• Buradasın

    Öğretim Programı

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Eğitim Programı Hakkında Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim içeriklerinden biridir. Konuşmacı, eğitim programı, öğretim programı ve ders programı gibi kavramları açıklamaktadır.. Videoda eğitim programının ne olduğunu detaylı şekilde anlatılmaktadır. Eğitim programı, bireye okul içinde veya dışında öğretilecek olan tüm kazanımların veya bilgilerin belirli bir program dahilinde verilmesi olarak tanımlanmaktadır. Konuşmacı, eğitim programının sadece okulda verilen dersleri değil, okul dışında da verilen eğitimleri de kapsadığını vurgulamaktadır.

      • youtube.com
    • Öğretim Programı Geliştirme Dersi: Planlama Aşaması

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanan canlı yayın formatında bir eğitim içeriğidir. Eğitimci, program geliştirme sürecinin planlama aşamasını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, program geliştirme sürecinin planlama aşamasını üç alt işlem olarak ele almaktadır: çalışma komisyonunun oluşturulması, çalışma planı hazırlama ve ihtiyaç belirleme. Her bir alt işlem için gerekli gruplar (karar koordinasyon grubu, çalışma grubu, danışma grubu), üyeler ve görevler detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca, program geliştirme modelleri ve planlama araçları da anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca işlevsel bir öğretim programının hazırlanması için ihtiyaçların doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmakta ve ihtiyaç belirleme kaynakları beş farklı kategoride açıklanmaktadır. Eğitimci, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek sorulara yönelik bilgiler vererek konuyu pekiştirmekte ve bir sonraki derste ihtiyaç belirleme yaklaşımları, teknikleri ve örnek soruların çözüleceği bilgisini paylaşmaktadır.

      • youtube.com
    • İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı

      Program, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin bütüncül eğitim yaklaşımını benimsemektedir. Matematik öğrenme süreci ilgi çekici, etkileşimli ve güncel hale getirilmiştir. Program, öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir

      • tymm.meb.gov.tr
    • Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde Sosyal-Duygusal Beceriler

      Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, öğrencilerin okul içi ve dışı başarısı için gereklidir. Model, becerileri öğretim programlarının tamamına entegre eden bir yapıdadır. Beceriler tüm eğitim kademelerinde sarmal bir şekilde geliştirilmektedir

      • tymm.meb.gov.tr
    • Coğrafya Dersi Öğretim Programı

      Program beceri temelli ve herkes için coğrafya yaklaşımıyla hazırlanmıştır. Program disiplinler arası ve bütüncül bir yaklaşımla tasarlanmıştır. Öğrencilerin bütünsel gelişimini ve gerçek hayatla bağlantısını destekler

      • tymm.meb.gov.tr
    • Eğitim Program Türleri ve Postner'in Program Anlayışı

      Bu video, bir eğitimci tarafından KPSS ve ÖABT sınavlarına hazırlanan öğretmenlere yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim programlarının farklı türlerini ve özelliklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, eğitim programı, öğretim programı, ders programı, yıllık plan, ders planı ve örtük program gibi temel program türlerini açıklamaktadır. Ayrıca Postner'in programları beş'e ayırdığı ve bunların (resmi program, işlevsel program, örtük program, ihmal edilen program, ekstra program) ne anlama geldiği detaylı şekilde anlatılmaktadır. Video boyunca çeşitli sınav soruları çözülerek konu pekiştirilmektedir.. Konuşmacı, çağdaş anlayışa göre hazırlanan öğretim programlarının özellikleri, öğrenci merkezli yaklaşım ve geleneksel yaklaşım arasındaki farkları örneklerle açıklamakta, sınavlarda bu konuyla ilgili soruları nasıl çözebileceğinizi öğretmektedir.

      • youtube.com
    • Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı

      Program disiplinler arası yaklaşımla ve beceri temelli hazırlanmıştır. Altı öğrenme alanı: Ben ve Okulum, Sağlığım ve Güvenliğim, Ailem ve Toplum. Her sınıf düzeyinde 36-144 ders saati planlanmıştır

      • tymm.meb.gov.tr
    • Program Türleri Dersi

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan program geliştirme dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, program türleri konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda eğitim programı, öğretim programı ve ders programı kavramları arasındaki farklar açıklanmaktadır. Eğitimci, bu program türlerini bir şemayla göstererek, kapsam bakımından en geniş olan eğitim programının, ayrıntı ve detay bakımından en ayrıntılı olan ders programına kadar olan hiyerarşik ilişkiyi anlatmaktadır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı öğretim programları örnekleri üzerinden bu kavramların nasıl tanımlanacağı gösterilmekte ve alan sınavına hazırlananlar için Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın internet sitesinden öğretim programlarının indirilmesi gerektiği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Türk Dünyası Coğrafyası Dersi Öğretim Programı

      Program iki üniteden oluşmaktadır: Eski Türklerde Coğrafi Anlayış ve Türk Dünyası Coğrafyası. Türk Devletleri Teşkilatı üyesi ülkelerin eğitim standartları esas alınarak hazırlanmıştır. Program 72 ders saati olarak planlanmıştır

      • mufredat.meb.gov.tr
    • Matematik Dersi Öğretim Programı Yapısı

      Program değerler ve yetkinlikler çerçevesinde hazırlanmıştır. Bireysel farklılıklar ve gelişim süreçleri dikkate alınmıştır. Program 2018-2019 eğitim yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır

      • mufredat.meb.gov.tr
    • Öğretim Programlarının Temel Öğeleri Eğitim Videosu

      Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Eğitimci, öğretim programlarının temel öğelerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Videoda öğretim programlarının dört temel öğesi (hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme) ev bölümlerine benzetilerek açıklanmaktadır. Eğitimci, bu öğelerin birbirleriyle ilişkisini ve birbirine bağlılığını örneklerle anlatmakta, bir programın "niçin", "ne", "nasıl" ve "ne kadar" sorularına cevap verdiğini vurgulamaktadır.. Video, ÖSYM sınavlarında sıkça sorulan bir konu olduğunu belirterek, öğretmenlerin bu konuyu iyi anlamaları gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, eğitim programının en önemli öğesinin hedef olduğu ve öğretmenlerin bu öğelerle ilgili sorulara nasıl cevap verebilecekleri konusunda ipuçları verilmektedir.

      • youtube.com
    • 2018 ve 2024 Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları Karşılaştırması

      Bu video, Ömer Hoca tarafından Özdil Akademi'nde sunulan, öğretmenlere yönelik bir eğitim dersidir. Ömer Hoca, dünya edebiyatı, alan eğitimi ve yeni Türk edebiyatı derslerini veren bir akademisyendir.. Videoda, 2018 ve 2024 Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programları karşılaştırmalı olarak anlatılmaktadır. Karşılaştırma, programların genel amaçları, perspektifleri, değerler, yetkinlikler, ölçme-değerlendirme yaklaşımları, programın hazırlanma süreci ve uygulama şekilleri gibi konuları kapsamaktadır. 2024 programının 9. sınıf ve hazırlık sınıflarında uygulanacağı, 10-12. sınıflarda ise 2018 programının geçerli olacağı bilgisi paylaşılmaktadır.. Yeni programda değerler 20'ye (adalet, aile bütünlüğü, çalışkanlık, dostluk, duyarlılık, dürüstlük, estetik, mahremiyet, merhamet, mütevazılık, özgürlük, sabır, sağlıklı yaşam, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, temizlik, vatanseverlik, yardımseverlik) ve yetkinlikler daha da zenginleştirilmiştir. Ayrıca, yeni programda kavramsal beceriler, alan becerileri, eğilimler, fiziksel beceriler, sosyal ve duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık becerileri gibi yeni başlıkların eklendiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı Konuşma Kazanımları

      Bu video, bir Türkçe öğretmeni tarafından sunulan eğitim içeriğidir ve 2019 Türkçe dersi öğretim programının konuşma öğrenme alanında yer alan kazanımları detaylı şekilde ele almaktadır.. Videoda, 1-8. sınıflar için hazırlanmış konuşma kazanımları incelenmektedir. Özellikle 5-8. sınıflardaki kazanımlara odaklanılarak, "kelimeleri anlamlarına uygun kullanma", "hazırlıksız ve hazırlıklı konuşmalar yapma", "araştırma sonuçlarını sunma", "kendini ve çevresini tanıtmak", "Türkçeyi doğru ve etkili kullanma" ve "beden dilini etkili kullanma" gibi temel kazanımlar açıklanmaktadır.. Eğitimci, her kazanımın sınıf seviyelerine göre nasıl uygulanacağını, ÖSYM sınavlarında bu kazanımların nasıl değerlendirileceğini ve sesli okuma, okuma tiyatrosu gibi uygulamalı teknikleri de paylaşılmaktadır. Video sonunda, bir sonraki derste okuma öğrenme alanı kazanımlarının inceleneceği belirtilmektedir.

      • youtube.com
    • Konular Alanından Nasıl Yararlanılır

      Bu video, bir eğitim platformunun konular alanından nasıl yararlanılacağını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, konular alanından zengin ve kaliteli ders içeriklerine nasıl ulaşılacağını adım adım göstermektedir. Kullanıcılar dersler menüsünden konulara tıklayarak sınıf seviyesi ve ders seçimi yaparak öğretim programına uygun üniteleri görebilirler. Bu alanda hazır ders anlatımları, konu özetleri, alıştırmalar ve tarama testleri bulunur. Ayrıca sıralı anlatım alanı, içeriklerle ilgili kısa bilgiler ve paylaşım düğmesi gibi özellikler de tanıtılmaktadır.

      • youtube.com
    • 2018 Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sınıf öğretmenliği öğrencilerine yönelik hazırlanmış eğitim içeriğidir. Konuşmacı, 2018 Beden Eğitimi ve Oyun Dersi öğretim programını detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, 2018 programının 2012'de hazırlanmış ve 2018'de adı değişmiş olduğunu açıklayarak başlıyor. Programın öğrenme alanları (hareket yetkinliği ve aktif ve sağlıklı hayat), alana özgü beceriler, özel amaçlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar detaylı şekilde anlatılıyor. Ayrıca, mor kartlar ve sarı kartlar olarak adlandırılan fiziksel etkinlik kartlarının içeriği ve kullanım alanları açıklanıyor.. Videoda temel hareket becerileri (yer değiştirme, dengeleme, nesne kontrolü gerektiren hareketler), efor, tempo, güç, akıcılık ve hareket ilişkileri gibi kavramlar detaylı olarak anlatılmaktadır. 2012 programında üç öğrenme alanı (hareket yetkinliği, kişisel ve sosyal düşünme becerileri, aktif ve sağlıklı yaşam) olduğu, 2018 programında ise iki öğrenme alanı (hareket yetkinliği ve temel hareket kavramları) olduğu belirtilmektedir. Video, bir sonraki dersin hayat bilgisi dersi olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Okulistik Eğitim Programı Tanıtımı

      Bu video, bir eğitim programı olan Okulistik'in tanıtımını yapan kısa bir reklam filmidir. Videoda bir anne-baba karakteri ve İstik adında bir kişi yer almaktadır.. Video, uzaktan eğitim konusundaki endişeleri gidermeyi amaçlayarak başlıyor ve Okulistik'in Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programıyla uyumlu üst düzey içerikler sunduğunu vurguluyor. Başarının temel kurallarının konuları iyi öğrenmek ve soruları çözme becerisi kazanmak olduğu belirtilerek, Okulistik'in öğrencilerin başarı yolunda ilerlemesini sağladığı ve velilere çocuklarını geleceğe güvenle hazırlamanın huzurunu sağladığı ifade ediliyor.

      • youtube.com
    • Türkçe Öğretmeni Deneme Sınavı Çözüm Videosu

      Bu video, 20 yıllık tecrübeye sahip bir Türkçe öğretmeninin deneme sınavlarını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, ekran paylaşımı yaparak soruları adım adım açıklamaktadır.. Videoda 2019 Türkçe öğretim programı ve çağdaş öğretim yaklaşımları kapsamında çeşitli sorular çözülmektedir. İçerik, metin düzenleme, rubikler kullanımı, ders işleme süreci, düşünceyi geliştirme yolları, yetkinlik çerçevesi, beceri alanları, dinleme-izleme becerileri, okuma stratejileri, yazma becerileri ve değerlendirme yöntemleri gibi konuları kapsamaktadır.. Ayrıca videoda güdümlü yazma ve güdümlü konuşma teknikleri arasındaki farklar, beyin fırtınası kullanımı, tartışma teknikleri, empati temelli teknikler ve işbirlik teknikleri gibi farklı eğitim yöntemleri de anlatılmaktadır. Video, bir ara verilerek üçüncü deneme çözümüne geçileceği bilgisiyle sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Dikap Alan Eğitimi: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı

      Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Dikap alan eğitimi kapsamında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programı hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir.. Video, 2018 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programının yapısını, 2010 programına göre değişikliklerini ve önemli özelliklerini açıklamaktadır. Ardından beş farklı öğretim yaklaşımı (değer telkini, değer açıklaması, değer analizi, ahlaki muhakeme ve model alma) ve farklı din eğitimi modelleri (mezhep öğretimli, mezhep merkezi, mezhepler üstü ve mezhepler arası) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video ayrıca dinler arası ve kültürler arası din öğretimi, fenomenolojik din öğretimi ve yorum öğretim gibi farklı din öğretim modellerini ve dini dışlayıcılık, dini kapsayıcılık ve dini çoğulculuk gibi dini yaklaşımları da ele almaktadır. ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tipleri ve örnek sorular da videoda yer almaktadır.

      • youtube.com
    • Eğitim Sistemlerinde Sistem Türleri ve Programlama Süreci

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim sistemleri ve programlama süreci hakkında kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitmen, tahtada notlar alarak konuyu anlatmaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde eğitim sistemlerinin türleri (açık, yarı açık ve kapalı sistemler) açıklanmakta, ikinci bölümde eğitim ve öğretim programları arasındaki farklar ele alınmakta, son bölümde ise eğitim programı, öğretim programı ve ders programı arasındaki ilişkiler detaylandırılmaktadır.. Videoda ayrıca Talim Terbiye Kurulu'nun eğitim programlarını hazırlama aşamaları (ihtiyaç belirleme, tasarlama, hazırlama, uygulama ve değerlendirme) ve öğretmenlerin planlama sürecinde dikkat etmesi gereken noktalar da açıklanmaktadır. Eğitim programının öğretim programı ve ders dışı faaliyet programının toplamı olduğu, öğretim programının ise ders programlarının toplamı olduğu belirtilmektedir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor