Kitap 2014-2023 yılları arasında yapılan KPSS Eğitim Bilimleri sorularını içermektedir. Pegem Akademi tarafından 2023 yılında Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır
Öğrenciye görelik ilkesi, bireysel farklılıkların esas alınmasını gerektirir. Bilinenden bilinmeyene ilkesi, eski bilgilerin üzerine yeni bilgilerin eklenmesini sağlar. Somuttan soyuta ilkesi, zihnin somuttan soyuta doğru gelişimini destekler. Ekonomiklik ilkesi, en az kaynakla en yüksek verim elde etmeyi amaçlar
"Kolay Ders" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen çarpım tablosunun nasıl kolayca öğrenilebileceğini anlatmaktadır.. Video, çarpım tablosunun aslında çok zor olmadığını göstererek başlıyor ve tablonun yarısının tekrar yazılmış olduğunu açıklıyor. Öğretmen, birler, onlar, dokuzlar, beşler, iki ve üçler tablolarının kolay yöntemlerle nasıl doldurulabileceğini adım adım gösteriyor. Özellikle dokuzlar tablosu için parmak kullanma yöntemi, beşler tablosu için ritmik sayma yöntemi ve diğer tablolar için toplama işlemleri detaylı olarak anlatılıyor.. Videoda ayrıca "köprü yöntemi" adı verilen parmaklarla hesaplama tekniği de öğretiliyor. Bu yöntem, 6x6, 6x7, 6x8, 7x7, 7x8 ve 8x8 çarpımlarını parmaklarla kolayca hesaplamayı sağlar. Zorlandığınız çarpmaları işaretleyip tekrar etme yöntemi de öneriliyor.
Öğretim stratejisi, hedeflere ulaşmak için belirlenen genel yaklaşımdır. Öğretim yöntemi, ünitenin işlenişinde takip edilen sistemli yoldur. Öğretim tekniği, yöntemin ders etkinliğinde yapılan uygulamasıdır
Kitap, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin temel bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 11 üniteden oluşan kitap, YÖK'ün belirlediği kur tanımına uygun hazırlanmıştır. Her ünite sonunda KPSS soru örnekleri ve çözümleri bulunmaktadır
Kitap, üniversite öğrencilerine yönelik sade ve anlaşılır bir mekanik bölümü olarak tasarlanmıştır. Görsel efektler ve günlük hayat problemleri kullanılarak konuların anlaşılması kolaylaştırılmıştır. Her bölümün sonunda pekiştirme soruları bulunmaktadır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, öğretmen adaylarına yönelik proje tabanlı öğrenme yöntemini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, proje tabanlı öğrenmenin ne olduğunu, özellikleri ve diğer öğretim yöntemleriyle (örnek olay ve problem çözme) arasındaki farkları açıklamaktadır. Proje tabanlı öğrenmenin temel özellikleri arasında disiplinler arası çalışma, bilimsel yaklaşım, bağımsız düşünme ve çözümü somut bir ürüne çevirip paylaşma bulunmaktadır. Konuşmacı, bu üç öğretim yönteminin ayrımını vurgulayarak, özellikle sınavlarda bu konuları nasıl ayırt edebileceğinizi göstermektedir. Ayrıca projenin çocuğa kattığı yaşam becerileri ve üst düzey zihinsel beceriler de anlatılmaktadır.
Sürat, cismin birim zamanda aldığı yoldur ve skalar büyüklüktür. Hız, cismin birim zamanda aldığı mesafe ve yönü içeren vektörel büyüklüktür. Sürat ve hız kavramları günlük yaşamda sıkça karşılaşılır
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara'da sunulan ölçme değerlendirme dersinin temel kavramlarını anlatan eğitim içeriğidir. Eğitimci, konuyu günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Video, ölçme kavramının tanımı ve önemi ile başlayıp, ölçme işleminin altı temel basamağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Ardından üç temel ölçme türünü (doğrudan, dolaylı ve türetilmiş) örneklerle açıklamakta ve her birinin ne anlama geldiği, nasıl uygulandığı konusunda bilgiler vermektedir.. Eğitimci, ölçme işleminin neden yapıldığını, nicel ifadelerin önemini ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerine dikkat çekmektedir. Video, birinci temel kavramların sonu olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda görüşmek üzere veda edilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretim yöntemleri dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere sınavlarda sıkça çıkan öğretim yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, öncelikle geleneksel ve çağdaş öğretim yöntemlerini karşılaştırarak başlıyor. Ardından düz anlatım yöntemi detaylı olarak inceleniyor. Düz anlatım yönteminin özellikleri, avantajları ve dezavantajları açıklanıyor. Eğitimci, düz anlatımın bazı durumlarda (soyut ve karmaşık konuları öğretirken, duyusal beceri öğretiminde, yeni konuları öğretirken) etkili olabileceğini vurguluyor ve bu yöntemin dersin farklı aşamalarında nasıl kullanılabileceğini anlatıyor. Video, düz anlatım yönteminin reddedilecek bir yöntem olmadığını, bazı durumlarda daha etkili olabileceğini vurgulayarak sona eriyor.
"Akla Takılanlar" programında Açıly Akkoyun moderatörlüğünde gerçekleşen bu sohbet programında, matematik korkusu ve matematik eğitimi konuları ele alınmaktadır. Programa Prof. Dr. Haluk Oral, Dr. Burak Karabey, Dr. Sinem Durusal, Dilber Uzar ve diğer matematik eğitimcileri katılmaktadır.. Program, matematik korkusunun nedenleri, matematiği sevmek için yapılan çabalar ve matematik öğretiminin psikolojik yönlerini incelemektedir. Konuşmacılar, matematiğin zekaya bağlanmasının yanıltıcı olduğunu, matematiğin gelişimsel bir süreç olduğunu ve matematik öğretiminin sadece cevap vermek değil, soru sormak ve nedensellik aramak olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, matematik başarısını etkileyen faktörler, evdeki kitap sayısının matematik başarısına etkisi ve matematik eğitimi için yeni metotlar da tartışılmaktadır.. Programda matematik öğretmeni Dilber Uzar'ın tasarladığı materyaller (pizza materyali ile kesirler, asansör mantığıyla tam sayılar) gösterilmekte ve matematiği somut-soyut geçiş sürecinde nasıl destekleyebileceği anlatılmaktadır. Ayrıca sokak röportajlarıyla insanlar matematiğe bakış açıları ve matematiğin günlük hayattaki önemi hakkında görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir öğretmen olan Miss Alina ile öğrencisi Alan arasında geçen bir diyalogu göstermektedir. Alan, matematik dersinde yaşadığı zorlukları ve sınav öncesi endişelerini Miss Alina'ya anlatmaktadır.. Videoda, Alan'ın matematik dersinde yaşadığı zorluklar ve bunun nedenleri (ADHD şüphesi, sınıf ortamında odaklanamama) ele alınmaktadır. Miss Alina, Alan'ın özel ders almasını önerir ve akşam 7-8 arasında onun evinde ders vermeye karar verir. Video, Alan'ın evde ders sırasında yaşadığı zorlukları ve Miss Alina'nın ona yeni bir öğretim yöntemi uygulayacağını belirtmesiyle sona erer.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan "Eğitim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme" dersinin anlatımıdır. Eğitmen, uzun bir süre sonra tekrar eğitim videosu çektiğini belirtmektedir.. Video, eğitim teknolojilerinde temel kavramları sistematik bir şekilde ele alıyor. Öğretim, eğitim, öğrenme, öğretim teknolojisi ve eğitim teknolojisi gibi kavramlar Milli Eğitim Bakanlığı'nın tanımlarıyla açıklanıyor. Ayrıca öğretim yöntemleri (sunoş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, işbirliğine dayalı öğretim, problem tabanlı öğretim), öğretim ortamı, değerlendirme yöntemleri ve çağdaş eğitim gereksinimleri de inceleniyor.. Video, eğitim teknolojisinin yapboz benzetmesiyle başlayıp, kavramları bir tablo ile göstererek izleyicilere daha iyi anlamaları için yardımcı oluyor. İçerik, sınavlarda çıkabilecek sorular örneğiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmış kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitmen, KPSS ve ÖSYM sınavlarına hazırlanan aday öğretmenlere yönelik bilgiler sunmaktadır.. Video, Edgar Dale'nin yaşantı konusu, materyal tasarımı ve öğretim yöntemleri konularını ele almaktadır. İçerik, yaşantı konusunun detaylı açıklaması, materyal tasarım ilkeleri, görsel tasarım prensipleri, yazılım türleri ve öğretim materyallerinin etkili kullanımı gibi konuları kapsamaktadır. Eğitmen, teorik bilgileri örnek sorular ve çözümlerle destekleyerek, sınavlarda karşılaşabilecek soru tiplerini göstermektedir.. Videoda ayrıca somuttan soyuta, basitten karmaşığa ilerleyen öğretim yöntemleri, farklı öğrenme stilleri, uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli öğretim uygulamaları gibi konular da ele alınmaktadır. Materyal tasarımı konusunun sona ermesiyle video, bir sonraki derste sınıf yönetimi konusunun işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim bilimleri alanındaki sınav sorularını çözen kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen adayları ve eğitim bilimleri öğrencileri için hazırlanmış olup, çeşitli konulardan sorular ele alınmaktadır.. Video, eğitim bilimleri alanındaki geniş bir yelpazede soruları içermektedir. Öğrenme ürünleri, öğretim ilkeleri, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, rehberlik hizmetleri, özel eğitim, araştırma yöntemleri, kapsayıcı eğitim, coğrafya konuları, dijital eğitim ve sosyal-duygusal öğrenme gibi konular işlenmektedir. Her soru için doğru cevap verilmekte ve gerekirse kısa açıklamalar yapılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'nin iklim özellikleri, sürdürülebilir şehirler, iletişim dili, ekolojik sistemler, dijital vatandaşlık, güvenli okul, zorbalık, sosyal-duygusal öğrenme, zor kişilikler, saldırgan kişiliklere karşı tutum, sanal oyun bağımlılığı, Maslow'un ihtiyaç piramidi ve tepkisel şiddet gibi güncel eğitim alanındaki önemli kavramlar da ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında yapılandırmacı öğretim modelleri hakkında bilgi veren bir içeriktir.. Video, yapılandırmacılığın temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve üç farklı yapılandırmacılık türünü (bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık) detaylı şekilde anlatıyor. Daha sonra yapılandırmacılıkta öğrenci merkezli yaklaşım, öğretmenin rolü ve ölçme değerlendirme yöntemleri ele alınıyor. İkinci bölümde ise beşe modeli (girme, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamaları) detaylı olarak açıklanıyor.. Konuşmacı, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek konuları vurgulayarak yapılandırmacılık ekolünü anlatmakta ve öğrencilerin bu konuyu iyi anlamaları gerektiğini belirtmektedir. Video, yapılandırmacı modellere giriş yaparak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından hazırlanan farklılaştırılmış öğretim konulu bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, daha önce yaptığı kısa notlar serisi ve geniş özetler serisi çalışmalarının bir araya getirildiğini belirtiyor.. Video, farklılaştırılmış öğretimin kuramsal temellerini, temel öğelerini ve Bloom'un taksonomisini açıklayarak başlıyor. Ardından Bigotsky'ın sosyal gelişim yapılandırmacı öğrenme teorisi, farklılaştırılmış öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler (istasyonlar, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim, grup araştırmaları) detaylı olarak anlatılıyor. Son olarak değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet hayır kartları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekle yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma) ve portfolyo kavramı açıklanıyor. Video, test sorularıyla sonlanıyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe metinde konu ve ana düşünceyi bulma konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, metinlerde konu ve ana düşünceyi bulma yöntemleri adım adım açıklanmaktadır. Öncelikle konu bulma için ilk cümleye bakmanın veya "bu metin ne hakkında yazılmıştır?" sorusunun sorulması gerektiği belirtilir. Ardından ana fikir bulma için genellikle metnin son paragrafına bakılması gerektiği, bazen ise metnin tamamını okuyarak anlaşılabileceği anlatılır. Video, çeşitli örnekler üzerinden konu ve ana düşünceyi bulma tekniklerini göstermekte ve öğrencilerin bu konuyu pekiştirmelerine yardımcı olmaktadır.