3.1.2. Bilgi kullanım kuralları

3.1.2.1. Bilgi kaynakları
3.1.2.1.1

Ana bilgi kaynakları kullanıcıların haritaya girecekleri objelerden direkt olarak sağladıkları bilgilerdir: alınan notlar, çekilen video ve fotoğraflar.

3.1.2.1.2

Harita üzerinde çalışırken dış kaynaklar bilgi edinilen kaynaklar olarak kullanılabilir (varsa ilgili kullanım sözleşmesi gibi kullanılan kaynakların bilgi kullanım kuralları ihlal edilmemek kaydıyla).

Bu kuralları ihlal eden kaynaklar, açık kaynaktan ve internetten kolayca erişiliyor olsalar dahi kullanılamaz.

3.1.2.1.3

Dış kaynaklar örneğin dijital ve kağıda basılı harita ve şemalar olabilir. Bunun dışında, kurum ve şirketlerin web sitelerindeki iletişim bilgileri ve çalışma saatleri de dış kaynaklara dahildir.

3.1.2.2.Bilgi güvenilirliği
3.1.2.2.1

Yandex Map Editor'e yalnızca güvenilir bilgiler girilebilir.

3.1.2.2.2

Bilginin kesinliği ya da güncelliğinden şüphe duyuyorsanız, o bilgiyi haritaya girmemelisiniz. Bu tür durumda objenin tanımının daha doğru girilmesi daha fazla girilmesine tercih edilir.

3.1.2.3. Bilgi bütünlüğü

Objeyle ilgili bilginin mümkün olduğunca eksiksiz olması tavsiye edilir. Fakat gerekli bilginin eksik olması durumunda, objenin tüm değer özelliklerinin tamamlanması şart değildir (hatta bir objenin şeklini çizip objeye herhangi bir bilgi girmeden de bırakabilirsiniz).

3.1.2.4. Bilginin objektifliği

Haritada objeyle ilgili tüm bilgiler objektif olmalıdır. Objelere eklenen yorumlarda, o objenin çizimiyle ya da eklenen özellikleriyle ilgili öznel düşüncenizi dile getirebilirsiniz fakat objenin kendisiyle ilgili kişisel düşüncelerinizi özellik olarak girmek uygun değildir. Öznel karakter taşıyan bilgiler haritadan silinir.

Örneğin, “evim” şeklindeki bir isimlendirme ya da “kötü otel” şeklindeki bir yorum kişisel düşüncelerdir; “kenar çizgilerini çatıdan temele alın” gibi yorumlara izin verilir fakat “bu kafenin yemeği kötü” gibi yorumlara izin verilmez.

3.1.2.5. Reklam bilgisi

Reklam içeren bilgilerin haritaya girilmesi yasaktır.

İletişim bilgileri (kurumun telefonu, web sitesine verilen bağlantı) ve kurumun uğraşı ile ilgili bilgiler reklam sayılmaz.