Arama hedefleri

  1. Manuel olarak hedef oluşturma
  2. Hangi aramaları izleyebilirsiniz?
  3. Kısıtlamalar

Arama verilerini Metrica'ya aktarırsanız, Direct'te daha esnek reklam kampanyaları oluşturmak ve Metrica'da istatistikleri izlemek için özel hedefler kullanabilirsiniz.

Metrica'ya ilk veri aktarımında bir gün içinde otomatik olarak birkaç hedef türü oluşturulur:
  • Arama: Cevapsız olanlar da dahil olmak üzere her arama dikkate alınır. Veriler Metrica API üzerinden aktarılırsa, hedef ad ve açıklaması isteğe göre olabilir.
  • Hedef arama: Konuşma süresi 30 saniye üzerinde olan aramaları izlemek içindir.
  • Benzersiz arama: İlk kez yapılan aramaları izlemek içindir.
  • Benzersiz hedef arama: İlk kez yapılan ve konuşma süresi 30 saniye üzerinde olan aramaları izlemek içindir.
Bilgilerin nasıl aktarıldığına bağlı olarak hedefler oluşturma
Hedef tipi / Veri aktarma yöntemi Çağrı takip hizmetleri Metrica API Yandex.Telephony Direct'te reklam
Arama
Hedefe Yönelik Arama
Benzersiz arama
Benzersiz-hedef arama

Hedef adlarını düzenleyebilir veya istediğiniz zaman Metrica'daki listeden silebilirsiniz.

Not. Otomatik olarak oluşturulan arama hedefleri silindikten sonra, bir sonraki arama verileri aktarımı sırasında “Arama” hedefi yeniden görüntülenir. Kalan hedefler oluşturulmaz. Onları manuel olarak ekleyebilirsiniz.

Hedef ve benzersiz hedef aramaları izlemek için daha farklı bir konuşma süresine ihtiyacınız varsa böyle bir hedefi manuel olarak oluşturabilirsiniz.

Hedeflere göre istatistikleri görüntülemek için "Dönüşüm" raporunu kullanın ve hedefleri diğer Metrica raporlarına ekleyin. Veriler, ziyaretçi aramayı bitirdiğinde ve bilgiler Metrica'ya ulaştığında bir gün içerisinde raporlarda görünmeye başlar.

Manuel olarak hedef oluşturma

Aramaları, önceden belirlenmiş Metrica dışında farklı kriterlerle izlemek için, kendiniz benzer hedefler oluşturabilirsiniz. Örneğin, benzer bir aramayı izlemenize yardımcı olacak bir hedef oluşturabilirsiniz; birincil, süresi 1 dakikadan kısa, “test” etiketli, vb. Hedef oluşturmak için:
  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  2. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
  4. Arama hedef türünü seçin.
  5. Değer eşleştirme koşulunu seçin:
    • “Eşleşiyor”. Etiketi tam olarak belirtin, örneğin test-call.
    • “İçeriyor”. Etiketin bir bölümünü belirtin, örneğin call. Birden fazla benzer etiket varsa ve tüm benzer aramaları izlemeniz gerekiyorsa bu yöntemi kullanın.
    • “ile başlar”. Etiket değerinin başlangıcını belirtin, örneğin test-.
    • “düzenli değer”. Serbest şablonlara uyumlu etiketleri izlemek için kullanın.
  6. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.

Hangi aramaları izleyebilirsiniz?

Metrica'da birden fazla arama türü izlenebilir:

  • İlk kez yapılan aramalar için Birincil türünü seçin.
  • Daha önce aramış kişilerce yapılan aramalar için İkincil.
  • Operatörlerinizin cevapladığı aramalar için Cevaplandı.
  • Cevapsız aramalar için Cevapsız.
  • Etiketli aramalar. Gerekirse Etiket alanında aramanın kalitesini veya sonucunu, vb. netleştirmek için kullanılabilecek bir değer belirtin. Örneğin, “fiyat müşteriyi memnun etmedi”. Etiket yazımının ve küçük-büyük harflerin, çağrı takip sisteminde veya API üzerinden veri aktarımı sırasında kullanılanla aynı olduğundan emin olun. Tek bir hedef çerçevesinde tek bir etiketin eşleşmesi dikkate alınır.
  • Belirli süreli aramalar. Kurumsal görevleriniz için önemli olduğunu düşündüğünüz süreyi belirtebilirsiniz. Örneğin, 30 saniye. Yukarıda listelenen tüm arama türleri için süre belirtilebilir.

Kısıtlamalar

  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
  • Bir sayaç için en fazla 200 hedef belirtilebilir.
  • Servis, bir sayaçta ziyaretçinin aynı hedefe saniyede en fazla bir kere ulaşmasını kaydeder.
  • Bir ziyaret sırasında servis, sayaç için oluşturulan tüm hedefler için en fazla 400 hedefe ulaşma saptayabilir.
  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
  • Hedefi silerseniz, bununla ilgili toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenmez.

Çözüm bulmak için soru seçin.

Yandex.Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için benzer şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.


Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:
  • Yandex.Metrica'da hedef koşul tüm olası seçenekleri kapsamayabilir. Örneğin hedef, sipariş onayı sayfasının ziyaret edilmesine ayarlanmışken sitede ayrıca hızlı sipariş vermek de mümkün olabilir.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kurulu olabilir.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.