• Buradasın

    Kavram Haritası

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • MindMap Uygulaması ile Kavram Haritası Oluşturma Eğitimi

      Bu video, bir eğitim teknolojisi uzmanı tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğretmen olduğunu belirterek kavram haritası oluşturma konusunda bilgi paylaşmaktadır.. Video, MindMap uygulamasının nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. Önce uygulamaya giriş yapma, ardından kavram haritası oluşturma, ana konu belirleme, alt başlıklar ekleme, resim ve dosya eklemek gibi temel özellikler anlatılmaktadır. Örnek olarak coğrafi şekiller konusu üzerinden kavram haritası oluşturulmakta ve aynı düzeydeki başlıkların aynı renkte gösterilmesi gibi pratik ipuçları verilmektedir. Video, oluşturulan kavram haritasının nasıl kaydedileceği ve yayınlanacağı konusunda da bilgi içermektedir.

      • youtube.com
    • Fen Eğitiminde Kavram ve Zihin Haritası Kullanımı

      51 altıncı sınıf öğrencisiyle ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanıldı. Deney gruplarında 17'şer, kontrol grubunda 17 öğrenci yer aldı. Deneyler ses ve ışık ünitesinde dört hafta sürdü

      • academia.edu
    • KPSS ÖYT Öğrenme Yaklaşımları ve Teknikleri

      Öğrenme yaklaşımı, öğrencilerin bilgiyi yapılandırmasına ve aktif katılımına dayanır. Öğretim stratejisi, yöntem, teknik ve araç gereçlerin düzenlenmesidir. Eğitim durumları öğrenci, öğretmen ve çevre değişkenlerinden oluşur

      • academia.edu
    • Visme'nin Ücretsiz Kavram Haritası Aracı

      133'ten fazla ülkede 27,5 milyon pazarlamacı tarafından kullanılmaktadır. Sürükle-bırak tarzı araçlarla kolay kavram haritası oluşturma imkanı sunar. Hazır şablonlar ve yüz binlerce görsel içerik seçeneği mevcuttur

      • visme.co
    • 7. Sınıf Nüfus Kavramları Eğitim Videosu

      Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine nüfus konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, kavram haritası yaparak konuyu daha etkili bir şekilde aktarmaktadır.. Video, nüfus kavramının tanımı ile başlayıp, yaş grupları, aktif nüfus, nüfus dağılımını etkileyen doğal faktörler (iklim, yeryüzü şekilleri), nüfus sayımı, nüfus yoğunluğu, nüfus artışı ve göç konularını kapsamaktadır. Öğretmen, Türkiye örneği üzerinden nüfus artışı, göç türleri (iç ve dış göç), köyden kente göç ve bunun sonuçları (gecekondulaşma) gibi konuları günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır. Video, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için kavram haritası oluşturma ve tekrar yapma önerisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Zihin Haritaları ve Kavram Haritaları Arasındaki Farklar

      Bu video, eğitim ve iş ortamlarında kullanılan zihin haritaları ve kavram haritaları arasındaki farkları açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, iki teknik arasındaki temel farklılıkları örneklerle incelemektedir. Zihin haritalarının daha subjektif, öznel ve sanatsal bir yapıya sahip olduğu, görsel öğeler ve renkler kullanarak esnek düşünmeyi ve yeni fikirler üretmeyi sağladığı anlatılırken, kavram haritalarının daha nesnel, kavramların öğretiminde ve yanılgıların tespitinde kullanıldığı belirtilmektedir. Ayrıca, zihin haritalarının özellikle yaratıcı öğrencilerin becerilerini geliştirmek için, kavram haritalarının ise kavramların özellikleri ve alt boyutlarını tespit etmek için daha etkili olduğu vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Çoklu Zeka Kuramı ve Kerim'in Zeka Alanları

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, Kerim adlı bir öğrencinin çoklu zeka kuramına göre zeka alanlarını analiz etmektedir.. Video, Kerim'in öğretmenlerinin açıklamalarını önceki bilgileriyle ilişkilendirme sürecinde neden-sonuç ilişkileri kurması ve kavram haritaları oluşturması üzerinden mantıksal ve görsel zeka alanlarını açıklamaktadır. Konuşmacı, mantıksal zekanın akıl yürütme, çıkarım yapma, yordama yapma gibi becerileri içerdiğini ve görsel zekanın kavram haritaları oluşturma gibi görselleştirme becerilerini gerektirdiğini anlatmaktadır. Video, Kerim'in baskın zeka alanlarının mantıksal ve görsel zeka alanları olduğunu belirterek sorunun cevabını açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • En İyi 5 Kavram Haritası Oluşturucu

      Kavram haritası, içerik bilgisinin görsel diyagramıdır. Düşünceleri düzenleme ve ilişkiler keşfetme aracıdır. Büyük resmi görmeyi sağlayan etkili bir çalışma stratejisidir

      • mindonmap.com
    • Kültürel Bağlar ve Milli Değerler Eğitim Videosu

      Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim amaçlı hazırlanmış bir içeriktir. Öğretmen, öğrencilere kültürel bağlar ve milli değerler konusunda bilgi vermektedir.. Video, 2024 Kültür Yolu Festivali'nden örneklerle başlayıp, Türk kültürü, milli değerler (vatan sevgisi, adalet, bağımsızlık, sevgi, saygı, fedakarlık) ve kültürel bağlar hakkında çeşitli sorularla devam etmektedir. İçerikte anagram ve petek bulmacalar kullanılarak halk oyunu, görenek, tarih, dil, din, gelenek, sanat ve bayram gibi kültürel kavramlar açıklanmakta ve anahtar kelimenin "Türkiyem" olduğu belirtilmektedir.. Video ayrıca Türk halı-kilim motiflerinin sembolik anlamları, manevi şahsiyetler ve sanatın toplumsal önemi gibi konuları da ele almaktadır. Öğrencilerin kavram haritası hazırlaması ve milli değerlerin toplumsal birlikteliğe etkisi hakkında paragraf yazması gibi etkinliklerle video sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Kavram Haritası ve Özellikleri

      Novak tarafından geliştirilen, kavramların görselleştirildiği öğrenme tekniğidir. Kavramlar arası ilişkileri hiyerarşik şekilde gösteren somut grafiklerdir. Bilgiyi görselleştirme ve anlamlı hale getirme işlevi vardır

      • sibelbercin975642795.wordpress.com
    • Kavram Haritası Ölçme Aracı Nasıl Kullanılır?

      Bu video, fen bilimleri öğretimi serisinin bir parçası olup, bir eğitimci tarafından sunulmaktadır.. Video, kavram haritalarının ölçme aracı olarak nasıl kullanılacağını anlatmaktadır. Konu, kavram haritalarının puanlanması, dikey, yatay ve çapraz ilişkilerin bilişsel düzeylerine göre nasıl değerlendirilmesi gerektiği üzerine odaklanmaktadır. Sunucu, 74 puanlık bir değerlendirme formunu örnek olarak göstererek, dikey ilişkilerin 1 puan, yatay ilişkilerin 2 puan, çapraz ilişkilerin ise 5 puan değerli olduğunu açıklamaktadır. Ayrıca, bu tür araçların özellikle formatif değerlendirme (şekillendirici gelişim) süreçlerinde, öğrencilerin konuyla ilgili bilgi seviyelerini ölçmek için kullanılabileceği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • KBY Vakasında Kavram Haritası Kullanımı

      Kavram haritaları, bilgileri görsel olarak sunan öğrenme-öğretme araçlarıdır. 1974'te Novak ve Cornell Üniversitesi öğrencileri tarafından geliştirilmiştir. Bilginin zihinde somut ve görsel düzenlenmesini sağlar. Öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir

      • dergipark.org.tr
    • Cmap Programı ile Kavram ve Zihin Haritası Oluşturma Eğitimi

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Cmap programı kullanarak kavram ve zihin haritası oluşturma sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Cmap programının tanıtımıyla başlayıp, yeni klasör oluşturma, görsel öğeler ekleme, kavram oluşturma ve bağlama, nesne düzenleme (renk, boyut, şekil), hizalama, gruplama ve oto yerleşim özellikleri gibi temel fonksiyonları detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, oluşturulan kavram haritasının dışa aktarılması süreci de gösterilmektedir. Program Windows, Linux ve OSX ile çalışabilmekte ve tamamen ücretsizdir.

      • youtube.com
    • Kelime İlişkendirme Testi Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretim yöntem teknikleri dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, alternatif ölçme değerlendirme araçlarından biri olan kelime ilişkilendirme testini anlatmaktadır.. Videoda kelime ilişkilendirme testinin mantığı, uygulama şekli ve kullanım alanları detaylı olarak açıklanmaktadır. Bu test, bir konuyu anlattıktan sonra çocukların 30 saniye veya 1 dakika içinde o kavramla ilgili aklına gelen kavramları hızlıca yazmalarını isteyerek, öğrenme eksikliği ve kavram yanılgılarını belirlemede etkili bir araç olarak kullanılmaktadır. Ayrıca, bu testin zihin haritası ile arasındaki farklar da vurgulanmaktadır. Video, öğretim yöntem teknikleri dersinin bir parçası olarak sunulmuş olup, öğrencilere ders notlarını incelemeleri ve soru bankasını çözmeleri tavsiye edilmektedir.

      • youtube.com
    • Öğretim Yöntem ve Teknikleri Dersi: Kavram Öğretimi

      Bu video, "Benim Hocam" adlı bir eğitim platformunda bir eğitimci tarafından sunulan 34 videoluk bir ders serisinin son bölümüdür. Konuşmacı, öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik öğretim yöntem ve teknikleri dersini anlatmaktadır.. Video, kavram öğretimi konusunu detaylı olarak ele almaktadır. İlk olarak kavram haritası ve zihin haritası kavramları açıklanmakta, ardından kavramsal değişim teknikleri (akış diyagramı, balık kılçığı, semantik ağ, tahmin-gözlem-açıklama tekniği) anlatılmaktadır. Son bölümde ise kavram yanılgılarını giderme yöntemleri (kavramsal değişim metni, anlam çözümleme tablosu, kavramsal karikatür, V diyagramı ve Venn şeması) örneklerle açıklanmaktadır.. Ders içeriği ayrıca öğretim ilkeleri, düşünme becerileri, öğrenme modelleri, öğretim stratejileri, öğrenme stratejileri, öğretim yöntemleri ve öğretim teknikleri (grupla öğretim teknikleri, bireysel öğretim teknikleri, sınıf dışı öğretim teknikleri) olarak özetlenmektedir. Video, KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere başarı dilekleriyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Fen Bilgisi Eğitimi Semineri: Öğrenme, Öğretme ve Ölçme Değerlendirme

      Bu video, European School platformu üzerinden sunulan bir öğretmen eğitimi semineridir. Konuşmacılar, öğretmen adaylarına ve deneyimli öğretmenlere yönelik fen bilgisi eğitimi, ölçme değerlendirme ve kavramsal öğrenme yöntemleri hakkında bilgiler vermektedir.. Seminer, öğrenme ve öğretme kavramlarının tartışılmasıyla başlayıp, ölçme değerlendirme sürecinin doğası ve önemine odaklanmaktadır. Kavram haritaları, öğrenme amaçlı yazma ve argümantasyon gibi alternatif değerlendirme yöntemleri detaylı olarak anlatılmakta, etkinlik raporları ve rubriklerin kullanımı gibi pratik uygulamalar paylaşılmaktadır. Video, öğretmenlerin sorularını yanıtlayan bir soru-cevap bölümüyle devam edip teşekkür konuşmasıyla sona ermektedir.. Seminerde özellikle kavram haritalarının nasıl kullanılacağı, STEM uygulamalarının değerlendirilmesi, kalabalık sınıflarda etkili uygulamalar ve öğretmenlerin profesyonel etkileşim için forum kullanımı gibi konular ele alınmaktadır. Etkinliğin sonunda katılımcılarla yazılı iletişim üzerinden tartışma ortamının devam edeceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • 7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları

      Bu video, 7. sınıf Fen Bilimleri ders kitabının Yıldırım Yayınları tarafından yayınlanan sayfa 180'deki soruların cevaplarını içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda, kavram haritasında noktalı yerleri kutucuklardaki kavramlardan uygun olanları ile tamamlama sorusu bulunmaktadır. Video, öğrencilere derslerini kolayca yapabilmeleri için hazırlanmış bir cevap anahtarı niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Biyoloji Dersinde Başarılı Olma Yöntemleri

      Bu video, biyoloji öğretmeni Esra Atalan tarafından öğrenciler için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, biyolojiye nasıl çalışılması gerektiğini ve başarılı olmak için izlenmesi gereken adımları anlatmaktadır.. Video, biyolojinin tanımı ve canlıların incelenmesiyle başlayıp, kavram haritaları oluşturma, resimlerden yorum yapma, hareketli GIF'ler ve animasyonlar kullanma gibi öğrenme yöntemlerini açıklamaktadır. Ayrıca derslere nasıl hazırlanılması, ders sırasında nasıl katılım sağlanması, tekrar yapmanın önemi ve sınav öncesi hazırlık süreci hakkında tavsiyeler verilmektedir. Video, Mustafa Kemal Atatürk'ün çalışma hakkındaki sözüyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor