KPSS Lisans, 4 yıllık üniversite mezunlarının girdiği genel yetenek sınavıdır. Öğretmen adayları ek olarak ÖABT sınavına girmek zorundadır
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim program geliştirme dersidir. Eğitmen, program geliştirme modelleri ve yaklaşımları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, program geliştirme sürecinin temel modellerini (Taba, Tyler ve Taat Tyler) ve yaklaşımlarını (toplumsal sorunlar, yeniden kurmacılık, sorun merkezli, yaşantı merkezli, öğrenen merkezli, disiplin tasarımı, konu merkezli) karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Program geliştirme sürecinin altı aşaması (planlama, tasarlama, deneme, değerlendirme, düzeltme, yaygınlaştırma) ve bu sürecin özellikleri detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca program geliştirme modellerinin ve yaklaşımlarının özellikleri, avantajları, dezavantajları ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri örneklerle açıklanmaktadır. Öğretmen adaylarının ÖSYM sınavlarına hazırlık için gerekli bilgiler sunulmakta ve sınav stratejileri paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış eğitim programı içerik tasarımı ve düzenleme yaklaşımları hakkında bir ders formatındadır.. Video, program geliştirme sürecinde içerik ögesinin önemi ve özellikleri ile başlayıp, içerik düzenleme ölçütleri (ilgililik, düzeye uygunluk, şema, soyutlama, denge, alıştırma, güncellik, geçerlilik, optimal yapı ve kaynaşıklık) ve farklı içerik düzenleme yaklaşımlarını (doğrusal, sarmal, modüler, piramitsel, çekirdek, proje merkezli, tematik ve sorgulama merkezli) detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca belirte tablosunun ne olduğu ve nasıl hazırlanacağı da açıklanmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini analiz ederek öğrencilere hazırlık yapma konusunda tavsiyelerde bulunmakta ve çıkmış sınav soruları üzerinden konular pekiştirilmektedir. İçerik belirleme ölçütleri, içerik düzenleme yaklaşımları ve belirte tablosu hazırlama konularını içeren bir ünitenin sonunu oluşturmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından üniversite düzeyinde sunulan eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı konulu bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, öğretmen adaylarına yönelik bilgi aktarmakta ve sınav hazırlığı için önemli ipuçları vermektedir.. Video, eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı konusunun temel kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte materyal oluşturma süreci, materyal kullanımının faydaları, görsel tasarım kavramları, çizgi, şekil, form, alan, boyut, doku ve renk gibi görsel öğelerin özellikleri ve görsel tasarım ilkeleri (bütünlük, denge, vurgu, hizalama, yakınlık ve tekrar) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Video, özellikle ÖSYM sınavlarında sorulan konuları içermekte ve materyal tasarımında dikkat edilmesi gereken kriterleri (hedeflere uygunluk, diziye uygunluk, öğrenci özelliklerine uygunluk, konuya uygunluk, ekonomiklik, yaşama yakın olması, güncellenebilirlik, dayanıklılık, kolay kullanımı, fiziki ortama uygunluk, yeterli bilgi içermesi, öğretmen yeterliklerine uygunluk) ele almaktadır. Ayrıca farklı yaş gruplarına göre renk seçimi ve görsel öğelerin etkili kullanımı için pratik bilgiler sunulmaktadır.
Kitap, öğretmen adaylarına eğitimin çeşitli yönlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Eğitimin temel kavramları, amaçları ve işlevleri detaylı olarak incelenmektedir. Eğitimin felsefi, psikolojik, sosyal ve ekonomik temelleri ele alınmaktadır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı sütlerdeki yağ oranı ile ilgili bir matematik problemi çözmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarına yönelik yüzdelerle ilgili kavram yanılgıları ve çözüm önerileri sunmaktadır.. Videoda öncelikle sütlerdeki yağ oranının nasıl belirlendiği açıklanmakta, ardından "yüzde altmış daha az yağlı" ve "yüzde birvirgülotuz yağlı süt" kavramları üzerinden bir problem çözülmektedir. Konuşmacı, problemi çözmek için şekil çizme yöntemi göstermekte ve çözüm adımlarını detaylı olarak anlatmaktadır. Video sonunda, yüzdelerle ilgili sık yapılan hatalar ve bunları aşmanın yolları hakkında öğretmen adaylarına yönelik öneriler sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmen adaylarına ve öğretmenlere yönelik bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı'nı kullanarak kazanım ve göstergeler konusunu anlatmaktadır.. Video, kazanım ve göstergelerin ne olduğunu, nasıl kullanılacağını ve aylık plan hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktaları detaylı şekilde açıklamaktadır. Konuşmacı, gelişim alanlarının (bilişsel, dil, sosyal duygusal, motor ve öz bakım becerileri) önemi, yaş gruplarına göre kazanımların seçilmesi, kolaydan zora ilkesinin uygulanması ve göstergelerin nasıl kullanılacağı konularını ele almaktadır. Ayrıca, 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı'nın günlük ve aylık plan hazırlarken nasıl faydalı olabileceği vurgulanmaktadır.
MEB AGS, 13 Temmuz 2025'te AGS ve ÖABT olarak iki oturumda yapılacak. Sınavda toplam 80 soru için 110 dakika süre verilecek. Her 4 yanlış cevap 1 doğru cevabı götürecek
Bu video, bir öğretmen tarafından öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlananlara yönelik sunulan eğitim dersidir. Leyla Hoca adında bir kişi de ders içeriğinde yer almaktadır.. Video, Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun temel kavramlarını ve eğitim sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte formal ve informal eğitim, örgün ve yaygın eğitim, hizmet içi eğitim türleri (ilave, ileri ve yeniden eğitim), meslek öncesi, meslek içi ve meslek sonrası dönemler ile yaşam boyu öğrenme kavramları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Ders, Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 18. maddesini öğrenmek için altyapı oluşturmayı amaçlamakta ve bir sonraki derste örgün eğitim, yaygın eğitim ve Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Okul Öncesi ÖABT sınavına hazırlık dersidir. Eğitimci, öğretmen adaylarına yönelik kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video, Okul Öncesi ÖABT sınavının yapısından başlayarak, eğitim sistemindeki önemli şuralar, anaokulunun türleri, okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve eğitim programının özellikleri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. İçerik, sınavda karşılaşılabilecek soru tiplerini göstererek pratik bir yaklaşım benimsemektedir.. Videoda ayrıca müfredat değişiklikleri, okula kayıt için gerekli yaş sınırları, anaokulu ve anasınıfı arasındaki farklar, okul öncesi eğitimin temel amaçları, çocuk merkezli eğitim anlayışı, sarmal kazanım ve eklektik yapı gibi konular örneklerle açıklanmaktadır. Eğitimci, öğretmen adaylarının sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstererek, konuları sınav odaklı bir şekilde ele almaktadır.
Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerileri incelenmiştir. Araştırma 1.159 öğretmen adayı ve 6 öğretmenle başlamıştır. Türkiye'nin 11 devlet üniversitesinden 2.506 öğretmen adayı katılmıştır
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan öğretim yöntemleri ve stratejileri konulu bir ders anlatımıdır.. Video, öğretim yöntemlerinin kuram, strateji ve yöntem aşamalarından sonra ele alınmasını içermektedir. Anlatım, deney, bireysel çalışma, örnek olay, problem çözme ve gösterip yaptırma gibi çeşitli eğitim yöntemleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Her bir yöntem için özellikleri, avantajları, dezavantajları ve hangi durumlarda etkili olduğu anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca örnek olay ve problem çözme stratejileri arasındaki farklar, gösterip yaptırma yönteminin psikomotor becerilerin gelişimini sağladığı ve mikroskop kullanımı örneği üzerinden uygulama teknikleri de açıklanmaktadır. ÖSYM sınavlarında bu konuların nasıl sorulabileceği hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu video, Mehmet Canbeyli tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Mehmet Canbeyli, öğretmen adaylarına yönelik bilgiler paylaşmaktadır.. Videoda, EBA üzerinden uzman ve başöğretmenlik videolarını izlerken bilgisayarda başka işlemler yapma ve internete yeni sekme açma yöntemi anlatılmaktadır. Mehmet Canbeyli, pencere içinde pencere moduna geçiş yapma adımlarını göstererek, bu sayede EBA videosunu izlerken ekstra işlemler yapabileceğimizi açıklamaktadır. Ayrıca, video içeriğinde iyi yurttaşlık ve türetilmiş ölçme gibi eğitim konuları da ele alınmaktadır.
Kitap, eğitim fakültelerinde okutulan Özel Öğretim Yöntemleri dersinin içeriğini sunmaktadır. 21. yüzyıl eğitimindeki değişim ve gelişmelere uygun olarak hazırlanmıştır. Öğretmen adaylarının mesleğe ilişkin olumlu tutum ve davranışlar geliştirmelerini hedeflemektedir
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim içeriğidir.. Video, portfolyonun ne olduğunu, farklı isimleri (tümel değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, öğrenci gelişim dosyası, öğrenci seçki dosyası) ve eğitimde nasıl kullanılacağını anlatmaktadır. İçerikte portfolyonun temel amacı, faydaları, dezavantajları ve değerlendirilme yöntemleri detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca portfolyonun çok yönlü/bütünsel gelişim sağlama, paydaşları sürece dahil etme, otantik değerlendirme ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik avantajları ile maliyetli olması, zaman alıcılığı ve puanlama güvenilirliğinin düşük olması gibi dezavantajları ele alınmaktadır. KPSS sınavlarında performans görevi veya performans değerlendirmesi konusunun önemi de vurgulanmaktadır.
Bu video, Ali Hoca tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlanan öğretmen adaylarına yönelik tarih dersi hazırlık içeriğidir. Eğitimci, KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere önemli konuları ve soru dağılımlarını anlatmaktadır.. Video, KPSS sınavında hangi tarih konularının önemli olduğunu ve nasıl çalışılması gerektiğini ele almaktadır. İlk bölümde İslam öncesi Türk devletleri, Türk İslam devletleri, Osmanlı Devleti, Kurtuluş Savaşı, Atatürk dönemi, Çağdaş Türk ve Dünya tarihi gibi konular sıralanırken, ikinci bölümde 2019 KPSS sınavındaki çıkmış sorular analiz edilmektedir.. Eğitimci, ÖSYM'nin artık bilgiye dayalı sorular sorduğunu ve özellikle inkılap tarihi konularında yoğunlaştığını vurgulamaktadır. Ayrıca, öğrencilere konu çalışırken hemen soru çözmenin önemini ve bu sene hangi konulardan soru çıkabileceğine dair tahminlerde bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sınıf yönetimi konulu kapsamlı bir eğitim dersidir. Öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlanan öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır.. Video, sınıf yönetimi konusunun temel bileşenlerini sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri (görmezden gelme, uyarı, birebir görüşme, ek görev verme, derste değişiklik yapma, ortamdan uzaklaştırma, destek alma ve ceza) detaylı olarak anlatılmakta, ardından farklı liderlik türleri (öğretimsel, dönüşümcü, etik, kültürel, süper vizyoner ve vizyoner) açıklanmaktadır. Son bölümde ise disiplin modelleri ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru çözümleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sınıf yönetimi modelleri (gelişimsel, tepkisel, önlemsel ve bütünsel), öğrenci oturma düzeni, demokratik sınıf ortamı oluşturma ve etkili sınıf yönetimi yöntemleri gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitimci, son beş-altı yılda çıkmış sınav sorularını çözerek konuyu pekiştirmekte ve öğretmen adaylarının sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Kitap 2014-2023 yılları arasında yapılan KPSS Eğitim Bilimleri sorularını içermektedir. Pegem Akademi tarafından 2023 yılında Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır
Bu video, bir eğitmen tarafından öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitmen, KPSS ve ÖSYM sınavlarına hazırlanan aday öğretmenlere yönelik bilgiler sunmaktadır.. Video, Edgar Dale'nin yaşantı konusu, materyal tasarımı ve öğretim yöntemleri konularını ele almaktadır. İçerik, yaşantı konusunun detaylı açıklaması, materyal tasarım ilkeleri, görsel tasarım prensipleri, yazılım türleri ve öğretim materyallerinin etkili kullanımı gibi konuları kapsamaktadır. Eğitmen, teorik bilgileri örnek sorular ve çözümlerle destekleyerek, sınavlarda karşılaşabilecek soru tiplerini göstermektedir.. Videoda ayrıca somuttan soyuta, basitten karmaşığa ilerleyen öğretim yöntemleri, farklı öğrenme stilleri, uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli öğretim uygulamaları gibi konular da ele alınmaktadır. Materyal tasarımı konusunun sona ermesiyle video, bir sonraki derste sınıf yönetimi konusunun işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.