• Buradasın

    Program Geliştirme

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • KPSS Sınavı İçin Program Geliştirme Dersi Tanıtımı

      Bu video, Zeynep Salman İçli tarafından sunulan KPSS sınavı için program geliştirme dersinin tanıtım bölümüdür. Zeynep, İndeks Akademi'de KPSS sınavı için çalışmalar yapmaktadır.. Videoda program geliştirme dersinin içeriği, yapısı ve sınavdaki önemi anlatılmaktadır. Ders, ortalama beş soruyla karşımıza çıkmakta ve eğitim bilimleri içinde en net ve açık ders olarak tanımlanmaktadır. İçerikte eğitimle ilgili temel kavramlar, programın kuramsal temelleri, programın geliştirilmesi, hazırlanması, denenmesi ve değerlendirmesi gibi konular yer almaktadır. Zeynep, dersi günlük yaşamla ilişkilendirerek somutlaştıracak, her ünitenin ardından soru çözümü yapacak ve sarmal tasarım yöntemiyle dersi işleyeceğini belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Geliştirme Süreci

      2014'te Milli Eğitim Kalite Çerçevesi ile beceri temelli eğitim başladı. 2015'te Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi yürürlüğe girdi. 2023'te tam zamanlı komisyonlarla program geliştirme süreci başladı. 81 ilde program değerlendirme komisyonları kuruldu

      • tymm.meb.gov.tr
    • Eğitim Felsefesi Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim felsefesi konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin üçüncü ünitesi olan "Program Geliştirmenin Bilimsel Temelleri" kapsamında eğitim felsefelerini anlatmaktadır.. Video, idealizm (düşünselcilik) ve realizm (gerçekçilik) gibi temel felsefi akımları detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından pragmatizm, varoluşçu eğitim, daimicilik, esasicilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim anlayışlarını kronolojik olarak açıklamaktadır. Son bölümde ise eğitim felsefesi konusundaki sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.. Videoda her bir felsefi anlayışın özellikleri, amaçları, öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve eğitimdeki rolü detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle idealizmin "iyi, sevgi, doğru, güzel" değerlerini vurguladığı ve esasçılığın öğretmen merkezli bir yaklaşım sunduğu belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Excel VBA ile Ön Muhasebe Programı Geliştirme Eğitimi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Excel Visual Basic for Applications (VBA) kullanarak ön muhasebe programı geliştirme eğitim serisinin bir parçasıdır.. Video, Excel'de bir ön muhasebe programı oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. İçerikte ana form oluşturma, menü butonları yerleştirme, stok tanımlama formu tasarımı ve kullanıcı arayüzü düzenleme konuları ele alınmaktadır. Eğitmen, stok kodu, açıklama, birim, alış fiyatı ve satış fiyatı alanlarını oluşturma, form kontrollerini etkinleştirme, kullanıcı girişlerini doğrulama ve verileri Excel sayfasına aktarma gibi işlemleri detaylı şekilde anlatmaktadır.. Eğitim serisi, kasa işlemleri, stok işlemleri, cari işlemler ve fatura işlemleri gibi temel muhasebe fonksiyonlarını içeren bir program geliştirme sürecini kapsamaktadır. Video, Excel menüsünde "Muhasebe" adlı bir menü oluşturma ve formların arka plan Excel dosyasından gizlenmesi gibi kullanıcı dostu özelliklerin eklendiği bir uygulama oluşturmayı amaçlamaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretim Programı Geliştirme Dersi: Planlama Aşaması

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanan canlı yayın formatında bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin planlama aşamasını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasını üç alt işlem olarak ele almaktadır: çalışma komisyonunun oluşturulması, çalışma planı hazırlama ve ihtiyaç belirleme. Her bir alt işlem için gerekli gruplar (karar koordinasyon grubu, çalışma grubu, danışma grubu), üyeler ve görevler detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca, program geliştirme modelleri ve planlama araçları da anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca işlevsel bir öğretim programının hazırlanması için ihtiyaçların doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmakta ve ihtiyaç belirleme kaynakları beş farklı kategoride açıklanmaktadır. Eğitimci, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek sorulara yönelik bilgiler vererek konuyu pekiştirmekte ve bir sonraki derste ihtiyaç belirleme yaklaşımları, teknikleri ve örnek soruların çözüleceği bilgisini paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • Fixing Visual C++ 2015 Installation Issues

      Users encounter "setup failed" error during Visual C++ 2015 installation. Error occurs due to existing Visual C++ redistributable installations. Corrupt installation, incompatibility issues, and Windows Installer service cause problems

      • partitionwizard.com
    • Eğitim Programı Geliştirme Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim programı geliştirme konulu bir ders anlatımıdır. Eğitimci, AGS ve KPSS sınavlarına hazırlık amacıyla içerik oluşturduğunu belirtmektedir.. Videoda eğitim programlarının nasıl oluşturulduğu, hedeflerin nasıl belirlendiği ve program geliştirme sürecinin beş aşaması (ihtiyaç belirleme, tasarım, hazırlama, uygulama ve değerlendirme) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca Türkiye'de programların Taba ve Tyler modellerine göre nasıl oluşturulduğu karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır.. Video, John Dewey'nin çağdaş eğitimin öncüsü olduğu ve dört süzgeci (eğitim felsefesi, eğitim psikolojisi, eğitim ekonomisi ve eğitim sosyolojisi) kullanarak hedefler oluşturduğu bilgisiyle devam etmektedir. İçerik, birinci bölümün eğitimin kavramları ve kuramları kısmının sonunu ve ikinci bölümün eğitimin temelleri konusunun başlangıcını işaret etmektedir.

      • youtube.com
    • Derya Hanım'ın Doğum Günü Röportajı

      Bu video, Derya Hanım'ın doğum günü kutlaması sırasında yapılan bir röportajdır. Röportajda Derya Hanım ve arkadaşları yer almaktadır.. Röportajda Derya Hanım'ın doğum günü kutlaması, izleyicilerin desteği ve "CC" adlı bir programın başarısı hakkında konuşulmaktadır. Ayrıca Derya Hanım, doğum gününü babasının mezarına ziyaret ederek kutladığını ve bu durumun bazı insanlar tarafından yanlış anlaşıldığını, ancak kendisinin bu durumu önemsemediğini belirtmektedir. Röportajda programın karmaşık senaryosu ve izleyicilerin anlaşılır olması için yapılan çabalar da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Program Geliştirme ve Bloom Taksonomisi Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin tasarım aşaması ve Bloom taksonomisi konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasından sonra tasarım aşamasına geçiş yaparak hedef ünitesi konusunu ele almaktadır. İçerikte Milli Eğitim Bakanlığı'nın hedef oluşturma süreci, hedeflerin hiyerarşik sınıflandırılması, hedeflerin beş temel özelliği (kenetlilik, tutarlılık, açık seçiklik, davranışa dönük olma, genellik, sınırlılık, ürüne dönük olma ve bitişiklik) ve Bloom'un bilişsel alan basamakları (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Eğitimci, her bir konuyu günlük hayattan örneklerle anlatmakta ve öğrencilerin bu düzeyleri nasıl belirleyebileceklerini göstermektedir. Ayrıca, Bloom'un öğrencisi Anderson ve Craft Vol. tarafından geliştirilen yenilenmiş sınıflama (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme, yaratma) ile eski sınıflama arasındaki farklar da açıklanmaktadır. Video, yarın duyusal alan basamakları ve devinsel (psikomotor) alan basamaklarını ele alacağını belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Program Geliştirme Süreci ve İhtiyaç Belirleme Teknikleri Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından KPSS sınavına hazırlık amacıyla verilen eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme sürecinin planlanması ünitesini kapsamlı şekilde anlatmaktadır.. Videoda program geliştirme sürecinin tüm aşamaları (planlama, tasarlama, deneme, değerlendirme, düzeltme ve yaygınlaştırma) ele alınmakta ve özellikle ihtiyaç belirleme yaklaşımları ve teknikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Farklar, demokratik, analitik ve betimsel yaklaşımlar ile Delphi, Progel ve meslek iş analizi gibi teknikler günlük hayattan örneklerle anlatılmaktadır.. Ders, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve soru-cevap formatında ilerlemektedir. Ayrıca, eğitim programlarının Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanması ve öğretmenlerin uygulama ve değerlendirme süreçlerindeki rolleri de vurgulanmaktadır. Video, program geliştirme dersinin beş ünitesinden birinin sonunu getirerek, bir sonraki derste hedefler ünitesine geçileceğini belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Excel'de Muhasebe Programı Geliştirme Eğitimi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Excel'de muhasebe programı geliştirme eğitimidir. Eğitmen, izleyicilere adım adım bir muhasebe programının nasıl oluşturulacağını göstermektedir.. Videoda, Excel'de muhasebe programının temel fonksiyonlarının nasıl programlanacağı anlatılmaktadır. İlk bölümde toplamlar hesaplama özelliğinin nasıl ekleneceği, kasa, banka, borç ve alacak toplamlarının nasıl hesaplanacağı gösterilirken, ikinci bölümde kasa işlemleri, nakit tahsilat ve ödeme işlemlerinin nasıl yapılacağı ve cari tanımlama sayfasına bu işlemlerin nasıl yansıtılacağı anlatılmaktadır.. Eğitim, Excel'de döngülerle toplamların hesaplanması, her işlem yapıldığında toplamların otomatik olarak güncellenmesi ve banka işlemleri gibi konuları içermektedir. Ayrıca, silme işlemlerinin bir sonraki derste anlatılacağı bilgisi de paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitimde Program Geliştirme Temelleri

      Eğitim programı, planlı etkinliklerle sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneğidir. Konu merkezli yaklaşım, içeriği merkeze alır ve ezberlemeyi hedefler. Öğrenen merkezli yaklaşım, öğrenci ihtiyaçlarına göre hazırlanır. Sorun merkezli yaklaşım, toplumsal kalkınmayı hedefler

      • eek.gop.edu.tr
    • Öğretmenlik Eğitimi: Program Geliştirme ve Eğitim Durumları

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, program geliştirme ve eğitim durumları konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, eğitim durumlarını düzenlerken dikkate alınması gereken kriterleri (hedeflere görelik, öğrenci özelliklerini dikkate alma, öğretim ilkelerine uygunluk, tutarlılık ve ekonomiklik) açıklayarak başlıyor. Ardından dersin işlenişi (giriş, gelişme ve sonuç aşamaları) detaylı olarak inceleniyor ve dikkat çekme, gözden geçirme, güdüleme teknikleri anlatılıyor. Daha sonra öğretimin niteliğini artıran değişkenler (pekiştireç, ipucu, dönüt, düzeltme) ve Şimel'in dönüt türleri (teyit edici, açıklayıcı, düzeltici, teşhis edici ve genişletici eklemleyici) açıklanıyor.. Videoda ayrıca ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve çözüm yöntemleri de ele alınmakta, öğretmen adaylarının sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunulmaktadır. Video, program geliştirme ünitesinin son ünitesi olan değerlendirme ünitesinin bu hafta içinde bitirileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Visual C++ Redistributable ve Özellikleri

      Visual C++ Redistributable, Windows uygulamaları geliştirmek için kullanılan IDE'dir. Program önce bağımsızdı, sonra Visual Studio'ya entegre edildi. Önceden yazılmış kod paketlerini paylaşmak için kullanılır

      • webtekno.com
    • Methods to Check Program Bitness

      Software developers create separate executables for 32-bit and 64-bit systems. 64-bit programs are denoted by suffixes like 64 or x64. 32-bit programs can run on 64-bit systems using WOW64 emulator

      • winhelponline.com
    • KPSS Program Geliştirme Dersi Genel Tekrar

      Bu video, İndeks Akademi stüdyolarında bir öğretmen tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlık amaçlı eğitim içeriğidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin ilk ünitesini kapsamlı şekilde anlatmaktadır.. Video, "Eğitimle İlgili Temel Kavramlar" başlıklı birinci ünitede eğitim ve kültür kavramları, eğitim sistemleri, eğitim türleri (formal, informal, örgün, yaygın, halk eğitim, hizmet içi eğitim, iş başında eğitim, yaşam boyu öğrenme) ve program türleri (resmi, işlevsel, geçersiz, ekstra ve örtük program) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca programın özellikleri ve eğitim programının dört temel öğesi (hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme değerlendirme) de açıklanmaktadır.. Videoda ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri üzerinde durulmakta, kavramlar kavram haritası üzerinden ilişkilendirilmekte ve öğretmen adaylarının sınavlarda karşılaşabilecekleri konular detaylı şekilde ele alınmaktadır. Video, birinci ünitenin sonu ve ikinci ünitenin (programın kuramsal temelleri) başlangıcı olarak sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Program Geliştirme Modelleri ve Yaklaşımları Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim program geliştirme dersidir. Eğitmen, program geliştirme modelleri ve yaklaşımları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, program geliştirme sürecinin temel modellerini (Taba, Tyler ve Taat Tyler) ve yaklaşımlarını (toplumsal sorunlar, yeniden kurmacılık, sorun merkezli, yaşantı merkezli, öğrenen merkezli, disiplin tasarımı, konu merkezli) karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Program geliştirme sürecinin altı aşaması (planlama, tasarlama, deneme, değerlendirme, düzeltme, yaygınlaştırma) ve bu sürecin özellikleri detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca program geliştirme modellerinin ve yaklaşımlarının özellikleri, avantajları, dezavantajları ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri örneklerle açıklanmaktadır. Öğretmen adaylarının ÖSYM sınavlarına hazırlık için gerekli bilgiler sunulmakta ve sınav stratejileri paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Sistemi ve Sistem Kavramı Dersi

      Bu video, 17 yıldır eğitim sektöründe çalışan ve program geliştirme konusunda bilgi sahibi bir öğretmen tarafından sunulan eğitim bilimleri dersidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuyu açıklamaktadır.. Video, eğitim sisteminin temel bileşenlerini (girdi, işlem, çıktı ve dönüt) detaylı şekilde ele almaktadır. Sistem kavramı günlük hayattan örneklerle (sindirim sistemi, matematik dersi) somutlaştırılmakta ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri gösterilmektedir. Ayrıca açık, yarı açık ve kapalı sistem türleri de açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca öğretmenin rolü, öğretim yöntemleri ve öğrencilerin öğrenme ürünlerinin sistemin çıktıları olarak değerlendirilmesi üzerinde durulmaktadır. COVID-19 döneminde uygulanan uzaktan eğitim sistemi ve köy okullarındaki öğretmen eksikliği gibi güncel örneklerle konu pekiştirilmektedir.

      • youtube.com
    • Ölçme Değerlendirme Dersi Temel Kavramlar

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme değerlendirme dersinin tanıtım bölümüdür. Eğitimci, altı öğrenciyle birlikte interaktif bir şekilde ders anlatmaktadır.. Video, ölçme değerlendirme dersinin ne işe yaradığını açıklayarak başlıyor. Eğitimci, program geliştirme sürecinin dört temel öğesini (hedef davranışlar, içerik, eğitim durumları ve ölçme değerlendirme) anlatarak, ölçme değerlendirme dersinin programın son üyesi olduğunu vurguluyor. Dersin hem program geliştirme uzmanlarına hem de öğrencilere bilgi vererek programı canlı hale getirdiğini, yenilemesini sağladığını ve motivasyon sağladığını açıklıyor. Video, temel kavramların (ölçme, sıfır, ölçme kuralı, birimler, ölçekler) tek tek açıklanacağı bir sonraki videoya geçişle sona eriyor.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor