• Buradasın

    Eğitim Felsefesi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Öğretmenler Günü Kutlamaları ve Önemi

      24 Kasım, 1928'de Millet Mektepleri'nin açıldığı gündür. Atatürk bu tarihte Başöğretmen unvanını almıştır. 1981'den beri her yıl Öğretmenler Günü olarak kutlanmaktadır

      • karar.com
    • Platon'un Varlık Teorisi ve Felsefi Metodolojisi Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan felsefe dersi formatında olup, Platon'un felsefi düşüncelerini ele almaktadır. Videoda Andrea ve Epicos gibi konuşmacılar da yer almaktadır.. Video, Platon'un varlık teorisini, bilgi türlerini ve diyalektik yöntemi detaylı olarak incelemektedir. İlk olarak bölünmüş çizgi benzetmesi üzerinden görülenler (horaton) ve düşünülenler (noeton) kavramları açıklanmakta, ardından geometri ve hesaplama alanlarına yönelik Platon'un eleştirileri ele alınmaktadır. Daha sonra felsefi bilgi türleri, zihinsel süreçler ve Platon'un "Politeia" (Devlet) eserindeki adalet kavramının analizi incelenmektedir.. Videoda ayrıca Platon'un "eidos" (kavram) kavramı, hipotezlerin sınanması, diyalektik yöntemi (dialegesta) ve felsefi araştırmaların nasıl yapıldığı gibi konular da ele alınmaktadır. Mağara benzetmesi ve eğitim konularına da değinilerek, Platon'un felsefi yapılandırması ve adalet kavramının kişide ve şehirde nasıl gerçekleştiği tartışılmaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretmenliğin Önemi ve Özellikleri

      Öğretmen, öğrencisiyle bütünleşerek var olan ve aidiyet duygusu oluşturan kişidir. İyi öğretmen sadece öğretmez, sevdirir ve bilgiyi kullanmayı kolaylaştırır. Öğretmen bilgeliğini değil, inancını ve şefkatini verir. Öğrencisini etkilemeden öğretmeye kalkanlar, soğuk demiri boş yere döverler

      • starfikir.wordpress.com
    • Maria Montessori'nin Hayatı ve Mirası

      1870'te İtalya'nın Chiaravalle kentinde doğdu. 1896'da İtalya'nın ilk kadın doktoru unvanını aldı. Roma'da zekâ engelli çocuklarla çalıştı

      • tr.wikipedia.org
    • Öğretmenler Günü Tarihi ve Konuşma Örnekleri

      24 Kasım, 1981'de Atatürk'ün Başöğretmen unvanını almasıyla Öğretmenler Günü ilan edildi. Atatürk, öğretmenleri "milletleri kurtaran" olarak tanımlamıştır

      • hurriyet.com.tr
    • İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun Hayatı ve Eğitim Felsefesi

      Bu video, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Yardımcı Doçent Dr. Bahri Ata ile yapılan bir röportajdır. Konuşmacı, Türk eğitim tarihinin sistematik eğitim felsefesine sahip tek pedagogu olarak tanımlanan İsmail Hakkı Baltacıoğlu'nun hayatını ve fikirlerini anlatmaktadır.. Video, Baltacıoğlu'nun 1887'de İstanbul'da doğumundan 1978'de Ankara'da ölümüne kadar olan hayatını kronolojik olarak ele almaktadır. Baltacıoğlu'nun eğitim sistemi anlayışı, pedagojik ilkeleri (şahsiyet, çevre, çalışma, verim, başlatma), tiyatro anlayışı ve "Yeni Adam" adlı dergisini çıkarması gibi önemli katkıları detaylı şekilde anlatılmaktadır. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk rektörü olarak görev yapması, milletvekilliği yapması ve Kur'an-ı Kerim'in Türkçe mealini hazırlaması gibi önemli kariyer noktaları da paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • New English Curriculum Structure and Philosophy

      Curriculum revised in line with Turkish National Education's Basic Law No. 1739. Focuses on communicative skills development without concrete course content. Emphasizes authentic language use in real-life contexts. Follows Common European Framework of Reference for Languages

      • mufredat.meb.gov.tr
    • Eğitimciler İçin Beş Film Listesi

      Bu video, eğitimciler, anne ve babalar için hazırlanmış bir film listesi sunuyor. Sunucu, her birinin izlenmesi gereken beş filmi tanıtmaktadır.. Video, beş farklı filmi sırayla tanıtmaktadır: "Kaptan Fantastik" (Metrosun yönetmenliğinde, Viggo Mortensen'in başrolünde), "Kopma" (Adrien Brody'nin başrolünde), "Weplash" (Andrew'un müzik kariyeri), "Die Welle" (otoriterlik üzerine bir sosyal deney) ve "Fonda Tank" (Fransa'daki bir yatılı okulda geçen bir hikaye). Her film için kısa bir özet ve temel hikaye anlatımı sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Çağdaş Eğitim Sistemlerine Yön Veren Felsefi Akımlar

      Bu video, Sabri Hoca ve Ahmet öğretmen tarafından sunulan bir eğitim felsefesi dersidir. Öğretmenler, çağdaş eğitim sistemlerine yön veren felsefi akımları detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda idealizm, realizm, pragmatizm, varoluşçuluk ve natüralizm gibi felsefi akımlar karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Her bir akımın temel özellikleri, eğitim anlayışlarına etkileri ve Türkiye'deki uygulamaları örneklerle açıklanmaktadır. Ders, felsefi akımları test soruları üzerinden pekiştirmektedir.. Videoda ayrıca pragmatizm akımının John Dewey'nin temel savunucusu olduğu ve Türkiye'ye davet edilen ilk yabancı eğitim uzmanı olduğu belirtilmektedir. Türkiye'nin 2005 yılından beri uyguladığı eğitim modellerine pragmatizm akımının yansıdığı da açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi Dersi

      Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim felsefesi konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, program geliştirme dersinin üçüncü ünitesi olan "Program Geliştirmenin Bilimsel Temelleri" kapsamında eğitim felsefelerini anlatmaktadır.. Video, idealizm (düşünselcilik) ve realizm (gerçekçilik) gibi temel felsefi akımları detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından pragmatizm, varoluşçu eğitim, daimicilik, esasicilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim anlayışlarını kronolojik olarak açıklamaktadır. Son bölümde ise eğitim felsefesi konusundaki sınav sorularının çözümleri sunulmaktadır.. Videoda her bir felsefi anlayışın özellikleri, amaçları, öğrenme ve öğretme yaklaşımları, öğretmen-öğrenci ilişkisi ve eğitimdeki rolü detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle idealizmin "iyi, sevgi, doğru, güzel" değerlerini vurguladığı ve esasçılığın öğretmen merkezli bir yaklaşım sunduğu belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Jean-Jacques Rousseau's Life and Works

      Born in Geneva in 1712 to a middle-class family with voting rights. Grew up around craftsmen, exposed to class politics and militias. Ran away from Geneva at 15 to live with Catholic proselytizer Françoise-Louise de Warens. Converted to Catholicism at 29, lost Genevan citizenship

      • en.wikipedia.org
    • Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Dersleri Hakkında Bilgilendirme

      Bu videoda bir okul öncesi öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi, kendi deneyimlerini paylaşarak bölümün derslerini anlatıyor. Konuşmacı, güz ve bahar dönemlerindeki dersleri detaylı şekilde açıklıyor.. Video, okul öncesi öğretmenliği bölümünün müfredatını iki dönem olarak inceliyor. Güz döneminde Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil, Bilişim Teknolojileri, Eğitime Giriş, Eğitim Felsefesi, Erken Çocukluk Eğitimine Giriş ve Çocuk Sağlığı ve İlkyardım dersleri işlendiği belirtiliyor. Bahar döneminde ise aynı derslerin devam ettiği, ancak Sosyoloji ve Psikoloji derslerinin yerine geldiği, ayrıca Medya Okuryazarlığı ve Beslenme ve Sağlık derslerinin de bulunduğu anlatılıyor. Konuşmacı, derslerin genel olarak zorlayıcı olmadığını ve özellikle birinci sınıf öğrencileri için uygun olduğunu vurguluyor.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim felsefesi dersidir.. Video, felsefi temel ve eğitim felsefeleri konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk gibi felsefi akımlar tanıtılmakta, ardından bu akımların eğitim felsefelerini nasıl etkilediği açıklanmaktadır. Daha sonra daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık gibi eğitim felsefeleri karşılaştırmalı olarak incelenmekte ve her birinin temel özellikleri, anahtar kelimeleri ve eğitim programlarındaki yeri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Talim Terbiye Kurulu'nun benimsediği eğitim felsefesinin programların vizyonunu ve bakış açısını oluşturduğu, 2005 yılından beri ilköğretim programlarının ilerlemeci eğitim felsefesine dayandığı gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır. Felsefelerin klasik veya çağdaş olduğu, konuları merkeze alan veya birey/toplum merkezli olduğu gibi karşılaştırmalar da yapılmaktadır.

      • youtube.com
    • Yapılandırmacı Yaklaşım Eğitim Felsefesi Dersi

      Bu video, İndeks Akademi stüdyolarında bir eğitmen tarafından sunulan eğitim felsefesi dersidir. Eğitmen, tahtada notlar alarak yapılandırmacı yaklaşım konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, yapılandırmacı yaklaşımın temel mantığını, üç temel türünü (bilişsel, sosyal ve radikal yapılandırmacılık) ve kuramcılarını (Piaget, Vygotsky) açıklayarak başlıyor. Ardından epistemoloji, bilgi kaynakları, öğretmenin ve öğrencinin rolleri, değerlendirme yöntemleri ve Beşe Kuramı'nın beş aşaması (giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme, değerlendirme) detaylı olarak ele alınıyor.. Videoda ayrıca ders planlamasının üç temel bölümü (giriş, gelişme ve değerlendirme) ve her bir aşamanın nasıl uygulanacağı örneklerle açıklanmaktadır. Video, AGS sınavına hazırlık amacıyla yapılandırmacı yaklaşımın önemli noktalarını vurgulamakta ve bir sonraki kuramın işbirlikli öğrenme olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Türk Eğitim Felsefesinin Tarihsel Gelişimi

      Bu video, eğitim felsefesi dersinin bir bölümü olup, Türk eğitim felsefesinin tarihsel gelişimini anlatan eğitim içeriğidir.. Video, İslam öncesi Türk toplumundan başlayarak İslam sonrası, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerine ve son olarak Cumhuriyet dönemindeki eğitim felsefesine kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Türk eğitim felsefesinin temel kavramları tanıtılmakta, göçebe Türk toplumundaki eğitim sistemi, medreselerdeki eğitim yöntemleri ve Cumhuriyet dönemindeki köy enstitüleri gibi önemli uygulamalar ele alınmaktadır.. Videoda Farabi, İbn Sina, Gazali ve İbn Rüşd gibi İslam düşünürlerinin felsefi yaklaşımları, Selçuklu ve Osmanlı eğitim sistemleri ile Kemalizm eksenindeki eğitim felsefesi detaylı olarak incelenmektedir. Ayrıca konuyla ilgili daha detaylı bilgilerin eğitim felsefesi ders kitabının beşinci ünitesinden ulaşılacağı belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi ve Öğretmen Beklentileri Hakkında Soru Çözümü

      Bu video, bir eğitim sorusu çözümü formatında sunulmaktadır. Videoda, öğretmenin felsefesine göre öğrencilerden beklediği davranışların nasıl değiştiği konusu ele alınmaktadır.. Video, öğretmenin felsefesine göre öğrencilerden beklenen davranışların nasıl değiştiğini açıklamaktadır. Esasici ve ilerlemeci felsefelere sahip öğretmenlerin öğrencilerden farklı beklentiler gösterdiği, bu beklentilerin dışında kalan davranışların ise istenmeyen davranış olarak nitelendirildiği anlatılmaktadır. Video, öğrencinin hangi felsefenin gerektirdiği şekilde davranması gerektiğini bilmesi gerektiğini vurgulayarak, sorunun cevabının "öğrenci rolünü algılamasında" olduğunu belirtmektedir.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi ve Kültür Kavramları Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim felsefesi dersi formatında hazırlanmış olup, KPSS sınavına hazırlık amacıyla kültür kavramlarını açıklamaktadır.. Video, eğitim felsefesindeki "kendi gerçekleştirme" kavramının "yaşam kariyeri" kavramına dönüşümüyle başlayıp, eğitim programlarının yapılandırılması, eğitim ve kültür arasındaki farklar gibi temel kavramları ele alıyor. Daha sonra kültürleme, kültürleşme ve kültürlenme kavramları detaylı şekilde açıklanıyor ve bunların alt kavramları örneklerle anlatılıyor.. Konuşmacı, kültürleşme kavramını karşılıklı etkileşim sonucu farklı kültürlerden gelen değerlerin birbirine aktarılması olarak tanımlarken, kültürlenme kavramını kültürleme ile karıştırılmaması gerektiği vurguluyor. Türk-Alman kültür karışımı ve arabesk müziği gibi örneklerle kavramlar somutlaştırılıyor ve KPSS sınavlarında çıkabilecek soru tipleri gösteriliyor.

      • youtube.com
    • Eğitim Felsefesi Dersi

      Bu video, bir eğitim felsefesi dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı tarafından felsefi akımların eğitimdeki yansımaları detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayarak başlayıp, idealizm, realizm, pragmatizm, bütüncül, varoluşçuluk, liberalizm, materyalizm, natüralizm, pozitivizm ve postmodernizm gibi felsefi akımları ele almaktadır. Daha sonra daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden oluşturmacılık ve politeknik eğitim gibi eğitim akımlarının özellikleri, temsilcileri, amaçları, öğretim yöntemleri ve eleştirileri tablo şeklinde sunulmaktadır.. Her felsefi ve eğitim akımı için eğitimdeki amaçlar, öğretim yöntemleri, değerlendirme yaklaşımları ve öğretmen-öğrenci ilişkileri açısından nasıl yansıdığı detaylı şekilde incelenmektedir. Ayrıca Mustafa Kemal'in düşünce sistemi içindeki felsefi akımların etkileri ve eğitim felsefesinin işlevleri hakkında bilgiler de sunulmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Eğitim Sistemi Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına ve öğrencilere yönelik sunulan Maarif Modeli eğitim sistemi hakkında kapsamlı bir ders formatındadır. Eğitimci, Mehmet Hoca ve Aynur gibi öğrencilerle etkileşim halinde dersi anlatmaktadır.. Videoda Maarif Modeli'nin temel prensipleri, yapısı ve uygulamaları detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitimci, modelin ontolojik, epistemolojik, zamansal bütünlük ve aksiyolojik olgunluk gibi dört temel dalını, beceri örgüsünü, eğilimlerin rolünü ve öğrenme yaşantılarını görsel bir ağaç modeli üzerinden açıklamaktadır. Ayrıca, yetkin ve erdemli insan profili oluşturma süreci, erdem-değer-eylem modeli ve ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Ders içeriğinde fiziksel beceriler, kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve örtük kazanımlar gibi konular detaylı olarak incelenmektedir. Eğitimci, öğrencilerin ezberlemek yerine mantıklı düşünmelerini teşvik ederek, Maarif Modeli'nin eğitim felsefesini, beceri odaklı programını ve süreç odaklı değerlendirme gibi yeniliklerini açıklamaktadır.

      • youtube.com
    • "Cahil Hoca" Kitap İncelemesi

      Bu video, iki konuşmacının Jack Cransiye'nin "Cahil Hoca" adlı kitabını incelediği bir kitap tanıtım programıdır. Konuşmacılar kitabın içeriğini ve felsefi mesajlarını tartışmaktadır.. Videoda "Cahil Hoca" kitabının zihinsel özgürleşme üzerine beş ders içeren, pedagoji ve eğitim felsefesi kitabı olduğu anlatılmaktadır. Kitap, 19. yüzyılın başlarında Hollanda'ya sürgün edilen Joseph Jacott adlı bir okutmanın, öğrencilerle ortak dil sorunu yaşarken Fenelo'nun Telemak'ı kullanarak bir deney yapması üzerine kurulmuştur. Konuşmacılar, kitabın öğretmenin rolü, tüm zekaların eşit olduğu ve öğrencilere bilgiyi nasıl kullanacaklarını öğretmenin önemi gibi eğitim felsefesindeki temel görüşlerini ele almaktadır. Video, izleyicilerden eğitim bilimleri ile ilgili kitap önerileri isteyerek sona ermektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor