Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Arapça dilbilgisi konusu anlatılmaktadır.. Videoda Arapça'daki soru edatları detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen önce soru edatlarının genel tanımını yaparak, ardından yukarı sıradan aşağı sıraya doğru sıralanmış soru edatlarını (m, e, eyyu, kem, keyfe, mete, men, limen, mimme, emme) açıklamaktadır. Her bir soru edatının Türkçe karşılığı ve kullanım şekli örnek cümlelerle pekiştirilmektedir. Örnek cümleler arasında "Dinin nedir?", "Bu nedir?", "Rabbin kim?", "Sen misin müslüman?", "Neredesiniz?", "Ne zaman başladı?", "Kaç saat?" gibi günlük konuşma örnekleri bulunmaktadır.
Bu video, Talha Doğan adlı bir öğretmenin Tonguç adlı öğrencisine Türkçe dilbilgisi konusunu anlattığı bir eğitim dersidir.. Videoda cümlenin öğeleri (yüklem, özne, nesne, zarf tümleci, dolaylı tümleç) detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, konuyu üç temel kural üzerinden anlatmakta ve çeşitli örnekler üzerinden tamlamaların bölünmemesi, fiilimsilerin arkasındaki tümcelerin bölünmemesi gibi önemli noktaları vurgulamaktadır.. Ayrıca videoda cümlenin öğelerini bulmak için kullanılan sorular (kim, ne, kimin neyi, neye, kime, neye, nereye, kimde, neyde, nerede, kimden, neyden, nereden, ne zaman, nasıl, niye, ne kadar) detaylı olarak açıklanmakta ve belirtisiz ile belirtili nesnelerin farkı, dolaylı tümleçlerin "nereye" sorusuna cevap vermesi ve zarf tümleçlerin "ne zaman" veya "ne kadar" sorularına cevap vermesi gibi konular ele alınmaktadır. Video, bir ödüllü soruyla sonlanmaktadır.
Sıfat tamlamasında ad ile sıfatın yeri değiştirilir ve üçüncü tekil kişi eki kullanılır. "-den" eki almış sözcükler sıfat tamlaması kurabilir. "Küçükayı" (yıldız) farklı bir tamlama biçimidir
Kitap, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin temel bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 11 üniteden oluşan kitap, YÖK'ün belirlediği kur tanımına uygun hazırlanmıştır. Her ünite sonunda KPSS soru örnekleri ve çözümleri bulunmaktadır
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara'daki stüdyosunda sunulan eğitim bilimleri dersinin ilk bölümüdür. Eğitimci, "Eğitimin Temelleri ve Türk Milli Eğitim Sistemi" serisinin ilk videosunu hazırladığını belirtmektedir.. Videoda eğitim kavramının tanımı ve özellikleri, yaşantı kavramı, öğrenme ve öğretim kavramları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Eğitimci, eğitim kavramının "bireyin çevreyle etkileşimi sonucunda istendik davranış değişikliği süreci" olarak tanımlandığını açıklamakta ve bu kavramın yaşantı, öğrenme ve öğretim kavramlarıyla arasındaki farkları sınav sorularından örneklerle anlatmaktadır.. Videoda ayrıca bir sonraki bölümde kültür, kültürleme, kültürlenme ve kültürleşme kavramlarının anlatılacağı bilgisi verilmektedir. Eğitimci, öğretim kavramının her zaman planlı ve programlı olduğu için formal eğitim sürecini kapsadığını, eğitim kavramının ise istenmedik davranışları da içerdiğini belirtmektedir.
Yönetmelik, ÇOMÜ'deki önlisans ve lisans programlarının eğitim-öğretim esaslarını düzenler. Üniversitede öğretim dili Türkçe'dir. Bir eğitim yılı iki yarıyıldan oluşur. Azami öğrenim süresi iki yıllık programlarda 4, dört yıllıklarda 7, beş yıllıklarda 8 yıldır
Bu video, bir öğretmenin İngilizce dilbilgisi konularından Simple Present Tense (Geniş Zaman) hakkında verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Simple Present Tense'in aslında çok basit bir konu olduğu vurgulanarak, bu zamanın geçmişte yaptıklarımızı, hala yapıyor olduklarımızı ve gelecekte de yapacak olduklarımızı anlatmak için kullanıldığı açıklanıyor. Öğretmen, bu zamanın mantığını iki temel kural üzerinden anlatıyor: isim cümlelerinde öznesine göre "am/is/are" yardımcı fiilinin kullanılması ve fiil cümlelerinde öznesine göre "do/does" yardımcı fiilinin kullanılması. Ayrıca olumsuz ve soru cümlelerinin nasıl kurulacağı da örneklerle açıklanıyor.
Masallarda dürüstlük, dostluk ve saygı değerleri işlenir. Masallar döşeme, serim, düğüm, çözüm ve dilek bölümlerinden oluşur. Tavşan ile Kaplumbağa masalının devamı 15 puan değerindedir
Bu video, bir kimya öğretmeninin laboratuvar raporlarının nasıl hazırlanacağını anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, kendi tecrübelerinden yola çıkarak öğrencilere rapor yazma konusunda rehberlik etmektedir.. Video, laboratuvar raporunun yapısını adım adım açıklamaktadır. İlk olarak kapak sayfası ve malzeme bilgilerinin nasıl yazılacağı, ardından teorik bilgi kısmının önemi, deneyin yapılışının geçmiş zamanla yazılması, hesaplamalar, yorum ve sonuç kısımlarının nasıl hazırlanması anlatılmaktadır. Ayrıca sirke deneyi gibi pratik deneylerin sonuçlarının nasıl yorumlanacağı da gösterilmektedir.. Videoda ayrıca bilimsel raporlarda dikkat edilmesi gereken noktalar, hata analizi, kaynak gösterme ve standart birimler gibi akademik standartlara uygun rapor hazırlama konuları da ele alınmaktadır. Öğretmen, öğrencilerin raporlarını daha etkili ve profesyonel hale getirebileceklerini adım adım göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularından zamirleri anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda zamirlerin tanımı, sınıflandırılması ve türleri (sözcük halinde zamirler: kişi zamiri, dönüşlülük zamiri, belgisiz zamir, işaret zamiri ve soru zamiri; ek halinde zamirler:iyelik zamiri ve ilgi zamiri) ele alınmaktadır. Özellikle "kendi" sözcüğünün zamir mi yoksa kişi zamiri mi olduğu ve "onu" gibi işaret zamirlerinin insanın yerini tutup tutmadığına göre kişi zamiri veya işaret zamiri olarak sınıflandırılması gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Video, KPSS sınavlarında zamirlerle ilgili yanlış bilgilerin yayıldığını belirterek başlamakta ve bir sonraki derste sıfat, zarf, edat ve bağlaçların anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
THE provides university performance data since 2004. Rankings cover research, impact and teaching areas. World University Rankings uses 18 performance indicators. Rankings include 11 subject-specific rankings
Site, 11. sınıf kimya ders kitabı cevaplarını paylaşacaktır. Cevaplar öneri niteliğinde olacaktır. Site ders çalışma ve araştırma alışkanlığını korumayı hedeflemektedir. Toplam 299 sayfa bulunmaktadır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, cümlenin ögeleri konusunu pratik notlar ve örnek soru çözümleriyle açıklamaktadır.. Video, cümlenin temel ögelerini (yüklem, özne, nesne, yer tamlayıcısı, zarf tamlayıcısı, vurgu ve ara söz) sırasıyla ele almaktadır. Öğretmen, her bir öge için tanımlar, örnekler ve bulma yöntemlerini göstermekte, özellikle yüklem bulma, özne ve nesne arasındaki ilişki, gizli özne ve sözde özne gibi konulara değinmektedir.. Videoda cümlenin ögelerini bulma sırası "yön" şeklinde bir kodlama ile hatırlatılmakta ve çeşitli örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir. Ayrıca fiilimslere dikkat edilmesi gerektiği, yer tamlayıcısı ve zarf tamlayıcısının nasıl ayırt edileceği, belirtili nesne, belirtisiz nesne gibi kavramlar da örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Murat adlı bir öğrencinin yer aldığı Türkçe dilbilgisi dersidir. Öğretmen, fiilimsi konusunun ikinci başlığı olan sıfat fiil konusunu anlatmaktadır.. Videoda sıfat fiil kavramı detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen, sıfat fiilin nasıl oluştuğunu örneklerle göstermekte ve "anası mezar dikecekmiş" eklerinden birinin bir fiile eklendiğinde sıfat fiil oluştuğunu vurgulamaktadır. Daha sonra iki soru çözümü yaparak konuyu pekiştirmektedir. İlk soruda hem isim fiil hem de sıfat fiil kullanılmış dizeler aranırken, ikinci soruda fiilimsi özdeşi tespit edilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin denklem çözme konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve örnekler göstererek dersi anlatmaktadır.. Videoda denklem çözme konusunun ikinci aşaması ele alınmaktadır. Öğretmen, denklemlerde bilinmeyenlerin bir tarafa toplanması konusunu anlatmakta ve küçük katsayılı bilinmeyenlerin büyük katsayılı bilinmeyene karşıya atılması kuralını çeşitli örneklerle açıklamaktadır. Video, denklem çözme konusunun üçüncü aşamasına geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin x'in her zaman solda kalması gerektiğini düşünmemelerini vurgulamakta ve öğrencilerin evde pekiştirme testlerini çözmelerini tavsiye etmektedir.