Pragmatizm, pratik sonuçlara yönelik düşünen felsefi akımdır. William James tarafından popülerleştirilmiştir. Yunanca "prágma" (iş, eylem) kelimesinden türemiştir
Moore and Russell rejected identity theory of truth around 1910. Truth is true if belief corresponds to facts in the world. Facts are entities composed of particulars and properties. Modern correspondence theory combines Moore and Russell's ideas with structured propositions
Pragmatism emerged in the United States around 1870. Peirce and James were the first generation pragmatists. James's pragmatism focused on social improvement and truth. Dewey and Addams expanded pragmatism to politics and education
Bu video, pragmatik kavramının sözlük ve felsefi anlamını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, pragmatik kelimesinin "faydacı, yanarcı" anlamına geldiği sözlük anlamını açıklayarak başlar ve ardından felsefi açıdan pragmatizmin temel prensiplerini anlatır. Pragmatizm, 1800'lerin sonlarında geliştirilen, pratik sonuçlara yönelik düşünme temelleri üzerine kurulmuş bir felsefi akımdır. Bu yaklaşımda, bir şeyin değerinin sağladığı yarara denk olduğu, doğruluğun tek ölçüsünün fayda olduğu ve pratik olmayan inançların reddedildiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere eğitim felsefesi konularını anlattığı interaktif bir ders formatındadır. Öğretmen, öğrencilere sorular sorarak dersi ilerletmektedir.. Videoda eğitim felsefesi akımları (pragmatizm, idealizm, realizm, varoluşçuluk) ve eğitim felsefesi anlayışları (kurmacılık, esasicilik, daimicilik, ilerlemiş) detaylı olarak ele alınmaktadır. Her felsefe için temel kavramlar açıklanmakta ve bunların eğitim sistemindeki yeri anlatılmaktadır.. Ayrıca videoda kültürün aktarıcısı olarak esasicilik ve daimcilik kavramları vurgulanmakta, sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ve cevapları paylaşılmaktadır. Öğretmen, soru kökünün değişmesinin cevap üzerindeki etkisini de açıklamakta ve Cicero'nun "okul yaşama hazırlık" sözüne değinmektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim felsefesi konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin üçüncü ünitesi olan "Program Geliştirmenin Bilimsel Temelleri" kapsamında eğitim felsefelerini anlatmaktadır.. Video, idealizm (düşünselcilik) ve realizm (gerçekçilik) gibi temel felsefi akımları detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından pragmatizm, varoluşçu eğitim, daimicilik, esasicilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim anlayışlarını kronolojik olarak açıklamaktadır. Son bölümde ise eğitim felsefesi konusundaki sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.. Videoda her bir felsefi anlayışın özellikleri, amaçları, öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve eğitimdeki rolü detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle idealizmin "iyi, sevgi, doğru, güzel" değerlerini vurguladığı ve esasçılığın öğretmen merkezli bir yaklaşım sunduğu belirtilmektedir.
Pragmatism emerged in the United States around 1870. Peirce, James, and Dewey are credited with developing the movement. Pragmatism views language and thought as tools for prediction and action
Felsefe, yaşama ve evrene karşı bir bakış açısıdır. Eğitim felsefesi, eğitimin felsefi tutum ve yöntemlerle ele alınmasıdır. Felsefe, eğitimcilere okul ortamlarını düzenlemede yapı sağlar
Bu video, eğitim konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitimde önemli ilkeleri açıklamaktadır.. Video, eğitimde iki temel ilkeyi ele almaktadır: hedefe görelik ve yaşama yakınlık. Hedefe görelik ilkesi, dersin amaç ve hedeflerinin ulaşılabilir olması gerektiğini vurgularken, yaşama yakınlık ilkesi günlük hayattan seçilmiş, öğrencinin kullanabileceği bilgilerin önemi üzerinde durmaktadır. John Dewey'nin pragmatizm felsefesi ve eğitimdeki rolü de videoda açıklanmaktadır.
Eğitim felsefesi, eğitimin amacını ve yöntemlerini mantıksal olarak açıklar. Eğitimin öznesi ve nesnesi insandır. Eğitimin temeli öğrenmektir, öğretmek öğrenmeye dayanır. Eğitim, kültür aktarımı ve derinleşmesini amaçlar
Bu video, Doçent Doktor Akın Efendioğlu tarafından sunulan "Eğitimde Program Geliştirme" dersinin ikinci bölümüdür. Akademisyen, eğitimde program geliştirme sürecinin kuramsal temellerini ve felsefi temellerini anlatmaktadır.. Videoda üç temel felsefe disiplini detaylı olarak ele alınmaktadır: pragmatizm ve varoluşçuluk. Pragmatizm, bilginin yararlı ve işlevsel olması gerektiğini, varoluşçuluk ise insanın özgür iradesiyle gelişmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Her felsefenin temel prensipleri, idealizm ve realizm ile karşılaştırılarak açıklanmakta ve bir sonraki videoda eğitim felsefelerinden bahsedileceği belirtilmektedir.
Bu video, bilgi felsefesinin temel tartışma problemlerinden biri olan doğru bilginin imkanı konusunda bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, doğru bilginin mümkün olup olmadığı sorusuna filozofların verdiği cevapları incelemektedir. İçerikte, doğru bilginin mümkün olmadığını savunan ilk çağ şüphecileri ve doğru bilginin mümkün olduğunu savunan farklı felsefi akımlar (rasyonalizm, empirizm, kritisizm, entüsyonizm, pozitivizm, analitik felsefe, pragmatizm ve fenomenoloji) detaylı olarak ele alınmaktadır. Her akım için temsilcileri ve temel görüşleri açıklanmaktadır.
Bu video, pragmatizm felsefesini ve temsilcilerini anlatan eğitici bir içeriktir. William James, John Dewey, Mehmet Emin Erkil gibi pragmatizmin önemli savunucuları ile Mustafa Kemal Atatürk ve Donald Trump gibi pragmatist liderler ele alınmaktadır.. Video, pragmatizmin temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından pragmatizmle ilgili kitaplar, liderlerin pragmatik yaklaşımları, pragmatik eğitim felsefesi ve pragmatizmi konu alan filmler hakkında bilgiler sunuyor. Ayrıca pragmatizmin günlük hayattaki uygulamaları ve Türkiye'deki köy enstitüleri gibi pragmatik eğitim uygulamaları da inceleniyor. Video, pragmatizmin "faydalı olanın doğru olduğu" prensibini çeşitli örneklerle açıklıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan felsefe dersinin sekizinci ve son bölümüdür. Öğretmen, öğrencilere bilgi felsefesi konusunu detaylı bir şekilde aktarmaktadır.. Video, doğru bilginin imkanını kabul eden dört farklı felsefi görüşü (pozitivizm, analitik felsefe, pragmatizm ve fenomenoloji) detaylı olarak ele almaktadır. Ayrıca bilgi felsefesinin temel kavramları, bilgi türleri ve bilginin doğruluk ölçütleri de açıklanmaktadır.. Videoda doğru bilginin varlığını reddeden septikler ve kabul eden dogmatikler, rasyonalistlerden pragmatizme kadar çeşitli felsefi görüşler karşılaştırılmaktadır. Video, bir sonraki videolarda varlık felsefesine (ontolojiye) geçileceği bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan felsefe dersi formatında olup, öğrencilere hitap edilmektedir.. Ders, mantık konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde kıyasın temel prensipleri, türleri ve maddeleri anlatılırken, ikinci bölümde mantığın temel amacı olan kesin bilgi oluşturma (burhan) ve yakini bilginin türleri detaylandırılmaktadır. Son bölümde ise pragmatizm ilkesi, bilimsel ve ahlaki yargılar ele alınmaktadır.. Ders içeriğinde İbn-i Sina'nın mantık anlayışı, modern mantıkta kullanılan şartlı çıkarımlar, iç duyular ve cedel (diyalektik) kavramı gibi felsefi kavramlar da açıklanmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin farklı mesleklerden ve yerlerden gelen insanların bir araya geldiği bir mozaik olduğunu belirterek dersi sonlandırmaktadır.
Bu video, bir sunucu ile Milli Eğitim Bakanlığı döneminden sonra ekranlarda pek görünmeyen, psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanında akademik geçmişe sahip eğitimci Ziya Bey arasında geçen bir röportajdır.. Röportajda Ziya Bey'in yeni kitabı "Bölünmüş Dünya" ele alınırken, pragmatizm felsefesi ve bunun günümüzdeki etkileri üzerine kapsamlı bir tartışma yapılmaktadır. Video, pragmatizmin dünya çapında yayılması, ekonomi, tarih, eğitim ve psikoloji teorilerindeki yeri ile İslam dünyasındaki kabul görmesinin nedenleri gibi konuları içermektedir.. Konuşmacılar ayrıca pragmatizmin dijital kapitalizm, internet ve tüketim pratikleriyle hücrelerimize nüfuz ettiğini belirtirken, pragmatizmden kurtulmanın derin bir tefekkürle mümkün olduğunu ve bu konunun bir medeniyet davası olduğunu vurgulamaktadırlar. Ziya Bey, kendisini bir yazar değil, sadece okur yazar olarak tanımlarken, kitabındaki eleştirilerin sadece kendi dünya görüşü inşa etmek için beslediği düşünceleri yansıttığını belirtmektedir.
Bu video, Hacı Bihter, Faydacı Adnan, Anarşist Nihal ve Egoist karakterlerinin bir araya geldiği bir diyalog sahnesini içeriyor. Karakterler kendilerini farklı felsefi akımlarla tanımlıyorlar.. Videoda, yan villadaki Nebahat'ın kocasının mal varlığını alıp kaçması ve yeğeninin ortadan kaybolması olayı tartışılmaktadır. Her karakter bu olayı kendi felsefi görüşlerine göre değerlendiriyor: Faydacı Adnan, Anarşist Nihal, Egoist ve Pragmatik karakter. Video, karakterlerin bu olayı nasıl yorumladıklarını ve kendi felsefi akımlarını nasıl uyguladıklarını gösteriyor.
Bu video, Sabri Hoca ve Ahmet öğretmen tarafından sunulan bir eğitim felsefesi dersidir. Öğretmenler, çağdaş eğitim sistemlerine yön veren felsefi akımları detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda idealizm, realizm, pragmatizm, varoluşçuluk ve natüralizm gibi felsefi akımlar karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Her bir akımın temel özellikleri, eğitim anlayışlarına etkileri ve Türkiye'deki uygulamaları örneklerle açıklanmaktadır. Ders, felsefi akımları test soruları üzerinden pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca pragmatizm akımının John Dewey'nin temel savunucusu olduğu ve Türkiye'ye davet edilen ilk yabancı eğitim uzmanı olduğu belirtilmektedir. Türkiye'nin 2005 yılından beri uyguladığı eğitim modellerine pragmatizm akımının yansıdığı da açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içerikli bir anlatımdır. Konuşmacı, pragmatizm kavramını ve yaşam yakınlığı ilkesini açıklamaktadır.. Video, pragmatizm kavramının faydacı anlayışı olarak tanımlanmasıyla başlayıp, yaşam yakınlığının ne olduğunu detaylı şekilde açıklamaktadır. Yaşam yakınlığının, öğrenilen bilgilerin günlük yaşamda kullanılması veya yansıtılması olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca, yansıtıcı düşünme kavramı ile ilişkilendirilen yaşam yakınlığının Türkiye'de yapılandırmacı eğitimden önce önemsenmediği, ancak sonrasında daha ciddi bir şekilde kullanılmaya başlandığı belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmış olup, öğretim ilkeleri ve eğitim programları hakkında bilgi vermektedir.. Video, hayatilik (yaşam yakınlığı) ilkesinin ne olduğunu, pragmatist (faydacılık) felsefe akımına uygun olduğunu ve günlük hayatta kullanılabilecek faydalı bilgileri öğretmeyi amaçladığını açıklamaktadır. Ayrıca, hayatilik ilkesi ile transfer ilkesi arasındaki farklar, programların esneklik ve işlevsellik özellikleri ve bu ilkelerin eğitim programlarına nasıl entegre edildiği ele alınmaktadır.. Konuşmacı, sınavlarda çıkabilecek soru kalıplarını ve doğru cevapları belirlemek için kritik noktaları vurgulayarak, öğrencilere sınav hazırlığı için de faydalı bilgiler sunmaktadır.