Hümanizm 14. yüzyılda Avrupa'da ortaya çıkmış, skolastik düşünceye karşıdır. Klasisizm 17. yüzyılda Fransa'da doğmuş, akıl ve kurallara önem vermiştir. Romantizm 18. yüzyılda İngiltere'de doğmuş, duygu ve hayal ön plandadır. Realizm 19. yüzyılda Fransa'da doğmuş, gerçeklikten ayrılmamayı savunmuştur. Natüralizm 19. yüzyılda Fransa'da doğmuş, bilimsel deneye önem vermiştir
Edebiyatçı toplumdan ve olaylardan bağımsız yaşayamaz. Edebi eserler topluma dair izlenimler ve kültürel ögeler barındırır. Edebiyat toplumsal hayatı belirlemede önemli rol oynar. Tanzimat'tan Milli Mücadele'ye kadar yazarlar toplumsal konulara değinmiştir
Bu video, Halis Ziya Uşaklıgil'in edebi kişiliğini anlatan bir eğitim içeriğidir. 1868-1945 yılları arasında yaşayan Uşaklıgil, Servet-i Fünun edebiyatının roman ve öykü alanındaki en önemli isimlerinden ve modern Türk romanının kurucularından biridir.. Video, Uşaklıgil'in edebi özellikleri, dil yapısı, anlatım tekniği ve eserleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Yazarın realizm ve natüralizm akımlarından etkilendiği, devrik ve eksiltili cümle kullanarak anlatımını zenginleştirdiği, romanlarında gözlemci gerçekçiliği uyguladığı ve öykülerinde Anadolu ve köy yaşamına yer verdiği anlatılmaktadır. Ayrıca Uşaklıgil'in mensur şiir tarzının öncülüğünü yaptığı ve Cumhuriyet sonrası dilini sadeleştirdiği belirtilmektedir. Video, yazarın roman, öykü, şiir, hatıra ve tiyatro alanlarındaki başlıca eserlerini listeleyerek sona ermektedir.
Lascaux'daki mağara resimleri sanatın ilk ortaya çıkışı kabul edilir. MÖ 4000-MS 400 arası Antik Sanat dönemi yerleşik toplumları etkilemiştir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere eğitim felsefesi konularını anlattığı interaktif bir ders formatındadır. Öğretmen, öğrencilere sorular sorarak dersi ilerletmektedir.. Videoda eğitim felsefesi akımları (pragmatizm, idealizm, realizm, varoluşçuluk) ve eğitim felsefesi anlayışları (kurmacılık, esasicilik, daimicilik, ilerlemiş) detaylı olarak ele alınmaktadır. Her felsefe için temel kavramlar açıklanmakta ve bunların eğitim sistemindeki yeri anlatılmaktadır.. Ayrıca videoda kültürün aktarıcısı olarak esasicilik ve daimcilik kavramları vurgulanmakta, sınavlarda çıkabilecek soru tipleri ve cevapları paylaşılmaktadır. Öğretmen, soru kökünün değişmesinin cevap üzerindeki etkisini de açıklamakta ve Cicero'nun "okul yaşama hazırlık" sözüne değinmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Nagehan adlı öğrencisiyle etkileşim halinde 11. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinin ilk ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, edebiyat-toplum ilişkisi kavramıyla başlayıp, dünya edebiyatındaki altı önemli edebi akımı kronolojik olarak ele almaktadır. Klasisizm, Romantizm, Realizm, Naturalizm, Parnasizm ve Sembolizm akımlarının ortaya çıkış tarihleri, temel özellikleri, temsilcileri ve Türk edebiyatına etkileri detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Her akım için sanat anlayışı, doğa betimlemeleri, dil kullanımı ve temsilcileri hakkında bilgiler verilmekte, özellikle Parnasizm ve Sembolizm akımları için dünya ve Türk edebiyatındaki önemli temsilciler tanıtılmaktadır. Video, edebi akımları anlamak ve karşılaştırmak isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, Ahmet Hoca tarafından sunulan bir edebiyat dersidir. Öğretmen ve öğrenci arasında geçen diyalog şeklinde ilerlemektedir.. Videoda edebiyat akımlarının roman ve hikaye alanındaki temsilcileri olan realizm ve natüralizm akımları detaylı olarak anlatılmaktadır. Realizm, 19. yüzyılda Fransa'da romantizme tepki olarak ortaya çıkan, günlük hayattaki olayları gerçekçi bir şekilde anlatan ve tasvir (betimleme) üzerine kurulu bir akımdır. Natüralizm ise aşırı gerçekçilik olarak tanımlanmakta, hayatın kötü yönlerini abartarak anlatan ve deney yöntemlerine başvuran bir akımdır. Her iki akımın da Türk edebiyatındaki temsilcileri (realizm için Tanzimat'ın ikinci dönem sanatçıları ve Servet-i Fünuncular, natüralizm için Hüseyin Rahmi Gürpınar) ve anahtar kelimeleri (realizm için tasvir, natüralizm için deney, soya çekim) açıklanmaktadır.
Edebi akımlar, sanatçıların ortak ilkeler doğrultusunda yapıtlar üretmesiyle ortaya çıkmıştır. Toplumsal değişimler, bilimsel yenilikler ve bireysel farklılıklar akımların oluşumunu etkilemiştir
Tanzimat Fermanı'ndan sonra (1839) başlayan edebi değişim dönemidir. Hak, adalet, özgürlük gibi kavramlar ilk kez bu dönemde kullanılmıştır. Yazı dili halkın anlayacağı seviyeye yaklaştırılmaya çalışılmıştır. Tiyatro, halkı aydınlatma aracı olarak görülmüştür
Edebi akımlar, sanatçıların ortak ilkeler doğrultusunda yapıtlar ortaya koymasıyla oluşur. Toplumsal değişimler ve bilimsel yenilikler akımların oluşmasında etkili olmuştur
Bu video, Uluslararası İlişkiler YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim dersidir. Bir eğitmen tarafından Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin zorlandığı konular ele alınmaktadır.. Video, uluslararası ilişkiler teorilerini kapsamlı bir şekilde incelemektedir. İlk bölümde teorilerin genel anlamı, ortaya çıktıkları dönem ve düşünürler anlatılmakta, ardından realizm, idealizm ve hegemonik istikrar teorisi gibi temel teoriler detaylandırılmaktadır. İkinci bölümde 1970'lerden başlayarak disiplinin gelişimi, behaviorizm, feminizm ve soft power gibi teoriler ele alınmaktadır.. Türkiye-İsrail ilişkileri örneği üzerinden behaviorizmin nicesel yaklaşımı açıklanmakta ve 1980'lerde kadınların uluslararası siyasette daha fazla yer alması gerektiğini savunan feminist teoriler anlatılmaktadır. Eğitmen, post-modernizm ve post-yapısalcılık gibi konuların ayrı bir videoda ele alınacağını belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim felsefesi konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin üçüncü ünitesi olan "Program Geliştirmenin Bilimsel Temelleri" kapsamında eğitim felsefelerini anlatmaktadır.. Video, idealizm (düşünselcilik) ve realizm (gerçekçilik) gibi temel felsefi akımları detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından pragmatizm, varoluşçu eğitim, daimicilik, esasicilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim anlayışlarını kronolojik olarak açıklamaktadır. Son bölümde ise eğitim felsefesi konusundaki sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.. Videoda her bir felsefi anlayışın özellikleri, amaçları, öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve eğitimdeki rolü detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle idealizmin "iyi, sevgi, doğru, güzel" değerlerini vurguladığı ve esasçılığın öğretmen merkezli bir yaklaşım sunduğu belirtilmektedir.
Bu video, Türk edebiyatının önemli yazarlarını ve eserlerini tanıtan bir sunum formatındadır. Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin, Halit Ziya, Ferdai Karam, Cahit Yalçın, Süleyman Naif, Faik Ali Ozansoy, Namık Kemal, Rahmi Türkpınar ve Ahmet Rasim gibi önemli Türk yazarlarının hayatları ve eserleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Türk edebiyatının farklı dönemlerini ve akımlarını ele almaktadır. Parnasizm, realizm, romantizm, psikolojik roman, toplumcu edebiyat ve naturalizm gibi edebi akımlar hakkında bilgiler sunulurken, her yazarın önemli eserleri, yazdıkları türler ve edebi özellikleri detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca yazarların kişisel hayatları, edebi görüşleri ve edebi etkileri de sunumun bir parçasıdır.
Bu video, Lucky adlı bir karakterin yaşadığı olayları konu alan bir dizi veya film bölümüdür. Videoda Lucky, Joe, Huan (John Wayne), Stephani Moreno Pueblock, David Bullbe, Marilyn Moskovic, Baby Lawrence, Howard, Victoria (Lucky'nin annesi) ve Fredz Parks (Lucky lakaplı bir aşçı) gibi karakterler yer almaktadır.. Video, "realizm" kavramı etrafında dönen bir hikaye sunmaktadır. Lucky'nin hayat hikayesi, İkinci Dünya Savaşı'ndaki Pasifik cephesindeki deniz piyadeleri deneyimleri, vasiyet planları ve günlük yaşamı anlatılmaktadır. Hikaye, karakterlerin gerçekliğin ne olduğu hakkındaki farklı bakış açılarını ve bunların birbirleriyle çatışmasını ele almaktadır.. Videoda ayrıca Lucky'nin sigara içme alışkanlığı, bir doktorun ona verdiği tavsiyeler, Howard'ın evden kaçan tosbağası Ovi, Lucky'nin küçük oğlunun on yaşında olacağı bilgisi ve karakterlerin kader ve varoluş gibi felsefi temaları tartıştığı diyaloglar da yer almaktadır.
Bu video, bir eğitim felsefesi dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı tarafından felsefi akımların eğitimdeki yansımaları detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayarak başlayıp, idealizm, realizm, pragmatizm, bütüncül, varoluşçuluk, liberalizm, materyalizm, natüralizm, pozitivizm ve postmodernizm gibi felsefi akımları ele almaktadır. Daha sonra daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden oluşturmacılık ve politeknik eğitim gibi eğitim akımlarının özellikleri, temsilcileri, amaçları, öğretim yöntemleri ve eleştirileri tablo şeklinde sunulmaktadır.. Her felsefi ve eğitim akımı için eğitimdeki amaçlar, öğretim yöntemleri, değerlendirme yaklaşımları ve öğretmen-öğrenci ilişkileri açısından nasıl yansıdığı detaylı şekilde incelenmektedir. Ayrıca Mustafa Kemal'in düşünce sistemi içindeki felsefi akımların etkileri ve eğitim felsefesinin işlevleri hakkında bilgiler de sunulmaktadır.
Bu video, Platon ve Aristoteles'in felsefi düşüncelerini anlatan eğitici bir içeriktir. Sokrates'in öğrencisi Platon ve Platon'un öğrencisi Aristoteles'in felsefi görüşleri detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, öncelikle Platon'un idealizm anlayışını, idealar kuramını ve varlık, bilgi ve değer anlayışlarını ele alıyor. Ardından Aristoteles'in realizm anlayışını, mantık ilminin kurucusu olarak kabul edilmesini ve felsefe tarihçisi olarak nitelendirilmesini anlatıyor. Her iki filozofun da varlık, bilgi ve değer anlayışları karşılaştırılarak, Platon'un rasyonalist ve idealist yaklaşımı ile Aristoteles'in duyulara dayalı ve orta yolu bulma (altın orta) anlayışı vurgulanıyor.