Düşünme becerileri problem çözme, karar verme, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünmeyi içerir. Eleştirel düşünme, bilgiyi değerlendirme ve kullanma yeteneklerine dayanır. Düşünme eğilimleri, bireyin düşünmeye olan istekliliğidir
Bu video, çeşitli karakterlerin (Semra/Pemra, Mete, Rıza, Kumru, Sadi, Feridun, Komiser, Ayşe, Can, Hasan, Onur, Kiraz Hanım, Tuğçe, İbrahim, Yasemin, Erkan, Duru, Semih, Kerim, Leyla, Rüştü Bey, Selin, Zeynep Hanım, Rıdvan, Defne, Vildan, Selim, Nilüfer, Timuçin, Hilal) yer aldığı bilmece ve mantık sorularını içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, farklı bilmece ve mantık sorularını adım adım sunmaktadır. İlk bölümde Semra/Pemra ve Mete'nin bilmece çözme oyunları, ikinci bölümde çeşitli zeka soruları ve son bölümde ise günlük hayattan örneklerle hazırlanmış mantık problemleri yer almaktadır. Her soru için önce durum anlatılmakta, ardından çözüm yolları sunulmakta ve doğru cevap açıklanmaktadır.. Videoda sorular genellikle bir durumu analiz etme, yalan söyleyen kişiyi bulma, eksik parçayı tamamlama veya doğru cevabı seçme şeklinde yapılandırılmıştır. İçerik, izleyicilerin mantık ve hızlı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmenlik yerleştirme sınavına hazırlanan aday öğretmenlere yönelik bir eğitim içeriğidir.. Video, üst düzey düşünme becerilerinin gelişimini ve ÖSYM'nin sınavlarında sorduğu soru tiplerini ele almaktadır. İçerikte eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yansıtıcı düşünme, analitik düşünme, meta-bilişsel düşünme ve lateral düşünme gibi altı temel düşünme becerisi detaylı olarak incelenmektedir.. Eğitimci, yaratıcı düşünme sürecinin aşamalarını (hazırlık, kuluçka, aydınlanma, uygulama, değerlendirme) açıklamakta ve ÖSYM'nin bu konuda sorduğu örnek sorular üzerinden becerilerin nasıl test edileceğini göstermektedir. Video, aday öğretmenlere sınavda karşılaşacakları soru tiplerini ve bu soruları nasıl çözeceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Düşünme becerileri problem çözme, karar verme, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünmeyi içerir. Eleştirel düşünme, bilgiyi değerlendirme ve kullanma yeteneklerine dayanır. Düşünme eğilimleri, bireyin düşünmeye olan istekliliğidir
Bu video, İndeks Akademi stüdyolarından bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmen adaylarına AGS sınavına hazırlık amacıyla eğitim bilimleri dersidir. Eğitmen, tahtaya yazarak ve örnekler vererek konuları açıklamaktadır.. Video, düşünme becerilerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme gibi üst düzey düşünme becerileri anlatılmakta, ardından meta biliş düşünme, öz düzenleme, yansıtıcı düşünme, analitik düşünme, karar verme ve girişimcilik gibi farklı düşünme becerileri detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda her bir düşünme becerisinin özellikleri, aralarındaki farklar ve AGS sınavına hazırlık sürecinde nasıl uygulanabileceği örneklerle anlatılmaktadır. Ayrıca, bir sonraki videoda yapılandırmacı anlayışın anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, On Ufka Yolculuk Bilgi ve Kültür Yarışması'nın ikinci online sınavına hak kazanan yarışmacılar için hazırlanmış bir soru-cevap anlatımıdır. Videoda Afife, Ali ve Ali'nin babası gibi karakterler üzerinden çeşitli sorular çözülmektedir.. Video, düşünme şekilleri, eleştirel bakış açısı, sağlıklı karar verme, iletişim, atasözleri ve İslam'daki tefekkür gibi konuları içeren soru-cevap formatında ilerlemektedir. Her soru için doğru cevaplar verilmekte ve konular örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda iraksak ve yakınsak düşünme şekilleri, yansıtıcı düşünme, kibirden kaçınma, düşünme hataları, kreatif düşünme, eleştirel bakış açısı engelleri, bilgi kirliliği ve önyargı gibi konular ele alınmaktadır. Video, ortaokul kategorisi için hazırlanmış bir bilgi yarışması formatında sunulmakta ve ikinci aşamaya geçiş için gerekli bilgileri içermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, öğretmen adaylarına yönelik eğitim bilimleri dersinin kaydıdır. Eğitmen, öğrencilere düşünme becerileri ve çeşitli öğretim teknikleri hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, Bloom'un taksonomisindeki beceri seviyeleri (kavrama, uygulama, analiz, değerlendirme ve sentez) üzerinden düşünme becerilerini ( yansıtıcı, eleştirel, yaratıcı ve meta-bilişsel) incelemektedir. İçerik, yansıtıcı düşünme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve meta-bilişsel düşünme gibi becerileri açıklamakta ve bunları geliştiren çeşitli öğretim tekniklerini (gösterip yaptırma, problem çözme, vızıltı, istasyon tekniği, köşeleme, empati, analoji, argümantasyon, kavram haritaları, balık kılçığı, beyin fırtınası, yaratıcı drama, konuşma halkası, eğitsel oyun ve benzetim) detaylı olarak ele almaktadır.. Videoda ayrıca ÖSYM sınavlarında karşılaşılabilecek düşünme becerileri soruları ve bu soruların nasıl çözüleceği hakkında pratik ipuçları da sunulmaktadır. Her bir öğretim tekniğinin hangi düşünme becerisini geliştirdiği, hangi yaş gruplarında kullanıldığı ve nasıl uygulanacağı örneklerle açıklanmaktadır.
Eğitim, öğretim ve öğrenme kavramları detaylı şekilde açıklanmıştır. Program geliştirme ve değerlendirme süreçleri ele alınmıştır. Öğretimin planlanması ve genel ilkeleri incelenmiştir
IQ 125 falls within the 120-129 range, indicating superior intelligence. Normal IQ range is 85-115, with 68% of population scoring in this range. IQ is calculated by comparing performance to peers
Bu video, bir eğitim uzmanı ile Mustafa Bey ve Elif Hoca arasında geçen röportaj formatında bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar çocuklarda düşünme becerilerinin geliştirilmesi konusunda uzmanlaşmış kişilerdir.. Video, çocuklarda düşünme becerilerinin ne olduğunu, gelişim aşamalarını ve bu becerileri geliştirmek için çeşitli yöntemleri ele almaktadır. Bloom Taksonomisi üzerinden bilgi, anlama, uygulama, analiz, değerlendirme ve sentez becerileri açıklanırken, zihinsel esnekliği artırmak için zihin haritaları, problem çözme teknikleri, SWOT analizi, altı şapkalı düşünme tekniği gibi pratik yöntemler sunulmaktadır.. Ayrıca videoda, çocukların duygusal durumlarının düşünme süreçlerini nasıl etkilediği, zihinsel sınırların neden oluştuğu ve bunları aşmak için öneriler verilmektedir. 21. yüzyıl becerileri kapsamında zihinsel esnekliğin (rezilyan) önemi vurgulanırken, çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek için yaşlarına uygun örnekler ve sorular sunulmaktadır.
Bu video, eğitim sisteminin önemi ve zenginleştirilmiş eğitim modelinin tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, eğitimün insan hayatındaki belirleyici rolünü vurgulayarak başlıyor ve çağın ihtiyaçlarına uygun eğitim modelinin gerekliliğini anlatıyor. Ardından zenginleştirilmiş eğitim modelinin özellikleri, amaçları ve faydaları detaylı şekilde açıklanıyor. Bu model, zihinsel gelişime katkı sağlayan, zeka oyunlarını müfredata taşıyan, düşünme becerilerini artıran ve öğrencilerin kapasitelerini ortaya çıkaran bir uygulama olarak tanıtılıyor. Video, modelin öğrenciler, öğretmenler ve eğitim kurumları için sağladığı avantajları vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitimci tarafından Türk Pederi Derneği Balıkesir Şubesi adına düzenlenen yaratıcı düşünce atölyesidir. Eğitmen, Fatma Hoca ve Merve Hoca gibi yardımcılarla birlikte katılımcılarla etkileşimli bir şekilde çalışmaktadır.. Video, yaratıcı düşünce kavramını tanıtarak başlayıp, yaratıcı düşünmenin dört aşamasını (hazırlık, kuluçka, aydınlanma ve uygulama) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından yaratıcılık için gerekli dört boyut (akıcılık, esneklik, özgünlük ve değer) ele alınmakta ve yaratıcı düşünceyi etkileyen faktörler incelenmektedir. Eğitimin son bölümünde, pipetler, sandalye, kaşık gibi günlük nesnelerin farklı kullanım amaçlarını bulma gibi pratik egzersizler gerçekleştirilir.. Eğitim, yaratıcı düşünmenin psikolojik danışmanlık mesleğindeki önemi, yaratıcı düşünmenin nasıl geliştirilebileceği ve yaratıcı düşünmenin günlük hayattaki uygulamaları hakkında bilgiler içermektedir. Video, katılımcıların eğlenceli bir şekilde yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yönelik etkileşimli bir format sunmaktadır.
Özetleme, bir metnin anlamını kısa ve öz biçimde aktaran bir yöntemdir. Modern yaşamda zamanı iyi yönetmek için hızlı okuma teknikleri geliştirilmektedir. Özetleme, beynin analiz ve sentez yeteneğini ortaya koyan bir eylemdir
Düşünme eğitimi empati kurma ve evrensel değerleri gözetmeyi amaçlar. İyi bir öğrenme ortamı farklı düşüncelere saygı ve yeni düşünme yolları sunar. Olgusal sorular nesnel ve ölçülebilir cevaplar içerir
Bu video, Sudoku oyununun tanıtımını yapan bir eğitim içeriğidir.. Video, Sudoku'nun düşünme ve mantık yürütme becerilerini geliştiren bir zeka oyunu olduğunu açıklamaktadır. Başlangıç düzeyinde oynayanlar için doğru çözüme ulaşmanın önemi vurgulanırken, asıl amacın hızlı bir şekilde doğru sonuca ulaşmak olduğu belirtilmektedir. Ayrıca Sudoku'nun rakamların yanı sıra renk ve harflerle de oynanabileceği ve Aktif Zeka Oyunları setinde Sudoku etkinliklerinin renkler ve şekiller kullanılarak yapıldığı bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan ÖT (Öğretmen Eğitimi) dersinin son bölümüdür. ÖSYM'nin sık soru çıkardığı düşünme becerileri konusunu ele almaktadır.. Video, düşünme becerilerini detaylı olarak incelemektedir. İlk olarak yaratıcı, yansıtıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerileri açıklanmakta, ardından bilimsel düşünme, meta-bilişsel düşünme ve global düşünme kavramları ele alınmaktadır. Daha sonra üç farklı harita türü (kavram haritaları, bilgi haritaları ve zihin haritaları) detaylı olarak incelenmekte ve her birinin özellikleri, kullanım amaçları ve örnekleri verilmektedir.. Video, öğretmenlerin ve öğrencilerin bu becerileri ve haritaları nasıl kullanabileceklerini göstererek öğretim materyallerinin etkili kullanımını vurgulamaktadır. Özellikle ÖSYM sınavlarına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermektedir.
Bu video, ebeveynlerin çocuklarının düşünme ve sorgulama becerilerini nasıl geliştirebilecekleri konusunda bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, ebeveynlerin çocuklarının düşünme becerilerini geliştirmek için yapabilecekleri yöntemleri anlatmaktadır. Okul öncesi eğitimden başlayarak ilkokul, ortaokul ve lise dönemlerine kadar düşünme pratiklerinin antrenmanlanması gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca, ezberci eğitim sisteminin bu becerileri azalttığı belirtilerek, ebeveynlerin evde felsefe workshoplarına katılarak ve çocuklarıyla diyalog kurarak bu becerileri geliştirmeleri önerilmektedir.