“UTM Etiketleri” Raporu
Bu rapor, sitenizdeki bağlantı adreslerinde tercih etmeniz halinde UTM etiketleri hakkında bilgiler içerir.
Raporu görüntüleyin: Raporlar → Kaynaklar → UTM Etiketleri.
Rapor ne işe yarar?
Yandex Metrica pek çok trafik kaynağını belirlemek için UTM etiketleri kullanır ve bunlardan bazıları için mesajlaşma uygulamalarından ya da sosyal medya sitelerinden yapılan ziyaretler gibi bazı özel raporlar oluşturur.
Örneğin kendi sitenize yönlendirme yapan bazı bağlantı adreslerini üçüncü taraf kaynaklara ya da e-posta aboneliklerine yerleştirdiyseniz “UTM etiketi” raporunu kullanabilirsiniz. Etiketler bunları ayırt etmeye yardımcı olur.
https://source-example.com/partner/offer/
#ilk bağlantının bulunduğu bölüm
https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=source-example&utm_campaign=partner-offer
#sitenize ilk bağlantı
https://source-example.com/partner/about/
#ikinci bağlantının bulunduğu bölüm
https://example.com/?utm_source=link&utm_medium=source-example&utm_campaign=partner-about
#sitenize ikinci bağlantı
Verilerin raporda gösterilebilmesi için etiketin doğru şekilde yerleştirilmesi önemlidir.
Rapor yapısı ve ayarları
Rapordaki bilgiler, etiketlerin “özellik-değer” çiftine göre gruplandırılmıştır. Rapor, Yandex Metrica'da kullanılabilen tüm ayarları destekler.
Daha fazla bilgi edinin
- Yandex Metrica etiketleri nasıl işler?
- Yandex Metrica'nın veri trafiği kaynağı belirleme yöntemi
- Özelliklendirme modelleri
- Gelen trafik kaynakları hakkında soru ve cevaplar
Soru-Cevap
UTM etiketlerinde aktarılan değerler büyük-küçük harfle duyarlı mıdır?
- Evet Metrica, UTM etiketinin değeri belirtilirken büyük-küçük harf ayrımını dikkate alır. Örneğin,
utm_source=Vkontakte,utm_source=vkontakteetiketine karşılık gelmeyecektir. Bu, Yandex Metrica raporlarındaki bilgilerin görüntülenmesini ve reklam kampanyasının harcama verilerinin yüklenmesi ve silinmesi etkiler. Etiketlerinizin hangi değerlerinin Metrica'da kullanıldığını kontrol etmek için "UTM etiketleri" raporunu kullanabilirsiniz.
|
Faydalı bağlantılar |
Çevrimiçi eğitim |
Yandex Metrica’nın özel bir algoritmaya göre işlediği URL parametresi. URL parametreleri raporunda gösterilmez ama özel raporlarda varsayılan olarak gösterilir. Bu özellik sayesinde daha anlaşılır ve derin istatistiksel dilimler oluşturabilirsiniz.