Etiketler

Etiketler kullanarak sitenize yapılan geçişlerin kaynaklarını daha doğru belirleyebilir ve bu bilgilerle örneğin medya veya görüntülü arama reklamı gibi farklı tür reklamların etkinliğini analiz edebilirsiniz.

Yandex.Metrica, kullanıcı ziyareti çerçevesindeki ilk görüntülemeden etiket bilgilerini alır. İlk ziyaret etiketi içermiyorsa etiket tün ziyaret için yok sayılır.

Kullanıcının tarayıcıdaki bir favoriye tıklayarak siteye geçtiğini (ilk görüntüleme), ardından siteyi terk edip 30 dk.'yı geçmeyen bir süre içinde dağıtılan bir e-postada bulunan etiketli bir bağlantıdan geçerek siteye geri döndüğünü (aynı ziyaret çerçevesinde gerçekleşen 2. görüntüleme) düşünelim. Bu tür ziyaret bu etiketler raporunda yer almaz.

Bir etiket, URL'ye eklenen bir veya birden fazla parametrelerle oluşabilir. Bu şekilde, belirli bir bağlantıdan sitenize yapılan geçişler etkin bir şekilde izlenebilir.

Not. Sitede UTF-8 kodlaması kullanıldığında etiket içeriği sorunsuz tanınır.

Rapor aşağıda sıralanan etiketler için oluşur:

  1. From etiketi
  2. Openstat etiketi
  3. UTM etiketi

From etiketi

Böylelikle site sayfalarına yapılan ve from={URL olarak geçiş kaynağı} parametresini içeren tüm geçişler rapora dahil edilir.

Örnek:

http://example.com/?from=direct

Openstat etiketi

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşur:

  • Openstat Service: direct.yandex.ru, begun.ru gibi bir reklam servisidir. Olası değerler hakkında ayrıntılı bilgi için Reklam Sistemleri raporuna başvurun.
  • Openstat Campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • Openstat Ad: Yayınlanan reklam.
  • Openstat Source: Reklam yayınlama alanı

Örnek:

http://example.com?_openstat=direct;phone;discount;top

UTM etiketi

Rapor, aşağıda sıralanan parametreler dikkate alınarak oluşur:

  • utm_source: Kampanya kaynağıdır. Örneğin: direct.yandex.ru, begun.ru. Olası değerler hakkında ayrıntılı bilgi için Reklam Sistemleri raporu bölümüne başvurun.
  • utm_medium: Kullanılan pazarlama aracı. Örneğin cpc (veya ppc), banner, email
  • utm_campaign: Yürütülen reklam kampanyasının adı.
  • utm_content: Reklamlar arasında ayırım yapmayı kolaylaştıran ek bilgi notu.
  • utm_term: Anahtar sözcük grubu.

Bağlantı oluştururken bazı parametreler belirtmediyseniz bunların sıralamasına dikkat edin: utm_source, utm_medium, utm_campaign, utm_content, utm_term.

Örnek:

http://example.com/?utm_source=direct&utm_medium=cpc&utm_campaign=phone&utm_content=discount&utm_term=buy_phone

utm_referrer işaretinin kullanımı

JavaScript yönlendirmesi kullanıldığında veya HTTP protokolünü kullanan web sitenize HTTPS sitelerinden yapılan geçişlerde geçiş kaynaklarının Yandex.Metrica tarafından doğru belirlenebilmesi için utm_referrer parametresini kullanmanız gerekir (HTTPS protokolüne geçiş hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın).

Örneğin:

http://example.com/?utm_referrer=example1.com

Burada:

  • example.com: Sizin web siteniz,
  • example1.com: Üzerinden geçişin yapıldığı web sitesidir.

Etiket verileri, grupların rapor sayfasındaki sıralamasına göre iki farklı şekilde sıralanır: