2.10.6. Obje: düzenlemeyi geri alma, moderatöre şikayet, objenin silinmesi, objeye yönlendiren bağlantı

Yandex Map Editor'de objeler üzerinde şu işlemleri yapabilirsiniz:

Bu işlemler her türde obje için aynı şekilde yapılır.

2.10.6.1. Düzenlemeyi geri alma

Düzenlemeyi geri alma (iptal) işlemi, objenin düzenlemeden önceki (moderatör tarafından en son onaylandığı) haline geri alınması için kullanılır. Obje yakın zamanda oluşturulduysa ve moderatörce onaylanmadıysa objedeki düzenlemelerin geri alınma işlemi silinmesine kadar geriye gidebilir.

Objedeki düzenlemenin geri alınması için:

  1. Haritada tıklayarak istenilen objeyi seçin.

  2. Açılan obje özellikleri penceresinde Diğer butonuna tıklayın. Menü açılır:

  3. Açılan menüde Geri al komutunu seçin. Obje geçmişi listesindeki notlar açılacaktır (bkz. bölüm 2.10.8. Obje: geçmiş). Menüde Geri al butonu görüntülenir:

  4. Geri al butonuna tıklayın. Obje, geri aldığınız düzenleme yapılmadan önceki haline dönecektir.

2.10.6.2. Objenin silinmesi

Haritadaki objelerin çoğu için Silme işlemi yalnızca Yandex Map Editor moderatörleri tarafından gerçekleştirilebilir.

Fakat bazı durumda kullanıcılar da silme işlemini gerçekleştirebilir:

  1. Bir kullanıcı yanlışlıkla oluşturduğu bir objeyi silebilir (eğer söz konusu obje moderatör tarafından onaylanmadıysa).

    Bunun için, düzenlemeleri geri alma işlemini obje haritadan kaybolana kadar yapmak gerekir.
  2. Kullanıcı gereğinden fazla olan kesişim yollarını, nehirleri ve diğer çizgi türü objeleri silebilir; silinmeleri için söz konusu obje bölümlerinin özellik değerlerinin mutlaka aynı olması gerekir. Bu kesişimler fiili olan objeler değildir. Bunlar aşama aşama yapılan nehir, yol vb. çizimlerinde ortaya çıkabilir.

    Bu tür kesişimleri silmek için:

    1. Kesişimi seçin.

    2. Açılan obje özellikleri menüsünde Diğer işlemler butonuna tıklayın ve açılan listeden Sil komutunu seçin (kısayol: Ctrl + Del):

    3. Açılan istem penceresinde Sil butonuna basılarak işlem onaylanır ya da İptal butonuna basılarak işlemden vazgeçilir.

2.10.6.3. Moderatöre şikayet

Bir obje moderatör tarafından zaten onaylanmışsa, düzenlemeleri geri alma, objeyi en fazla en son onayın yapıldığı duruma kadar geri alır. Bu durumda kullanıcı kendi başına objeyi silemez; objenin silinmesi için kullanıcının moderatöre objeyi şikayet etmesi gerekir. Bir objeyle ilgili şikayet yalnızca objenin silinmesiyle ilgili olarak değil, diğer konularla ilgili olarak da gönderilebilir.

Şikayet göndermek için:

  1. Tıklayarak haritada objeyi seçin.

  2. Açılan obje özellikleri penceresinde Diğer butonuna tıklayın.

    Açılan menüde Şikayet et komutunu seçin. Şikayet metnini girebileceğiniz bir şikayet formu açılır.

    Not.

    Birleşik doğrusal objeler ya da çokgen türü birleşik objeler ile çalışıyorsanız, metni gireceğiniz kutu Şikayet et butonuna tıklayınca açılır.

  3. Şikayetinizi açıklayın alanına şikayetinizi girin.

  4. Gönder butonuna tıklayarak işlemi devam ettirin (işlemden vazgeçmek için İptal butonuna tıklayın).

    İşleme devam ettiyseniz, şikayet moderatöre gönderilir ve yorumunuz haritadaki objeyle ilişkilendirilir (yorumlar için bkz. 2.10.7. Obje: yorum ekleme).

    Moderatör objeyle ilgili şikayeti alır, değerlendirir ve gereken düzenlemeyi yapar.

2.10.6.4. Paylaşma

Objeyi paylaşmak amacıyla bir bağlantı almak için:

  1. Tıklayarak haritada objeyi seçin.

  2. Açılan obje özellikleri penceresinde Diğer butonuna tıklayın. Açılan menüde Paylaş komutunu seçin.

    Objenin bağlantısının olduğu bir alan açılır: