• Buradasın

    Eğitim Felsefesi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Çağdaş Eğitim Sistemlerine Yön Veren Felsefi Akımlar

      Bu video, Sabri Hoca ve Ahmet öğretmen tarafından sunulan bir eğitim felsefesi dersidir. Öğretmenler, çağdaş eğitim sistemlerine yön veren felsefi akımları detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda idealizm, realizm, pragmatizm, varoluşçuluk ve natüralizm gibi felsefi akımlar karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Her bir akımın temel özellikleri, eğitim anlayışlarına etkileri ve Türkiye'deki uygulamaları örneklerle açıklanmaktadır. Ders, felsefi akımları test soruları üzerinden pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca pragmatizm akımının John Dewey'nin temel savunucusu olduğu ve Türkiye'ye davet edilen ilk yabancı eğitim uzmanı olduğu belirtilmektedir. Türkiye'nin 2005 yılından beri uyguladığı eğitim modellerine pragmatizm akımının yansıdığı da açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • "Cahil Hoca" Kitap İncelemesi

      Bu video, iki konuşmacının Jack Cransiye'nin "Cahil Hoca" adlı kitabını incelediği bir kitap tanıtım programıdır. Konuşmacılar kitabın içeriğini ve felsefi mesajlarını tartışmaktadır.. Videoda "Cahil Hoca" kitabının zihinsel özgürleşme üzerine beş ders içeren, pedagoji ve eğitim felsefesi kitabı olduğu anlatılmaktadır. Kitap, 19. yüzyılın başlarında Hollanda'ya sürgün edilen Joseph Jacott adlı bir okutmanın, öğrencilerle ortak dil sorunu yaşarken Fenelo'nun Telemak'ı kullanarak bir deney yapması üzerine kurulmuştur. Konuşmacılar, kitabın öğretmenin rolü, tüm zekaların eşit olduğu ve öğrencilere bilgiyi nasıl kullanacaklarını öğretmenin önemi gibi eğitim felsefesindeki temel görüşlerini ele almaktadır. Video, izleyicilerden eğitim bilimleri ile ilgili kitap önerileri isteyerek sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Türk Köy Enstitüleri ve Eğitim Sistemi

      Bu video, Namık Kemal Osman Ağaoğlu tarafından yazılan ve Nezih Şirvan tarafından seslendirilen bir belgesel formatındadır. Konuşmacı, Hamit Aksoy Osman Ağaoğlu'nun oğlu olarak köy enstitüleri hakkındaki kişisel deneyimlerini ve babasının hatıralarını paylaşmaktadır.. Video, 17 Nisan 1940 tarihli ve 3803 sayılı yasa ile kurulan köy enstitülerinin kuruluşu, eğitim felsefesi ve Türkiye'nin eğitim sistemindeki önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, enstitülerin kırsal bölgelerdeki eğitim ve kalkınma problemlerine çözüm getirmesi, mezunlarının Türkiye'nin gelişmesindeki rolü ve kapatılma sürecini anlatmaktadır.. Videoda ayrıca emperyalist güçlerin Türkiye'nin eğitim sistemini nasıl ele geçirdiği, 12 Eylül darbesinin sonuçları ve 2002'den sonra yaşanan değişimler ele alınmaktadır. Konuşmacı, günümüz koşullarında köy enstitülerinin yeniden inşa edilmesinin gerekliliği ve Türkiye'nin kalkınma için bilinçli ve donanımlı ara insan gücü yetiştirmenin önemi üzerine sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Jean-Jacques Rousseau's Life and Works

      Born in Geneva in 1712 to a middle-class family with voting rights. Grew up around craftsmen, exposed to class politics and militias. Ran away from Geneva at 15 to live with Catholic proselytizer Françoise-Louise de Warens. Converted to Catholicism at 29, lost Genevan citizenship

      • en.wikipedia.org
    • İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun Hayatı ve Eğitim Felsefesi

      Bu video, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Yardımcı Doçent Dr. Bahri Ata ile yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, Türk eğitim tarihinin sistematik eğitim felsefesine sahip tek pedagogu olarak tanımlanan İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun hayatını ve fikirlerini anlatmaktadır.. Video, Baltacıoğlu'nun 1887'de İstanbul'da doğumundan 1978'de Ankara'da ölümüne kadar olan hayatını kronolojik olarak ele almaktadır. Baltacıoğlu'nun eğitim sistemi anlayışı, pedagojik ilkeleri (şahsiyet, çevre, çalışma, verim, başlatma), tiyatro anlayışı ve "Yeni Adam" adlı dergisini çıkarması gibi önemli katkıları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk rektörü olarak görev yapması, milletvekilliği yapması ve Kur'an-ı Kerim'in Türkçe mealini hazırlaması gibi önemli kariyer noktaları da paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi ve Öğretmen Beklentileri Hakkında Soru Çözümü

      Bu video, bir eğitim sorusu çözümü formatında sunulmaktadır. Videoda, öğretmenin felsefesine göre öğrencilerden beklediği davranışların nasıl değiştiği konusu ele alınmaktadır.. Video, öğretmenin felsefesine göre öğrencilerden beklenen davranışların nasıl değiştiğini açıklamaktadır. Esasici ve ilerlemeci felsefelere sahip öğretmenlerin öğrencilerden farklı beklentiler gösterdiği, bu beklentilerin dışında kalan davranışların ise istenmeyen davranış olarak nitelendirildiği anlatılmaktadır. Video, öğrencinin hangi felsefenin gerektirdiği şekilde davranması gerektiğini bilmesi gerektiğini vurgulayarak, sorunun cevabının "öğrenci rolünü algılamasında" olduğunu belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Eğitimin Temel Kavramları ve Okul

      Eğitim, bireyin yaşamını nitelikli hale getirmek için yapılan en değerli yatırımdır. Eğitim yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Eğitimin kapsamı ve dayandığı teorik temeller farklı tanımlara sahiptir

      • depo.pegem.net
    • Eğitim Felsefesi ve Kültür Kavramları Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim felsefesi dersi formatında hazırlanmış olup, KPSS sınavına hazırlık amacıyla kültür kavramlarını açıklamaktadır.. Video, eğitim felsefesindeki "kendi gerçekleştirme" kavramının "yaşam kariyeri" kavramına dönüşümüyle başlayıp, eğitim programlarının yapılandırılması, eğitim ve kültür arasındaki farklar gibi temel kavramları ele alıyor. Daha sonra kültürleme, kültürleşme ve kültürlenme kavramları detaylı şekilde açıklanıyor ve bunların alt kavramları örneklerle anlatılıyor.. Konuşmacı, kültürleşme kavramını karşılıklı etkileşim sonucu farklı kültürlerden gelen değerlerin birbirine aktarılması olarak tanımlarken, kültürlenme kavramını kültürleme ile karıştırılmaması gerektiği vurguluyor. Türk-Alman kültür karışımı ve arabesk müziği gibi örneklerle kavramlar somutlaştırılıyor ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru tipleri gösteriliyor.

      • youtube.com
    • Öğretmenler Günü Tarihi ve Konuşma Örnekleri

      24 Kasım, 1981'de Atatürk'ün Başöğretmen unvanını almasıyla Öğretmenler Günü ilan edildi. Atatürk, öğretmenleri "milletleri kurtaran" olarak tanımlamıştır

      • hurriyet.com.tr
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Temel İlkeleri

      Model, medeniyet kurucusu ve geliştiricisi bilge nesiller yetiştirmeyi hedefler. Eğitim, millî ve manevi değerler manzumesi ile maddi gelişmenin zirvesini hedefler. Eğitim, herkesin hayat boyu erişiminin teminat altına alındığı temel haktır

      • nurdagi.meb.gov.tr
    • New English Curriculum Structure and Philosophy

      Curriculum revised in line with Turkish National Education's Basic Law No. 1739. Focuses on communicative skills development without concrete course content. Emphasizes authentic language use in real-life contexts. Follows Common European Framework of Reference for Languages

      • mufredat.meb.gov.tr
    • Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Dersleri Hakkında Bilgilendirme

      Bu videoda bir okul öncesi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi, kendi deneyimlerini paylaşarak bölümün derslerini anlatıyor. Konuşmacı, güz ve bahar dönemlerindeki dersleri detaylı şekilde açıklıyor.. Video, okul öncesi öğretmenliği bölümünün müfredatını iki dönem olarak inceliyor. Güz döneminde Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil, Bilişim Teknolojileri, Eğitime Giriş, Eğitim Felsefesi, Erken Çocukluk Eğitimine Giriş ve Çocuk Sağlığı ve İlkyardım dersleri işlendiği belirtiliyor. Bahar döneminde ise aynı derslerin devam ettiği, ancak Sosyoloji ve Psikoloji derslerinin yerine geldiği, ayrıca Medya Okuryazarlığı ve Beslenme ve Sağlık derslerinin de bulunduğu anlatılıyor. Konuşmacı, derslerin genel olarak zorlayıcı olmadığını ve özellikle birinci sınıf öğrencileri için uygun olduğunu vurguluyor.

      • youtube.com
    • Eğitim ve Öğretmenlik Üzerine Bir Sohbet

      Bu video, bir ilkokul öğretmeni tarafından yapılan, eğitim ve öğretmenlik konularını ele alan bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, "Bob amca" olarak bahsedilen bir resim öğretmeni ve diğer katılımcılarla birlikte konuşmaktadır.. Video, eğitimün önemi, öğretmenin rolü ve eğitim felsefesi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, öğretmenin bağımsız ve tarafsız olması gerektiğini, şefkat, anlayış ve hoşgörü ile yaklaşması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, eğitim sisteminin bazı yönlerindeki sorunları ele alarak, matematik, edebiyat gibi derslerin sadece teorik değil, pratik ve yaratıcı yönlerinin de önemini anlatmaktadır.. Konuşmada ayrıca medya okuryazarlığı, kitap okumanın önemi, müzik ve resim gibi sanat dallarının eğitimdeki yeri, düşünce özgürlüğü ve insanlaşma gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, Fatih Akşemseddin, Mevlana, Yunus Emre gibi önemli düşünürlerin sözlerini ve Einstein'ın eğitimin hayal gücü ve yaratıcılığın önünde en büyük engel olduğunu söylediği sözünü de paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • 24 Kasım Öğretmenler Günü Röportajları

      Bu video, 24 Kasım Öğretmenler Günü'nü kutlamak amacıyla çeşitli öğretmenlerle yapılan röportajları içermektedir. İsmail, Adem, Abdurrahman, Kazım, Bekir, Zeki, Kenan, İsmail Erbay, Şenol Bey, Gürsel Bey ve Murat Bey gibi farklı kişilerle görüşmeler yapılmaktadır.. Videoda katılımcılar öğretmenlik mesleği, ilk öğretmenler, unutamadıkları öğretmen anıları ve şimdiki öğrencilere, öğretmenlere tavsiyeler gibi konuları ele almaktadır. Röportajlar, öğretmenlik mesleğinin kutsallığını vurgularken, geçmişteki öğretmenlerin öğrencilere olan saygısını ve günümüzdeki öğretmenlerin otoritesinin zayıfladığını belirtmektedirler.. Katılımcılar ayrıca velilere öğretmenlere saygı göstermeleri ve öğrencilerin derslerine daha fazla çalışması gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunmakta, günümüz koşullarının eskiye göre daha iyi olduğu görüşünü paylaşmaktadırlar.

      • youtube.com
    • Waldorf Okulları ve Eğitim Sistemi Hakkında Bilgilendirici Video

      Bu video, Rudolf Steiner ve Emil Molt'un 1919'da Stuttgart'ta kurduğu ilk Waldorf okulunun tarihçesi, eğitim felsefesi ve yapısı hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, Waldorf okullarının kuruluş hikâyesiyle başlayıp, okulların temel prensiplerini (entegrasyon, sanatsal yaklaşım, gelişimsel yaklaşım, kültürel yaklaşım ve euro ritmi) detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca 1924'te Almanya'da düzenlenen eğitim sempozyumu ve Waldorf okullarının başarısı da ele alınmaktadır.. Videoda, farklı kültürlerden gelen öğrencilerin saygıyı, hoşgörüyü ve karşılıklı anlayışı öğreten Waldorf eğitim sisteminin, robotlaştırıcı bilgi depolama yerine başkalarını anlamayı öğretme önemine vurgu yapılmaktadır. Ayrıca okul binalarının mimari özellikleri, öğretmenlerin rolü ve Waldorf okullarının dünya çapındaki yayılımı hakkında da bilgiler sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Teknoloji Fen Lisesi Hakkında Röportaj

      Bu video, kırk küsür yıldır eğitimle uğraşan ve son yirmi beş yıldır dünya genelinde eğitim kurumlarını ziyaret eden bir eğitim uzmanıyla yapılan bir röportajdır.. Röportajda konuşmacı, Amerika'nın en iyi lisesi olarak bilinen Thomas Jefferson High School'ı ziyaret etme deneyimini anlatıyor. Bu lisenin büyük kampüsü, neredeyse tüm sınıflarının laboratuvarlarla donatılması ve hocalarının %60-70'inin doktoralı olması gibi özelliklerini vurguluyor. Konuşmacı, bu deneyimden etkilenerek Türkiye'ye de benzer bir eğitim kurumu kurma fikrini geliştirdiğini belirtiyor.

      • youtube.com
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Eğitim Sistemi Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına ve öğrencilere yönelik sunulan Maarif Modeli eğitim sistemi hakkında kapsamlı bir ders formatındadır. Eğitimci, Mehmet Hoca ve Aynur gibi öğrencilerle etkileşim halinde dersi anlatmaktadır.. Videoda Maarif Modeli'nin temel prensipleri, yapısı ve uygulamaları detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitimci, modelin ontolojik, epistemolojik, zamansal bütünlük ve aksiyolojik olgunluk gibi dört temel dalını, beceri örgüsünü, eğilimlerin rolünü ve öğrenme yaşantılarını görsel bir ağaç modeli üzerinden açıklamaktadır. Ayrıca, yetkin ve erdemli insan profili oluşturma süreci, erdem-değer-eylem modeli ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Ders içeriğinde fiziksel beceriler, kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve örtük kazanımlar gibi konular detaylı olarak incelenmektedir. Eğitimci, öğrencilerin ezberlemek yerine mantıklı düşünmelerini teşvik ederek, Maarif Modeli'nin eğitim felsefesini, beceri odaklı programını ve süreç odaklı değerlendirme gibi yeniliklerini açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim felsefesi konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin üçüncü ünitesi olan "Program Geliştirmenin Bilimsel Temelleri" kapsamında eğitim felsefelerini anlatmaktadır.. Video, idealizm (düşünselcilik) ve realizm (gerçekçilik) gibi temel felsefi akımları detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından pragmatizm, varoluşçu eğitim, daimicilik, esasicilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim anlayışlarını kronolojik olarak açıklamaktadır. Son bölümde ise eğitim felsefesi konusundaki sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.. Videoda her bir felsefi anlayışın özellikleri, amaçları, öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve eğitimdeki rolü detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle idealizmin "iyi, sevgi, doğru, güzel" değerlerini vurguladığı ve esasçılığın öğretmen merkezli bir yaklaşım sunduğu belirtilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor