Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme ve değerlendirme konulu deneme sınavının çözüm anlatımını içeren eğitim içeriğidir. Eğitimci, daha önce bu konuda üç konu anlatımı ve soru-cevap yapmış olduğunu belirtmektedir.. Video, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik sınavlarında ölçme ve değerlendirme konusunun soru dağılımını açıklayarak başlıyor ve ardından çeşitli ölçme ölçekleri (sınıflama, sıralama, eşit aralıklı, eşit oranlı), ölçme türleri (doğrudan, dolaylı), ölçek düzeyleri ve birimlerin özellikleri gibi konuları içeren soruları çözüyor. Her soru için doğru cevap veriliyor ve seçenekler detaylı olarak açıklanıyor.. Video, "Ölçme ve Değerlendirme Deneme Bir" adlı bir sınavın çözümünü sunmakta olup, sınav hazırlığı yapan öğrenciler için faydalı soru çözümleri içermektedir. Ayrıca doğrudan ve dolaylı ölçme kavramları, başlangıç noktalarının önemi ve farklı ölçek türlerinin hangi ölçme bilgilerini sağladığı gibi konular da işlenmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ölçme aracında bulunması gereken özellikler hakkında bilgi vermektedir.. Video, ölçme aracında bulunması gereken üç temel özellik olan geçerlilik, güvenirlik ve kullanışlılık üzerine odaklanmaktadır. İlk olarak geçerlilik kavramı detaylı olarak incelenmekte, bir ölçme aracının amaca hizmet etme derecesi olarak tanımlanmaktadır. Geçerlilik için üç temel kriter (bilenle bilmeyeni ayırt etme, ölçtüğü özelliğe başka özellikler karıştırmama ve sabit-sistematik hatadan arınma) açıklanmaktadır. Video, geçerlilik katsayısının eksi bir ile artı bir arasında değer aldığı ve minimum 30 olması gerektiği bilgisiyle devam etmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan istatistik ve ölçme değerlendirme dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, öğrencilere korelasyon ve madde istatistiği konularını anlatmaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde korelasyon grafikleri ve tabloları, nötr, pozitif ve negatif yönlü ilişkiler ele alınmaktadır. İkinci bölümde korelasyon katsayısı, değişken türleri ve korelasyon tablosundan çıkarılabilecek yorumların sınırları açıklanmaktadır. Son bölümde ise madde istatistiği, madde güçlüğü (PC) ve ayırıcılık (RJ) kavramları ile madde analizinde kullanılan temel yöntemler anlatılmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini içermekte, ayrıca madde analizinde sınava giren öğrencilerin üst ve alt grup olarak nasıl sınıflandırıldığı da açıklanmaktadır. Video, bir sonraki ünitenin madde ve test istatistikleri olacağını belirterek sona ermektedir.
Ölçme, bir değişkenin gözlenerek sayı veya sembolle eşleştirilmesi sürecidir. Doğrudan ölçme, özelliğin doğrudan gözlemlenebildiği ölçme türüdür. Dolaylı ölçme, özelliğin başka bir özellik yardımıyla ölçülmesidir. Türetilmiş ölçme, matematiksel bağıntılarla yapılan ölçümdür
Bu video, 4. sınıf fen bilimleri dersinin 3. ünitesi olan "Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları"nın A, B ve C bölümlerinin çözümünü içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, kuvvet ve mıknatıs konularını ele almaktadır. İlk bölümde kuvvetin cisimlerin şekil ve hareketlerini nasıl etkilediği açıklanırken, ikinci bölümde mıknatısın ne olduğu ve günlük hayattaki kullanım alanları anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde doğru-yanlış soruları, dördüncü bölümde kelimeleri boşluklara yerleştirme ve beşinci bölümde doğru seçenekleri işaretleme soruları çözülmektedir. Video, öğrencilerin fen bilimleri dersindeki ölçme ve değerlendirme çalışmalarını yapmalarına yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Ölçme ve değerlendirme, öğretimi tamamlayan ve geliştiren bir süreçtir. Öğrencilerin aktif katılımı ve öz değerlendirme teşvik edilmelidir. Her öğrenci farklı yetenek ve ihtiyaçlara sahiptir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim bilimleri alanındaki sınav sorularını çözen kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen adayları ve eğitim bilimleri öğrencileri için hazırlanmış olup, çeşitli konulardan sorular ele alınmaktadır.. Video, eğitim bilimleri alanındaki geniş bir yelpazede soruları içermektedir. Öğrenme ürünleri, öğretim ilkeleri, öğretim yöntemleri, ölçme ve değerlendirme, rehberlik hizmetleri, özel eğitim, araştırma yöntemleri, kapsayıcı eğitim, coğrafya konuları, dijital eğitim ve sosyal-duygusal öğrenme gibi konular işlenmektedir. Her soru için doğru cevap verilmekte ve gerekirse kısa açıklamalar yapılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'nin iklim özellikleri, sürdürülebilir şehirler, iletişim dili, ekolojik sistemler, dijital vatandaşlık, güvenli okul, zorbalık, sosyal-duygusal öğrenme, zor kişilikler, saldırgan kişiliklere karşı tutum, sanal oyun bağımlılığı, Maslow'un ihtiyaç piramidi ve tepkisel şiddet gibi güncel eğitim alanındaki önemli kavramlar da ele alınmaktadır.
İyi bir portfolyo öğrencinin gelişimini yansıtmalıdır. Portfolyoda öğrencinin kendisi hazırlaması esas değildir. Portfolyo öğrencilerin çalışmalarını birbirleriyle karşılaştırmak için kullanılır
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, ölçme araçlarının güvenirlik ve geçerlilik kavramlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, güvenirlik ve geçerlilik kavramlarının ne olduğunu, birbirinden nasıl farklı olduğunu ve birbirleriyle olan ilişkisini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde güvenirlik kavramı (kararlılık, tutarlılık, duyarlılık ve objektiflik) ve geçerlilik kavramı (araya başka özellikler katmadan ölçebilme) açıklanırken, ikinci bölümde farklı şekiller üzerinden amaca uygun atışlar, kararlı ve tutarlı ölçümler gibi kavramlar kullanılarak dört farklı durum analiz edilmektedir.. Videoda ayrıca geçerlilikin güvenirlik katsayısının karekökünü geçemeyeceği ve güvenilir bir ölçme aracının geçerli olmayabileceği örneklerle gösterilmektedir. Hedef tahtası örneği üzerinden kavramlar görselleştirilmiştir.
Eğitim, bireyin davranışında yaşantıları yoluyla istendik değişmeler oluşturma sürecidir. Gelişim alanları birbiriyle etkileşim içindedir ve bir bütündür. Eğitim politikaları oluşturulurken tüm kesimlerin görüşleri alınmalıdır
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde altı profesör ve dört doçent görev yapıyor. Eğitim Bilimleri Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent bulunuyor. Eğitim Yönetimi Bölümü'nde altı profesör ve bir doçent görev yapıyor. Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent bulunuyor. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü'nde on bir profesör ve on bir doçent görev yapıyor
Bu video, bir öğretmenin fizik dersinde ölçme ve değerlendirme konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuları adım adım açıklamaktadır.. Video, fiziksel nicelikler, temel ve türetilmiş birimler, skaler ve vektörel nicelikler, konum, ortalama hız, ivme ve kuvvetler gibi fizik konularını kapsamaktadır. İçerik, teorik bilgilerin yanı sıra çeşitli problem çözümleri de içermektedir.. Videoda Dr. Kazım ve Dr. Derya'nın Erzurum'a yolculuğu, rafting sporcusu örneği ve bilim insanlarının keşif gezisinde gözlemledikleri olaylar (elma düşmesi, pusula iğnesinin hizalanması, radyoaktif bozulma, atom çekirdeklerinin kararlılığı) üzerinden konular somutlaştırılmaktadır. Video, sekizinci sayfadan itibaren devam edecek bir sonraki bölümün duyurusuyla sona ermektedir.
Kitap 2014-2023 yılları arasında yapılan KPSS Eğitim Bilimleri ölçme sorularını içerir. Pegem Akademi tarafından 2023'te Ankara'da basılmıştır. Kitap, öğretmen adaylarının kendilerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme araçları konulu bir eğitim dersidir. Eğitimci, ÖSYM sınavlarında sıkça sorulan geleneksel ölçme araçlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, geleneksel ve çağdaş ölçme araçlarının karşılaştırılmasıyla başlayıp, geleneksel ölçme araçlarının özellikleri ve kullanım alanları hakkında bilgi vermektedir. Eğitimci, geleneksel ölçme araçlarının sadece bilişsel hedef alanlarını (bilme, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme) ölçebildiğini, alt ve üst düzey hedefleri ölçebildiğini, ancak duyusal ve psikomotor hedef alanlarını ölçemediğini açıklamaktadır. Ayrıca, ÖSYM'nin bu ölçme araçları hakkında sorduğu soru tipleri (hedef alanları, sınav türleri, ekonomiklik, güvenirlik, geçerlilik) hakkında bilgi vererek, öğrencilere önemli bir tablo üzerinden bu bilgileri nasıl öğrenebileceklerini anlatmaktadır. Video, yazılı yoklamalar, açık uçlu sınavlar, sözlü yoklamalar, kısa cevaplı testler, boşluk doldurma testleri, doğru-yanlış testleri, eşleştirme testleri ve çoktan seçmeli testler gibi geleneksel ölçme araçlarının incelenmesiyle devam edecektir.
Bu video, bir öğretmen tarafından Ankara'dan sunulan, ÖSYM ve KPSS sınavlarına hazırlık amacıyla eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkında bilgi veren bir eğitim dersidir.. Video, bireyi tanıma tekniklerini test ve test dışı teknikler olarak iki ana başlık altında ele almaktadır. İçerikte yetenek ve başarı testleri, sosyometrik teknikler (gözlem listesi, derecelendirme ölçeği, özellik kayıt çizelgesi), tutum ölçekleri, kişilik testleri ve ilgi envanterleri gibi konular detaylı olarak işlenmektedir. Ayrıca testlerin geçerlilik türleri, gözleme dayalı teknikler ve değerlendirme hataları (kişisel yanlılık, anlam hatası, gözlem yetersizliği ve genelleme hatası) gibi konular da açıklanmaktadır.. Videoda yetenek-başarı ilişkisi grafikler üzerinden görsel olarak anlatılmakta, motivasyon eksikliği, verimli çalışma bilmenin eksikliği ve sınav kaygısı gibi başarısızlığın nedenleri ve bunlara yönelik eğitsel rehberlik önerileri sunulmaktadır. Video, bireyi tanıma teknikleri ünitesinin son kısmını içermekte ve bir sonraki derste iletişim ve örgüt ile özel eğitim konularının işleneceği belirtilmektedir.
"Kolay Okul" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir eğitmen 5. sınıf matematik ders kitabının 135-137. sayfalarındaki ölçme ve değerlendirme sorularını çözmektedir.. Video, üç farklı matematik problemi üzerine odaklanmaktadır. İlk problem Tuncay'in tasarladığı şifre oluşturma programı ile ilgili olup, belirli koşullara uygun yedi basamaklı şifrelerin oluşturulması ve en büyük-en küçük şifrelerin belirlenmesi konusundadır. İkinci problem, farklı kargo şirketlerinin fiyat tarifelerine göre kargo ücretlerinin karşılaştırılması ve en uygun taşıma yönteminin bulunmasıdır. Son problem ise Hamza Bey'in elektrikli bisiklet kullanımının maliyeti ve şarj sıklığı hesaplamasıdır.. Videoda özellikle Hamza Bey'in bir yılda 2000 kilometre yol yaptığı ve bisikletin menzili 35-56 kilometre arasında değiştiği bilgisi kullanılarak, en az ve en fazla kaç kez şarj etmesi gerektiği hesaplanmaktadır. Bu hesaplamalar sonucunda en az 37, en fazla 60 kez şarj etmesi gerektiği ve batarya dolumu için ödediği ücretin 407 TL ile 660 TL arasında olduğu gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim bilimleri dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, sınav yaklaşırken öğrencilerin hakim olduğu konuları hatırlatmak amacıyla hazırlanmıştır.. Videoda ölçme ve değerlendirme istatistik konusu detaylıca ele alınmaktadır. Aritmetik ortalama, medyan (ortanca), mod (tepe değer), ranj (açıklık) ve çeyrek sapma (çeyrekler açıklığı) gibi istatistiksel ölçüler teorik bilgilerle açıklanmakta ve tablo-grafik üzerinden örneklerle gösterilmektedir.. Eğitmen, özellikle mod ve ranj kavramlarının karıştırılmaması için "bir yerin meydanı" ve "en çok rağbet gören" gibi kodlama yöntemleri sunmaktadır. Ayrıca çeyrek sapma hesaplaması için ortadaki tek sayı ve ortadaki iki sayı durumları ayrı ayrı ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ölçme araçları hakkında bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, tanılayıcı dallanmış ağaçtan sonra yapılandırılmış grid (ızgara metodu) ölçme aracını tanıtmaktadır.. Video, yapılandırılmış grid ölçme aracının ne olduğu, nasıl kullanıldığı ve avantajları hakkında bilgi vermektedir. Bu araç, çoktan seçmeli testler ve eşleştirme testlerine alternatif olarak üretilmiş, özellikle alt yaş gruplarına yönelik ilgi çekici ve görsel hafızayı destekleyen bir yöntemdir. Araç, soruların ve cevapların mazgal şeklinde kutucuklar üzerine yerleştirilmesiyle çalışır ve şans başarısının çok düşük olduğu belirtilir. Video, kelime ilişkilendirme testine geçiş yaparak sona erer.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan uzman öğretmenlik sınavı hazırlık içeriğidir. Eğitmen, YouTube kanalında eğitim sistemi ile ilgili test sorularını modül modül yayınlamaktadır.. Video, eğitim sistemi kavramları, ölçme ve değerlendirme konularını kapsayan bir test çözümlerini içermektedir. İçerikte eğitim sistemi kavramları, dünya ekonomik formuna göre temel beceriler, ölçme türleri (doğrudan, dolaylı, türetilmiş), ölçüt türleri (mutlak, norm referanslı, kriter referanslı), değerlendirme türleri (tanıma, yerleştirme, formatif, summatif, değer biçmeye yönelik değerlendirme) ve ölçme araçlarının psikometrik nitelikleri (geçerlilik, güvenilirlik, kullanışlılık) gibi konular ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca terazi örneği üzerinden sabit hata kavramı açıklanmakta ve her soru için doğru cevap verilmekte, çözüm bilgileri detaylı şekilde açıklanmaktadır. Eğitmen, PDF kaynaklarından yararlanarak soruları çözmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ölçme ve değerlendirme dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, korelasyon tabloları konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, korelasyon tablolarının ne olduğunu, nasıl yorumlanacağını ve yapılamayacak yorumları açıklamaktadır. Eğitmen, tabloların simetrik yapısını, her dersin kendisiyle kesiştiği noktada ilişki daima 1 olduğunu, en güçlü ve en zayıf ilişkiyi bulma yöntemlerini örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca, grup başarısı, not ortalaması, sınavların güvenilirliği, geçerliliği ve dağılımları gibi yorumların yapılamayacağını vurgulamaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında karşılaşılabilecek soru tiplerini ele almakta ve ölçmenin birinci ünitesinin sonunu getirerek ikinci ünite olan madde analizinin kavramlarına geçiş yapılacağını belirterek sona ermektedir.