«Uzun vadeli ilgi alanları» raporu (eski sürüm)

Внимание. Yandex.Metrica'da site ziyaretçi kitlesinin uzun vadeli ilgi alanlarını gösteren yeni ve daha ayrıntılı bir rapor kullanıma sunulduğu için eski sürüm raporda veri güncelleme askıya alınmıştır.

Bu rapor, herhangi bir konunun sitenizin ziyaretçilerine ne kadar ilginç geldiğini gösterir ve ayrıca ilgi alanlarına bağlı olarak ziyaretçilerin sitenizdeki davranışını analiz etme olanağı sağlar. Ziyaretçilerin ilgi alanları, teknolojisi sayesinde internetteki davranışları analiz edilmek suretiyle belirlenir. Bu teknolojinin kullanım özelliklerinden dolayı, raporda sunulan ziyaret sayısı diğer servis raporlarından daha az olabilir.



Raporda, 14 popüler konu hakkında veriler sunulur (örneğin, otomobiller, sinema, emlak, turizm vs.)

Her bir konu için, internetteki tüm kullanıcı kitlesine kıyasla ilgili konunun site ziyaretçilerinin ne kadar ilgisini çektiğini gösteren ilgi indeksi hesaplanır:

  • %100'e yakın bir değer, ziyaretçilerin bu konuya duyduğu ilginin internet ortalamasından hiç farklı olmadığını anlatır.
  • İlgi indeksi %100'ü belirgin bir düzeyde aşacak olursa bu konu ziyaretçi kitleniz için ilgi çekici olabilir. Örneğin, otomobiller için bu indeksin %200 olması, site ziyaretçilerinin otomobil temasıyla genel internet kullanıcılarından iki kat daha fazla ilgilendiği anlamına gelir.

İlgi indeksini analiz ederek ziyaretçi kitlenizin birbirine yakın ilgi alanlarını ortaya çıkarabilir Örneğin, hedef ziyaretçilerinizin yalnızca otomobillerle değil, finans konularıyla da ilgilendiğini öğrenebilirsiniz.

İlgi indeksini ziyaretler, hemen çıkmalar ve dönüşümlerle ilgili bilgiler gibi diğer rapor göstergeleriyle karşılaştırmak suretiyle en iyi dönüşüm sağlayan ziyaretçi tercihlerini belirleyebilirsiniz.