Yandex Reklam Ağı “raporları”
Yandex Reklam Ağına katılmış olan site sahibi bu rapor grubu sayesinde reklam gösterimlerinin etkilerini daha derinlemesine analiz edebilir, gelirini arttırabilir. Örneğin, arama motoruna girilen arama sorgusu dahil en karlı trafik kaynaklarını belirlemek, sitede yer alan her bölümün etkinliğini izlemek ve her bir ziyaretçinin siteye bıraktığı ortalama geliri kontrol edebilirler.
Rapor alma koşulları
Raporu görüntülemek için Yandex Reklam Ağı arayüzünde raporları gösterme özelliğini etkinleştirin ve Metrica sayacını seçin.
Varsayılan olarak “Parasallaşma” grubu raporları için görüntüleme kısıtlaması uygulanır. Raporlara erişim yetkilerini yönetebilirsiniz.
Raporlarda görülebilen metrikler
ARPU (average revenue per user): Sitenin kullanıcı başına ortalama geliri.
eCPM (effective cost per mille): Reklam bloğunun bin görselleştirilmesinin maliyeti.
CPMV (cost per mille viewable ads):Reklam bloklarının görüntülenebilirliği göz önünde bulundurularak reklam bloğunun bin gösterim maliyeti.
RPM (Revenue per mille): Uygun reklamların bulunamadığı istekler de dahil olmak üzere, tüm reklam bloklarının bin isteğinin maliyeti.
İstekler: Örneğin, Yandex RTB sistemine gönderilen reklam kodu istekleri.
Sunumlar: Örneğin, Yandex RTB sistemine yönelik olan ve gösterim için uygun reklamların bulunabildiği (CPM eşiğini aşan ilan veya banner'ların olduğu) istekler. CPM eşiği).
Reklam yoğunluğu: Seçilen raporlama döneminde ziyaretçi başına ortalama reklam görselleştirme sayısı.
Gösterim: Bir reklam bloğunun, reklamın veya banner'ın bir site ziyaretçisine gösterilmesi. Yandex Reklam Ağı'nda gösterimlerin gerçekleşip gerçekleşmemesi reklam bloklarının görüntülenebilirlik sonuçları dikkate alınarak belirlenir.
Tahmini gelir: Seçilen raporlama döneminde tahmini reklam gösterimi maliyeti. Ruble (KDV hariç).
Görünürlük yüzdesi: Reklam gösterim sayısının ilgili görselleştirme sayısına oranı.
Grup raporları
Bu grup aşağıdaki raporları içerir:
menüsünde bu raporlara ulaşılabilir.- YRA, kaynaklar
- Göstergeleri, site ziyaretçilerin trafik kaynaklarına göre değerlendirmenizi sağlar.
- YRA, coğrafya
- Göstergeleri, site ziyaretçilerin coğrafi konumlarına göre değerlendirmenizi sağlar.
- YRA, cihazlar
- Ziyaretçilerin siteyi ziyaret ettiği cihazlara göre istatistikleri sağlar.
- YRA, tarayıcılar
- Ziyaretçilerin siteyi görüntülediği tarayıcılara göre istatistikleri sağlar.
- YRA, engellenen reklamlarının mevcudiyeti
- Kullanıcı tarafından engellenen reklamların oranını gösterir.
- YRA, reklam olaylı sayfalar
- En az bir reklam eylemi gerçekleştirmiş site sayfalarının URL adreslerinin parametrelerini gösterir. Örneğin: sorgu, görselleştirme veya doğrulanmış gösterim.
Raporların çoğunluğunu oluştururken segmentasyon işlemini kullanabilir ve raporlara istediğiniz hedef, boyut ve metrikleri ekleyebilirsiniz.