• Buradasın

    Öğretmen Adayları

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Öğretim Yöntemleri ve Stratejileri Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan öğretim yöntemleri ve stratejileri konulu bir ders anlatımıdır.. Video, öğretim yöntemlerinin kuram, strateji ve yöntem aşamalarından sonra ele alınmasını içermektedir. Anlatım, deney, bireysel çalışma, örnek olay, problem çözme ve gösterip yaptırma gibi çeşitli eğitim yöntemleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Her bir yöntem için özellikleri, avantajları, dezavantajları ve hangi durumlarda etkili olduğu anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca örnek olay ve problem çözme stratejileri arasındaki farklar, gösterip yaptırma yönteminin psikomotor becerilerin gelişimini sağladığı ve mikroskop kullanımı örneği üzerinden uygulama teknikleri de açıklanmaktadır. ÖSYM sınavlarında bu konuların nasıl sorulabileceği hakkında da bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri

      1219 Sosyal Bilgiler öğretmen adayının yansıtıcı düşünme eğilimleri incelenmiştir. YANDE ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Tarama modeli ve parametrik olmayan testler uygulanmıştır

      • proje.akdeniz.edu.tr
    • Tartışma Yöntemleri ve Teknikleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, tartışma yöntemleri ve teknikleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, tartışma yönteminin ne olduğu ve amacı ile başlayıp, tartışma tekniklerini iki ana kategoride incelemektedir: amacına göre (doğal ve güdümlü tartışma) ve kişi sayısına göre (bireysel sunuma dayalı ve grupla yapılan tartışma). Eğitimci, özellikle sınavlarda soru çözme stratejileri olarak bu tekniklerin nasıl kullanılacağını vurgulamakta ve örnek sorular üzerinden konuyu pekiştirmektedir. Video, bireysel sunuma dayalı tartışma tekniklerinden (özellikle seminer ve konferans) bahsederek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından üniversite düzeyinde sunulan eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı konulu bir ders anlatımıdır. Konuşmacı, öğretmen adaylarına yönelik bilgi aktarmakta ve sınav hazırlığı için önemli ipuçları vermektedir.. Video, eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı konusunun temel kavramlarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte materyal oluşturma süreci, materyal kullanımının faydaları, görsel tasarım kavramları, çizgi, şekil, form, alan, boyut, doku ve renk gibi görsel öğelerin özellikleri ve görsel tasarım ilkeleri (bütünlük, denge, vurgu, hizalama, yakınlık ve tekrar) detaylı şekilde açıklanmaktadır.. Video, özellikle ÖSYM sınavlarında sorulan konuları içermekte ve materyal tasarımında dikkat edilmesi gereken kriterleri (hedeflere uygunluk, diziye uygunluk, öğrenci özelliklerine uygunluk, konuya uygunluk, ekonomiklik, yaşama yakın olması, güncellenebilirlik, dayanıklılık, kolay kullanımı, fiziki ortama uygunluk, yeterli bilgi içermesi, öğretmen yeterliklerine uygunluk) ele almaktadır. Ayrıca farklı yaş gruplarına göre renk seçimi ve görsel öğelerin etkili kullanımı için pratik bilgiler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretmenlik Uygulaması Dersi Sistematik Derlemesi

      2002-2017 yılları arasında 47 makale sistematik olarak incelenmiştir. Makaleler öğretmen adayları, uygulama öğretmenleri ve öğretim elemanlarıyla yapılmıştır. ERIC, ULAKBIM ve Akademik Google veri tabanlarından tarama gerçekleştirilmiştir

      • yjer.yildiz.edu.tr
    • Öğretim İlkeleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan öğretim ilkeleri hakkında bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğretmen adaylarına öğretim ilkelerini anlatmaktadır.. Video, öğretim ilkelerinin ne olduğunu ve önemini açıklayarak başlıyor. Eğitmen, hedefe görelik, öğrenciye görelik, somuttan soyuta, iş-aktivite-eti-katılım, yaşama yakınlık, transfer edilebilirlik, ekonomiklik, bilinenden bilinmeyene, yakından uzağa, basitten karmaşığa, güncellik, anlamlılık, bütünlük, tümdengelim, sosyallik, bilginin değişmezliği ve teknolojinin kullanımı gibi ilkeleri ele alacağını belirtiyor. Ancak bu videoda özellikle hedefe görelik ilkesine odaklanılıyor ve bu ilkenin bir öğretmenin dersini planlarken öncelikli olarak dikkat etmesi gereken ilk ilke olduğu vurgulanıyor.

      • youtube.com
    • Türk Milli Eğitim Temel Kanunu ve Eğitim Sistemleri Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlananlara yönelik sunulan eğitim dersidir. Leyla Hoca adında bir kişi de ders içeriğinde yer almaktadır.. Video, Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun temel kavramlarını ve eğitim sistemlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte formal ve informal eğitim, örgün ve yaygın eğitim, hizmet içi eğitim türleri (ilave, ileri ve yeniden eğitim), meslek öncesi, meslek içi ve meslek sonrası dönemler ile yaşam boyu öğrenme kavramları detaylı olarak açıklanmaktadır.. Ders, Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 18. maddesini öğrenmek için altyapı oluşturmayı amaçlamakta ve bir sonraki derste örgün eğitim, yaygın eğitim ve Türk Milli Eğitim Temel Kanunu'nun ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretmen Adayları İçin Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Bilgilendirmesi

      Bu video, öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen sorulara cevap vererek güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması konusunda detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının ne olduğu, kimler tarafından yapıldığı, kapsamı ve süresi hakkında bilgiler içermektedir. Özellikle bu süreçlerin atama takvimini etkilemeyeceği ancak göreve başlama tarihlerini 15-45 gün arasında değiştirebileceği vurgulanmaktadır. Ayrıca, 8 Eylül 2021'de atama sonuçlarının açıklanacağı ve sonrasında göreve başlama süreçlerinin başlayacağı belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Teknoloji Destekli Öğretim ve Eleştirel Düşünme

      Marmara Bölgesi'ndeki bir devlet üniversitesinde 4. sınıf öğretmen adaylarıyla gerçekleştirildi. Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile 14 adayla görüşmeler yapıldı. Veriler betimsel analiz tekniğiyle incelendi

      • dergipark.org.tr
    • KPSS Eğitim Bilimleri Öğretim Soru Bankası

      Kitap 2014-2023 yılları arasında yapılan KPSS Eğitim Bilimleri sorularını içermektedir. Pegem Akademi tarafından 2023 yılında Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır

      • depo.pegem.net
    • Eğitim Program Geliştirme Modelleri ve Yaklaşımları Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim program geliştirme dersidir. Eğitmen, program geliştirme modelleri ve yaklaşımları hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, program geliştirme sürecinin temel modellerini (Taba, Tyler ve Taat Tyler) ve yaklaşımlarını (toplumsal sorunlar, yeniden kurmacılık, sorun merkezli, yaşantı merkezli, öğrenen merkezli, disiplin tasarımı, konu merkezli) karşılaştırmalı olarak anlatmaktadır. Program geliştirme sürecinin altı aşaması (planlama, tasarlama, deneme, değerlendirme, düzeltme, yaygınlaştırma) ve bu sürecin özellikleri detaylı şekilde ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca program geliştirme modellerinin ve yaklaşımlarının özellikleri, avantajları, dezavantajları ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri örneklerle açıklanmaktadır. Öğretmen adaylarının ÖSYM sınavlarına hazırlık için gerekli bilgiler sunulmakta ve sınav stratejileri paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Sınıf Yönetimi Eğitim Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sınıf yönetimi konulu kapsamlı bir eğitim dersidir. Öğretmen adaylarına ve KPSS sınavına hazırlanan öğretmenlere yönelik hazırlanmıştır.. Video, sınıf yönetimi konusunun temel bileşenlerini sistematik bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri (görmezden gelme, uyarı, birebir görüşme, ek görev verme, derste değişiklik yapma, ortamdan uzaklaştırma, destek alma ve ceza) detaylı olarak anlatılmakta, ardından farklı liderlik türleri (öğretimsel, dönüşümcü, etik, kültürel, süper vizyoner ve vizyoner) açıklanmaktadır. Son bölümde ise disiplin modelleri ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru çözümleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca sınıf yönetimi modelleri (gelişimsel, tepkisel, önlemsel ve bütünsel), öğrenci oturma düzeni, demokratik sınıf ortamı oluşturma ve etkili sınıf yönetimi yöntemleri gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitimci, son beş-altı yılda çıkmış sınav sorularını çözerek konuyu pekiştirmekte ve öğretmen adaylarının sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.

      • youtube.com
    • KPSS Rehberlik: Sınav Hazırlık Programları

      Bu video, bir eğitimci tarafından KPSS sınavına hazırlanan öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim bilimleri hocası olarak KPSS sınavına hazırlık sürecinde adaylara tavsiyelerde bulunmaktadır.. Video, KPSS genel yetenek, genel kültür ve eğitim bilimleri sınavlarına hazırlanan adaylar için kapsamlı çalışma programları sunmaktadır. İçerikte haftada tam zaman ayırabilen adaylar için ve kısıtlı vakitli adaylar için farklı program önerileri detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca "Başla Bitir Süper Kamp" adlı bir çalışma programı örneği de paylaşılmaktadır.. Videoda eğitim bilimlerinin diğer iki sınava göre daha belirleyici olduğu vurgulanmakta ve her dersin nasıl planlanacağı, hangi derslerin öncelikli olarak çalışılması gerektiği ve deneme sınavlarının önemi gibi konular ele alınmaktadır. Video, bir sonraki bölümde ÖABT sınavına hazırlanan adaylar için programların nasıl oluşturulacağını ele alacağını belirterek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Sütlerdeki Yağ Oranı Problemi ve Yüzdeler Konusu

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı sütlerdeki yağ oranı ile ilgili bir matematik problemi çözmektedir. Ayrıca öğretmen adaylarına yönelik yüzdelerle ilgili kavram yanılgıları ve çözüm önerileri sunmaktadır.. Videoda öncelikle sütlerdeki yağ oranının nasıl belirlendiği açıklanmakta, ardından "yüzde altmış daha az yağlı" ve "yüzde birvirgülotuz yağlı süt" kavramları üzerinden bir problem çözülmektedir. Konuşmacı, problemi çözmek için şekil çizme yöntemi göstermekte ve çözüm adımlarını detaylı olarak anlatmaktadır. Video sonunda, yüzdelerle ilgili sık yapılan hatalar ve bunları aşmanın yolları hakkında öğretmen adaylarına yönelik öneriler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretim Modelleri ve Yaklaşımları Eğitim Videosu

      Bu video, öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Öğretim İlkeleri ve Yöntemleri dersindeki Model ve Yaklaşımlar ünitesini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, çeşitli öğretim modellerini ve yaklaşımları kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. İlk olarak Tam Öğrenme Yaklaşımı ve Programlı Öğretim Yaklaşımı anlatılmakta, ardından Gagne'nin Öğretim Durumları Modeli ve öğrenme ürünleri açıklanmaktadır. Daha sonra beş E modeli, çoklu zeka kuramı, işbirlikli öğrenme ve basamaklı öğretim yaklaşımları detaylandırılmakta, son olarak ise Kuantum Öğrenme ve Beyin Temelli Öğrenme gibi son yıllarda öğretmenlik sınavlarında sıkça sorulan yaklaşımlar incelenmektedir.. Her bir öğretim modeli ve yaklaşım için temel prensipler, uygulama şekilleri, avantaj ve dezavantajları açıklanırken, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru kalıpları ve bu soruların nasıl cevaplanacağı hakkında da bilgiler verilmektedir.

      • youtube.com
    • Eğitim Programı İçerik Tasarımı ve Düzenleme Yaklaşımları

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış eğitim programı içerik tasarımı ve düzenleme yaklaşımları hakkında bir ders formatındadır.. Video, program geliştirme sürecinde içerik ögesinin önemi ve özellikleri ile başlayıp, içerik düzenleme ölçütleri (ilgililik, düzeye uygunluk, şema, soyutlama, denge, alıştırma, güncellik, geçerlilik, optimal yapı ve kaynaşıklık) ve farklı içerik düzenleme yaklaşımlarını (doğrusal, sarmal, modüler, piramitsel, çekirdek, proje merkezli, tematik ve sorgulama merkezli) detaylı şekilde ele almaktadır. Ayrıca belirte tablosunun ne olduğu ve nasıl hazırlanacağı da açıklanmaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini analiz ederek öğrencilere hazırlık yapma konusunda tavsiyelerde bulunmakta ve çıkmış sınav soruları üzerinden konular pekiştirilmektedir. İçerik belirleme ölçütleri, içerik düzenleme yaklaşımları ve belirte tablosu hazırlama konularını içeren bir ünitenin sonunu oluşturmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Eğitim Sistemi Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına ve öğrencilere yönelik sunulan Maarif Modeli eğitim sistemi hakkında kapsamlı bir ders formatındadır. Eğitimci, Mehmet Hoca ve Aynur gibi öğrencilerle etkileşim halinde dersi anlatmaktadır.. Videoda Maarif Modeli'nin temel prensipleri, yapısı ve uygulamaları detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitimci, modelin ontolojik, epistemolojik, zamansal bütünlük ve aksiyolojik olgunluk gibi dört temel dalını, beceri örgüsünü, eğilimlerin rolünü ve öğrenme yaşantılarını görsel bir ağaç modeli üzerinden açıklamaktadır. Ayrıca, yetkin ve erdemli insan profili oluşturma süreci, erdem-değer-eylem modeli ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Ders içeriğinde fiziksel beceriler, kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve örtük kazanımlar gibi konular detaylı olarak incelenmektedir. Eğitimci, öğrencilerin ezberlemek yerine mantıklı düşünmelerini teşvik ederek, Maarif Modeli'nin eğitim felsefesini, beceri odaklı programını ve süreç odaklı değerlendirme gibi yeniliklerini açıklamaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor