Yandex.Metrica'nın veri trafiği kaynağı belirleme yöntemi

Siteye gelen trafik kaynakları yönlendirici (referrer) değerlerine () ve etiketlere göre belirlenir. Yönlendirici (referer) değerini istediğiniz şekilde düzenlemek için utm_referrer parametresini kullanın.

Ziyaret çerçevesindeki ilk görüntüleme bilgilerinde etiket varsa Yandex.Metrica geçiş kaynağını etikete göre belirler. İlk görüntüleme bilgileri etiketi içermiyorsa geçiş kaynağı yönlendirici (referer) değerine göre belirlenir.

Örneğin, ziyaretçinin tarayıcıdaki bir favoriye tıklayarak siteye gittiğini farz edelim (ilk görüntüleme). Ardından siteyi terk edip 30 dk.'yı geçmeyen bir süre içinde bir e-postada bulunan etiketli bir bağlantıdan geçerek siteye geri döndüğünü (aynı ziyaret çerçevesinde gerçekleşen 2. görüntüleme) düşünelim. Bu tür ziyaret, siteye doğrudan giriş olarak sayılacaktır.

Примечание. Yandex.Metrica, ziyaretçinin siteye gelmek üzere tıkladığı bağlantı adresinde reklam etiketi kullanılan ziyaretleri, reklam kaynağından yapılan ayrı ziyaretler olarak kabul eder.
Geçiş kaynağı Belirleme şekli Varsayılan rapor

Doğrudan girişler

Kaydedilen sayfalardan yapılan geçişler

Dahili trafik

Yönlendirici

"Kaynaklar, özet" raporu

Öneri sistemlerinden yapılan girişler Yönlendirici ve UTM etiketleri. UTM etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır.

"Öneri sistemleri" raporu

Arama motorlarından yapılan girişler

Sitelerdeki bağlantılara tıklanarak yapılan girişler

Sosyal ağlardan yapılan girişler

Yönlendirici ve UTM etiketleri.

"Siteler" raporu

"Sosyal ağlar" raporu

"Arama motorları" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Diğer sosyal medya ağı: Etiketlere göre belirlenmiş UTM etiketleri. Veri kaynağının belirlendiği koşullar.

"Sosyal ağlar" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Yandex.Direct geçişleri Sayacın Yandex.Direct reklam kampanyasına bağlantı koşulları

"Yandex.Direct: Özet"

"Yandex.Direct: Siteler" raporu

"Yandex.Direct: Masraflar" raporu

Başka reklam sistemlerinden yapılan geçişler Yönlendirici (referer) ve etiketler UTM ve Openstat etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır.

"Reklam sistemleri" raporu

"UTM etiketleri" raporu

"Openstat etiketleri" raporu

Diğer türlü reklam: Etiketlere göre belirlendi

UTM etiketleri. Veri kaynağının belirlendiği koşullar.

"Reklam sistemleri" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Haberleşme araçlarından gerçekleşen girişler

Yönlendirici ve UTM etiketleri. UTM etiketlerini doğru şekilde formüle ettiyseniz veriler noksansız toplanacaktır.

"Mesajlaşma uygulamaları" raporu

"UTM etiketleri" raporu

Dağıtılan e-postalardan gelen trafik

UTM, Openstat, From etiketleri. Parametrelerin nasıl oluşturulacağını öğrenmek için tıklayın.

"UTM etiketleri" raporu

"Openstat etiketleri" raporu

"From etiketleri" raporu