir (internetteki orta boyutta olan bir sayfanın sadece çok küçük bir yüzdesine eşittir). Bu trafik artışı, site ile çalışma sırasında gönderilen genel trafik ile kıyasla önemsizdir.

Tasarım kalitesi Oturum Kaydı'nın çalışmasını etkiler mi?

HTML tasarımında çok fazla sayıda kusur (kapatılmamış etiketler, etiketlerin doğru şekilde iç içe kullanılmaması vb.) bulunan sayfalarda Oturum Kaydı ziyaretleri kayıttan yanlış oynatabilir. Genelde Oturum Kaydı bu tür kusurlara adapte olur; ancak yine de site sayfalarında HTML yapısının doğru olması beklenir.

Oturum Kaydı tarayıcımda çalışmıyorsa ne yapmalıyım?

Oturum Kaydı, günümüzdeki bilgisayar için tarayıcılarının çoğunda ziyaretlerin kaydedilmesini destekler. Beta sürümlerinde ve bazı mobil tarayıcılarda ziyaret kaydı kısıtlı olarak desteklenir.

Tarayıcınızı mümkün olduğunca sık, mevcut en son sürüme güncellemenizi öneririz. Ziyaretlerin kayıttan oynatılması Yandex Browser, Google Chrome, Firefox, Safari, Opera ve Internet Explorer tarayıcılarında desteklenir.

Safari 12'de Oturum Kaydı sayfasının ve ayrıca tıklama, bağlantı veya kaydırma haritası sayfalarının yüklenmesi tarayıcı ayarlarında işaretlenen bir seçenek nedeniyle sonsuza dek sürebilir.

  1. Gizlilik politikası sekmesine giderek Çapraz izlemeyi engelle seçeneğini devre dışı bırakın.
  2. Ardından tarayıcıyı yeniden başlatıp Oturum Kaydı'nı veya istediğiniz harita sayfasını tekrar açın.
Not. Farklı tarayıcılar aynı sayfayı farklı yöntemlerle işleyebilir. Bu nedenle, ziyareti en doğru şekilde oynatmak için ziyaretin kaydedildiği tarayıcıyı kullanın.
Esnek tasarıma sahip sitelerde ziyaretler düzgün olarak kayıttan oynatılır mı?

Evet. Kayıt sırasındaki ekran çözünürlüğü ile kayıttan oynatma sırasındaki çözünürlük birbirini tutmasa bile, esnek tasarıma sahip olan sayfalarda ziyaret düzgün olarak oynatılır. Kaydedilen sayfa ile oynatılan sayfadaki öğelerin konumlarındaki olası farklılıklar, oturumun kayıttan oynatılması sırasında küçük imleç atlamalarına neden olabilir.

Site sayfaları şifreyle korunuyor. Kayıttan oynatılmaları sırasında, bu sayfaların yerine şifre giriş sayfasının görüntülenmesinin sebebi nedir?

Oturum Kaydı, şifreleri belleğinde tutmaz ve kullanıcıların yerine siteye giriş yapmaya çalışmaz. Bu nedenle oynatıcıya, herhangi bir yetkisiz ziyaretçinin sisteminde olduğu gibi, sitenin giriş sayfası yüklenir.

Oynatıcı, form gönderme sonuçlarının bulunduğu sayfa yerine hata veya geçersiz sayfa görüntülüyor. Neden?

Muhtemelen form POST yöntemini kullanarak verileri gönderir.

Oynatıcıya veri yüklerken Oturum Kaydı sadece GET yöntemini kullanır. Bunun nedeni, POST sorgularının sık sık herhangi başka bir eylemin gerçekleşmesine yol açmasıdır: istek gönderilmesi, sipariş oluşturma vb. Oturum kaydı POST yöntemini kullansaydı ziyaretçi işlemleri tümüyle kopyalanırdı ve böyle bir sayfanın kayıttan oynatıldığı her durumda size yinelemeli olarak istekler gelir ya da sitede tekrar tekrar sipariş verilirdi.

Ziyaretçilerin işlemleri neden sitenin flash alanlarında kayıttan oynatılmıyor?

Oturum Kaydı, ziyaretçilerin işlemlerini yalnızca sayfanın HTML içeriği sınırları dahilinde kaydeder. Bununla birlikte, ziyaretçinin flash öğeleri ile etkileşimi değil, imlecin bu öğelerin üzerindeki hareketleri kaydedilir. Bu hareketler kayıttan oynatılırken imlecin ortadan kaybolması sorunuyla karşılaşılabilir. Bu durum, flash öğelerinin varsayılan olarak tarayıcıdaki tüm sayfa öğelerinin (oynatıcının görüntülediği imleç dahil) üstünde görüntülenmesiyle ilişkilidir.

İmlecin flash alanlarının üzerinde görünür olması için bu alanlara wmode=transparent görüntüleme modunu belirleyin:
<object>
    <param name="wmode" value="transparent">
    ...
    <embed wmode="transparent" ... />
</object>
Ziyaret kayıttan oynatılırken oynatıcının bulunduğu sayfa yeniden yükleniyor ve ben sadece kendi sitemi görüyorum. Neden?

Muhtemelen, sitenizde çerçeve içinde bulunan sayfaların gösterilmesini engelleyen bir koruma kullanılıyor. Bu tür bir koruma örneği:

<script type="text/javascript">if (top.location != self.location)
{
 top.location.replace(self.location)
}
</script>

Ziyaretlerin düzgün olarak kayıttan oynatılabilmesi için bu kodun silinmesi gerekir.

Oturum Kaydı ziyaretçilerin şifrelerini kaydeder mi?

Hayır, Oturum Kaydı password tipi olan alana girilen bilgiyi kaydetmez.

Oturum Kaydı'nın belirli veri girişi alanlarında basılan tuşları kaydetmemesi için ne yapılması gerekir?

Belirtilen alanlardaki bilgilerin kaydedilmemesi için bunlara ym-disable-keys CSS sınıfını atayın. Gizli bilgilerin girildiği alanlar bu sınıfla etiketlenebilir.

Ziyaret kayıttan oynatılırken Oturum Kaydı form gönderiyor

Bazen sitedeki ziyaret kayıttan oynatılırken ziyaretçi adına tekrar form gönderimi oluşturulur (örneğin, sepete bir ürün daha eklenir).

Bunu önlemek için form öğelerine -visor-no-click CSS sınıfını atayın:

<form action="/login" method="post" class="-visor-no-click"></form>
Oturum Kaydı ziyaret kayıtlarını ne kadar süreyle saklar?

Yandex.Metrica, son iki haftalık ziyaretlere ait kayıtları saklar.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Kayıttaki sayfa içeriği gerçek içerikten farklı olabilir. Sitede CSS sık sık değişiyor olabilir. Bu durumda stil dosyalarının adlarına içeriğin hash'ini ekleyin. Böylece dosyanın içeriği değiştiğinde dosyanın adı değişir: Örneğin, style.390b32d4d49d5e7d.css adı style.0c573d460df87d4de5a4.css olarak değişir. Bu sayede Oturum Kaydı, ziyaret kaydı sırasında site ziyaretçisinin gördüğü stili kullanabilir.

Aşağıdaki adımları izleyin:

  • Tarayıcının önbelleğini temizleyin.
  • Tarayıcılar için olanlar dahil kurulan tüm eklentileri ve uzantıları devre dışı bırakın.
  • Tarayıcının çerez dosyalarını silin.
  • Güvenlik Duvarı ayarlarını kontrol edin; ayarlar Metrica sayacı komut dosyasının çalışmasını engelliyor olabilir. Sayacınızın çalışmasını engelleyebilen unsurlardan biri de Adblock Plus uzantısıdır.

Oturum Kaydı'nın çalışmasıyla ilgili başka sorularınız varsa bunları aşağıdaki form üzerinden bize iletin. Burada verilerin yanlış görüntülendiği bir ziyaret örneğini ve tarayıcınızın tam sürümünü belirtin.