2014'te Milli Eğitim Kalite Çerçevesi ile beceri temelli eğitim başladı. 2015'te Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi yürürlüğe girdi. 2023'te tam zamanlı komisyonlarla program geliştirme süreci başladı. 81 ilde program değerlendirme komisyonları kuruldu
Visual C++ Redistributable, Windows uygulamaları geliştirmek için kullanılan IDE'dir. Program önce bağımsızdı, sonra Visual Studio'ya entegre edildi. Önceden yazılmış kod paketlerini paylaşmak için kullanılır
Eğitim formal ve informal olmak üzere ikiye ayrılır. Eğitim amaçlı, planlı ve programlı olmalıdır. Program, öğrencilere kazandırılması istenen özelliklerin planlı düzenlenmesidir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış eğitim programı içerik tasarımı ve düzenleme yaklaşımları hakkında bir ders formatındadır.. Video, program geliştirme sürecinde içerik ögesinin önemi ve özellikleri ile başlayıp, içerik düzenleme ölçütleri (ilgililik, düzeye uygunluk, şema, soyutlama, denge, alıştırma, güncellik, geçerlilik, optimal yapı ve kaynaşıklık) ve farklı içerik düzenleme yaklaşımlarını (doğrusal, sarmal, modüler, piramitsel, çekirdek, proje merkezli, tematik ve sorgulama merkezli) detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca belirte tablosunun ne olduğu ve nasıl hazırlanacağı da açıklanmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini analiz ederek öğrencilere hazırlık yapma konusunda tavsiyelerde bulunmakta ve çıkmış sınav soruları üzerinden konular pekiştirilmektedir. İçerik belirleme ölçütleri, içerik düzenleme yaklaşımları ve belirte tablosu hazırlama konularını içeren bir ünitenin sonunu oluşturmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanan canlı yayın formatında bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin planlama aşamasını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasını üç alt işlem olarak ele almaktadır: çalışma komisyonunun oluşturulması, çalışma planı hazırlama ve ihtiyaç belirleme. Her bir alt işlem için gerekli gruplar (karar koordinasyon grubu, çalışma grubu, danışma grubu), üyeler ve görevler detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca, program geliştirme modelleri ve planlama araçları da anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca işlevsel bir öğretim programının hazırlanması için ihtiyaçların doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmakta ve ihtiyaç belirleme kaynakları beş farklı kategoride açıklanmaktadır. Eğitimci, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek sorulara yönelik bilgiler vererek konuyu pekiştirmekte ve bir sonraki derste ihtiyaç belirleme yaklaşımları, teknikleri ve örnek soruların çözüleceği bilgisini paylaşmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere ve öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, program geliştirme ve eğitim durumları konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, eğitim durumlarını düzenlerken dikkate alınması gereken kriterleri (hedeflere görelik, öğrenci özelliklerini dikkate alma, öğretim ilkelerine uygunluk, tutarlılık ve ekonomiklik) açıklayarak başlıyor. Ardından dersin işlenişi (giriş, gelişme ve sonuç aşamaları) detaylı olarak inceleniyor ve dikkat çekme, gözden geçirme, güdüleme teknikleri anlatılıyor. Daha sonra öğretimin niteliğini artıran değişkenler (pekiştireç, ipucu, dönüt, düzeltme) ve Şimel'in dönüt türleri (teyit edici, açıklayıcı, düzeltici, teşhis edici ve genişletici eklemleyici) açıklanıyor.. Videoda ayrıca ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve çözüm yöntemleri de ele alınmakta, öğretmen adaylarının sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunulmaktadır. Video, program geliştirme ünitesinin son ünitesi olan değerlendirme ünitesinin bu hafta içinde bitirileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Eğitim programı kavramı MÖ birinci yüzyıla kadar uzanmaktadır. Julius Caesar'ın askerleri yarış pistini "kuraliculum" olarak kullanmıştır. Program, öğrencilerin kazandığı yaşantıların tümü olarak görülmektedir
Bu video, Derya Hanım'ın doğum günü kutlaması sırasında yapılan bir röportajdır. Röportajda Derya Hanım ve arkadaşları yer almaktadır.. Röportajda Derya Hanım'ın doğum günü kutlaması, izleyicilerin desteği ve "CC" adlı bir programın başarısı hakkında konuşulmaktadır. Ayrıca Derya Hanım, doğum gününü babasının mezarına ziyaret ederek kutladığını ve bu durumun bazı insanlar tarafından yanlış anlaşıldığını, ancak kendisinin bu durumu önemsemediğini belirtmektedir. Röportajda programın karmaşık senaryosu ve izleyicilerin anlaşılır olması için yapılan çabalar da ele alınmaktadır.
Eğitim, bireyde istendik yönde davranış değiştirme sürecidir. Eğitim süreci doğumdan ölüme kadar devam eden uzun bir süreçtir. Öğrenme, yaşantı ürünü olarak meydana gelen kalıcı izli değişmedir
Eğitim programı, planlı etkinliklerle sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneğidir. Konu merkezli yaklaşım, içeriği merkeze alır ve ezberlemeyi hedefler. Öğrenen merkezli yaklaşım, öğrenci ihtiyaçlarına göre hazırlanır. Sorun merkezli yaklaşım, toplumsal kalkınmayı hedefler
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin tasarım aşaması ve Bloom taksonomisi konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasından sonra tasarım aşamasına geçiş yaparak hedef ünitesi konusunu ele almaktadır. İçerikte Milli Eğitim Bakanlığı'nın hedef oluşturma süreci, hedeflerin hiyerarşik sınıflandırılması, hedeflerin beş temel özelliği (kenetlilik, tutarlılık, açık seçiklik, davranışa dönük olma, genellik, sınırlılık, ürüne dönük olma ve bitişiklik) ve Bloom'un bilişsel alan basamakları (bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme) detaylı olarak açıklanmaktadır.. Eğitimci, her bir konuyu günlük hayattan örneklerle anlatmakta ve öğrencilerin bu düzeyleri nasıl belirleyebileceklerini göstermektedir. Ayrıca, Bloom'un öğrencisi Anderson ve Craft Vol. tarafından geliştirilen yenilenmiş sınıflama (hatırlama, anlama, uygulama, çözümleme, değerlendirme, yaratma) ile eski sınıflama arasındaki farklar da açıklanmaktadır. Video, yarın duyusal alan basamakları ve devinsel (psikomotor) alan basamaklarını ele alacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim felsefesi konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin üçüncü ünitesi olan "Program Geliştirmenin Bilimsel Temelleri" kapsamında eğitim felsefelerini anlatmaktadır.. Video, idealizm (düşünselcilik) ve realizm (gerçekçilik) gibi temel felsefi akımları detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından pragmatizm, varoluşçu eğitim, daimicilik, esasicilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim anlayışlarını kronolojik olarak açıklamaktadır. Son bölümde ise eğitim felsefesi konusundaki sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.. Videoda her bir felsefi anlayışın özellikleri, amaçları, öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve eğitimdeki rolü detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle idealizmin "iyi, sevgi, doğru, güzel" değerlerini vurguladığı ve esasçılığın öğretmen merkezli bir yaklaşım sunduğu belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Excel Visual Basic for Applications (VBA) kullanarak ön muhasebe programı geliştirme eğitim serisinin bir parçasıdır.. Video, Excel'de bir ön muhasebe programı oluşturma sürecini adım adım göstermektedir. İçerikte ana form oluşturma, menü butonları yerleştirme, stok tanımlama formu tasarımı ve kullanıcı arayüzü düzenleme konuları ele alınmaktadır. Eğitmen, stok kodu, açıklama, birim, alış fiyatı ve satış fiyatı alanlarını oluşturma, form kontrollerini etkinleştirme, kullanıcı girişlerini doğrulama ve verileri Excel sayfasına aktarma gibi işlemleri detaylı şekilde anlatmaktadır.. Eğitim serisi, kasa işlemleri, stok işlemleri, cari işlemler ve fatura işlemleri gibi temel muhasebe fonksiyonlarını içeren bir program geliştirme sürecini kapsamaktadır. Video, Excel menüsünde "Muhasebe" adlı bir menü oluşturma ve formların arka plan Excel dosyasından gizlenmesi gibi kullanıcı dostu özelliklerin eklendiği bir uygulama oluşturmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından KPSS sınavına hazırlık amacıyla verilen eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme sürecinin planlanması ünitesini kapsamlı şekilde anlatmaktadır.. Videoda program geliştirme sürecinin tüm aşamaları (planlama, tasarlama, deneme, değerlendirme, düzeltme ve yaygınlaştırma) ele alınmakta ve özellikle ihtiyaç belirleme yaklaşımları ve teknikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Farklar, demokratik, analitik ve betimsel yaklaşımlar ile Delphi, Progel ve meslek iş analizi gibi teknikler günlük hayattan örneklerle anlatılmaktadır.. Ders, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve soru-cevap formatında ilerlemektedir. Ayrıca, eğitim programlarının Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından hazırlanması ve öğretmenlerin uygulama ve değerlendirme süreçlerindeki rolleri de vurgulanmaktadır. Video, program geliştirme dersinin beş ünitesinden birinin sonunu getirerek, bir sonraki derste hedefler ünitesine geçileceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu tarafından Visual C++ Redistributables (VCR) hakkında bilgi verilmektedir.. Video, VCR'lerin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu paketlerin nasıl kurulacağını adım adım gösteriyor. Sunucu, VCR'lerin programlama dili olduğunu ve programların çalışması için gerekli olduğunu belirtiyor. Kurulum süreci, bir web sitesinden indirme, ZIP dosyasını ayıklama ve kurulum dosyasını çalıştırma adımlarını içeriyor. Video, 2013-2020 yılları arasındaki paketlerin tek bir tıklamayla nasıl kurulacağını gösteriyor ve bir sonraki rehberin torrent clientler hakkında olacağını duyuruyor.
Bu video, bir oyun modifikasyonu eğitim içeriğidir. İçerik üreticisi, Euro Truck Simulator 2 oyununa otomatik şanzıman özelliği eklemek için geliştirdiği bir programı göstermektedir.. Videoda, içerik üreticisi kendi geliştirdiği "Transmission" adlı programı kullanarak farklı araç modlarına (Skoda, Doğ, Linea) otomatik şanzıman özelliği eklemeyi adım adım göstermektedir. Programın kullanımı oldukça basittir: mod dosyasını programın üzerine sürükleyip bırakmak yeterlidir. Program, seçilen mod için otomatik olarak altı vitesli otomatik şanzıman ekleyerek mod klasörüne yeni bir mod dosyası oluşturur. İçerik üreticisi, bu yöntemin tüm kamyon, otobüs ve araç modları için geçerli olduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu Maçkolik geniş ekranından verileri bilgisayara indirme programını tanıtmaktadır. Programın geliştiricisi Yasin Özkan'dır.. Video, Maçkolik geniş ekranından günlük verilerin nasıl kolayca indirilebileceğini göstermektedir. Sunucu önce programın nasıl indirileceğini anlatıp, ardından programın kullanımını adım adım göstermektedir. Program, Maçkolik'ten alınan verileri filtreleme, filtreleme seçenekleri ve bu verilerin nasıl kullanılacağı hakkında bilgiler içermektedir. Ayrıca, programın diğer sitelerden de veri indirme özelliğine sahip olduğu belirtilmektedir.
Bu video, "Nedir" adlı YouTube kanalının yeni ekran yüzü Burcu Bakura ile yapılan bir röportajdır. Burcu, 30 yaşında, Berlin'de yaşayan ve çeşitli sanat alanlarında deneyim sahibi bir sunucudur.. Röportajda Burcu, "Nedir" programının nasıl başladığını, Orçun Baş ile tanışmasını ve programın yapısını anlatıyor. Program, günlük konuları eğlenceli bir dille ele alıyor ve haftada iki bölüm yayınlanıyor. Burcu, Cem Yılmaz'ın programda yer almasının etkisini, programın çekim sürecini ve gelecek planlarını (öğrenci nedir bölümü) paylaşıyor. Ayrıca, programın montaj tekniği ve sunucunun enerjisinin programın kalitesine etkisi hakkında da bilgi veriyor.
Bu video, İndeks Akademi stüdyolarında bir öğretmen tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlık amaçlı eğitim içeriğidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin ilk ünitesini kapsamlı şekilde anlatmaktadır.. Video, "Eğitimle İlgili Temel Kavramlar" başlıklı birinci ünitede eğitim ve kültür kavramları, eğitim sistemleri, eğitim türleri (formal, informal, örgün, yaygın, halk eğitim, hizmet içi eğitim, iş başında eğitim, yaşam boyu öğrenme) ve program türleri (resmi, işlevsel, geçersiz, ekstra ve örtük program) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca programın özellikleri ve eğitim programının dört temel öğesi (hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme değerlendirme) de açıklanmaktadır.. Videoda ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri üzerinde durulmakta, kavramlar kavram haritası üzerinden ilişkilendirilmekte ve öğretmen adaylarının sınavlarda karşılaşabilecekleri konular detaylı şekilde ele alınmaktadır. Video, birinci ünitenin sonu ve ikinci ünitenin (programın kuramsal temelleri) başlangıcı olarak sunulmaktadır.
Bu video, Zeynep Salman İçli tarafından sunulan KPSS sınavı için program geliştirme dersinin tanıtım bölümüdür. Zeynep, İndeks Akademi'de KPSS sınavı için çalışmalar yapmaktadır.. Videoda program geliştirme dersinin içeriği, yapısı ve sınavdaki önemi anlatılmaktadır. Ders, ortalama beş soruyla karşımıza çıkmakta ve eğitim bilimleri içinde en net ve açık ders olarak tanımlanmaktadır. İçerikte eğitimle ilgili temel kavramlar, programın kuramsal temelleri, programın geliştirilmesi, hazırlanması, denenmesi ve değerlendirmesi gibi konular yer almaktadır. Zeynep, dersi günlük yaşamla ilişkilendirerek somutlaştıracak, her ünitenin ardından soru çözümü yapacak ve sarmal tasarım yöntemiyle dersi işleyeceğini belirtmektedir.