Bilimsel araştırma, belirli kurallar ve yöntemlerle yapılan sistematik çalışmalardır. Bilim ampirik ve nesnel gerçeklik üzerine kuruludur. Olgular gözlemlenebilir ve nesnel gerçekliği olan durumlardır
Tarih, kanıt ve belgelere dayanarak geçmişin yeniden yapılandırılmasıdır. Tarihsel olaylar kronolojik sırayla incelenir ve tarafsız bir şekilde aktarılır. Tarihsel bilgiler yeni bulgularla değişebilir ve nesnel bir yaklaşım gerektirir
Use multiple search engines like Google, Bing, Yahoo, Lycos, and Ask.com. Limit queries to concise words and use quotation marks for exact phrases. Try different search variations and synonyms to find relevant results
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı literatür taraması yapma ve yazma sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, literatür taramasının önemi ve nasıl yapılacağı konusunu ele almaktadır. Konuşmacı, Google Academic, Dergipark, YÖK Tez Merkezi gibi platformları kullanarak arazi kullanım değişimi örneği üzerinden literatür taraması yapma sürecini göstermektedir. Ayrıca, taranan kaynakların nasıl kaydedileceği, not alınacağı ve literatür taraması bölümünün nasıl yazılacağı konusunda pratik bilgiler sunulmaktadır. Video, lisansüstü çalışmalar, yüksek lisans, doktora tezleri ve makale çalışmaları için literatür taraması yapmak isteyenler için faydalı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan uzman öğretmenlik sınavı için hazırlanmış test çözüm dersidir. Eğitimci, YouTube kanalında modül modül test ve deneme sorularını yayınladığını belirtmektedir.. Videoda dördüncü modülün birinci testinden sorular çözülmektedir. İçerikte bilgi edinme yolları, bilimsel yöntemin aşamaları, araştırılabilir nitelikte iyi bir problemin özellikleri, alan yazı taraması sürecindeki birincil kaynaklar, değişkenler (nitel, nicel, süreksiz, sürekli ve bağımlı değişken), evren ve evren birimi, örnekleme yöntemleri gibi konular ele alınmaktadır.. Eğitmen, her soru için doğru cevabı vererek çözüm bilgilerini PDF'den alınan bilgilerle desteklemekte ve akademik amaçlı kullanılabilecek arama motorları ve portallar hakkında da bilgi vermektedir.
Dijital platformlar tarihî kaynaklara erişimi kolaylaştırmıştır. CBS araçları tarihî olayların görselleştirilmesini sağlar. Dijital platformlar araştırmacıların uluslararası işbirliğini mümkün kılar
Makale, çeşitli konularda bilgi veren, uzman kişilerce yazılan açıklayıcı yazılardır. Nesnel anlatım dili kullanılır, yazarın kişisel tavrı hissedilmez. Geniş bir literatür taraması yapılması önemlidir
Bu video, İletişim Bilimleri Fakültesi'nde görev yapan bir akademisyenin "Halkla İlişkiler Araştırmaları" dersinin nicel araştırmalar bölümünü anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, nicel araştırma yöntemlerini, değişken türlerini ve nicel araştırma modellerini detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle nicel araştırma yönteminin tanımı ve özellikleri açıklanmakta, ardından değişken kavramı ve değişken türleri (sürekli-süreksiz, nitel-nicel, bağımlı-bağımsız) anlatılmaktadır. Daha sonra nicel araştırma modelleri (tarama ve deneme modelleri) ve deneme modellerinin türleri (deneme öncesi, gerçek deneme, yarı deneme) açıklanmaktadır. Son olarak örneklem kavramı, evren, örneklem hatası ve örneklem seçimi yöntemleri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Yazar, Gertrude Bell hakkında kitap hazırlarken tereddütlüydü. Türkçeye çevrilen iki eseri inceledi. Yabancı dildeki çalışmaları karşılaştırdı. Belgelere dayalı özgün bir çalışma yapmayı amaçladı
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı korelasyon analizi konusunu anlatmaktadır. Önceki videolarda hipotez testleri (Student testi, Wilcoxon, ANOVA gibi) ele alınırken, bu videoda korelasyon analizi detaylı olarak açıklanmaktadır.. Video, korelasyon analizinin hipotez testlerinden farkını açıklayarak başlıyor ve ardından teorik bilgileri sunuyor. Korelasyon analizinin varsayımları, Pearson ve Spearman korelasyon analizi arasındaki farklar, korelasyon katsayısı (R) ve p değeri yorumlanması, R kare değeri ve SPSS programında korelasyon analizi yapma adımları adım adım gösteriliyor. Özellikle klinik uygulamalarda korelasyon analizinin nasıl yorumlanacağı ve neden-sonuç ilişkisini ortaya koymadığı vurgulanıyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, yüksek lisans tez konusu bulma ve çalışma süreci hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden yola çıkarak konuyu anlatmakta ve BEK adlı bir kişiyle birlikte konuşmaktadır.. Video, yüksek lisans tez konusu bulma sürecini adım adım ele almaktadır. İlk olarak başvuru sürecinde konu seçiminin önemi, hangi üniversitede ve hangi hocayla çalışılacağı konuları tartışılmaktadır. Ardından araştırma yönteminin uygunluğu, okuma günlüğü tutma ve not alma teknikleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise sosyal bilimler alanında önemli olan konular (yaşlılık, nüfus, kimlik, çevre, iklim krizi, beslenme) ve tez yazma sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar paylaşılmaktadır.. Konuşmacı, Türkiye'deki akademik ortamda nicel araştırmaların daha fazla tercih edildiğini, risk dolu alanlarda çalışmanın önemini ve tez yazma sürecinde kaynaklara erişim, motivasyon koruma ve özgün çalışma yapma konularında tavsiyelerde bulunmaktadır. Video, özellikle tez konusu bulamayanlar için konu önerileri sunarak, yüksek lisans sürecinin uzmanlık kazanma fırsatı olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemleri dersinde veya tez savunmalarında makale yazma sürecinde karşılaşabilecekleri sorunları ele alan bir eğitim içeriğidir.. Video, makalede bulunması gereken başlıkları ve yapısını detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk bölümde makalenin başlığı, özeti, anahtar kelimeleri, İngilizce başlığı, abstract, kuramsal çerçeve, çalışma amacı, çalışma önemi, varsayımlar, sınırlılıklar ve yöntem gibi başlıklar ele alınırken, ikinci bölümde yöntem, bulgular, sonuç, tartışma ve öneriler gibi bölümlerin nasıl düzenlenmesi gerektiği anlatılmaktadır.. Konuşmacı, makalenin genellikle 5000 kelime civarında (7-15 sayfa) olması gerektiğini ve yüksek lisans veya doktora çalışmalarında bu başlıklara cevap vermenin ders notlarını olumlu etkileyeceğini vurgulamaktadır. Ayrıca, bazı bölümlerin (örneğin tartışma) derginin isteği üzerine yazılmayacağını da belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan akademik çalışmalarda literatür taraması ve sonuç bölümlerinin nasıl hazırlanacağını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, literatür taramasının ne olduğunu, kaynak taramasından farkını ve farklı düzenleme şekillerini açıklayarak başlıyor. Ardından kavram analizi yaparken dikkat edilmesi gereken temel başlıklar (tanımlar, bileşenler, boyutlar, özellikler, kavramın önemi, etkileri, etkileyen faktörler) örneklerle anlatılıyor. Son bölümde ise araştırma sonuçlarının nasıl sunulacağı, tartışma bölümünün önemi ve sonuç bölümünde ana sonuçların ve önerilerin nasıl belirtilmesi gerektiği açıklanıyor.. Eğitim içeriğinde tükenmişlik kavramı üzerinden literatür taraması yapma süreci adım adım gösterilmekte, yabancı ve yurtiçi çalışmaların nasıl değerlendirilmesi gerektiği, bulguların nasıl özetlenmesi gerektiği ve tartışma bölümünün okuyucunun kendi kararını vermesine olanak sağlayacağı vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan yüksek lisans tezi hazırlama konulu kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden yola çıkarak tez önerisi yazımının tüm aşamalarını anlatmaktadır.. Video, tez önerisinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından tez önerisinin yapısını adım adım detaylı olarak ele alıyor. Kapak sayfası, giriş bölümü, araştırma konusu, problemi, kavramsal çerçeve, araştırma amacı, sayfa düzeni, kaynakça oluşturma, yöntem belirleme, çalışma takvimi hazırlama ve içindekiler oluşturma gibi temel konular açıklanıyor.. Konuşmacı, tez önerisinin akademik bir dille yazılması gerektiğini, araştırma konusunun piyasadaki diğer çalışmalardan farkının belirtilmesi gerektiğini ve üniversitelerin genellikle harfe göre veya sayısal bir içindekiler tablosu isteyebileceğini vurguluyor. Ayrıca, tez yazarken daha kalifiye makaleler ve yabancı çalışmaların tercih edilmesi gerektiğini tavsiye ediyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında nitel araştırma konusunu anlatan bir öğretim materyalidir.. Ders, nitel araştırma kavramının tanımıyla başlayıp, nitel araştırmanın aşamalarını (araştırma probleminin belirlenmesi, kuramsal çerçeve oluşturma, araştırma sorusunun oluşturulması, araştırma alanının belirlenmesi, araştırmacının rolünün belirlenmesi, veri toplama, veri analizi, sonuçların sınırlandırılması ve genelleme) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca nitel araştırmalarda toplanan veri türleri (çevresel, süreçle ilgili ve algısal veriler) ve veri toplama yöntemleri (gözlem, görüşme, belge tarama ve odak grup) hakkında kapsamlı bilgiler sunulmaktadır. Dersin sonunda, bir sonraki derste nitel araştırma modelleri ve örnekleme yöntemlerinin ele alınacağı belirtilmektedir.
Bu video, İletişim Bilimleri Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü'nde görev yapan Bill Gates tarafından sunulan bir ders anlatımıdır.. Video, halkla ilişkiler araştırmaları dersinin ilk ünitesinin özetini içermektedir. İçerikte bilgi ve bilginin kaynağı, bilgi türleri, bilim ve bilimsel araştırma, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları (araştırma konusunun belirlenmesi, problemin belirlenmesi, literatür taraması, araştırma amacının belirlenmesi, yöntemin belirlenmesi, bulguların yorumlanması ve raporlaştırılması) detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca nicel ve nitel araştırma yöntemleri de kısaca tanıtılmaktadır.
Bu eğitim videosunda Doktor Gökhan ve Kerem, sistematik literatür taraması konusunu ele alıyor. Doktor Gökhan, Kerem'e sistematik literatür taramanın ne olduğunu ve nasıl yapılacağını anlatıyor.. Video, sistematik literatür taramanın ne olduğu, ne olmadığı ve nasıl yapılacağı konularını kapsamaktadır. Sistematik literatür taramanın güncel kalma etkinliği veya Pubmed'de rastgele arama yapmakla aynı olmadığı, belirli bir klinik soruya odaklanmış olarak yapılan ve yanlılık oluşturmayacak şekilde tüm değerli yayınlara ulaşmayı amaçlayan bir yöntem olduğu açıklanıyor. Ayrıca, literatür taramaya başlarken izlenmesi gereken Cooper'ın 1985'te tanımladığı köken, kontrollü dil terminolojisi (MESH) ve doğal dil terminolojisi arasındaki farklar detaylı şekilde anlatılıyor. Video, bir serinin parçası olup, sonraki videoda arama sorgusunun nasıl oluşturulacağı anlatılacağı belirtiliyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan istatistiksel verilerin görselleştirilmesi konusunda kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Videoda Furkan Bey, Esra Hanım, Deniz Bey, Defne Hanım, Leyla Hanım ve Kemal Bey gibi farklı mesleklerde çalışan kişilerin istatistiksel verileri analiz etme örnekleri de yer almaktadır.. Video, istatistiksel araştırma sürecinin adımlarını (araştırma sorusu oluşturma, veri toplama, veri görselleştirme, yorumlama) açıklayarak başlıyor ve ardından daire grafiği, sütun grafiği, nokta grafiği ve çetele grafiği gibi farklı grafik türlerinin nasıl oluşturulacağını ve yorumlanacağını adım adım göstermektedir.. Videoda ders tercihleri, televizyon izleme sıklığı, okula gitme araçları, meslek tercihleri, doğum ayları, hayvan tercihleri, aile harcamaları, kafe içecek tercihleri, Tokyo Olimpiyatları'ndaki madalya sayıları, öğrencilerin en sevdikleri renkler, sırt çantası kütleleri, kırtasiyede satılan ürünler, vergi gelirleri, çevre kirliliği, çocuk nüfusu ve kan grupları gibi çeşitli konular üzerinden örnekler verilmektedir. Ayrıca öğrencilerin sınıf arkadaşlarıyla birlikte istatistiksel araştırma yapma etkinliği de sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapma sürecini adım adım anlatmaktadır.. Video, DFA'nın yapı modellemelerinde temel bir analiz olduğunu açıklayarak başlıyor ve yaygın olarak kullanılan LISREL ve AMOS programlarını tanıtıyor. Konuşmacı, AMOS programının daha kullanıcı dostu olduğunu belirterek, beş örtük değişkenli bir ölçüm modeli oluşturma sürecini detaylı şekilde gösteriyor. Veri dosyasının nasıl seçileceği, değişkenlerin nasıl tanımlanacağı, ifadelerin nasıl atanacağı ve örtük değişkenler arasında kovaryansların nasıl oluşturulacağı adım adım anlatılıyor.