Mesajlaşma uygulamasına geçiş'i takip et

Примечание. Sayaç ayarlarında Otomatik hedefler seçeneği etkinleştirilmişse hedef otomatik olarak oluşturulur.Bu hedefi diğer otomatik hedefler gibi yönetebilirsiniz.

Sitede geri bildirim olarak mesajlaşma uygulamasını kullanıyorsanız Yandex.Metrica'nın yardımıyla bildirimlerin sayısını takip edebilirsiniz.

Yandex.Metrica'da bu amaçla özel bir hedef ayarlamanız gerekir. Bu hedefi;
  • Sitedeki tüm mesajlaşma uygulamaları için. Yandex.Metrica, mesajlaşma uygulamalarını, bağlantılardaki URL'lerinin varlığından tanır. Örneğin:
    <a href="messenger.com">Yaz</a>
  • Belirli bir mesajlaşma uygulaması için. Farklı bir mesajlaşma uygulamasının takip edilmesi için bu yöntemi kullanın.

    Bu durumda Yandex.Metrica bağlantılarda "belirtilen adres" parametresini arar.

Kullanılabilir mesajlaşma uygulamalarının listesi:

Mesajlaşma uygulaması URL
Yandex.Messenger https://yandex.ru/chat/
Facebook m.me, messenger.com, www.messenger.com
Skype skype
Telegram t.me, tg://, telegram.me, tlgg.ru, tele.click
Viber viber://, partners.viber.com/
WhatsApp wa.me, api.whatsapp.com, web.whatsapp.com, whatsapp://
VK vk.me, vk.com/im, vk://
Manuel olarak hedef oluşturmak için:
  1. Metrica'da soldaki menüden Hedefler sayfasına gidin.
  2. Hedef ekle butonuna tıklayın.
  3. Oluşturulan hedefin adını İsim alanına yazın.
  4. Hedef türünü Mesajlaşma uygulamasına geçiş olarak seçin.
  5. Hedefi oluşturmak istediğiniz mesajlaşma uygulamalarını seçin.
  6. Hedef ekle butonuna tıklayın. Oluşturulan hedef, hedef listesinde görüntülenir. Metrica, ilgili istatistikleri birkaç dakika içinde toplamaya başlar.
  7. Hedefin çalışıp çalışmadığını Dönüşümler raporunda kontrol edebilirsiniz. İlgili veriler bu raporda yer alır. Kontrol amacıyla sitede bir hedef eylem gerçekleştirmeniz gerekir. Sayaç ayarlarında Ziyaretlerim hesaba katılmasın filtresi uygulanmışsa hedeflerin doğruluğunu tarayıcınızı gizli moda alarak kontrol edin.

Ziyaretçi, mesajlaşma uygulamasına yönlendiren bağlantıya tıkladığında hedefe ulaşılmış sayılır. Hedefe göre istatistiği görüntülemek için "Dönüşümler" raporunu kullanın ve hedefi diğer Metrica raporlarına ekleyin.

Kısıtlamalar

  • Bu tür hedef toplam hedefte kullanılamaz.
  • Servis, bir sayaçta ziyaretçinin aynı hedefe saniyede en fazla bir kere ulaşmasını kaydeder.
  • Bir ziyaret sırasında servis, sayaç için oluşturulan tüm hedefler için en fazla 400 hedefe ulaşma saptayabilir.
  • Sayaç ya da hedefi düzenlerken bunlardan daha önce toplanmış olan bilgiler değişmez.
  • Hedefi silerseniz, bununla ilgili toplanmış bilgiler raporlarda görüntülenmez.
  • Hedefe ulaşılıp ulaşılmadığının belirlenmesi için, sayaç başlatma kodunda trackLinks:true parametresinin bulunması gerekir (Ayrıntılar için bkz. Sayaç başlatma parametreleri).

Çözüm bulmak için soru seçin.

Yandex.Metrica'daki hedefler tüm kaynaklar için benzer şekilde çalışır. Sizi ilgilendiren bir kaynaktan gelen hiçbir ziyaretçi hedefe ulaşmamış olabilir.


Bu, şu nedenlerden dolayı olabilir:
  • Yandex.Metrica'da hedef koşul tüm olası seçenekleri kapsamayabilir. Örneğin hedef, sipariş onayı sayfasının ziyaret edilmesine ayarlanmışken sitede ayrıca hızlı sipariş vermek de mümkün olabilir.
  • Siteyi ziyaret eden kişinin tarayıcısında, sayacın çalışmasını engelleyen bir eklenti kurulu olabilir.
  • Ziyaretçinin cihazında, yüksek derecede gizlilik sağlaması için ayarlanmış bir antivirüs yazılımı bulunuyorsa.
  • Ziyaretçinin düşük hızlı İnternet bağlantısı varsa ve bu nedenle hedef sayfadaki sayaç yüklenemediyse.