• Buradasın

    Bloom Taksonomisi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Sınav Öncesi Ders Kitapları Yayıncılığı Röportajı

      Bu video, sınav öncesi ders kitapları yayıncılığı yapan bir firmanın genel müdürü Burcu Yağcı ile yapılan bir röportajdır. Röportaj, okulların açıldığı dönemde yapılmıştır.. Röportajda, 2010 yılında yayıncılık sektörüne giren ve 25 yıllık eğitim kurumları deneyimine sahip bir şirketin yayıncılık faaliyetleri anlatılmaktadır. Şirketin 160 adet yayınla okul öncesi sürecinden LYS'ye kadar tüm eğitim seviyelerini kapsayan ürünler sunduğu, Bloom taksonomisi yöntemine uygun hazırlanmış kitapların yanı sıra kazanım tarama testleri de içerdiği belirtilmektedir. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 4+4+4 sistemine uygun olarak hazırlanmış kitaplar ve 66 aylık çocukların eğitim sürecine dahil edilmesi için hazırlanan 55 parçadan oluşan okuma yazma seti hakkında bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Ders Öğrenme Çıktıları ve Değerlendirme

      Öğrenme çıktıları, öğrencinin süreç sonunda kazanacaklarını açıklar. Bloom Taksonomisi, bilişsel becerileri altı seviyeye ayırır. Tam öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin %70-80 başarı düzeyine ulaşmasını hedefler

      • kalite.arel.edu.tr
    • Bloom'un Bilişsel Alan Taksonomisi

      1956'da Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş bir öğrenme modelidir. 2001'de Anderson ve Krathwohl tarafından revize edilmiştir. Eğitimde öğrenme hedeflerini belirlemek için kullanılır

      • sinavtime.com
    • Öğrenme Çıktıları Hazırlama Kılavuzu

      Öğrenme çıktıları, öğrencinin program sonunda kazanacağı bilgi ve becerileri tanımlar. Program öğrenme çıktıları, programın mezun profili ve eğitim amaçlarını belirtir. Ders öğrenme çıktıları, dersin sonunda öğrencilerin sergilemesi gereken özellikleri tanımlar

      • toros.edu.tr
    • Program Geliştirme ve Bloom Taksonomisi Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin tasarım aşaması ve Bloom taksonomisi konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasından sonra tasarım aşamasına geçiş yaparak hedef ünitesi konusunu ele almaktadır. İçerikte Milli Eğitim Bakanlığı'nın hedef oluşturma süreci, hedeflerin hiyerarşik sınıflandırılması, hedeflerin beş temel özelliği (kenetlilik, tutarlılık, açık seçiklik, davranışa dönük olma, genellik, sınırlılık, ürüne dönük olma ve bitişiklik) ve Bloom'un bilişsel alan basamakları (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Eğitimci, her bir konuyu günlük hayattan örneklerle anlatmakta ve öğrencilerin bu düzeyleri nasıl belirleyebileceklerini göstermektedir. Ayrıca, Bloom'un öğrencisi Anderson ve Craft Vol. tarafından geliştirilen yenilenmiş sınıflama (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme, yaratma) ile eski sınıflama arasındaki farklar da açıklanmaktadır. Video, yarın duyusal alan basamakları ve devinsel (psikomotor) alan basamaklarını ele alacağını belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Eğitimde Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Alan Hedefleri

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ÖSYM sınavlarına hazırlık amacıyla eğitimde hedeflerin nasıl belirleneceğini anlatmaktadır.. Video, eğitimdeki üç ana hedef alanını (bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde Bloom'un yenilenmiş bilişsel alan taksonomisi (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme ve sentez) açıklanırken, devamında duyuşsal alanın beş basamaklı hieyargirisini (fark etme, tepkide bulunma, değer verme, örgütleme ve kişilik haline getirme) ve son bölümde psikomotor becerilerinin altı aşamasını (algılama, kurulma, kılavuzlama, mekanikleştirme, beceri haline getirme, duruma uydurma ve yaratma) günlük hayattan örneklerle anlatmaktadır.. Video, her bir hedef alanını somut örneklerle açıklamakta ve ÖSYM sınavlarında bu konuların nasıl sorulabileceğine dair ipuçları sunmaktadır. Ayrıca bilgi ve kavrama düzeyleri arasındaki farklar, bilginin dört farklı türü (olgusal, kavramsal, işlemsel ve üst biliş bilgi) ve bunların öğretimde nasıl kullanılabileceği de örneklerle anlatılmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğrenme Çıktıları ve Bloom Taksonomisi

      Öğrenme çıktıları, öğrencinin öğrenme deneyiminden sonra kazanacağı davranışları tanımlar. Öğrenme çıktıları bilgi, beceri veya tutumları gözlenebilir şekilde tanımlar. Öğrenme çıktıları program amaç ve yeterlikleriyle uyumlu olmalıdır

      • bologna.ankara.edu.tr
    • Ders Öğrenme Çıktılarının Ölçülmesi ve Tam Öğrenme Modeli Eğitim Semineri

      Bu video, Ergül Hoca, Ürün Hoca, Didem Hoca, İbrahim Hoca ve Ayşe Hoca gibi eğitimcilerin katıldığı bir eğitim semineri formatındadır. Ergül Hoca lisansüstü eğitimden ve kalite çalışmaları kapsamında eğitim-öğretim ayağını yürüten bir uzman olarak tanıtılırken, diğer eğitimciler de konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini paylaşmaktadır.. Video, ders öğrenme çıktılarının ölçülmesi ve tam öğrenme modelinin temel prensiplerini ele almaktadır. Bloom'un taksonomisi ve TYT tarafından güncellenen tasnif kullanılarak, öğrenme çıktılarının nasıl ölçüleceği, ölçülebilir ders öğrenme çıktılarının nasıl oluşturulacağı ve tam öğrenme yaklaşımı detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, vize-final sınavlarının yerine bilgi ve uygulama odaklı değerlendirme yöntemlerinin önemi ve uygulamalı örnekler sunulmaktadır.. Seminerde, tam öğrenme modelinin sınıfın %70-80'inin öğrenme başarısını hedeflemesi, planlı öğretim, olumlu öğrenme koşulları, dönüt ve düzeltme verme gibi yöntemler önerilmektedir. Ayrıca, bilişsel, ilgi, tutum ve akademik benlik açısından öğrenci niteliklerinin nasıl ölçülebileceği, süreç boyunca geri bildirimlerin önemi ve formatif-summatif değerlendirme süreçlerinin nasıl entegre edilebileceği konuları da ele alınmaktadır.

      • youtube.com
    • Geleneksel Ölçme Araçları ve Eğitimde Sınav Türleri

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik eğitim içeriğidir. Eğitmen, geleneksel ölçme araçları ve sınav türleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, geleneksel (klasik, psikometrik) ölçme araçlarının tanıtımı ve özellikleri üzerine odaklanmaktadır. Açık uçlu yazılı yoklama, sözlü yoklama, kısa cevaplı boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme ve çoktan seçmeli testler gibi ölçme araçlarının Bloom taksonomisindeki bilişsel hedef alanlarıyla ilişkisi, güvenilirlik, geçerlilik, şans başarısı ve puanlama güvenliği gibi konular detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca geleneksel ölçme araçlarının hangi hedef alanlarından soru sormalı olduğu, subjektif ve objektif test türlerinin karşılaştırılması, şans başarısını önlemek için kullanılan yöntemler ve ÖSYM sınavlarında sıkça karşılaşılan soru tipleri hakkında pratik bilgiler sunulmaktadır. Eğitmen, 2005 yılından önce Türkiye'nin geleneksel eğitim anlayışını benimsediğini, 2005'ten sonra yapılandırmacı eğitim anlayışına geçtiğini ancak geleneksel ölçme araçlarını tamamen reddetmediğini de açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • Bloom'un Eğitim Hedefleri Taksonomisi

      Eğitimde öğrenme hedeflerini karmaşıklık ve özgüllük seviyelerine göre sınıflandıran üç hiyerarşik model. Benjamin Bloom'un adını taşıyan taksonomi 1949-1953 konferansları sonrası geliştirildi. İlk cilt 1956'da, ikinci cilt 1964'te yayımlandı

      • tr.wikipedia.org
    • Davranış Taksonomisi ve Eğitim Alanları

      Davranışlar bilişsel, duyuşsal ve devinişsel olarak sınıflandırılır. Taksonomi, davranışların basitten karmaşığa doğru sıralanmasıdır. Davranışlar aynı anda üç alana birden girebilir

      • bekirhoca.com
    • Yaratıcı Düşünme Becerisi Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitmen, KPSS sınavına hazırlık amacıyla yaratıcı düşünme becerisini anlatmaktadır.. Video, yaratıcı düşünmenin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, Bloom'un taksonomisindeki yeri ve geliştirilebilecek yöntemler hakkında bilgi vermektedir. Ardından yaratıcı düşünmenin dört aşaması detaylı olarak açıklanmaktadır: hazırlık aşaması, kuluçka aşaması, aydınlanma aşaması ve değerlendirme aşaması. Eğitmen, bu becerinin üstün zekaya gerek olmadığını, hayal kurma becerisinin gelişmiş olması gerektiğini vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Eğitim Dersi

      "Sosyal Bilgiler Gezegeni" kanalında Hasan Yıldırım tarafından hazırlanan bu eğitim videosu, öğrenme ve öğretme süreçleri konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde farklılaştırılmış öğretimin dayanakları, Bloom taksonomisi ve farklılaştırmanın temel öğeleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde program türleri, program geliştirme süreci, program değerlendirme türleri ve öğrenme kavramları açıklanmaktadır. Son bölümde ise öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme için temel ilkeler, öğretim stratejileri ve eğitimde güncel yaklaşımlar ele alınmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek konuları özetleyerek anlatmakta ve öğretmenlerin öğrencilere iletmeleri beklenen mesajlar, ödüllerin beş işlevsel alternatifi, kavram geliştirme, akran öğrenimi, öğrenci yanıt alma yöntemleri ve okul dışı öğrenme türleri gibi pratik bilgiler de içermektedir.

      • youtube.com
    • Ölçme Değerlendirme Dersi: Geleneksel Ölçme Araçları ve Özellikleri

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu bir eğitim dersidir. Eğitmen, öğretmen adaylarına yönelik geleneksel ölçme araçları ve bunların özellikleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Türkiye'nin geleneksel ve çağdaş eğitim anlayışlarını karşılaştırmalı olarak ele alarak başlıyor, ardından Bloom'un taksonomisi ve geleneksel ölçme araçlarının (yazılı-sözlü yoklama, kısa cevaplı boşluk doldurma, doğru-yanlış, eşleştirme ve çoktan seçmeli testler) özellikleri inceleniyor. Her test türünün avantajları, dezavantajları, puanlama güvenilirliği ve şans başarısını önlemek için kullanılan yöntemler detaylı şekilde anlatılıyor.. Videoda ayrıca testlerin geçerlilik-güvenilirlik açısından karşılaştırması, soru sayısının sınavların duyarlılığı üzerindeki etkisi ve her test türünün doğru uygulama kuralları da ele alınıyor. Özellikle KPSS ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve bunları yanıtlamak için gerekli bilgiler sunuluyor.

      • youtube.com
    • Farklılaştırılmış Öğretim Konu Özeti

      Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce yaptığı "kısa kısa notlar" serisinin yanı sıra "farklılaştırılmış öğretim konu özeti" adlı yeni bir format sunmaktadır.. Video, farklılaştırılmış öğretimin kuramsal temellerini, temel ögelerini ve yöntemlerini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte Bloom'un taksonomisi, Gardner'ın çoklu zeka teorisi, Bigotsky'ın sosyal gelişim yapılandırmacı öğrenme teorisi ve farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntemler (istasyonlar, merkezler, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim, grup araştırmaları) açıklanmaktadır. Ayrıca değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet hayır kartları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekle yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma) ve portfolyo kavramı da anlatılmaktadır. Video, test sorularıyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Bloom'un Taksonomisinde Sentez Basamağı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Eğitimci, Bloom'un taksonomisindeki sentez basamağını anlatmaktadır.. Videoda sentez basamağının ne anlama geldiği açıklanmaktadır. Sentez, var olan bilgileri sentezleyerek yeni, orijinal ve farklı ürünler ortaya koymayı ifade etmektedir. Eğitimci, bu basamağın beşinci basamak olduğunu ve bireyin bilişsel seviyesinin bu aşamada arttığını vurgulamaktadır. Ayrıca, rasyonel sayılar örneği üzerinden sentez basamağının nasıl uygulandığı gösterilmektedir.

      • youtube.com
    • Geleceğin Eğitim Sistemi ve STEM Eğitimi Sunumu

      Bu video, bir eğitimci tarafından üniversite öğrencilerine yönelik yapılan eğitim sunumudur. Konuşmacı, geleceğin eğitim sistemi ve STEM eğitimi hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde 21. yüzyılda bilginin önemi, teknolojik gelişmeler ve geleceğin eğitim ihtiyaçları anlatılmaktadır. İkinci bölümde STEM eğitiminin tanımı, felsefesi ve çatısı (bilimsel bilişsel düşünme, robotik, proje tabanlı öğrenme, sorgu tabanlı öğrenme, maker, problem çözme becerileri, kodlama) açıklanmaktadır. Son bölümde ise masal temelli sistem uygulamaları ve köprü projesi örneği üzerinden pratik uygulamalar gösterilmektedir.. Sunumda ayrıca Bloom'un taksonomisi, 21. yüzyıl yeterlilikleri, Milli Eğitim Bakanlığı'na yazılan beş E modeline göre hazırlanmış bir STEM eğitim programı örneği ve köprü projesi kapsamında öğrencilerle etkileşimli çalışma, resim çizme etkinlikleri ve farklı malzemelerden köprü yapma gibi pratik uygulamalar da yer almaktadır.

      • youtube.com
    • Robert Guini'nin Öğretim Durumları Modeli ve Öğrenme Hiyerarşisi

      Bu video, eğitim psikolojisi konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Amerikalı psikolog Robert Guini'nin öğretim durumları modelini ve öğrenme hiyerarşisini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, Guini'nin öğretim durumları modelini iki ana bölümde incelemektedir. İlk bölümde, bir öğrencinin kazanacağı beş öğrenme türü (sözel bilgi, zihinsel beceriler, bilişsel stratejiler, tutumlar ve devinsel beceriler) Bloom'un taksonomisiyle karşılaştırılarak açıklanırken, ikinci bölümde öğrenme hiyerarşisinin sekiz basamaklı yapısı (işaret öğrenme, uyarıcı tepki bağı, zincirleme sözel bağı, ayırt etme, kavram, ilke ve kural öğrenme, problem çözme) ele alınmaktadır.. Video, özellikle eğitim psikolojisi dersinde bilgi işleme kuramından hatırlanan Guini'nin teorisini anlamak isteyenler için faydalı olup, günlük hayattaki uygulamalarla desteklenen örneklerle öğrenme biçimlerinin nasıl uygulanabileceği de açıklanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor