Eğitim, bireyin davranışında yaşantıları yoluyla istendik değişmeler oluşturma sürecidir. Gelişim alanları birbiriyle etkileşim içindedir ve bir bütündür. Eğitim politikaları oluşturulurken tüm kesimlerin görüşleri alınmalıdır
Bu video, Tambahar Öğrenim kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğretmen adaylarına yönelik sınav hazırlığı amacıyla uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik derslerinin test sorularını çözmektedir.. Videoda eğitim bilimleri konuları ele alınmaktadır. İlk bölümde hafıza teknikleriyle modül bir tamamlandıktan sonra test uygulaması yapılmakta, ikinci bölümde ise öğrenme kavramları, özellikleri ve türleri hakkında sorular çözülmektedir. Eğitmen, farklılaştırılmış öğretim, bilişsel gelişim kuramları, çoklu zeka kuramı, kavram haritaları, Bloom taksonomisi, öğrenme türleri ve etkili geribildirim sürecinde kullanılan web 2.0 araçları gibi konuları açıklamaktadır.. Video, izleyicilerin önce soruları kendilerinin cevaplamalarını, sonra çözümü izlemelerini önermektedir. Her soru için doğru cevaplar ve detaylı açıklamalar sunulmaktadır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde altı profesör ve dört doçent görev yapıyor. Eğitim Bilimleri Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent bulunuyor. Eğitim Yönetimi Bölümü'nde altı profesör ve bir doçent görev yapıyor. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent bulunuyor. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent görev yapıyor
Kitap 2014-2023 yılları arasında yapılan KPSS Eğitim Bilimleri sorularını içermektedir. Pegem Akademi tarafından 2023 yılında Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır
Kitap 2014-2023 yılları arasında yapılan KPSS Eğitim Bilimleri ölçme sorularını içerir. Pegem Akademi tarafından 2023'te Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar
Bu video, iki konuşmacının Jack Cransiye'nin "Cahil Hoca" adlı kitabını incelediği bir kitap tanıtım programıdır. Konuşmacılar kitabın içeriğini ve felsefi mesajlarını tartışmaktadır.. Videoda "Cahil Hoca" kitabının zihinsel özgürleşme üzerine beş ders içeren, pedagoji ve eğitim felsefesi kitabı olduğu anlatılmaktadır. Kitap, 19. yüzyılın başlarında Hollanda'ya sürgün edilen Joseph Jacott adlı bir okutmanın, öğrencilerle ortak dil sorunu yaşarken Fenelo'nun Telemak'ı kullanarak bir deney yapması üzerine kurulmuştur. Konuşmacılar, kitabın öğretmenin rolü, tüm zekaların eşit olduğu ve öğrencilere bilgiyi nasıl kullanacaklarını öğretmenin önemi gibi eğitim felsefesindeki temel görüşlerini ele almaktadır. Video, izleyicilerden eğitim bilimleri ile ilgili kitap önerileri isteyerek sona ermektedir.
KPSS puanları ÖSYM ile %100 uyumludur. Sistem 2020-2023 KPSS puanlarını %100 doğrulukla hesaplar. Hesaplanan puanlarda virgülden sonra yuvarlama farkları olabilir
Bu eğitim videosunda Yağmur, KPSS sınavına hazırlananlar için kendi deneyimlerini ve hazırladığı çalışma planlarını paylaşıyor. Konuşmacı, 2015 yılında dershaneden hazırlanan biri olarak ve eğitim bilimleri alanında hazırlanan biri olarak deneyimlerini aktarıyor.. Video, evde hazırlananların KPSS sınavına yönelik haftalık ve aylık çalışma planlarını sunuyor. İlk olarak sadece Genel Kültür-Genel Yetenek alanından sınava girecekler için 4 aylık, ardından hem Genel Kültür-Genel Yetenek hem de Eğitim Bilimleri alanından sınava girecekler için 5 aylık bir plan paylaşılıyor. Ayrıca, alan sınavına hazırlananlar için en az sekiz ay süreyle bir çalışma planı öneriliyor.. Videoda etkili çalışma teknikleri, not alma ve tekrar yapmanın önemi vurgulanıyor. Konuşmacı, kendi tekrar yöntemini (birini anlatıyormuş gibi çalışmak) paylaşıyor ve izleyicilerin kendi planlarını oluşturabilmeleri için hazırladığı çalışma planlarını sitemine eklediğini belirtiyor.
KPSS Lisans, 4 yıllık üniversite mezunlarının girdiği genel yetenek sınavıdır. Öğretmen adayları ek olarak ÖABT sınavına girmek zorundadır
Bu video, ilköğretim matematik öğretmenliği mezunu Hakan tarafından sunulan bir eğitim rehberidir. Video, KPSS ve ÖABT sınavlarına hazırlık için kapsamlı bir ders planı sunmaktadır.. Videoda öncelikle KPSS sınavına hazırlık için genel kültür, genel yetenek ve eğitim bilimleri konuları ele alınmakta, ardından ÖABT matematik sınavının içeriği ve çalışma planı detaylı olarak anlatılmaktadır. ÖABT matematik sınavı için analiz, seriler ve diziler, olasılık istatistik, cebir gibi konuların çalışma süreleri ve stratejileri açıklanırken, matematik alan eğitimi konuları için de %20 oranında yaklaşık 15 soru içeren bir çalışma planı sunulmaktadır.. Videoda her bir konunun çalışma süresi, tekrar yöntemleri ve kişisel çalışma stratejileri hakkında pratik tavsiyeler verilmektedir. Ayrıca, matematik alan eğitimi konularında öğrenme alanları, kavram yanılgıları ve öğretim yaklaşımları gibi konuların birer günde çalışılması, öğretim programının ezberlenmesi gerektiği ve matematik tarihi ile felsefesi gibi konuların ezberlenmesinin gereksiz olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına ve deneyimli öğretmenlere yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim bilimleri dersinde tartışma yöntemleri ve öğretim teknikleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, tartışma türlerinin (büyük grup ve küçük grup tartışmaları) ve çeşitli öğretim tekniklerinin (çember, panel, münazara, sempozyum, forum, akvaryum, rulman, fikir taraması, zıt panel) detaylı analizini içermektedir. Her bir teknik için oturma şekilleri, görevlendirilen roller, tartışma süreçleri ve uygulama örnekleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca KPSS sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve bu tekniklerin hangi durumlarda kullanılabileceği konusunda ipuçları verilmektedir. Konuşmacı, öğrencilerin kendi notlarını tutmalarının önemini vurgulayarak, piyasadaki yayınların bazı hatalarına da dikkat çekmektedir.
Bu video, Zeynep Salman İçli tarafından sunulan KPSS sınavı için program geliştirme dersinin tanıtım bölümüdür. Zeynep, İndeks Akademi'de KPSS sınavı için çalışmalar yapmaktadır.. Videoda program geliştirme dersinin içeriği, yapısı ve sınavdaki önemi anlatılmaktadır. Ders, ortalama beş soruyla karşımıza çıkmakta ve eğitim bilimleri içinde en net ve açık ders olarak tanımlanmaktadır. İçerikte eğitimle ilgili temel kavramlar, programın kuramsal temelleri, programın geliştirilmesi, hazırlanması, denenmesi ve değerlendirmesi gibi konular yer almaktadır. Zeynep, dersi günlük yaşamla ilişkilendirerek somutlaştıracak, her ünitenin ardından soru çözümü yapacak ve sarmal tasarım yöntemiyle dersi işleyeceğini belirtmektedir.
Bu video, eğitim bilimleri açısından bilim ve teknoloji kavramlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bu kavramların literatürdeki tanımlarını ve özelliklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle bilim kavramının farklı tanımlarını ve özelliklerini (gelişigüzel yapılmaz, nesnel, şüpheci, tarafsız, mantıksal, sistematik) ele alıyor. Ardından Karl Popper'in yanlışlanabilirlik kuramı ve "siyah kuğu" metaforu açıklanıyor. Daha sonra bilimin alt dalları (sosyal bilimler, fen bilimleri, doğa bilimleri, formal bilimler, insan bilimleri, uygulamalı bilimler, pozitif bilimler, normatif bilimler, rasyonel bilimler) inceleniyor. Son bölümde ise teknoloji kavramı tanımlanıyor ve bilim ile teknoloji arasındaki farklar (bilmekle bilgi, yeni bilgi ile ürün, anlamayı keşfetmeyi icatla kullanmak, deney-gözlem ile pratik uygulama) sofra tuzu örneği üzerinden açıklanıyor.
Bu video, İndeks Akademi stüdyolarından bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmen adaylarına AGS sınavına hazırlık amacıyla eğitim bilimleri dersidir. Eğitmen, tahtaya yazarak ve örnekler vererek konuları açıklamaktadır.. Video, düşünme becerilerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri anlatılmakta, ardından meta biliş düşünme, öz düzenleme, yansıtıcı düşünme, analitik düşünme, karar verme ve girişimcilik gibi farklı düşünme becerileri detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda her bir düşünme becerisinin özellikleri, aralarındaki farklar ve AGS sınavına hazırlık sürecinde nasıl uygulanabileceği örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca, bir sonraki videoda yapılandırmacı anlayışın anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kamu personeli seçme sınavında eğitim bilimleri testi kapsamında geçen öğrenme psikolojisi dersinin bir bölümüdür.. Videoda öğrenme psikolojisinin temel kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitmen, öğrenmenin tanımını vererek başlayıp, davranış kavramını doğuştan getirilen, geçici ve öğrenilmiş davranışlar olarak sınıflandırır. Öğrenilmiş davranışların istemli (psikomotor ve bilişsel) ve istemsiz (duyuşsal, fizyolojik ve basit refleksif) olarak iki ana kategoride incelenir.. Eğitmen, dersin toplam 18-19 videoda tamamlanacağını belirtmekte ve dersin sonunda 12 soru çıkacağını ifade etmektedir. Ayrıca, öğrenme kavramını kelime bazında değil, cümlelerin anlamlarına göre yorumlamayı vurgulamakta ve öğretmenlerin öğrenme psikolojisini bilmelerinin neden önemli olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim bilimleri alanındaki sınav sorularını çözen kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen adayları ve eğitim bilimleri öğrencileri için hazırlanmış olup, çeşitli konulardan sorular ele alınmaktadır.. Video, eğitim bilimleri alanındaki geniş bir yelpazede soruları içermektedir. Öğrenme ürünleri, öğretim ilkeleri, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, rehberlik hizmetleri, özel eğitim, araştırma yöntemleri, kapsayıcı eğitim, coğrafya konuları, dijital eğitim ve sosyal-duygusal öğrenme gibi konular işlenmektedir. Her soru için doğru cevap verilmekte ve gerekirse kısa açıklamalar yapılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'nin iklim özellikleri, sürdürülebilir şehirler, iletişim dili, ekolojik sistemler, dijital vatandaşlık, güvenli okul, zorbalık, sosyal-duygusal öğrenme, zor kişilikler, saldırgan kişiliklere karşı tutum, sanal oyun bağımlılığı, Maslow'un ihtiyaç piramidi ve tepkisel şiddet gibi güncel eğitim alanındaki önemli kavramlar da ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim bilimleri dersinin kaydıdır. Eğitimci, tahtada notlar alarak konuyu anlatmaktadır.. Video, Türkiye'deki eğitim sisteminin temel sorunlarını ele alarak başlıyor ve ardından eğitimin altı temel kavramını (felsefi, toplumsal, ekonomik, tarihsel, politik, psikolojik) detaylı olarak açıklıyor. Ayrıca iki ek temel kavramı (hukuki ve teknolojik) de ele alınıyor. Eğitimci, her bir temel kavramı örneklerle pekiştirerek KPSS sınavına hazırlık amacıyla bilgi veriyor.. Videoda geleneksel ve çağdaş eğitim anlayışları karşılaştırılıyor ve bir sonraki derste felsefi temel konusunun işleneceği belirtiliyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, KPSS ve ÖSYM sınavlarına hazırlanan öğretmenlere yönelik eğitim bilimleri dersidir.. Videoda Turnike'ın öğrenme kuramı detaylı olarak anlatılmaktadır. İçerik, öğrenmeyi etkileyen faktörleri iki ana kategoride incelemektedir: birincil ve ikincil yasalar. Birincil yasalar arasında hazır bulunuşluk, tekrar ve etki yasası bulunmaktadır. İkinci yasalar ise dikkat çeken uyarıcılar, öğrenici özellikleri, tepki çeşitliliği, çağrışımsal geçiş, tepki analojisi, etki yayılması, ait olma, çağrışımsal zıtlık ve küçük adımlar ilkesi olarak sıralanmaktadır.. Eğitimci, her bir yasa için günlük hayattan örnekler vererek (kedi deneyi, Ayşegül Aldemir örneği, Kıvanç Tatlıtuğ reklamı, kız kardeşinin kapı açma yöntemi) konuyu açıklamakta ve öğretmenlerin bu ilkeleri nasıl uygulayabileceklerini göstermektedir. Video, edimsel koşullanma ile devam edileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından KPSS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Eğitmen, Instagram'dan gelen sorulara yanıt vererek konuları açıklamaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde öğrenme psikolojisi dersinin içeriği ve KPSS sınavında bu konudan her sene 12 soru çıktığı belirtilirken, ikinci bölümde eğitim bilimleri dersinin dört aşamalı çalışma planı sunulmaktadır. Eğitmen, her bir öğrenme kuramının sınavlarda hangi konulardan soru çıktığını ve etkili çalışma yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda ayrıca eğitim bilimleri dersinde 67 net hedeflemesi gerektiği ve öğrencilerin en az üç farklı kaynak çözmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Çalışma planı dört aşamalı olarak sunulmakta olup, akademik kaynaklar, çözümlü soru bankası, video soru bankası ve denemeler çözme aşamalarını içermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara'daki stüdyosunda sunulan eğitim bilimleri dersinin ilk bölümüdür. Eğitimci, "Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi" serisinin ilk videosunu hazırladığını belirtmektedir.. Videoda eğitim kavramının tanımı ve özellikleri, yaşantı kavramı, öğrenme ve öğretim kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitimci, eğitim kavramının "bireyin çevreyle etkileşimi sonucunda istendik davranış değişikliği süreci" olarak tanımlandığını açıklamakta ve bu kavramın yaşantı, öğrenme ve öğretim kavramlarıyla arasındaki farkları sınav sorularından örneklerle anlatmaktadır.. Videoda ayrıca bir sonraki bölümde kültür, kültürleme, kültürlenme ve kültürleşme kavramlarının anlatılacağı bilgisi verilmektedir. Eğitimci, öğretim kavramının her zaman planlı ve programlı olduğu için formal eğitim sürecini kapsadığını, eğitim kavramının ise istenmedik davranışları da içerdiğini belirtmektedir.