3.13. Ulaşım: Hızlı ulaşım

Metro ve hafif metro hatları ve istasyonları, yüksek hızlı tramvay, yüksek hızlı otobüs, kentsel Teleferik veya Monoray, kentsel füniküler ve diğer sokak dışı kentsel yolcu taşıma sistemleri, Rekreasyon alanlarındaki teleferik “Hızlı ulaşım” kategorisine dahildir.

Bu kategori ayrıca, aşağıda sıralanan gereksinimler tümüyle karşılıyorsa şunları da içerebilir: ulaşım sistemleri, şehir içi ve banliyo demiryolları ulaşımı rotaları, bağımsız kara toplu taşıma rotaları:

  1. Tek bir yerleşim birimi ya da belediye sınırları içerisinde ya da bunların civarında bulunuyorlarsa (bir yerleşim birimi ya da belediyenin sınırlarından itibaren 50 km'den fazla olmamak kaydıyla);

  2. Düzenli olarak çalışıyor ve gün içinde herhangi bir mola vermiyorlarsa;

  3. Vagonlar, bir rotada sabit süre aralıklarıyla sefer yapıyorsa ve bu aralıklar 20 dakikayı aşmıyorsa;

  4. Duraklama noktaları bir kilometreden daha sık değilse;

  5. ayrı hızlı ulaşım yollarıysa;

  6. bu rotalardaki ulaşım, diğer rotalardakine oranla daha yüksek bir hızla gerçekleşiyorsa;

  7. hattın veya rotanın yanında kendi isminin olması (örneğin, hat 8, L1);

  8. Ulaşım seçeneklerinin şehir ulaşım sistemlerine entegre edilmesi durumunda (özel olarak; geçişi tek bir şehir ulaşım biletiyle ödeme imkanı varsa)

Yüksek hızlı ulaşım tesisleri arasında Hafif Raylı Sistem, yüksek hızlı tramvaylar ve “hafif metro” (hafif tramvaylara yapısal olarak benziyorsa) tahsis edilir. HRS için özel çizim kuralları ve yine HRS'ye özgü bir takım özellik eklemede farklılıklar bulunur (aşağıya bkz.)

Hızlı ulaşım objelerine şunlar dahildir:
  • Hızlı ulaşım hattı bölümlerinin bağlanmasıyla oluşan hızlı ulaşım hatları;
  • Hızlı ulaşım istasyonları;
  • hızlı ulaşım istasyonları çıkışları.

Hızlı ulaşım objelerine hızlı tramvay, metro vb. platformları dahildir (ayrıntılar için 3.12.1.3. Demiryolu platformları çizim kuralları bölümüne gidin).

Ayrıntılar için şu bölümlere başvurun: