“Arama sorguları” raporu

Bu raporda sitenizin bağlantısını arama sonuçlarında bulan ziyaretçilerin kullandığı arama sorgularının listesi sunulur. Her bir arama sorgusu için, geçişin yapıldığı arama motoru isimleri görüntülenir.

Raporu görüntüle: Raporlar → Standart raporlar → Kaynaklar → Arama sorguları.

Raporun nasıl göründüğüne göz atmak için örnekten yararlanabilirsiniz.

  1. Rapor ne işe yarar?
  2. Rapor yapısı ve ayarları

Rapor ne işe yarar?

Hangi arama sorgularının ziyaretçileri sitenize getirdiğini öğrenmek

Bu rapor, kullanıcıların sitenizdeki arama sonuçlarında bağlantı adresi bulmak ve bunlara tıklamak için kullandıkları arama sorgularını içerir.



Belirli arama sistemlerindeki arama sorgularını görmek

Bunu yapmak için istediğiniz site sayfanızın adresini içeren segmenti seçmek gerekir:

  1. simgesine tıklayın.
  2. Kaynaklar → Son kaynak → Arama motoru.
  3. Listeden arama sistemi seçin.
  4. Uygula butonuna tıklayın.


Belirli bir sayfaya hangi sorguyla geçildiğini öğrenmek

Bunu yapmak için istediğiniz site sayfanızın adresini içeren segmenti seçmek gerekir:

  1. Ziyaretler için koşullar: adlı koşul grubunda şu butona tıklayın: .
  2. Davranış → Varış sayfası koşulunu seçin.
  3. Alana sayfa adresini yazın.


Raporda yalnızca seçtiğiniz süre aralığında 10’dan fazla ziyaretçinin arama yapmak için kullandığı sorgular listelenir.
Marka trafiğini rapor dışında tut

Markadan bahseden verileri rapor dışında tutmak için segmentasyon kullanın ve markanın Türkçe ve İngilizce versiyonları için şu görünümde bir koşul ekleyin: !@markanız. Burada:

  • ! başta - koşul reddi,
  • başta @ - satır girişi (büyük-küçük harflere duyarlı değildir).

Örneğin, “Alice Harikalar Diyarında” şirketi için düzenli ifade, !@Alice Harikalar Diyarında markanın Türkçe versiyonu için, !@alice in wonderland ise İngilizce versiyonu için olacaktır. Bu yöntemle rapordan en fazla 20 sözcük grubu çıkarılabilir. 20'den fazla sözcük grubunu dışarıda tutmak için şu düzenli ifadeyi kullanın: !~(marka|marka.com.tr|marka.com.tr).

Rapor yapısı ve ayarları

Rapordaki veriler aşağıdaki şekilde gruplanır:
  • Arama sorgusu: Ziyaretçilerin yaptığı internet araması sonucu, sitenizi arama sonuçlarından bulup ona girmelerini sağlayan sorgu. Seçilen döneme ait ziyaret sayısı 10'dan az ise ve rapora, ziyaretçileri potansiyel olarak anonimleştiren bir boyut veya segment eklenmişse, arama sorguları raporda görüntülenmeyebilir. Örneğin, “Giriş sayfası”, “Yaş” vb. Ayrıca, arama motoru veri aktarmıyorsa raporda daha az bilgi görüntülenmesi olasıdır.
  • Arama motoru: Aramanın yapıldığı servisin genel adıdır. Örneğin, Yandex.

Rapor, Yandex.Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.

Yandex.Metrica, ziyaretçilerin Yandex arama sonuçlarından siteye gelmesini sağlayan sözcük gruplarını yönlendiriciye ve tarayıcı bakarak belirler. Çerez, ziyaretçinin arama sonuçlarından geldiği alan adına ayarlanır. Çerezlerin geçerlilik süresi sınırlıdır. Yandex.Metrica'nın sözcük grubunu belirlememesinin olası nedenleri şunlardır:

  • Çerezin geçerlilik süresi dolmuş olabilir. Ziyaretçinin arama sonuçlarında bağlantıya tıklayarak siteye geldiği, ardından sayfayı uzun süredir açık bıraktığı ve daha sonra sayfayı yeniden yüklediği veya kapattığı bir durum bunun bir örneği olabilir.
  • Ziyaretçinin arama sonuçlarında tıkladığı bağlantı ziyaretçiyi başka bir alan adına yönlendirmiş olabilir.
  • Ziyaretçinin tarayıcısı çerezleri engelliyor olabilir.