CRM'den veri aktarımı
Site istatistiğinizi CRM'den müşteri ve sipariş bilgileriyle tamamlayabilirsiniz. Bu bilgiler sayesinde yapabilecekleriniz:
- Size en çok sayıda sipariş ve en fazla kâr getiren trafik kaynaklarını belirlemek.
- İstenilen kesitlere göre siparişe dönüşüm ve kâr analizini yapmak. Kesit; bölgeye, kullanılan cihaz türüne vb. göre olabilir.
- Yandex.Direct reklam kampanyaları için müşteri segmentleri oluşturmak. Segmentler oluştururken, müşteriler (ör, verdikleri siparişler) ve onların sitedeki davranışlarıyla ilgili her türlü veri kullanılabilir. Segmentler; hedefleme, benzer kullanıcılar bulma ve teklif düzenleme işlemleri için kullanılabilir.
- Reklam kampanyalarını siparişin oluşturulması veya ödenmesi için optimize etmek.
Verileri Yandex.Metrica'ya yüklemek için API ve CRM ile entegrasyonu kullanabilirsiniz.
- Hangi veriler Yandex.Metrica'ya aktarılabilir?
- Yandex.Metrica, CRM verilerini ziyaretlerle nasıl ilişkilendirir?
- Başlarken
- Soru-Cevap
Hangi veriler Yandex.Metrica'ya aktarılabilir?
- Çalıştığınız müşteriler hakkında her türlü bilgi,
- Sipariş ve ürün bilgileri.
Bu bilgiler, site ziyaretçileri ve ziyaretleri ile ilgili Yandex.Metrica verilerini tamamlar.
Yandex.Metrica, CRM verilerini ziyaretlerle nasıl ilişkilendirir?
Yandex.Metrica, CRM'den yüklenen sipariş bilgilerini zamana göre site ziyaretçilerinizin en yakın ziyaretine bağlar.
CRM'den gelen veriler 21 gün boyunca ziyaretlere ve ziyaretçilere bağlanır ve daha sonra 90 gün içinde güncellenir. Ayrıntılar için bkz. Çevrimdışı dönüşüm hesabı.
Bu işlemler sırasında sipariş durumları da analiz edilir. CRM verileri güncellenirken durum bilgileri de aynı şekilde güncellenerek istatistikler yeniden hesaplanır. Örneğin, ilk aşamada oluşturulan siparişin ödemesi henüz yapılmamış olduğu için Yandex Metrica'ya “İşleniyor” durumunda aktarılabilir. Böylece Sipariş kaynakları raporuna bu siparişin istatistikleri bu şekilde dahil edilir. Daha sonra aynı siparişin ödemesinin yapılarak durumunun “Ödendi” olarak aktarıldığını düşünelim. Rapordaki veriler buna göre güncellenir.
Ayrıca, sipariş ve durum verileri aktarıldıkça Yandex.Metrica'da “Sipariş oluşturuldu” ve “Sipariş ödendi” hedefleri otomatik oluşturulur. Öte yandan, rapordaki verilerden farklı olarak, hedef verileri durumların değişmesiyle birlikte güncellenmez. Bu şekilde siparişin her bir durumu ayrı ayrı kayıtlara geçer. Örneğin, bir siparişin oluşturularak “Sipariş oluşturuldu” durumuyla iletildiğini düşünelim; bu durumda sipariş, “Sipariş oluşturuldu” hedefi şeklinde dikkate alınır. Ardından müşterinin sipariş için ödeme yaptığını ve güncellenmiş durum bilgilerinin Yandex.Metrica'ya aktarıldığını düşünelim; böylece “Sipariş ödendi” durumuyla yeni bir hedef kaydedilir.
“Sipariş oluşturuldu” ve “Sipariş ödendi” hedeflerinde, CRM'de alınan işlemlerin kazanç bilgileri gelir olarak aktarılır. Hedeflere göre gelir bilgileri Yandex.Direct'te Reklam harcamalarının hedef payı stratejisinde kullanılabilir.
Başlarken
- 1. Verileri hazırlayın
-
Yandex.Metrica, CRM verilerini site ziyaretçi verileri ve ziyaret verileri ile ilişkilendirir. İlişkilendirme işlemi, "tel" ve "email" olmak üzere müşteri özellikleri ve ayrıca özel kimlik belirleyici (ClientID) kullanılarak yapılır. Bu kimlik bilgileri, verileri daha doğru bir şekilde ilişkilendirmeye yardımcı olur. Reklam kampanyalarının sipariş oluşturma veya siparişlerin ödenmesi optimizasyonu ve ayrıca müşteri çekme kanallarının performans karşılaştırması amaçlarıyla CRM'deki müşteri ve sipariş bilgilerini kullanmak üzere bu kimlik bilgilerini aktarmanızı öneririz.
ClientID'yi kullanmak için:- getClientID yöntemiyle kimlik belirleyicileri (ClientID'leri) alın.
- Bunları CRM'inize kaydedin.
- 2. Müşteri verilerini yükleyin
- Kullanabileceğiniz veri yükleme yolları:
- Yandex.Metrica API'sini kullanarak,
- CRM ile entegrasyon kullanarak.
Bilgiler yüklendikten hemen sonra Metrica'da, Ayrıca, yüklemenin doğruluğunu denetlemek için API yöntemi kullanabilirsiniz.
sayfasında görüntülenir.İlk müşteri yüklemesinin mümkün olduğunca erken yapılmasını öneririz; sipariş verileri, müşteri bilgilerinin ilk başarılı yüklenmesinden sonra gerçekleştirilen ziyaretlere bağlanır.
- 3. Sipariş verilerini yükleyin
- Kullanabileceğiniz veri yükleme yolları:
- Yandex.Metrica API'sini kullanarak,
- CRM ile entegrasyon kullanarak.
Metrica'da veri aktarımından sonra:- Uçtan uca analiz raporları hazır olur ("Sipariş kaynakları" raporu, "Kaynaklar, harcamalar ve ROI" raporu).
- Siparişlerle ilgili dönüşümleri izlemek için hedefler görüntülenir. Örneğin: “Sipariş oluşturuldu”, “Sipariş işleniyor” gibi. Bunlar Hedefler sayfasında listelenir. Hedefleri Yandex.Metrica raporlarında veya Yandex.Direct'te kampanya ayarları yaparken kullanabilirsiniz.
- 4. İstatistikleri inceleyin
-
Siparişler Yandex.Metrica'ya farklı durumlarda aktarılır:
- "İşleniyor" durumunda,
- "Ödendi" durumunda,
- "İptal" durumunda,
- "Spam" durumunda.
Bu durum bilgilerini Yandex.Metrica raporlarında verileri filtrelemek için veya metrikler olarak kullanabilirsiniz. Rapordaki veriler 24 saat boyunca kullanılabilir.
Bilgileri analiz etmek için şunları kullanın:
- Sipariş kaynakları raporunu. Bu rapor, sipariş getiren trafik kaynaklarını analiz etmenizi sağlar.
- "Kaynaklar, Harcamalar ve Yatırım Getirisi (ROI)" raporunu. Bu rapor, reklam harcamalarınızı ve reklamınızın performansını analiz etmenizi sağlar.
Soru-Cevap
- CRM'den veriler aynı bir kimlik belirleyiciyle Yandex.Metrica'ya aktarıldığında.
- Daha önce aktardığınız bilgileri bir kez daha aktardığınızda (örneğin bir CRM'den başka bir CRM'e geçişiniz sırasında).
Bu veriler maalesef silinemez. CRM'de sipariş durumu “Spam” olarak değişirse Yandex.Metrica'da ilgili sipariş bilgileri güncellenerek raporlardan gizlenir.