“Yandex.Direct harcama raporları”
Rapor, tıklama veya dönüşüm başına ödemeli Yandex.Direct reklam kampanyalarının harcama bilgilerini içerir. Raporda; reklamları, mobil uygulamaya değil, siteye yönlendiren kampanyalarla ilgili veriler gösterilir.
Bu veriler; hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme derinliği ve sitede geçirilen süre gibi ziyaretlerle ilgili verilerle tamamlanır. Sonuç olarak bir Yandex.Direct kampanyasının etkinlik analizi için gerekli tüm bilgiler tek bir raporda sunulur.
Rapor ne işe yarar?
Raporlar Yandex.Direct’le oluşturulan reklam kampanyalarının kaynak harcaması ve ulaşılan müşteri sayısı gibi farklı kategoriler altında analiz edilmesine yardımcı olur.
Rapor alma koşulları
Raporları görüntülemek için istatistiklerine bakmak istediğiniz Yandex.Direct kampanyasının sahibi, sahibinin temsilcisi ya da ajans temsilcisi olmanız gerekir.
Metrica’daki raporlara erişiminiz yoksa, sayacın sahibinden size misafir erişimi gibi bir erişim izni vermesini isteyin.
Birden fazla Yandex.Direct müşterisinin kampanyasına erişim yetkiniz varsa bu müşterilerin ana temsilci listesine Yandex.Metrica arayüzü üzerinden erişilebilecektir.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapor oluşturmak için Yandex.Metrica, aldığı tıklama ve harcama verilerini seçilen zaman aralığına ait ziyaret bilgileriyle karşılaştırır. Dolayısıyla verilerin bir kısmı belirtilen döneme girmeyebilir. Bu, raporda kullanılan ilişkilendirme modeline bağlıdır.
Örneğin, “Yandex.Direct'ten son giriş” modeli seçildiğinde söz konusu tıklama veya dönüşüm seçilen zaman aralığı bittikten sonra gerçekleşerek daha sonraki bir ziyarete bağlanarak rapora girmeyebilir. “İlk giriş” modeli seçildiğinde ise tıklama, siteye yapılan ziyaretten önce gerçekleşerek tıklamanın yapıldığı gün raporun zaman aralığının dışında kalabilir ve dolayısıyla ilgili veriler rapora girmeyebilir. Çözüm olarak rapor için daha geniş bir zaman aralığı seçmeniz önerilir.
Bazı metriklerin görüntüleme ve hesaplama özellikleri:
- Ziyaretler
- Ziyaretler, kampanya reklamındaki bağlantının yönlendirdiği siteye kurulu bir sayaca bağlanır.
- Tıklamalar
- Bu bilgiler, erişebildiğiniz herhangi bir sayaç için oluşturacağınız raporda yer alarak siteye yönlendiren ve Direct'te erişebildiğiniz kampanyalara yönelik olarak görüntülenir.
- Harcamalar
-
Bu metrik, tıklama başına ödemeli kampanyalar için tıklama fiyatını ve dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için dönüşüm fiyatını içerir.
Harcama bilgileri KDV hariç olarak hesaplanır. Verileri farklı para bir para biriminde aktarıyorsanız raporda istediğiniz para bildirimini seçebilirsiniz. Para birimi seçildiğinde para metrikleri, harcama gününden bir önceki güne ait döviz kuruna göre yeniden hesaplanır.
Tutarlar, kullanıcı hesabının ödemenin para birimine çevrilip çevrilmediğine göre farklılık gösterebilir. Örneğin, hesabınızı rubleye geçirdiyseniz fiyat, indirim dikkate alınarak hesaplanacaktır (1 Eylül 2015 tarihine kadar sunulmuşsa) ve hem ruble hem de ABD doları olarak kullanılabilir.
Harcama verileri Yandex.Metrica'da tıklama tarihine bağlanır. Bu nedenle dönüşüm başına ödemeli kampanyalar için olan bu veriler, harcamaların dönüşüm tarihlerine göre hesaplandığı Yandex.Direct “Dönüşüm raporu”'ndaki verilerden farklılık gösterebilir.
Bu raporda segmentasyon, segmentleri birbiriyle karşılaştırma ve hedef seçimi gibi bazı ayarlar istenilen şekilde yapılabilir. Hedef raporu oluşturulurken “tıklamalar”, “harcama” ve “ortalama harcama” göstergeleri değişmez.
Soru-Cevap
- Raporu görüntülemek için kullandığınız kullanıcı adı altında kayıtlı olan Yandex.Direct kampanyaları,
- Kullanıcı adının Yandex.Direct'te temsilci erişim yetkisine sahip olduğu kampanyalar.