Bu video, Miro uygulamasının özelliklerini ve kullanımını anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Miro'nun "ekipleri her zaman ve her yerde bir araya getirmek" sloganıyla yola çıktığını açıklayarak başlıyor. Ardından uygulamanın sunduğu özellikler (beyaz tahta, Excel tabloları, yapışkan notlar, çalışma akışları, prototip çizimi) detaylı şekilde anlatılıyor. Daha sonra Miro'nun günlük kullanım alanları (beyin fırtınası, mindmap, yol haritası çizimi, ajanda oluşturma) ve uygulamanın araç çubukları (giriş, ayarlar, araçlar, alt araç çubuğu) hakkında bilgi veriliyor.
Brainstorming enables creative thinking and idea generation. Quality over quantity and listening to all ideas are essential. Brainstorming techniques help teams overcome challenges and find solutions
Anlatım yöntemi bilgi düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır. Örnek olay yöntemi öğrencilerin aktif katılımıyla problem çözme becerilerini geliştirir. Problem çözme yöntemi bilimsel basamaklarla gerçek yaşam sorunlarına çözüm bulmayı sağlar. Gösterip yaptırma yöntemi psikomotor becerilerin kazandırılmasında etkilidir. Proje yöntemi disiplinler arası yaklaşımla yeni ürünler ortaya koyar
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle çevre kirliliği konusunu işleyerek beyin fırtınası tekniğini uyguladığı bir eğitim dersidir. Öğretmen ve Gamze, Zeynep, Dilek gibi öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öğretmen, çevre kirliliğini önlemek için neler yapılabilir sorusunu sorarak beyin fırtınası tekniğini uygulamaktadır. Öğrenciler sırayla fikirlerini paylaşıp, öğretmen bunları tahtaya yazarak bir araya getirir. Sonuç olarak, çevre kirliliğini önlemek için geri dönüşüm kutularının artırılması, sensörle açılıp kapanan çöp kutuları, çöp atma konusunda bilinçlendirme, çöplerin bir yerde toplanması ve çöp atma hatalarına para cezası verilmesi gibi öneriler ortaya çıkar.
Bu video, problem çözme teknikleri hakkında bir eğitim içeriğidir.. Video, beyin fırtınası tekniğiyle başlayıp, Pareto analizi (80-20 kuralı), doğru problemleri seçme, semptom ve problem nedeni arasındaki farkları ayırt etme, beş neden sorusu, problem çözme ve karar verme için opsiyonlar ve alternatifleri kıyaslama yöntemlerini detaylı şekilde anlatmaktadır. Her bir teknik için adım adım uygulama süreci ve örnekler sunulmaktadır.
Teknik, öğretim etkinliği için başvurulan beceri veya uygulama biçimidir. Öğretim tekniği, öğretimin etkililiğini yükseltmek için seçilen beceridir. Teknikler grupla, bireysel, sınıf dışı ve aktif olmak üzere dört ana grupta toplanır
Mind Map, Tony Buzan tarafından 1960'ların sonunda geliştirilen bir not alma tekniğidir. Klasik notların yetersizliğinden yola çıkarak geliştirilmiştir. Beynin her iki bölümünü kullanarak daha iyi düşünmeyi sağlar
Term "black swan" originated from Latin expression about rare birds. First Europeans saw black swans in Australia in 1697. Term later reinterpreted to mean unforeseen and consequential events
Bu video, bir kişinin yarışma sıralaması hakkında mantık sorusu sorduğu ve cevapladığı bir diyalog formatındadır.. Videoda bir kişi, bir yarışta ikinci geçildiğinde kaçıncı olunacağı sorusunu sormaktadır. Konuşmacı, ikinci geçildiğinde üçüncü olunacağını, ikinci geçildiğinde birinci olunabileceğini ve sonuncu geçildiğinde birinci olunabileceğini açıklamaktadır. Video, mantık problemlerinin nasıl çözülebileceğini göstermek amacıyla hazırlanmış olabilir.
Bu video, beyin fırtınası uygulamasının nasıl yapılacağını ve yorumlanacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, beyin fırtınası toplantısının hazırlık aşamasından başlayarak uygulama kurallarını ve değerlendirme sürecini detaylı şekilde açıklamaktadır. Katılımcı sayısı, konu seçimi, toplantı kuralları, fikirlerin nasıl paylaşılacağı ve değerlendirileceği gibi konular sırasıyla ele alınmaktadır. Beyin fırtınası uygulamasının disiplinli bir şekilde yürütülmesi ve fikirlerin eleştirilmemesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, girişim firmalarında beyin fırtınası toplantılarının nasıl kullanılacağını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, beyin fırtınası toplantılarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu toplantıların diğer toplantılarla farklılıklarını ele alıyor. Ardından toplantıya başlamadan önce yapılması gerekenler, toplantıda dikkat edilmesi gerekenler ve toplantı sonrası süreç detaylı olarak anlatılıyor. Ayrıca, beyin fırtınası toplantılarının girişim firmalarının dışındaki kişilerle de nasıl gerçekleştirilebileceği ve bu durumdaki dikkat edilmesi gereken noktalar da açıklanıyor.
Soruyu dikkatle dinlemek ve anlamak önemlidir. Ayrıntıların üzerinde durmak gerekir. Sorunun amacını kavramak ve farklı açılardan bakmak gerekir
Bu video, Neşe Sapmaz ile yapılan bir röportajdır. Röportajda Neşe Sapmaz, "Hoşgeldin" projesine bağlı olduğunu ve oyunculuk konusunda bazı açıklamalar yapmaktadır.. Röportajda Neşe Sapmaz, oynamadığı kayıplar için konuşmak istemediğini, Magazel olayına katılmadığını ve sadece bir programda eğitim aldığını belirtiyor. Ayrıca bu sene yurt dışına gidip Eric Morris'in okulunda eğitim almayı sürdüreceğini söylüyor. Röportajın sonunda Neşe Sapmaz, öğrencilerin havasını bozduğunu düşünerek bahçeşehir'e gittiğini ve sokaklara geldiğini anlatıyor.
Bu video, Uzman Okul Öncesi ÖABT kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen tarafından sunulan videoda, izleyicilerin isteği üzerine scamper tekniği detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, öncelikle beyin fırtınası tekniğini tanıtarak başlıyor ve ardından scamper tekniğinin bu tekniğin bir alt tekniği olduğunu açıklıyor. Scamper tekniğinin yedi temel boyutu (yer değiştirme, birleştirme, uyarlama, değiştirme, başka yerde kullanma, yok etme ve tersine çevirme) günlük hayattan örneklerle detaylı olarak inceleniyor.. Eğitmen, her bir boyutu kibrit, ütü, pasta, metin, resim gibi günlük nesneler üzerinden somutlaştırmakta ve beyin fırtınası ile Scamper tekniğini aynı örnek üzerinden karşılaştırmaktadır. Video, ÖABT sınavına hazırlananlar için önemli bilgiler içermekte ve izleyicilerin yorum kısmına anlatılmak istediği konuları yazmaları istenerek sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan beyin fırtınası tekniği hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, bu teknik hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, beyin fırtınası tekniğinin ne olduğu, hangi durumlarda kullanılabileceği ve nasıl uygulanacağı konularını ele almaktadır. Konuşmacı, bu tekniğin her tür sektörde, işyerinde, toplantıda ve aile içinde kullanılabileceğini, özellikle çok konuşan ve az konuşan kişiler arasındaki dengeyi sağladığını vurgulamaktadır. Ayrıca, tekniğin uygulanması için gerekli kurallar (sırayla fikir söyleme, olumlu/olumsuz yorum yapmama, pas deme) ve moderatörün rolü hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Video, bu tekniğin sadece fikir üretme değil, aynı zamanda katılımcı kültürü geliştirmek için de kullanılabileceğini vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir canlı yayın formatında çekilmiş bir hasta ziyareti içeriğidir. Videoda Hüseyin adlı bir kişi, belalı bir misafir olarak evde yatmakta ve izleyicileriyle etkileşim halindedir. Ayrıca Kemal amca adında bir ziyaretçi de evde bulunmaktadır.. Videoda, Hüseyin'in belalı bir misafir olarak evde yatması ve izleyicilerin ona nasıl yardımcı olabilecekleri konusunda fikirler paylaşması gösterilmektedir. Kemal amca, Hüseyin'in yatış pozisyonu, yara bakımının önemi ve protein-vitamin alımı gibi konularda bilgiler vermektedir. Video, izleyicilerin fikirlerini alarak Hüseyin'i güldürmeye çalışan bir formatta ilerlemektedir.
Bu video, bir grup arkadaşın (Ay, Ece, Eyüp ve diğerleri) cadılar bayramı temasıyla bir korku oyunu oynadıkları bir içeriktir. İlk bölümde bir kişi ve annesi (Eylül) yer alırken, ikinci bölümde daha geniş bir arkadaş grubu yer almaktadır.. Videoda oyuncular, karanlık bir evde bir rahibe tarafından hapsetilmiş durumda ve bir varlıktan kaçmaya çalışmaktadırlar. Oyun, elektrikleri çalıştırabilmek için parçalar toplama, evin içindeki odalarda, merdivenlerde ve bacadan kaçış yapma gibi aktiviteleri içermektedir. Oyuncular beş gün boyunca oyunu oynamış ve sonunda bir kutu bulup içinden bir anahtar çıkararak çıkış kapısını açarak oyunu tam altı günde tamamlamışlardır.. Oyun boyunca oyuncular korku ve panik hissetse de birbirlerine destek olmaya çalışmışlardır. Oyun, korku dolu atmosferde çeşitli engelleri aşarak hedeflere ulaşma deneyimini göstermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından beyin fırtınası tekniği hakkında bilgi verilmektedir.. Video, beyin fırtınasının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu yaratıcı düşünme teknikinin nasıl yönetileceğini adım adım anlatıyor. Beyin fırtınası toplantılarının maksimum 30 dakika sürdüğü, 10 kişiyle yapıldığı, fikir değerlendirme yapılmadığı, farklı departmanlardan katılımcılar olduğu ve en az 100 fikir toplanması gerektiği belirtiliyor. Ayrıca toplantı sürecinde problem tanımlama, fikir toplama, grup çalışması ve fikir puanlama aşamaları detaylı olarak açıklanıyor.
Bu video, "Who Said It?" adlı bir oyun formatında çekilmiş bir içeriktir. Videoda Wednesday, Eugene, Gomez, Tyler, Christina Rishi ve Enid gibi karakterler yer almaktadır.. Videoda iki kişi arasında geçen bir oyun gösterilmektedir. Oyuncular, birbirlerine ait olmayan sözleri tahmin etmeye çalışmaktadır. Oyun sırasında "The world isn't always black and white", "I'm so thrown by that was such an innocent looking soul", "I did what I needed to do to shield the school from controversy" gibi çeşitli sözler ve ifadeler kullanılmaktadır. Oyun sonunda oyuncular birbirlerine karşı puan toplamakta ve en iyi tahmin yapan kişi kazanmaktadır.
Bu video, bir özel akademi öğretmeni tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlık amaçlı eğitim dersidir. Öğretmen, çeşitli eğitim tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, yaratıcı düşünce tekniklerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak beyin fırtınası tekniği (özellikleri, uygulanış aşamaları ve 101 kuralı), ardından altı şapkalı düşünce tekniği (beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi şapkaların temsil ettiği düşünce tarzları) ve son olarak benzetim/simülasyon tekniği (kullanım alanları ve avantajları) anlatılmaktadır.. Videoda her teknik için örnekler verilmiş ve KPSS sınavında çıkabilecek soru tipleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Ayrıca, altı şapkalı düşünce tekniği için ev alımı örneği üzerinden uygulamalı açıklamalar yapılmakta ve benzetim tekniği için kalp masajı eğitimleri, uçak pilotluk simülatörleri gibi örnekler verilmektedir.