Bu video, Erzurum'da gerçekleşen bir ortaokul konferansı sırasında yaşanan komik bir olayı anlatan bir anlatımdır. Videoda, konferans salonuna yer bulamayan bir kız öğrencinin iki sandalyenin arasına sıkışması ve yaşadığı durum gösterilmektedir.. Videoda, konferans salonunun çok kalabalık olması nedeniyle yer bulamayan öğrencilerin oturakların arasındaki boşluklara oturması anlatılmaktadır. Sıkışan kız öğrenci hem ağlamış hem de gülmüş, sonunda sıraları bulup özgürlüğüne kavuşmuştur. Video, bu ilginç anıyı paylaşarak izleyicilere eğlenceli bir hikaye sunmaktadır.
Bu video, Tonguç Akademi tarafından sunulan, bir öğretmenin ortaokul öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersidir. Öğretmen, tahtada çizimler yaparak ve görsel örneklerle konuyu açıklamaktadır.. Video, çokgenlerin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, çokgenlerin kenar sayılarına göre isimlendirilmesi, temel bileşenleri (kenar, köşe, iç açı, dış açı, köşegen) ve dörtgenlerin özel isimleri (kare, dikdörtgen, yamuk) hakkında bilgiler vermektedir. Ardından düzgün çokgenler tanıtılmakta, üçgenlerin açılarına ve kenarlarına göre sınıflandırılması (dar açılı, dik açılı, geniş açılı; çeşitkenar, ikizkenar, eşkenar) anlatılmakta ve çemberlerle üçgen inşa etme yöntemi gösterilmektedir.. Videoda ayrıca üçgenlerin iç açılarının toplamının 180 derece olduğu bilgisi vurgulanmakta ve farklı özelliklere sahip üçgenlerin (dar açılı ikizkenar, dik açılı çeşitkenar ve geniş açılı eşar üçgen) açı ölçüleri ve kenar uzunlukları açıklanmaktadır. Video, bir ödül sorusuyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin Tonguç adlı öğrencisine rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, rasyonel sayılarla çarpma işleminin temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından sadeleştirme, işaret kuralları, tam sayılı kesirlerle işlemler, sıfır ve bir ile çarpma işlemleri gibi konuları örneklerle detaylı şekilde ele alıyor. Ayrıca bölme işleminin kuralı (birinci kesir aynen yazılır, ikinci kesir ters çevrilip çarpılır), etkisiz eleman ve ters eleman kavramları da anlatılıyor.. Videoda bir model soru üzerinden Tonguç'un haftanın kaçını harcadığı problemi çözülüyor ve öğrencilere ödev verilerek video sona eriyor.
Deneme 20 matematik sorusu ve 50 dakika süre içermektedir. Öğrenciler sınıf ve sıra numarasıyla sınava girmelidir. Fen bilimleri için ayrılan sürenin 30 dakikası matematik için kullanılabilir
Bu video, Ani Bey'in sunduğu bir eğitim içeriğidir.. Videoda e-devlet üzerinden ortaokul diploma sorgulama işleminin nasıl yapılacağı adım adım anlatılmaktadır. İçerikte, e-devlet üzerinden ortaokul diploması, mezuniyet belgesi, öğrenci belgesi, hizmete özel belge, tanım ve tamamlama belgelerinin nasıl sorgulanabileceği gösterilmektedir. Ayrıca, bu işlemlerin hem mobil uygulamadan hem de web sitesinden yapılabileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan 2022 LGS matematik sınavındaki soruların çözümlerini içeren eğitim içeriğidir.. Videoda 2022 LGS matematik sınavındaki sorular adım adım çözülmektedir. İçerik, üslü ifadeler, bilimsel gösterim, köklü ifadeler, eşitsizlikler, çarpanlar, cebirsel ifadeler, geometrik şekillerin alanları, Pisagor kuralı, olasılık problemleri, hacim hesaplamaları ve çeşitli günlük hayattan problem çözme sorularını kapsamaktadır.. Video, 2021 LGS'ye göre soruların biraz daha kolaylaştırıldığı bilgisiyle başlamakta ve her soru için gerekli kurallar hatırlatılarak çözüm yöntemleri detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca çiftlikteki süt doldurma, konserve kutusu hacmi hesaplama ve tarlaların sulanması gibi pratik problem çözümleri de içermektedir.
Program değerler ve yetkinlikler çerçevesinde hazırlanmıştır. Bireysel farklılıklar ve gelişim süreçleri dikkate alınmıştır. Program 2018-2019 eğitim yılından itibaren uygulanmaya başlanmıştır
Bu video, Başarının Ortaokul Matematikçisi olan Birebir Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda ortaokul matematik 6. sınıf konularından aritmetik ortalama ve açıklık konuları detaylı olarak anlatılmaktadır. Öncelikle aritmetik ortalamanın tanımı ve formülü (verilerin toplamı bölü veri sayısı) açıklanmakta, ardından çeşitli örneklerle (kardeşlerin yaş ortalaması, Mustafa ve Osman'ın boy ortalaması) konu pekiştirilmektedir. Daha sonra açıklığın tanımı ve formülü (en büyük değer eksi en küçük değer) anlatılmakta, ardından açıklık hesaplamaları örneklerle gösterilmektedir. Son olarak, bir okuldaki kulüplere katılan kız ve erkek öğrenci sayıları üzerinden iki veri grubunun aritmetik ortalaması ve açıklığı hesaplanmaktadır.
Her pozitif tam sayı en az iki pozitif tam sayının çarpımı şeklinde yazılabilir. 1 sayısı tüm pozitif tam sayıların çarpanıdır. Asal sayılar sadece 1 ve kendisine bölünebilen sayılardır. En küçük asal sayı 2'dir
Bu video, Gusa Rhino'nun Rızalarken Tam Orta Mektebi'nin yeni mektep binasının açılışını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda mektep öğrencileri ve öğretmenleri yer almaktadır.. Video, 184 şakir yerlilik mekteple tedrisin muaseret talebe uygun kurulması için yeni mektep binasının açılışını konu almaktadır. Üç mertebeli, 264 şakir kapasiteli, 11. sınıftan itibaren kazan kanı ile telsiz olan, dahi istek ve ışık sistemi ile donatılmış, modern hava ile temin edilmiş mektep binasının özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca Guba'nın Hacı Hüseyin'li kentinde 528, Guba'nın Kungıçla kentinde 220 ve Şabranın Agalık kentinde 648 şakirt yerlilik mektep binası dikintisi devam ettiği belirtilmektedir.
Bu video, bir matematik öğretmeninin üslü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda üslü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir. Öğretmen, üslü sayıların değerlerini bulma, negatif kuvvetlerde işlem yapma, payda eşitleme ve katsayıları toplama gibi konuları örneklerle açıklamaktadır. Video, TEOG sınavında çıkabilecek tarzda bir soruyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere çarpanlar, asal sayılar ve bölenler konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle çarpanların tanımı ve özellikleri, bir sayının çarpanlarını bulma yöntemleri (asal çarpan algoritması) anlatılmaktadır. Ardından asal sayıların tanımı ve özellikleri, iki basamaklı sayıların asal olup olmadığını kontrol etme teknikleri açıklanmaktadır. Son bölümde ise 204 sayısının bölen listesi yapılarak asal çarpanları bulunuyor ve kat kavramı tanımlanarak bir sayının katlarının nasıl bulunacağı örneklerle gösterilmektedir.. Videoda ayrıca harflerin değerlerini bulma problemi çözülüyor ve öğrencilere mantık kullanarak soruları çözmeleri tavsiye ediliyor.
ŞÖK toplantıları ortaokul ve liselerde farklı dönemlerde yapılır. Toplantılar ihtiyaç halinde müdür veya rehber öğretmenin talebiyle toplanabilir. Tutanaklar 5-12. sınıflar için ayrı ayrı ve birleştirilerek düzenlenebilir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı fen bilimleri dersi yazılı kampı formatındadır. Öğretmen, sınavda çıkabilecek soru örneklerini çözmekte ve konuları detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, fen bilimleri sınavlarına hazırlanan öğrenciler için çeşitli soru tiplerini içermektedir. İlk bölümde doğru-yanlış soruları çözülmekte, dünya'nın dönüşü ve ayın evreleri ele alınmaktadır. İkinci bölümde boşluk doldurma soruları ve ay evrelerinin detaylı açıklaması yapılmaktadır. Son bölümde ise mikroskobik canlılar, mantarlar, bitkilerin kısımları ve hayvanlar hakkında soru çözümleri sunulmaktadır.. Öğretmen, ay evrelerini anlamak için "dünyaya gidip aya dünyadan bakmak" gerektiğini vurgulamakta ve güneş lekeleri, güneşin kendi ekseninde dönme hareketi gibi konuları da açıklamaktadır. Video, fen bilimleri sınavlarına hazırlanan öğrenciler için kapsamlı bir çalışma kaynağı niteliğindedir.
Bu video, bir öğretmen ve Tonguç Eren adlı bir öğrenci arasında geçen matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, matematik konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Video, doğal sayıların karesi ve küpü kavramlarını geometrik şekiller üzerinden açıklamakta, ardından işlem önceliğinin sırasını (üslü ifadeler, parantezli işlemler, çarpma-bölme, toplama-çıkarma) detaylı şekilde anlatmaktadır. İçerik, teorik bilgilerin yanı sıra çeşitli örnekler ve LGS tarzında yeni nesil beceri temelli sorularla pekiştirilmektedir.. Videoda ayrıca üslü ifadelerin nasıl okunacağı ve hesaplanacağı, parantez kullanımı, sayı cümlesi yazma ve işlem yapma teknikleri gibi konular da ele alınmaktadır. Video, ödevlerin verilmesiyle devam eder ve bir tahmin oyunu sorusu üzerinden işlem önceliği konusu pekiştirilir.
Program, öğrencilerin Türkçeyi yetkin biçimde kullanabilmelerini ve kültürel değerleri kazanmalarını amaçlar. Beşinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar tüm dil becerilerine eşit önem verilir. Program, eleştirel düşünme ve araştırma becerilerini geliştirmeyi hedefler
Alfabetik sırayla branşlara göre hazırlanmış günlük ders planları sunulmaktadır. Planlar ilkokuldan liseye kadar tüm eğitim seviyelerini kapsamaktadır. Aylık planlar okul öncesi branşında yıllık planların yerini almaktadır