Bu video, eğitim programlarının etkinliğini ölçme yöntemlerini anlatan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, müşterilerin aldıkları hizmetin sonuçlarını görmeleri ve kendilerini geliştirmeleri için sağlıklı ölçüm modellerine ihtiyaç duyulduğunu vurguluyor.. Video, eğitim programlarının üç seviyede ölçüm ve değerlendirme faaliyetlerini detaylı şekilde açıklıyor: programlar başlamadan önce, programlar süresince ve program tamamlandıktan sonra. Her aşamada kullanılan yöntemler (odak grup toplantıları, arama toplantıları, anket çalışmaları, mülakatlar, testler) ve eğitmen liderin rolü anlatılıyor. Ayrıca, konuşmacı tarafından geliştirilen özel anketlerden bahsediliyor.
Gizli müşteri, hizmet noktalarında satın alma sürecini gözlemleyen ve raporlayan kişidir. Ziyaret süresi ortalama 25 dakika olup önceden bildirilir. Tam zamanlı olmayan bu iş için özel bir eğitim şartı yoktur. Gözlemci, objektif ve detaylara hakim olmak temel özelliklerdir
Müfredat 6 öğrenme alanı, 23 öğrenme çıktısı ve 144 ders saatinden oluşmaktadır. 2024-2025 eğitim yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim değerlendirme yöntemleri konulu bir ders anlatımıdır. Eğitimci, öğrencilere sınav hazırlığı için önemli bilgiler vermektedir.. Video, değerlendirme konusundaki doğru-yanlış test sorularının çözümünü ve değerlendirme yaklaşımlarının detaylı açıklamasını içermektedir. İçerikte ölçüt kavramı, mutlak ve bağlı ölçüler, çağdaş ve geleneksel değerlendirme yaklaşımları, diagnostik, formatif ve summative testler, portfolyo ve performans değerlendirme araçları gibi konular ele alınmaktadır.. Eğitimci ayrıca holistik ve analitik rubrikler, otantik değerlendirme ve diagnostik değerlendirme gibi değerlendirme yöntemlerini açıklamakta, her bir değerlendirme yaklaşımının özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Video, ünite sonu testlerinin tamamlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan fen eğitiminde kullanılan öğretim teknikleri ve değerlendirme yöntemleri hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, fen eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim tekniklerini ve değerlendirme yöntemlerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde kavram haritaları, zihin haritaları, bilgi haritaları, kavramsal karikatürler, benzetme ve kavram değişim metinleri gibi öğretim teknikleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde çürütücü metinler, çözümleme tabloları, çalışma yaprakları, diyagramlar ve modeller gibi kavramlar incelenmekte, alternatif ölçme değerlendirme teknikleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise elektrik akımı konusunda puanlama sistemi ve dallanmış ağaç modeli tanıtılmaktadır.. Videoda her bir teknik için örnekler verilmekte ve öğrencilerin kavram yanılgılarını tespit ve gidermede bu tekniklerin nasıl kullanılacağı gösterilmektedir. Video, alan eğitimi kısmının sona erdiğini ve bir sonraki videoda laboratuvar güvenliği konusunun işleneceğini belirterek sona ermektedir.
Önceki dönem dersleri görüntülenebilir ve ders bilgileri güncellenebilir. Dersler tek pencerede görüntülenebilir ve arama yapılabilir. Harf notu ve yoklama listeleri alınabilir. Ders materyalleri DBS üzerinden paylaşılabilir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan özel eğitimde değerlendirme konulu bir ders anlatımıdır.. Video, özel eğitimde değerlendirme yapmanın nedenleriyle başlayıp, değerlendirme sürecinin aşamalarını açıklamaktadır. Ardından formal ve informal değerlendirme türleri detaylı olarak anlatılmakta, her birinin özellikleri ve kullanım alanları açıklanmaktadır. Ayrıca değerlendirme ilkeleri, özel eğitime uygunluğunu belirleme sonuçları ve sınav uyarlamaları gibi konular da ele alınmaktadır. Video, özel eğitimde değerlendirme yapmak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim içeriğidir.. Video, portfolyonun ne olduğunu, farklı isimleri (tümel değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, öğrenci gelişim dosyası, öğrenci seçki dosyası) ve eğitimde nasıl kullanılacağını anlatmaktadır. İçerikte portfolyonun temel amacı, faydaları, dezavantajları ve değerlendirilme yöntemleri detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca portfolyonun çok yönlü/bütünsel gelişim sağlama, paydaşları sürece dahil etme, otantik değerlendirme ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik avantajları ile maliyetli olması, zaman alıcılığı ve puanlama güvenilirliğinin düşük olması gibi dezavantajları ele alınmaktadır. KPSS sınavlarında performans görevi veya performans değerlendirmesi konusunun önemi de vurgulanmaktadır.
Program 3-8. sınıflarda fen bilimleri eğitimi vermektedir. Temel amaç fen okuryazarı bireyler yetiştirmektir. Program 1739 sayılı Milli Eğitim Kanunu esas alınarak hazırlanmıştır
Bu video, bir konuşmacının eğitim sistemi ve üniversite sınavı konusundaki görüşlerini içeren bir konuşmadır.. Konuşmacı, TEOG gibi sınavların eğitim sistemindeki yetersizliğini vurgulayarak, üniversite sınavının kaldırılmadıkça sistemde hiçbir şey değişmeyeceğini belirtiyor. Bilgi kaynaklarının kıtlaşmadığını, her insanın olağanüstü öğrenme yetenekleriyle dolu olduğunu ve mesleki işlevlerin birbirine göre değersiz olmadığını savunuyor. Konuşmacı, eğitim meselesini hiyerarşi ve sınıflandırma meselesi olmaktan çıkarmak için üniversite sınavının kaldırılması ve sadece ölçme ve değerlendirme amaçlı yeni teknikler geliştirilmesi gerektiğini savunuyor.
Bireylerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturdukları çalışmaların değerlendirilmesidir. Bilişsel, duyuşsal ve devinimsel alanlarda kullanılır. Performans ölçütleri 10-15 adet olmalı ve gözlenebilir davranış veya ürün şeklinde belirtilmelidir. Kontrol listeleri, derecelendirme ölçekleri ve rubriklerle puanlama yapılır
Metindeki bilinmeyen sözcüklerin anlamları tahmin edilip cümle içinde kullanılmalı. Metnin yüzey anlamı ve içeriği belirlenmeli. Anahtar kelimeler ve eş anlamlıları tespit edilmeli. Deyimler ve önekler kullanılarak yeni cümleler kurulmalı
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim programlarının temelleri hakkında bilgi veren bir ders anlatımıdır.. Videoda eğitim programlarının dört temel öğesi (hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme) ele alınmaktadır. Eğitmen, program geliştirmenin temelleri olarak felsefi temel, psikolojik temel ve bireysel temel konularını detaylı şekilde açıklamaktadır. Her bir temelin hangi program öğesiyle ilişkili olduğu, sınav sorularında nasıl sorulduğu ve cevaplanacağı örneklerle anlatılmaktadır. Video, bir sonraki bölümde devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, Arif Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Hoca, özel gereksinimli çocuklar ve eğitimi hakkında bilgi vermektedir.. Video, dokuzuncu ünite kapsamında fiziksel ve motor gelişim, psikomotor beceriler, engel gruplarına göre bireysel farklılıklar ve sınırlılıklar, psikomotor özelliklerin tespiti, psikomotor davranışların yaş gruplarına göre özellikleri, değerlendirme yöntemleri, tanı türleri, eğitim amaçları ve bireyselleştirilmiş eğitim programı (İBEP) gibi konuları kapsamaktadır. Hoca, özellikle sınavlarda çıkabilecek püf noktaları vurgulayarak, farklı yaş gruplarındaki psikomotor davranışları ve değerlendirme yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, İndeks Akademi stüdyolarında bir eğitmen tarafından sunulan eğitim felsefesi dersidir. Eğitmen, tahtada notlar alarak yapılandırmacı yaklaşım konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, yapılandırmacı yaklaşımın temel mantığını, üç temel türünü (bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık) ve kuramcılarını (Piaget, Vygotsky) açıklayarak başlıyor. Ardından epistemoloji, bilgi kaynakları, öğretmenin ve öğrencinin rolleri, değerlendirme yöntemleri ve Beşe Kuramı'nın beş aşaması (giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme, değerlendirme) detaylı olarak ele alınıyor.. Videoda ayrıca ders planlamasının üç temel bölümü (giriş, gelişme ve değerlendirme) ve her bir aşamanın nasıl uygulanacağı örneklerle açıklanmaktadır. Video, AGS sınavına hazırlık amacıyla yapılandırmacı yaklaşımın önemli noktalarını vurgulamakta ve bir sonraki kuramın işbirlikli öğrenme olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından beden eğitimi öğretmenlerine yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Konuşmacı, rubrikler (dereceli puanlama anahtarları) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, rubriklerin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve üç temel bileşenini (ölçütler, betimsel ifadeler ve başarı düzeyleri) açıklıyor. Ardından rubriklerin iki ana türünü (bütüncül ve analitik rubrikler) ve bunların alt türlerini ele alıyor. Ayrıca başarı düzeylerinin nasıl belirleneceği, rubrik hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktalar ve değerlendirme sürecinde yapılan üç tip hata (insani hatalar, ilk izlenim hatası ve mantıksal hata) örneklerle açıklanmaktadır.. Video, turnike hareketi örneği üzerinden hem bütüncül hem de analitik rubriklerin nasıl hazırlanacağını ve uygulanacağını göstermekte, öğretmenlerin performans görevlerini nasıl değerlendirebileceklerini ve öğrencilerin performanslarını nasıl anlayabileceklerini öğreten pratik bilgiler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin performans görevi ve değerlendirme konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, sınavlarda sıkça çıkan bu konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, performans görevinin ne olduğunu, nasıl tanımlanacağını ve sınavlarda nasıl sorulabileceğini anlatmaktadır. Performans görevinin temel özellikleri (bilgi ve beceri ölçümü, araştırma, inceleme ve uygulama odaklı olması, 1-30 gün süreyle verilmesi, tekrarlı olmaması) açıklanmaktadır. Ayrıca performans görevinin faydaları (problem çözme ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi, aktif öğrenme, otantik değerlendirme) ve dezavantajları (maliyetli, zaman alıcı, puanlama güvenliği düşük) ele alınmaktadır. Video, portfolyo ile performans görevinin farkını vurgulayarak, öz değerlendirmeye geçiş yapılacağını belirterek sona ermektedir.