Veri segmentasyonu

    Yandex.Metrica, site ziyaretçileriyle ilgili büyük veri hacmini toplar ve işler. Bazen iş gereği büyük bir veri dizisinden ancak belirli bir kısmının ayrılması gerektiği durumlar olabilir.

    Yandex.Metrica yardımıyla ziyaretleri sadece belirli bir sayfanın görüntülenmesi veya belirli bir kaynaktan yapılan geçiş gibi bir eyleme göre değil, ziyaretçilerin yaş veya cinsiyet gibi bazı özelliklerine göre de seçebilirsiniz.

    Bunun yanı sıra geçmişte belirli bir eylem yapan ziyaretçiler hakkında istatistikler çıkarıp geçmiş ve güncel eylemleri arasındaki bağlantının analiz edilmesi önem taşıyabilir. Bu tür raporun oluşması için Yandex.Metrica'nın kullandığı verileri şu şekilde sıralayabiliriz:

    Raporun sadece îstediğiniz veriler bazında hazırlanmasını istiyorsanız ilgili koşullara uygun bir segment oluşturun.

    Segmentleri web arayüzü veya Yandex.Metrica API'siyle oluşturabilirsiniz. Bu yöntemlerin her biri en fazla beşer yüz segment oluşturmayı sağlar. Böylelikle 1 sayaç için en fazla 1000 segment oluşturabilirsiniz.

    Segmentlerle çalışırken aşağıdaki farklılıkları göz önünde bulundurmanız gerekir:

    • Web arayüzünde oluşturulan segmentler Yandex.Direct ve Yandex.Audience'ta kullanılabilir.
    • API aracılığıyla oluşturulan segmentler ise sadece Yandex.Direct'te hedef kullanıcı kitlesinin seçimi için kullanılabilir ve Yandex.Metrica web arayüzünde görüntülenmez.
    Not. Web arayüzünde oluşturulan segmentleri API aracılığıyla düzenleyebilirsiniz. Fakat bu düzenlemeyi takiben bunlar servisin web sürümünde görüntülenemez hale gelir.

    Raporlarda segmentasyon işleminin uygulanması

    Segment yönetimi

    Segmentasyon örnekleri