Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, ölçme araçlarının güvenirlik ve geçerlilik kavramlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, güvenirlik ve geçerlilik kavramlarının ne olduğunu, birbirinden nasıl farklı olduğunu ve birbirleriyle olan ilişkisini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde güvenirlik kavramı (kararlılık, tutarlılık, duyarlılık ve objektiflik) ve geçerlilik kavramı (araya başka özellikler katmadan ölçebilme) açıklanırken, ikinci bölümde farklı şekiller üzerinden amaca uygun atışlar, kararlı ve tutarlı ölçümler gibi kavramlar kullanılarak dört farklı durum analiz edilmektedir.. Videoda ayrıca geçerlilikin güvenirlik katsayısının karekökünü geçemeyeceği ve güvenilir bir ölçme aracının geçerli olmayabileceği örneklerle gösterilmektedir. Hedef tahtası örneği üzerinden kavramlar görselleştirilmiştir.
Eğitim, bireyin davranışında yaşantıları yoluyla istendik değişmeler oluşturma sürecidir. Gelişim alanları birbiriyle etkileşim içindedir ve bir bütündür. Eğitim politikaları oluşturulurken tüm kesimlerin görüşleri alınmalıdır
Bu video, bir eğitim dersi formatında ölçme değerlendirme konusunu anlatan bir öğretim materyalidir. Konuşmacı, modül iki ölçme değerlendirmeye kaldığı yerden devam etmektedir.. Video, ölçme değerlendirmesinde hata türlerini (sabit, sistematik ve tesadüfi hatalar) açıklayarak başlıyor ve ardından geçerlilik, güvenilirlik ve hata ilişkisini inceliyor. Daha sonra korelasyon kavramı, geçerlilik sorgulama yöntemleri (kapsam, ölçüt dayanıklı ve yapı geçerliliği) ve güvenilirlik kestirim yöntemleri anlatılıyor. Son bölümde ise geleneksel ve destekleyici ölçme yöntemleri karşılaştırılıyor ve uluslararası izleme çalışmaları (PISA, TIMSS, PIRLS, OECD Sosyal ve Duygusal Beceriler Araştırması, ABİDE, Türkçe Öğrenci Başarı İzleme Araştırması ve Türkçe Dil Becerilerinin İzlenmesi) hakkında bilgi veriliyor.
PISA, TIMSS ve PIRLS uluslararası eğitim araştırmalarının yapıldığı örgütlerdir. Eğitim sistemi girdi, süreç ve çıktı ögelerinden oluşur. Eğitimde kontrol ölçme ve değerlendirme ile mümkündür
Penner ve arkadaşları tarafından geliştirilen ölçek 8 madde ve 4 alt boyuttan oluşmaktadır. Duygu düzenleme güçlüklerini tek bağlamda ve daha az maddeyle ölçmeyi amaçlamaktadır. Ölçek 18-57 yaş aralığında 367 yetişkin üzerinde uygulanmıştır
Scale developed to assess adult spiritual well-being in Turkey. Initial 49-item scale reduced through expert feedback. Final scale contains 29 items across three dimensions
Bu video, sertifika sahiplerinin bilmesi gereken önemli bilgileri içeren bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, sertifikanın geçerlilik süresi hakkında bilgi vererek başlıyor ve sertifikanın düzenlendiği tarihten sonraki ilk iş günü geçerli hale geldiğini, askıya alma, geri alma ve iptal yaptırımları uygulanmadığı sürece sınırsız geçerli olduğunu açıklıyor. Ayrıca yetkilendirilmiş yükümlü sertifika sahiplerinin her yıl soru formunun güncellenmesi ve yıllık faaliyet raporunun hazırlanması gerektiği, bu raporların sertifika düzenleniş tarihinden itibaren on iki aylık dönemi kapsayacak şekilde hazırlanması gerektiği belirtiliyor.
SF-12, SF-36'ya göre daha kısa sürede uygulanabilen bir yaşam kalitesi ölçeğidir. Ölçek 8 alt boyut ve 12 maddeden oluşmaktadır. Hem hasta hem genel popülasyonda kullanılabilir
Bu videoda Avukat Ayhan Ömer, bir takipçinin pasaport süresi bittiğinde vize sorunu hakkındaki sorusuna cevap veriyor.. Avukat, pasaport süresi biten ve eski pasaportu iptal edilen kişilerin, geçerli bir vizeye sahip olmaları durumunda yeni pasaportlarıyla seyahat edebileceklerini açıklıyor. Eski pasaportundaki vizenin geçerli olduğu sürece, yeni pasaportla birlikte seyahat edilebileceği belirtiliyor.
Bu video, istatistiksel yöntemler hakkında eğitici bir içeriktir.. Video, korelasyon kavramını açıklayarak başlıyor ve pozitif, negatif ve etkileşim olmayan korelasyon örneklerini veriyor. Ardından korelasyon katsayısının eksi bir ile bir arasında bir sayı olduğunu ve iki değişken arasındaki doğrusal ilişkiyi gösterdiğini anlatıyor. Daha sonra bilimsel yöntemlerin geçerliliği (iç ve dış geçerlilik), kafa karıştırma kavramı ve korelasyonun nedensellik göstermediği konuları ele alınıyor.
Bu videoda, konuşmacı Bulgaristan'ın eski para birimi levha hakkında bilgi veriyor. Konuşmacı, yakınının Türkiye'ye döndüğünde kendisine verdiği levhaları gösteriyor.. Video, konuşmacının levhaların geçerliliğini araştırmasıyla başlıyor ve 1999 yılında 1000 levaya 1 levaya dönüştürüldüğünü öğrenmesiyle devam ediyor. Ardından farklı değerlerdeki levhaları (5000, 2000, 1000 ve 200 levaya) tek tek inceliyor ve paraların üzerindeki güvenlik kriterlerini gösteriyor. Her para üzerindeki kabartmalar, gizli yazılar ve diğer güvenlik özelliklerini mercek yardımıyla detaylı olarak inceleyerek izleyicilere gösteriyor.
Çalışma 234 üniversite öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. ASÖ'nün 14, 10 ve 4 maddelik formları Türkçeye uyarlanmıştır. Veriler çeşitli psikolojik ölçeklerle birlikte toplanmıştır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kapsamlı bir eğitim dersi formatındadır. Eğitmen, öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, ölçme ve değerlendirme konusunu sistematik bir şekilde ele almaktadır. İçerikte ölçme temel kavramları, ölçme kuralları, ölçekler, ölçme türleri, değerlendirme türleri, hata türleri, ölçme aracının özellikleri, testlerin geçerlilik ve güvenilirlik kavramları, çeşitli ölçme değerlendirme teknikleri ve merkezi ilim ölçülerinden aritmetik ortalama, medya, mod, standart sapma gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca doğru yanlış testler, boşluk doldurma testleri, eşleştirmeli testler gibi farklı test türleri ve iş performans sesleri, kontrol listeleri, portfolyo, rubrikler gibi çeşitli değerlendirme teknikleri tanıtılmaktadır. Eğitmen, özellikle yorum sorularında çıkabilecek bilgileri ve test geçerliliği, güvenilirliği ve ayırt ediciliği açısından standart sapmanın yorumlanması gibi konulara özellikle değinmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan hukuk dersi formatındadır. Eğitmen, avukatlık tecrübesinden örnekler vererek konuları açıklamaktadır.. Video, hukuk dersinin ikinci saatinde yaptırım türleri ve hukuki işlemlerin geçerliliği konularını ele almaktadır. İlk bölümde iptal, cebri icra, tazminat ve hükümsüzlük halleri (yokluk ve butla) anlatılırken, sonraki bölümlerde mutlak butla, nispi butla, tek taraflı bağlamazlık ve yokluk gibi geçersizlik durumları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda özellikle ehliyetsizlik, hata, hile, ikrah ve yaş gibi faktörlerin hukuki işlemlerin geçerliliğini nasıl etkilediği üzerinde durulmaktadır. Ayrıca ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri üzerinden konular tekrarlanmakta ve günlük hayattan örneklerle konular somutlaştırılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ölçme değerlendirme konulu bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, ölçme değerlendirme soru çözümü serisinin üçüncü bölümüdür.. Videoda geçerlilik ve standart hata soruları çözülmektedir. Eğitmen, aynı soruyu farklı olasılık değerleriyle (yüzde 68, 95 ve 99) çözerek konuyu pekiştirmektedir. Ayrıca korelasyon, kapsam geçerliliği, yordama geçerliliği, belirti tablosu ve test yapısı gibi ölçme değerlendirme kavramları açıklanmaktadır. Video, bir sonraki bölümde güvenilirlik ve test türleri konularının işleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan akademik bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, test ve değerlendirme konusunda hata türleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, hata türlerinin sonuncusu olan tesadüfi (rastgele) hata türünü detaylı olarak açıklamaktadır. Tesadüfi hataların ölçme işlemine rastgele ve kuralsız karıştığı, kaynağı, yönü ve miktarı tam olarak bilinemeyen hata türü olduğu anlatılmaktadır. Eğitmen, tesadüfi hataların doğrudan güvenirliği, dolaylı olarak geçerliliği düşürdüğünü vurgulamakta ve bu hataların kişisel özelliklerden (öğretmen ve öğrenci), ortam koşullarından (ışık, ses, sıcaklık) ve şans başarısı gibi durumlardan kaynaklanabileceğini açıklamaktadır. Video, güvenilirlik ve geçerlilik konularına geçiş yapılacağı bilgisiyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitimde ölçme ve değerlendirme konularını ele alan bir ders anlatımıdır. Eğitimci, sınavların temel özelliklerini ve bunların arasındaki ilişkileri detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, ölçme araçlarının üç temel özelliğini (geçerlilik, güvenilirlik ve kullanışlılık) inceleyerek başlıyor ve güvenilirliğin alt kavramlarını (duyarlılık, objektiflik, tutarlılık ve kararlılık) detaylı şekilde ele alıyor. Ardından objektif ve subjektif sınav türleri, subjektif sınavlarda objektifliği sağlamak için kullanılan yöntemler ve güvenirliği etkileyen faktörler (soru sayısı, standart sapma, ayrılık, soru zorluğu, sınav süresi, kopya çekme, şans başarısı ve sınav dilinin açık olması) açıklanıyor.. Videoda özellikle ÖSYM sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik bilgiler sunulmakta ve sınav güvenilirliğini artırmak için öğretmenlerin dikkat etmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır. Ders, güvenirlik ve geçerlilik konusunun bir sonraki derste devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır.. Videoda ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler kapsamında geçerlilik kavramı detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, geçerliliğin iki farklı tanımını açıklamakta, günlük hayattan örneklerle pekiştirmekte ve geçerlilik ile güvenilirlik arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ayrıca sınavların geçerliliği konusunda ipuçları verilmekte ve öğretmenlerin sınav sorularını yıllarca aynı şekilde kullanmasının geçerliliği nasıl etkilediği örneklerle anlatılmaktadır.. Dersin sonunda, bir sonraki derste geçerlilik kavramının daha detaylı inceleneceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, ölçme aracında bulunması gereken özellikler hakkında bilgi vermektedir.. Video, ölçme aracında bulunması gereken üç temel özellik olan geçerlilik, güvenirlik ve kullanışlılık üzerine odaklanmaktadır. İlk olarak geçerlilik kavramı detaylı olarak incelenmekte, bir ölçme aracının amaca hizmet etme derecesi olarak tanımlanmaktadır. Geçerlilik için üç temel kriter (bilenle bilmeyeni ayırt etme, ölçtüğü özelliğe başka özellikler karıştırmama ve sabit-sistematik hatadan arınma) açıklanmaktadır. Video, geçerlilik katsayısının eksi bir ile artı bir arasında değer aldığı ve minimum 30 olması gerektiği bilgisiyle devam etmektedir.