Veri segmentasyonu

Yandex.Metrica, site ziyaretçileriyle ilgili büyük veri hacmini toplar ve işler. Bazen iş gereği büyük bir veri dizisinden ancak belirli bir kısmının ayrılması gerektiği durumlar olabilir.

Yandex.Metrica yardımıyla ziyaretleri sadece belirli bir sayfanın görüntülenmesi veya belirli bir kaynaktan yapılan geçiş gibi bir eyleme göre değil, ziyaretçilerin yaş veya cinsiyet gibi bazı özelliklerine göre de seçebilirsiniz.

Bunun yanı sıra geçmişte belirli bir eylem yapan ziyaretçiler hakkında istatistikler çıkarıp geçmiş ve güncel eylemleri arasındaki bağlantının analiz edilmesi önem taşıyabilir. Bu tür raporun oluşması için Yandex.Metrica'nın kullandığı verileri şu şekilde sıralayabiliriz:

Segment oluşturma gerekli koşulları dikkate alarak sadece istediğiniz veriler bazında rapor hazırlanması sağlar.

Segmentleri web arayüzü veya Yandex.Metrica API'siyle oluşturabilirsiniz. Bu yöntemlerin her biri en fazla beşer yüz segment oluşturmayı sağlar. Bu şekilde bir sayaç için en fazla 1000 segment oluşturabilirsiniz.

Segmentlerle çalışırken şunları göz önünde bulundurmanız gerekir:

  • Web arayüzünde oluşturulan segmentleri Yandex.Direct ve Yandex.Audience'ta kullanabilirsiniz.
  • API aracılığıyla oluşturulan segmentler ise sadece Yandex.Direct'te hedef kullanıcı kitlesinin seçimi için kullanılabilir ve Yandex.Metrica web arayüzünde görüntülenmez.
  • Bazı durumlarda, Yandex.Metrica'nın raporlarından biri tarafından oluşturulan segment başka bir raporda çalışmaz veya Yandex.Direct ve Yandex.Audience'ta kullanılamaz. Örneğin, Yandex.Direct: Masraflar raporunda oluşturulan segment, başka bir raporda kullanılamaz, hatta bu segmenti Yandex.Direct'te ziyaretçi kitlesini derlerken seçmemek gerekir.
Not. Web arayüzünde oluşturulan segmentleri API aracılığıyla düzenleyebilirsiniz. Fakat bu düzenlemeyi takiben bunlar servisin web sürümünde görüntülenemez hale gelir.

Raporlarda segmentasyon işleminin uygulanması

Segment yönetimi

Segmentasyon örnekleri