Bloom'a göre davranışlar bilişsel, duyuşsal ve devinişsel olmak üzere üç alana ayrılır. Bir davranışın anlamlı kazanımı için tüm alanlardan beslenmesi gerekir. Alanların birbiriyle ilişkisi vardır ve baskın olan alan dikkate alınabilir
"Sosyal Bilgiler Gezegeni" kanalında Hasan Yıldırım tarafından hazırlanan bu eğitim videosu, öğrenme ve öğretme süreçleri konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde farklılaştırılmış öğretimin dayanakları, Bloom taksonomisi ve farklılaştırmanın temel öğeleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde program türleri, program geliştirme süreci, program değerlendirme türleri ve öğrenme kavramları açıklanmaktadır. Son bölümde ise öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme için temel ilkeler, öğretim stratejileri ve eğitimde güncel yaklaşımlar ele alınmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek konuları özetleyerek anlatmakta ve öğretmenlerin öğrencilere iletmeleri beklenen mesajlar, ödüllerin beş işlevsel alternatifi, kavram geliştirme, akran öğrenimi, öğrenci yanıt alma yöntemleri ve okul dışı öğrenme türleri gibi pratik bilgiler de içermektedir.
Öğrenme çıktıları, öğrencinin süreç sonunda kazanacaklarını açıklar. Bloom Taksonomisi, bilişsel becerileri altı seviyeye ayırır. Tam öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin %70-80 başarı düzeyine ulaşmasını hedefler
Sınav 3 senaryo ve 10-15 sorudan oluşmaktadır. Sorular kazanımlara göre hazırlanmış ve Bloom taksonomisine göre düzenlenmiştir. Her il-ilçe farklı çalıştığından genel kitleye hitap edilmesi hedeflenmiştir
Farklılaştırılmış öğretim, öğrencilerin hazırbulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine göre düzenlenir. Yaklaşım Piaget, Vygotsky ve Gardner'ın kuramlarına dayanmaktadır. Bloom'un taksonomisi altı üst düzey düşünme becerisini tanımlar
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla eğitimde hedeflerin nasıl belirleneceğini anlatmaktadır.. Video, eğitimdeki üç ana hedef alanını (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde Bloom'un yenilenmiş bilişsel alan taksonomisi (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme ve sentez) açıklanırken, devamında duyuşsal alanın beş basamaklı hieyargirisini (fark etme, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme ve kişilik haline getirme) ve son bölümde psikomotor becerilerinin altı aşamasını (algılama, kurulma, kılavuzlama, mekanikleştirme, beceri haline getirme, duruma uydurma ve yaratma) günlük hayattan örneklerle anlatmaktadır.. Video, her bir hedef alanını somut örneklerle açıklamakta ve ÖSYM sınavlarında bu konuların nasıl sorulabileceğine dair ipuçları sunmaktadır. Ayrıca bilgi ve kavrama düzeyleri arasındaki farklar, bilginin dört farklı türü (olgusal, kavramsal, işlemsel ve üst biliş bilgi) ve bunların öğretimde nasıl kullanılabileceği de örneklerle anlatılmaktadır.
1956'da Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş bir öğrenme modelidir. 2001'de Anderson ve Krathwohl tarafından revize edilmiştir. Eğitimde öğrenme hedeflerini belirlemek için kullanılır
Eğitimde öğrenme hedeflerini karmaşıklık ve özgüllük seviyelerine göre sınıflandıran üç hiyerarşik model. Benjamin Bloom'un adını taşıyan taksonomi 1949-1953 konferansları sonrası geliştirildi. İlk cilt 1956'da, ikinci cilt 1964'te yayımlandı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim bilimleri alanındaki sınav sorularını çözen eğitim içeriğidir. Eğitimci, kendi hazırladığı 30'dan fazla özgün soruyu çözmektedir.. Video, öğrenme ve öğretme süreçleri, program değerlendirme yaklaşımları, kavram öğrenim materyalleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğretim stratejileri, eğitim yaklaşımları ve öğretim ilkeleri gibi eğitim bilimleri konularını kapsamaktadır. Her soru için doğru cevap verilmekte ve kısa açıklamalar yapılmaktadır.. Video, farklılaştırılmış eğitim, Bloom taksonomisi, hazır bulunuşluk, öğrenme ajandası, öğrenme sözleşmesi, değerlendirme türleri, portfolyo, davet mesajı ve program türleri gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca ölçme ve değerlendirme kısmının sorularıyla devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitimci, Bloom'un taksonomisindeki sentez basamağını anlatmaktadır.. Videoda sentez basamağının ne anlama geldiği açıklanmaktadır. Sentez, var olan bilgileri sentezleyerek yeni, orijinal ve farklı ürünler ortaya koymayı ifade etmektedir. Eğitimci, bu basamağın beşinci basamak olduğunu ve bireyin bilişsel seviyesinin bu aşamada arttığını vurgulamaktadır. Ayrıca, rasyonel sayılar örneği üzerinden sentez basamağının nasıl uygulandığı gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu bir eğitim dersidir. Eğitmen, öğretmen adaylarına yönelik geleneksel ölçme araçları ve bunların özellikleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Türkiye'nin geleneksel ve çağdaş eğitim anlayışlarını karşılaştırmalı olarak ele alarak başlıyor, ardından Bloom'un taksonomisi ve geleneksel ölçme araçlarının (yazılı-sözlü yoklama, kısa cevaplı boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme ve çoktan seçmeli testler) özellikleri inceleniyor. Her test türünün avantajları, dezavantajları, puanlama güvenilirliği ve şans başarısını önlemek için kullanılan yöntemler detaylı şekilde anlatılıyor.. Videoda ayrıca testlerin geçerlilik-güvenilirlik açısından karşılaştırması, soru sayısının sınavların duyarlılığı üzerindeki etkisi ve her test türünün doğru uygulama kuralları da ele alınıyor. Özellikle KPSS ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve bunları yanıtlamak için gerekli bilgiler sunuluyor.
Bu video, sınav öncesi ders kitapları yayıncılığı yapan bir firmanın genel müdürü Burcu Yağcı ile yapılan bir röportajdır. Röportaj, okulların açıldığı dönemde yapılmıştır.. Röportajda, 2010 yılında yayıncılık sektörüne giren ve 25 yıllık eğitim kurumları deneyimine sahip bir şirketin yayıncılık faaliyetleri anlatılmaktadır. Şirketin 160 adet yayınla okul öncesi sürecinden LYS'ye kadar tüm eğitim seviyelerini kapsayan ürünler sunduğu, Bloom taksonomisi yöntemine uygun hazırlanmış kitapların yanı sıra kazanım tarama testleri de içerdiği belirtilmektedir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 4+4+4 sistemine uygun olarak hazırlanmış kitaplar ve 66 aylık çocukların eğitim sürecine dahil edilmesi için hazırlanan 55 parçadan oluşan okuma yazma seti hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik eğitim içeriğidir. Eğitmen, geleneksel ölçme araçları ve sınav türleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, geleneksel (klasik, psikometrik) ölçme araçlarının tanıtımı ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Açık uçlu yazılı yoklama, sözlü yoklama, kısa cevaplı boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme ve çoktan seçmeli testler gibi ölçme araçlarının Bloom taksonomisindeki bilişsel hedef alanlarıyla ilişkisi, güvenilirlik, geçerlilik, şans başarısı ve puanlama güvenliği gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca geleneksel ölçme araçlarının hangi hedef alanlarından soru sormalı olduğu, subjektif ve objektif test türlerinin karşılaştırılması, şans başarısını önlemek için kullanılan yöntemler ve ÖSYM sınavlarında sıkça karşılaşılan soru tipleri hakkında pratik bilgiler sunulmaktadır. Eğitmen, 2005 yılından önce Türkiye'nin geleneksel eğitim anlayışını benimsediğini, 2005'ten sonra yapılandırmacı eğitim anlayışına geçtiğini ancak geleneksel ölçme araçlarını tamamen reddetmediğini de açıklamaktadır.
Bu video, Fen Eğitimi kanalında yayınlanan bir eğitim psikolojisi dersi formatında sunulmuş olup, bir eğitmen tarafından öğrencilere bilgi verilmektedir.. Video, Bloom'un bilişsel alan taksonomisini (bilme, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) tanıtarak başlıyor, ardından yenilenmiş bilişsel alan taksonomisini (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme, yaratma) açıklıyor. Özellikle analiz ve değerlendirme basamaklarının nasıl ayırt edileceği üzerinde duruluyor ve soru çözümlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanıyor.. Videoda ayrıca yenilenmiş Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutu (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme ve yaratma) ile bilgi boyutu (olgusal gerçek bilgi, kavramsal bilgi, işlemsel yöntemsel bilgi ve üst biliş metablish bilgi) detaylı şekilde açıklanıyor. Değerlendirme basamağında ölçüde göre eleştirme, yargılama, değerlendirme, irdeleme, sorgulama, karar verme ve güçlü-zayıf yönleri belirleme gibi öznel süreçler yer alırken, analiz basamağında ölçüde göre karşılaştırma ve kıyaslama gibi nesnel süreçler bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan farklılaştırılmış öğretim konulu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce yaptığı kısa notlar serisi ve geniş özetler serisi çalışmalarının bir araya getirildiğini belirtiyor.. Video, farklılaştırılmış öğretimin kuramsal temellerini, temel öğelerini ve Bloom'un taksonomisini açıklayarak başlıyor. Ardından Bigotsky'ın sosyal gelişim yapılandırmacı öğrenme teorisi, farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler (istasyonlar, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim, grup araştırmaları) detaylı olarak anlatılıyor. Son olarak değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet hayır kartları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekle yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma) ve portfolyo kavramı açıklanıyor. Video, test sorularıyla sonlanıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, geleneksel ölçme araçları serisinin son bölümü olan çoktan seçmeli testleri detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, çoktan seçmeli testlerin Bloom taksonomisindeki bilişsel hedef alanlarını ölçme kapasitesi, hazırlanması ve uygulanması için gerekli uzmanlık, şans başarısı ve bunu önleme yöntemleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca, çoktan seçmeli testlerin puanlama güvenilirliği, madde yazım ilkeleri ve dikkat edilmesi gereken noktalar (soru kökünde ipucu bulunmaması, seçenek uzunluklarının dengeli olması, soru kökünün seçeneklerle uyumlu olması) detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, geleneksel ölçme araçlarının genel özellikleriyle sonlanarak, bir sonraki bölümde çağdaş ölçme değerlendirme araçlarına geçileceği bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitimde proje hazırlama dersinin temel kavramlarını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, YÖK'e göre proje hazırlama dersinin içeriğini açıklayarak başlıyor ve ardından eğitimin amacı, 21. yüzyıl becerileri, Bloom taksonomisi, PISA sınavları, LGS ve YKS sınavları, proje yazmanın önemi ve proje türleri gibi konuları ele alıyor. İçerikte proje hazırlama dersinin sadece proje yazma değil, aynı zamanda araştırma yapma, bilimsel yöntem ve öğretim ilke yöntemleri konularını da kapsadığı vurgulanıyor. Ayrıca 21. yüzyıl becerilerinin üç bileşeni (öğrenme ve yenilenme becerileri, bilgi-medya-teknoloji becerileri, yaşam ve meslek becerileri) ve Bloom taksonomisinin beş basamağı (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından üniversite öğrencilerine yönelik yapılan eğitim sunumudur. Konuşmacı, geleceğin eğitim sistemi ve STEM eğitimi hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde 21. yüzyılda bilginin önemi, teknolojik gelişmeler ve geleceğin eğitim ihtiyaçları anlatılmaktadır. İkinci bölümde STEM eğitiminin tanımı, felsefesi ve çatısı (bilimsel bilişsel düşünme, robotik, proje tabanlı öğrenme, sorgu tabanlı öğrenme, maker, problem çözme becerileri, kodlama) açıklanmaktadır. Son bölümde ise masal temelli sistem uygulamaları ve köprü projesi örneği üzerinden pratik uygulamalar gösterilmektedir.. Sunumda ayrıca Bloom'un taksonomisi, 21. yüzyıl yeterlilikleri, Milli Eğitim Bakanlığı'na yazılan beş E modeline göre hazırlanmış bir STEM eğitim programı örneği ve köprü projesi kapsamında öğrencilerle etkileşimli çalışma, resim çizme etkinlikleri ve farklı malzemelerden köprü yapma gibi pratik uygulamalar da yer almaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin tasarım aşaması ve Bloom taksonomisi konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasından sonra tasarım aşamasına geçiş yaparak hedef ünitesi konusunu ele almaktadır. İçerikte Milli Eğitim Bakanlığı'nın hedef oluşturma süreci, hedeflerin hiyerarşik sınıflandırılması, hedeflerin beş temel özelliği (kenetlilik, tutarlılık, açık seçiklik, davranışa dönük olma, genellik, sınırlılık, ürüne dönük olma ve bitişiklik) ve Bloom'un bilişsel alan basamakları (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Eğitimci, her bir konuyu günlük hayattan örneklerle anlatmakta ve öğrencilerin bu düzeyleri nasıl belirleyebileceklerini göstermektedir. Ayrıca, Bloom'un öğrencisi Anderson ve Craft Vol. tarafından geliştirilen yenilenmiş sınıflama (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme, yaratma) ile eski sınıflama arasındaki farklar da açıklanmaktadır. Video, yarın duyusal alan basamakları ve devinsel (psikomotor) alan basamaklarını ele alacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim sunumu formatında olup, konuşmacı Carol'ın okulda öğrenme modelini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Sunum, öncelikle Bloom'un eğitim hedeflerinin taksonomisi ile başlayıp, ardından Carol'ın 1963 yılında yayımladığı "Okulda Öğrenme Modeli"ne geçmektedir. Carol modelinin beş ana öğesi (yetenek, öğretimin kalitesi, öğretimden yararlanma yeteneği, fırsat ve kararlılık) açıklanmakta, okulda öğrenmeyi etkileyen faktörler sınıflandırılmakta ve modelin olumlu yanları ile sınırlılıkları değerlendirilmektedir. Video, eğitimciler ve öğretmenler için bu modeli anlamak ve uygulamak isteyenler için kapsamlı bir kaynak niteliğindedir.