Metrica

Faydalı bağlantılar

Segmentasyon örnekleri

Yandex.Direct'te hedef kitle seçimi için kullanılan segment

Ürün kataloğunun belirli bir kategoriye ait olan ürünleri içeren saylaları gibi belirli site sayfalarını görüntüleyen ziyaretçileri işaretleyelim. Amacımız, bu ziyaretçilere görüntüledikleri sayfaların içeriğiyle ilgili olan bir ürün ya da hizmet önermektir.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşulu seçelim: DavranışURL görüntüleme, ardından örneğin www.example.com/tariff/ gibi gerekli sayfanın URL'sini satıra yazalım ve Uygula butonuna tıklayalım.
  3. Elde ettiğimiz segmenti kaydedelim.
  4. Yandex.Direct'te hedef kitle seçim koşulu ekleyelim.
Site sayfası ziyaretinin analizi

Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 1 ile 15 Mart arasında siteye gelip reklam içeren sayfasını görüntüleyen ziyaretçiler hakkında bilgiyi seçelim.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşulu seçelim: DavranışURL görüntüleme, istenilen sayfanın URL'sini satıra yazalım (örneğin www.example.com/promo.html).
  3. Sayfa görüntüleme zaman aralığını belirlemek için Raporlanan döneme ait ve Dönemi seç butonlarına tıklayalım.
  4. Uygula butonuna tıklayalım. Rapordaki veriler güncellenecektir.
Belirli bir gelir sağlayan kaynaklar

Kaynaklar, özet raporundaki verilerden 10.000 Rb.'nin üzerinde sipariş oluşturan ziyaretçileri seçelim.

  1. simgesine tıklayalım.
  2. Koşulu seçelim: E-TicaretAlım tutarı, açılan menüden Daha fazla öğesini seçelim ve sipariş tutarını 10.000 olarak belirtelim.
  3. Uygula butonuna tıklayalım. Rapordaki veriler güncellenecektir.
İç geçişin kaynağının belirlenmesi

Sitede çok sayıda iç geçişin yapıldığı Metrica sayacının sitenin bazı sayfalarında kurulu olmadığı anlamına gelebilir. Bir örnek inceleyelim.

Bir dış kaynak siteden sitenin contacts.html gibi sayacın kurulu olmadığı bir sayfasına gelen ziyaretçinin bundan hemen sonra (yani aynı ziyaret içerisinde) aynı sitenin sayacın kurulu olduğu page1.html gibi diğer bir sayfasına geçtiğini düşünelim. Böylece şu iki koşulun yerine getirildiğini yani ziyaretin page1.html sayfasından başlamış gibi göründüğünü (bunun nedeni contacts.html sayfası Metrica sayacını içermediği için bu sayfanın görüntülendiğine dair bilgilerin Metrica'ya gönderilmemiş olmasıdır) ve geçişin, adresi (http://mysite.example/) sayaç ayarlarında belirtilen siteye ait olan bir sayfadan (yani contacts.html sayfasından) yapılmış gibi göründüğünü görüyoruz.

Sayacın eksik olduğu sayfayı tespit etmek için şu eylemleri yapalım:

  1. İçerik - Giriş sayfaları adlı raporda butonuna tıklayalım.
  2. Koşulu seçelim: KaynaklarEn son kaynakKaynak türüİç geçişler ve Uygula butonuna basalım.
  3. Boyutlar butonuna tıklayarak boyut listesinde ancak “Giriş sayfası” boyutunun kalmasını sağlayalım, tüm diğer boyutları listeden çıkaralım.

Böylelikle ziyaretin başladığı sayfalar hakkında bilgi edinmiş olduk. Bu sayfalara hangi kaynaktan geçildiğini tespit etmek için ziyaretlerin geliş kaynağı yönlendiricilerine göre sıralanacağı bir boyut daha ekleyelim:

  1. Boyutlar butonuna tıklayalım.
  2. KaynaklarYönlendirme yapan sayfa boyutunu seçelim.

Böylelikle raporumuzda ziyaretin başlangıç sayfalarının ve (rapor ağacının 2. düzeyinde) geçiş kaynakları olan sayfaların görüntülenmesini sağladık. Kolaylık açısından Yönlendirme yapan sayfa boyutunu boyut listesinin başına getirebiliriz. Bu şekilde sayaç kodunun eksik olduğu sayfaları 1. düzeyde ve bu sayfalardan nerelere geçildiğini 2. düzeyde göreceğiz.

Böyle bir raporun az sayıda ziyaret içermesi sayacın muhtemelen doğru çalıştığı ve iç geçişlerin ziyaretin zaman aşımlarından kaynaklandığı anlamına gelir.