Cihazlar arası

Uyarı. “Cihazlar arası” rapor, bir önceki hafta siteye en az iki farklı cihazdan 100'den fazla ziyaretçi giriş yaptıysa, görülebilir. Yandex.Metrica arabiriminde bir rapor görmüyorsanız, büyük olasılıkla, sitede gerekli sayıda ziyaretçi oluşmamıştır.

Rapor, birden fazla cihazdan siteye giren müşteri dönüşümlerini izlemenize olanak tanır (örneğin, ilk kez siteye masaüstü bilgisayardan​ geçiş yapan, daha sonra dizüstü bilgisayardan geri dönüş yapan, siparişini mobil cihazdan veren bir müşteri). Raporda sunulan veriler, farklı cihaz türlerinin dönüşümlere katkılarını daha doğru bir şekilde değerlendirmenize ve bütçenizi her pazarlama kanalına daha verimli bir şekilde dağıtmanıza yardımcı olacaktır.


Ziyaretçi web sitesini mobil cihazdan görüntülüyorsa ve daha sonra bir dizüstü bilgisayardan sipariş verirse, diğer Yandex.Metrica raporlarında dönüşümün, dizüstü bilgisayardan yapılan ziyaretle gerçekleştiği kabul edilir. “Cihazlar arası” raporunda bu dönüşüm, her iki cihaz türünün kullanıcı ziyaretleri grubuna kaydedilir.

Farklı cihazlardan yapılan ziyaretler ve ziyaretçi eylemlerinin tüm geçmişini dikkate alabilmemiz Crypta teknolojisi sayesinde mümkün olur.

Rapordaki verileri görüntülenebilmesi için birhedef ayarlanmış olması veya Ecommerce kullanımının olması gerekir. Rapor segmentasyonu desteği sunar.
Not. Rapor son 90 gün içindeki verilere dayalı olarak oluşturulur. Daha uzun bir süre için veriler görüntülenmez.
  1. Ziyaretçiler ve aktiviteleri
  2. Dönüşüm ve gelir göstergeleri
  3. Segmentasyon örneği

Ziyaretçiler ve aktiviteleri

Raporda, ziyaretçiler şu türlere ayrılır:

  • masaüstü bilgisayardan gelen ziyaretçiler: Kişisel bir bilgisayardan veya dizüstü bilgisayarda siteyi görüntüleyen ziyaretçiler;
  • Mobilden gelen ziyaretçiler: Akıllı telefondan veya tabletten siteyi görüntüleyen ziyaretçiler;
  • masaüstü ve mobilden gelen ziyaretçiler: İlk önce mobil cihazdan siteyi görüntüleyip daha sonra masaüstü görüntüleyen ziyaretçiler veya bunun tersi.

Grafikte veriler, ziyaret sayısına göre koşullu gruplara ayrılır. Böylece, aynı sayıda ziyaret gerçekleştiren her ziyaretçi türü için bir gösterge tanımlanabilir.

Gelişmiş ayarları kullanarak, rapora girecek ziyaretleri seçebilirsiniz:

Kullanıcı hareketlilik penceresi

Raporda belirlediğiniz bir süre aralığında, ziyaretçinin gerçekleştirdiği ilk ziyaretinden sonra geçen gün sayısı Bu sayının varsayılan değeri değiştirilebilir. Hareketlilik penceresinin süre aralığı, raporun oluşturduğu tarih aralığından daha uzun veya daha kısa olabilir.

Ayrıntılı bilgi

Kullanıcı hareketlilik penceresi olarak, müşterilerin genellikle bir dönüşümü tamamlamaları için gereken süre ayarlanmalıdır. Diyelim ki, müşterilerin çoğunun siteye ilk veya izleyen ziyaretlerinden dönüşümlerine kadar (veya satın almadan vazgeçilmesine kadar) beş gün geçmektedir. Rapor 1-30 Mayıs tarihleri arasında oluşturulursa ve kullanıcı hareketlilik penceresi beş günde oluşuyorsa, bu durumda 10 Mayıs günü dönüşümüne başlanmış olan bir ziyaretçinin ziyaretleri ve dönüşümleri, rapora 10-15 Mayıs şeklinde girer.

Kullanıcı hareketlilik penceresi ne kadar büyük olursa, raporda ikinci bir dönüşüm döngüsü başlatmayı başaran ziyaretçi verileri de o kadar yüksek olur. Örneğin, beş değil de on günlük bir aralık belirlerseniz, bu durumda rapor bir siparişi tamamlayan ve bir sonraki siparişi vermeye başlayan müşteriler için de verileri gösterir. Bu, raporda yer alan ziyaretçilerin analizlerinin aslında eşit olmayan koşullarda gerçekleştiği anlamına gelir.

Kullanıcı hareketsizlik penceresi

Ziyaretçinin siteyi ziyaret etmediği, raporun başlangıç ​​gününden önceki gün sayısı. Gün sayısını ayarlayarak, siteye yalnızca belirli bir kullanıcı hareketlilik penceresinde giren ziyaretçileri raporunuzda görüntüleyebilirsiniz.

Ayrıntılı bilgi

Diyelim ki, müşterilerin çoğunun siteye ilk veya izleyen ziyaretlerinden dönüşümlerine kadar (veya satın almadan vazgeçilmesine kadar) beş gün geçmektedir. Bu durumda, kullanıcı hareketsizlik penceresini yaklaşık 1,5 kat daha uzun belirlemek gerekir (örneğin, 7 gün). Bunun anlamı ise raporun, rapor döneminin başlamasından hemen önce siteye giren ve genellikle daha uzun sürede dönüştürülen ziyaretçilerle ilgili bilgileri içermeyeceğidir.

Örneğin, rapor 1-30 Mayıs tarihleri arasında oluşturuluyor ve kullanıcı hareketsizlik penceresi beş gün. Bu durumda, ziyaretçi siteye 25 Nisan'da gelmiş (raporun başlama tarihinden 6 gün önce) ve 1 Mayıs'ta dönüşümü gerçekleşmiş.

Kullanıcı hareketsizlik penceresinin süresini genişletmezseniz, rapor çarpıtılmış veriler içerecektir; sanki 1 Mayıs'ta tek bir ziyaret varmış ve o ziyarette ziyaretçinin hemen dönüştüğü izlenimi verilecektir.

Çok geniş bir kullanıcı hareketsizlik penceresi seçerseniz (7 gün yerine 20 gün), raporda, siteye daha az sıklıkla geri dönen ziyaretçi bilgileri görüntülenir.

Dönüşüm ve gelir göstergeleri

Bu raporda Dönüşüm, belirlediğiniz bir kullanıcı hareketlilik penceresi içerisinde bir hedef eylem gerçekleştirmiş ziyaretçilerin, genel ziyaretçi sayısına oranıdır.

Site Ecommerce kullanıyorsa, rapordaki veriler purchase (satın alma) eylemi dikkate alınarak hesaplanır. Bu eylemi Hedef seçeneğini etkinleştirerek hedef olarak seçebilirsiniz. Önceden oluşturulmuş hedeflerden herhangi birini de seçebilirsiniz (buna çevrimdışı dönüşümler hedefi, arama hedefi ve toplam hedef dahil).

Not. Yeni bir hedef oluşturduysanız, istatistikleri toplamak biraz zaman alacaktır.

Dönüşüm göstergesine ek olarak, seçilen hedef için aşağıdaki metrikler kullanılabilir:

  • ziyaretçi sayısı;
  • dönüşüm sayısı;
  • toplam gelir tutarı;
  • ziyaretçinin geliri;
  • ortalama hesap.

Gelir metrikleri, ecommerce verileri iletilen, parasal değerleri sıfır olmayan hedefleri ve mali bir değeriolan diğer hedefleri gösterir.

Segmentasyon örneği

Diyelim ki bir ziyaretçi akıllı telefonunda bir reklam gördü ve reklamdan siteye geçti, ancak hedef eylemini gerçekleştirmedi. Daha sonra, dizüstü bilgisayarında tarayıcı çubuğuna adresi yazarak siteye geri döndü ve sipariş verdi. Burada dönüşümü hangi kaynağın gerçekleştirdiğini anlamak gerekir.

Kaynaklar, özet standart raporunu kullanarak En son anlamlı kaynak ilişkilendirme modelini seçin. Bundan sonra Yandex.Metrica, ziyaretin tüm geçmişinde bir reklam kaynağı arayacaktır (ziyaretçiyi tarayıcısındaki çerezlerden tanımlayarak), ancak kaynak olarak sadece siteye doğrudan girişleri esas alacaktır. Bu şekilde mobil reklam katkısı kaybolacaktır.

Mobil reklamın da dahil olduğu dönüşümü belirlemek için raporda yeterli “Cihazlar arası” segmentini seçmek yeterli olacaktır. Koşul olarak, geçiş kaynağı türünü belirtmek gerekir (örneğin, Kaynaklar → Bir trafik kaynağı → Reklam sistemi).