“ “E-ticaret grubu”” raporları

Not. YML dosyası ile oluşturulmuş Turbo sayfalarınız varsa, ziyaretçilerin ürünlerle olan etkileşimi hakkındaki bilgi, ek bir ayar yapmaya gerek kalmadan Metrica raporlarında görüntülenebilir.

Rapor grubu sayesinde e-ticaretle ilgili veriler analiz edilebilmektedir.

Raporların oluşması için servise ait e-ticaret verileri kayıt ve analiz imkanından yararlanmak gerekir. İlk veri iletiminden sonra raporun hazırlanması birkaç saat sürebilir.

Raporlar aşağıdaki bilgileri içerir:

Bilgi Raporlar
En çok talep edilen ürünler ve markalar hakkında rapor

Popüler ürünler

Popüler ürün kategorileri ve markaları

En çok gelir getiren kaynaklar ve sitenin geliri hakkında rapor (örneğin, arama motorları, reklamlar veya siteye doğrudan yapılan ziyaretler) Siparişler
Sepete eklenen ürünler ve siparişin içeriği ile satın alınan ürünler hakkındaki rapor Sipariş içeriği

Sepetteki ürünler

Sipariş edilen ürünler

Promosyon kodları

Bu bilgiler sayesinde yapabilecekleriniz:

  • Ziyaretçi çekme yöntemlerini ayarlamak, kullanılan reklam kanallarının etkinliğini değerlendirmek ve aralarında en kârlı olanları bulmak,
  • Görüntülenip de alınmayan ürün markalarını ve sıkça alınan ürün kategorilerini saptamak,
  • Belirli ürünlere tüketici ilgisindeki mevsimlik değişim motiflerini ve en popüler kategori ve markaları belirlemek,
  • Sipariş başına ürün sayısı ve gelirini tespit ederek, örneğin, satın alma miktarı arzu edilenden az olması durumunda, birden fazla ürün satın alma içeren ya da buna benzer promosyonlar sunabilirsiniz.

“Sipariş içeriği” hariç tüm raporlar ayarlanır raporlardır. Örneğin ayarlanan hedefler sayesinde sitede yapılan siparişlerin sayısını ve sitede hisse senedi dinamiği görüntülenmesinden sonra gerçekleşen alımlardan elde edilen geliri öğrenmek mümkündür.

E-ticaret metrikleri ve oluşturduğu gruplar (boyutlar) diğer Yandex.Metrica raporlarında da kullanılabilir. Örneğin, en fazla gelir getiren ziyaretlerin sitenin hangi sayfalarından başladığını bu şekilde belirleyebilirsiniz:

Soru-Cevap

Turbo sayfalar üzerinden kaç satın alma işlemi yapıldığı nasıl öğrenilir
  1. Turbo sayfalarda ve ana sayfada aynı sayacın kurulu olduğundan emin olun.
Turbo sayfa raporunda ürünlerin görüntülendiği listeleniyor ama alışveriş yok
Bunun birkaç nedeni olabilir:
  • Turbo sayfada sipariş verme özelliği kurulu değildir.
  • Ziyaretçi turbo sayfada ürünü görür, ama sayın almak için ana sayfaya geçer ve ürünü satın alır.
Raporlarda neden tüm ürünler görünmüyor
Büyük ihtimalle Turbo sayfada ana sayfalarda farklı sayaçlar kuruludur. Bu nedenle Turbo sayfalardaki ürün verileri bir sayaca, sitedeki veriler başka bir sayaca düşmektedir.