Bu video, 35 yıllık deneyime sahip bir öğretmenin tahtada notlar alarak Türkçe yazım kurallarını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, online sınıflarından TYT, KPSS ve diğer sınavlarda başarılı öğrenciler çıkardığını belirtmektedir.. Video, Türkçe yazım kurallarının çeşitli yönlerini ele almaktadır. İlk bölümde kurum ve kuruluş adlarına gelen eklerin kesmeyle ayrılmaması, kısaltmaların yazımı ve ağırlık-uzunluk birimlerinin yazımı anlatılırken, ikinci bölümde tarihlerin yazımı, ay ve gün adlarının büyük-küçük harf kullanımı, satır başı kuralları, Arapça ve Farsça tamlamaların yazımı, dönem ve çağların yazımı, dergi ve gazetelerin yazımı, bağlaçların yazımı ve edebiyat sözcüğünün kullanımı gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.. Video, TYT ve KPSS sınavlarına hazırlık amacıyla önemli yazım kurallarını ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermektedir. Öğretmen, konuları örneklerle göstererek öğrencilerin sınavlarda başarılı olmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Türkçe dersi öğrencilerin sözel zekalarını geliştirmede önemli rol oynar. Okuma, anlama, anlatma ve yazma becerileri ön plandadır. Metin okuma ve soru çözme eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir
Bağlamdan hareketle bilinmeyen kelimelerin anlamları tahmin edilir. Deyim ve atasözlerinin metne katkısı belirlenir. Söz sanatları tespit edilir. Fiil çekim ekleri ve işlevleri incelenir. Fiillerin anlam özellikleri (iş, durum, oluş) belirlenir
Özgün Yayınları'nın 2024-2025 Türkçe ders kitabı için etkinlik cevapları sunulmaktadır. Kitap sekiz ana tema ve her tema için ayrı metin ve değerlendirme içerir. Her tema için dinleme, okuma ve serbest okuma metinleri bulunmaktadır
Bu video, bir öğretmenin edebi sanatlar (söz sanatları) konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, LGS sınavına hazırlanan öğrencilere yönelik bilgiler vermektedir.. Video, edebi sanatların detaylı açıklamasını içermektedir. Öğretmen sırasıyla teşbih (benzetme), istihare, mecazı mürsel, teşhis, intak (konuşma), tellmi, mübalağa, tenasüp (uygunluk), tezat ve hüsn-ü talil sanatlarını tanımlamaktadır. Her sanat için örnekler vererek konuyu pekiştirmekte ve öğrencilerin bu sanatları nasıl ayırt edebileceklerini açıklamaktadır. Video, edebi sanatları toparlayarak sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı Türkçe dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Emek abi" olarak hitap edilen bir öğrenciyle etkileşim halindedir.. Video, Milli Eğitim'in yayınladığı konu soru dağılım tablosuna uygun 14 farklı etkinlik sunmaktadır. İçerikte masal türü, şiir analizi (koşma, koşuk, mani), halk şiiri, sıfat türleri, isim ve sıfat tamlamaları, yazım yanlışları ve noktalama işaretleri gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, Maarif modeline uygun, öğrencinin aktif rolüne vurgu yapan soru kalıplarını ve çözüm yöntemlerini göstermektedir.. Videoda ayrıca karşılaştırma soruları, doğru-yanlış soruları, masal bölümlerinin tanınması, türkülerde altı çizili kelimelerin anlamlarının tahmin edilmesi ve koşma parçalarının türleri (güzelleme, koçaklama, ağıt) gibi sınavlarda karşılaşılabilecek soru tipleri de incelenmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, sınavlarda karşılaşılabilecek soru tiplerini ve bunlara nasıl cevap verileceğini anlatmaktadır.. Videoda öğretmen, sınavlarda sorulabilecek dört temel soru tipini ve bunlara verilecek örnek cevapları göstermektedir: kendini tanıtmak, sevilen ve sevilmeyen dersler hakkında konuşmak, harita üzerinden bir yere nasıl gidileceğini anlatmak ve bir şeyin yerini belirtmek. Her soru tipi için örnek cümleler verilerek, öğrencilere sınavlarda başarılı olmaları için rehberlik edilmektedir.
Öğrenciler not alma, özet çıkarma ve eleştirel yazma tekniklerini kullanmalıdır. Mevlana'nın sözünden yola çıkarak deneme yazılması istenmektedir
LGS'de ay ve gün adları belirli tarih bildiriyorsa büyük, bildirmiyorsa küçük yazılır. TEOG'da kişi adları ve unvanlar yazım kurallarına göre değerlendirilir. Bursluluk sınavlarında noktalama işaretleri sıkça yanlış kullanılır
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı kapsamlı bir Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe dil bilgisi, tarih ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikleri içermektedir. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölümde Kaşgarlı Mahmut'un çocukluğundan bir kesit anlatılmakta, ikinci bölümde akıcı okuma teknikleri, kelime anlamları ve metin analizi gibi konular ele alınmakta, son bölümde ise paragraf yazma, kelime kelime grupları oluşturma ve kitap/film çözümleme görevleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca "Bir Kelime Seyyahı" adlı metin üzerinden ilerlenmekte, öğrencilerin karekod okutarak erişebilecekleri içerikler bulunmaktadır. Her etkinlik için adım adım yönergeler verilmekte ve öğrencilerin bu etkinlikleri nasıl tamamlayacakları açıklanmaktadır.
Sınav süresi 40 dakikadır. Sorular Yıldırım Yayınları'na aittir. Sınav 14.10.2024 tarihli MEB müfredatına göre hazırlanmıştır
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf Türkçe dersi konularını anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere çeşitli dil bilgisi konularını örneklerle açıklamaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde 2024-2025 eğitim öğretim yılı yeni müfredata uygun 5. sınıf Türkçe dersi 1. dönem 1. yazılı örneği çözülmekte, ikinci bölümde ise noktalama işaretleri, cümle türleri, gerçek ve mecaz anlamlar gibi Türkçe dil bilgisi konuları ele alınmaktadır.. Videoda sözcüklerin anlamları, metin anlama, eş anlamlı kelimeler, hikaye unsurları, deyimler, söz sanatları, somut ve soyut anlamlı sözcükler, yazım kuralları, öznel ve nesnel cümleler gibi konular işlenmektedir. Öğretmen her konuyu örneklerle açıklamakta ve öğrencilere sorular sorarak interaktif bir şekilde dersi ilerletmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Cumhuriyete Doğru" metnini konu anlatımı ve çeşitli etkinlikleri adım adım anlatmaktadır.. Video, "Keşif Yolculuğu" bölümündeki sanal müze turu ile başlayıp, milli mücadele döneminden TBMM'nin açılışına kadar geçen süreci ele almaktadır. Ardından tiyatro izleme etkinliği, tablo doldurma, ana fikir belirleme, Halide Edip'in konuşmasını analiz etme ve müze karşılaştırma konuşması yapma gibi çeşitli etkinlikler sunulmaktadır. İkinci bölümde ise büyük harf kullanımı, nokta ve soru işaretinin kullanımı, isim ve fiil ayrımı, mekan betimlemesi ve yazma stratejileri gibi Türkçe dil bilgisi konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Video, Milli Mücadele yıllarında cephedeki askerlerin ailelerine yazdığı mektuplar hakkında bir görevle sonlanmakta ve öğrencilerin defterlerine yazmaları için etkinlikler sunmaktadır.
Bu video, Türkçe öğretmeni Sümeyra tarafından Kafedegi TV'de sunulan bir eğitim içeriğidir. 6. sınıf Türkçe dersinin 10. ünitesinin altı konusu olan metin karşılaştırması konusunu ele almaktadır.. Videoda metin karşılaştırmanın nasıl yapılacağı adım adım anlatılmakta, metinlerin konusu, ana fikirleri, yardımcı düşünceleri, işlenen duygu, yararlanılan duyular ve benzer/farklı yönleri açıklanmaktadır. İki örnek metin üzerinden karşılaştırma yapılarak benzer ve farklı yönler gösterilmekte, özellikle şiirler üzerinden benzetme, kişileştirme ve tema gibi konular analiz edilmektedir.. Dersin sonunda bir kafa sorusu sorulmakta ve doğru cevabın C seçeneği olduğu belirtilmektedir. Video, bir sonraki derste görüşülmesi tavsiye edilerek sonlanmaktadır.
Bu video, Renkli Okul kanalından bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan ders, 4. sınıf Türkçe dersinde noktalama işaretleri konusunu ele almaktadır.. Videoda nokta, virgül ve üç nokta noktalama işaretlerinin kullanım alanları detaylı olarak anlatılmaktadır. Her bir noktalama işareti için kullanım kuralları açıklanmakta ve çeşitli örneklerle pekiştirilmektedir. Örneğin, noktanın tamamlanmış cümlelerin sonuna, kısaltmaların sonuna, sıra bildirmek için, tarihlerde ve saatlerde kullanım alanları gösterilirken, virgülün eş görevli kelimelerin arasına, sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için ve işi yapan kişiyi belirginleştirmek için kullanımı anlatılmaktadır. Son olarak, üç nokta işaretinin tamamlanmamış cümlelerin sonuna ve alıntılarda kullanıldığı gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe dersi yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, tahtada notlar alarak konuları açıklamaktadır.. Video, 2025-2026 eğitim öğretim yılı 7. sınıf ülke geneli ortak sınavı için hazırlanmış yazılı örneği ve çözüm stratejilerini kapsamaktadır. İçerikte kelime anlamları, deyimlerin kullanımı, metin konusu ve ana fikri, söz sanatları, iş-durum-oluş fiilleri, fiil çekim ekleri, neden-sonuç ve amaç-sonuç cümleleri gibi Türkçe dil bilgisi konuları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca gerçek ve kurgusal unsurların belirlenmesi, Türkiye turizm geliri verilerinin yorumlanması ve sosyal medya hakkında bilgi verilerek bir yazı yazma görevi gibi yazılı sınav soruları da adım adım çözülmektedir. Öğretmen, her konu için üç adımda (yükleme, anlamlı sonuç, zamanla değişim) açıklamalar yapmakta ve örneklerle pekiştirmektedir.