STEM Eğitimi ve Uygulamaları
STEM, fen, teknoloji, mühendislik ve matematiği birleştiren bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. STEM eğitimi, bilgiyi ezberlemek yerine uygulamaya odaklanır. 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeyi hedefler
- dergipark.org.tr
STEM, fen, teknoloji, mühendislik ve matematiği birleştiren bütüncül bir eğitim yaklaşımıdır. STEM eğitimi, bilgiyi ezberlemek yerine uygulamaya odaklanır. 21. yüzyıl becerilerini geliştirmeyi hedefler
Bu video, bir öğretmenin STEM (Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitim yaklaşımını anlattığı ve uygulamalı bir eğitim sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen ve öğrenciler (Sezer, İrfan, Mustafa ve Sedat) yer almaktadır.. Video, öncelikle STEM eğitim yaklaşımının tanımı ve Türkiye'deki gelişimiyle başlayıp, ardından bir çamaşır makinesi modeli oluşturma ve programlama sürecini adım adım göstermektedir. Öğretmen önce çamaşır makinesinin temel fonksiyonlarını anlatıp, ardından öğrencilerin bir STEM kitinden çamaşır makinesi modeli oluşturmasını, bu modeli bilgisayara bağlayıp algoritma programlama yapmasını ve son olarak modeli çeşitlendirmelerini yönlendirmektedir. Video, STEM yaklaşımının problem çözme, işbirlikçi yaklaşım ve üretim amaçlarını nasıl uyguladığını göstermektedir.
Bu video, teknolojinin gelişimini ve STEM yaklaşımının önemi hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, sosyal medyanın hayatımıza etkisinden başlayarak, bilim kurgu filmlerindeki robotların günümüzde gerçek olduğunu ve uzaydan dünyaya atlayış gibi hayallerin gerçekleştiğini anlatıyor. Konuşmacı, merak ve yaratıcılığın beslendiği sürece tüm bunların mümkün olduğunu vurguluyor ve problem çözen, analitik düşünen, araştırmacı, yenilikçi ve hayal gücünü kullanan bireylerin yetiştirilmesinin STEM yaklaşımıyla mümkün olduğunu belirtiyor.
Bu video, Trakya Üniversitesi'nde STEM eğitimini alan Afgan öğretmenlerin on günlük eğitim sürecini konu alan bir haber formatındadır. Videoda Trakya Üniversitesi Rektörü Profesör Dr. Erhan Tabakoğlu ve Afgan öğretmenlerden Şirzat yer almaktadır.. Video, disiplinlerarası bir öğrenim yaklaşımı olan STEM eğitimini alan Afgan öğretmenlerin eğitim sürecini ve sosyal programlarını anlatmaktadır. Rektör Tabakoğlu, üniversitenin modern eğitimler sunduğunu ve daha önce de Özbekistan, Kırgızistan ve Kazakistan'dan gelen öğretmen gruplarının üniversitelerinde eğitim aldığını belirtmektedir. Ayrıca, Afgan öğretmenlerden Şirzat'ın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a yazdığı "Güçlü Lider" kitabını rektör Tabakoğlu'na vermesi ve bu kitabın Ankara'ya götürülüp Erdoğan'a ulaştırılacağı bilgisi paylaşılmaktadır.
İlkokul robotik kodlama, öğrencilere temel robotik ve kodlama becerileri kazandırır. Eğitim basit projelerle problem çözme ve yaratıcılık yeteneklerini geliştirir. Programlanabilir robotlar ve görsel programlama platformları kullanılır. Hikayeye dayalı eğitim ve yaratıcı projeler uygulanır
Bu video, Türkiye'de 106 okulun STEM çeyrek faaliyetlerini koordine eden bir kurum başkanı tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Bahçeşehir Üniversitesi'nin Dr. Selcar Çorlu tarafından geliştirilen sistem bütünleşik öğretmenlik çerçevesini kullanmaktadır.. Video, STEM eğitim yaklaşımının tanımı, 21. yüzyıl fen ve matematik eğitimi, bilgi temelli hayat problemi (BTP) ve bir noktadan bakma teknikleri gibi konuları kapsamaktadır. Eğitim süreci sekiz haftalık periyotlarla ilerlemekte olup, ilk haftada BTP verilmekte, ikinci haftada BTP'nin bilmeyenleri öğrenilmekte, üçüncü haftada ortak çözüm yolları bulunmakta ve son haftada ürün geliştirme çalışmaları yapılmaktadır.. Sunumda ayrıca analitik düşünme, yaratıcılık, iletişim ve işbirliği gibi 21. yüzyıl becerilerinin önemi vurgulanmakta, merdanlerin boyaları, üç boyutlu çizimler, gölgelerden faydalanarak yapılan çalışmalar, optik illüzyonlar ve bantlarla yapılan çözümler gibi çeşitli teknikler anlatılmaktadır. Video, öğrencilerin yaptığı bisiklet yolu uyarısı gibi uygulamalı örnekler ve Enver Yücel'in "Hayatın Eğitim" kitabından alıntılarla zenginleştirilmiştir.
MEB her yıl müfredat ve ders içeriklerinde güncellemeler yapmaktadır. Lise eğitimi akademik ve sosyal gelişimi destekleyen önemli bir süreçtir
Bu video, Bilim ve Teknolojide Kız Çocuklar Projesi'nin tanıtımını yapan bir eğitim içeriğidir.. Video, STEM çalışmalarında ve eğitiminde tasarım ve yaratıcılık boyutunun önemi üzerine odaklanmaktadır. Proje, teknik eğitime sanatı ve tasarımı da ekleyerek bütünsel bir eğitim anlayışına inanmaktadır. Kız öğrencilerin projelerini yaratıcı birer ürüne dönüştürme ortamı sunan bu sistem, teknik eğitime sanatı ve tasarımı da eklemleyerek kız çocukların pek çok şeyi başarabileceğine inanmaktadır.
Bu video, Cem'in 3D Lab'ın konuğu olarak 12 yaşındaki Yavuz Selim Doğan ile yaptığı bir röportajdır. Yavuz, Çağlar Koleji'nde okuyan ve STEM'de robot yapımı ve 3D tasarımlarla ilgilenen bir sitemist olarak çalışmaktadır.. Videoda öncelikle 3D yazıcı teknolojisi hakkında bilgiler verilmekte, çeşitli malzemelerden (metal, tahta, bambu, bronz, seramik) 3D yazıcıdan basılabilen ürünler gösterilmektedir. Ardından Yavuz'un stres çarkı projesi 3D yazıcıda basılmakta ve sonrasında bu stres çarkları arasında bir yarışma yapılmaktadır. Video, 3D yazıcı teknolojisinin potansiyelini ve günlük hayattaki uygulamalarını göstermektedir.
Bu video, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'nü kutlayan bir konuşmacının STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) alanlarında kadın temsilini artırmak için öneriler sunduğu bir konuşmadır.. Video, STEM alanlarının önemini vurgulayarak başlıyor ve günümüzde kadınların bu alanlarda az temsil edildiğini belirtiyor. Konuşmacı, kız çocuklarının STEM alanlarına ilgi duymasını ve kariyer sahibi olabilmelerini sağlamak için annelere çeşitli önerilerde bulunuyor: çocuklarıyla STEM konularını konuşmak, rol modelleri tanıtmak, saha gezileri yapmak, cinsiyetten bağımsız oyuncaklar almak gibi. Video, kadınların toplumda her alanda kariyer sahibi olma haklarını vurgulayarak sona eriyor.
SDG tabanlı STEM+A eğitimi sunan oyunlaştırılmış platform. Ortalama eğitim uygulamalarına göre 4 kat daha yüksek katılım oranı. AI tabanlı aylık yetenek raporu ile kişiselleştirilmiş öğrenme
Bu video, Konya Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Babür Özçelik'in Karatay Hürriyet Ortaokulu ve Ulu İrmak Hürriyet İmam Hatip Ortaokulu bünyesindeki STEM laboratuvarını ziyaretini konu alıyor. Ziyarette İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Servet Altuntaş ve okul müdürü Hüseyin Bağcı da yer alıyor.. Videoda, STEM laboratuvarında öğrencilerin üretim ve teknolojiyi bir araya getirerek ihtiyaçları doğrultusunda hayata yararlı nesneler ürettikleri gösteriliyor. Rektör, bu tür laboratuvarların ortaokul düzeyindeki çocuklara önemli katkılar sağlayacağını belirtiyor. İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, 2023 hedefleri kapsamında okullarda kurulan laboratuvar sayısının arttığını ve okulların "laboratuvar fabrikası" haline gelmesi gerektiğini vurguluyor. Okul müdürü ise öğrencilerin teorik derslerden yorulduklarını ve bu laboratuvarlarda eğlenerek öğrenmelerini anlatıyor.
Bu videoda Rıdvan Canbaz, Atölye Vizyon'un kurucusu olarak STEM ve Maker eğitimi hakkında bilgi veriyor. Atölye Vizyon, çocuklar için kodlama, robotik ve 3D yazıcılar konularında çalışmalar yapan bir eğitim kurumu.. Video, STEM ve Maker kavramlarının tanımıyla başlıyor ve bu eğitim yaklaşımlarının amacını açıklıyor. Ardından Arduino, Sphero, Osmo, Make Blocks, LEGO, güneş panelleri, rüzgar türbinleri, Snapscus ve 3D kalem gibi çeşitli eğitim materyalleri ve araçları tanıtılıyor. Bu materyallerin çocuklara algoritma mantığı, analitik düşünce, çözüm odaklılık ve problem çözme becerilerini geliştirmek için nasıl kullanıldığı anlatılıyor.
BASIS Peoria leads national rankings as a charter school serving grades 5-12. BASIS Oro Valley ranks 17th nationally as a charter school. BASIS Oro Valley requires students to start AP courses
MIT Media Lab tarafından 2006'da geliştirilen çevrimiçi kodlama ortamıdır. Bloklar kullanarak programlama mantığını görsel olarak öğretir. Ücretsiz ve kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir
Bu video, Fen Bilimleri öğretmeni Ahmet Alya tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Mavi Mercan El Cezeri Robotik STEM Atölyesi'nde STEM Lab tarafından üretilen STEM Boxları inceleme ve uygulama serisinin bir parçasıdır.. Videoda ahşap RGB ev yapımı adım adım gösterilmektedir. Önce kutudan çıkan malzemeler (pil, elektronik devre tasarımı için gerekli ekipmanlar, lazer kesim malzemeler ve ahşap lazer kesimler) tanıtılmakta, ardından devre kurulumu, LED anahtar, mimari tasarım ve montaj becerisi gibi beceriler kazanılacaktır. Bu uygulama, basit bir elektrik tasarımı ile harika renkli bir gece lambasına dönüştürülebilir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, tercih zamanı olan öğrencilere ve kariyerlerini değiştirmek isteyen kişilere yönelik bilgiler paylaşmaktadır.. Video, Endüstri 4.0 etkisi altında gelecekte ortaya çıkacak meslekler ve beceriler üzerine odaklanmaktadır. Dünya Ekonomik Forumu'nun "İş Dünyasının Geleceği" raporu üzerinden, 75 milyon kişinin işini kaybedeceği ancak 133 milyon yeni iş imkanı olacağı belirtilmektedir. Konuşmacı, hayal gücü ve yaratıcılık sektörü, nörobilim, biyomühendislik, etik danışmanlık, sürdürülebilir altyapı, ulaşım teknolojileri ve uzay pilotluğu gibi gelecekteki iş alanlarını detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, STEM becerilerinin yanı sıra sanatın da önemi vurgulanarak, disiplinler arası bilgi ve deneyime sahip bireylerin gelecekte avantajlı olacağı belirtilmektedir.
"Eğitim Liderleri" adlı canlı yayın formatında, sunucu Mevlüt Altıntop ile 22 yıllık tecrübeye sahip STEM öğretmeni Rahşan Tekin Arslan arasında geçen bir röportajdır. Rahşan Tekin Arslan, Hacettepe Üniversitesi Biyoloji mezunu ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde yüksek lisans yapmış bir eğitimcidir.. Röportajda STEM eğitiminin ne olduğu, Türkiye'deki uygulamaları, öğrencilerin nasıl faydalandığı ve STEM eğitiminin nasıl uygulanabileceği konuları ele alınmaktadır. Rahşan Tekin Arslan, STEM ile tanışma hikayesini, 3. ve 4. sınıflarda uyguladığı 5E planı (Giriş, Keşfetme, Uygulama, Değerlendirme) ve sınıf öğretmenleriyle işbirliği yapma sürecini anlatmaktadır.. Röportajda ayrıca STEM eğitiminin sadece özel okullarda değil, devlet okullarında da uygulanabileceği, pahalı bir uygulama olmadığı ve tüm öğrencilere yönelik olduğu vurgulanmaktadır. Rahşan Tekin Arslan, STEM eğitiminin IB ve PVP'ye uygun yapısı, değerlendirme rubriklerinin kullanımı ve öğrencilerin katıldığı uluslararası yarışmalar hakkında bilgiler paylaşmaktadır. Video, STEM eğitimi yapmak isteyen öğretmenlere kaynak önerileri ve örnek planlar hakkında bilgilerle sonlanmaktadır.
Bu video, Pıras Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar Eğitim Teknolojileri Öğretim Görevlisi Dr. Zülfügenç'in STEM öğrenme yöntemi eğitim günleri hakkında bilgi verdiği bir röportajdır.. Videoda, Milli Eğitim Müdürlüğü ve Türkiye ile yürütülen STEM öğrenme yöntemi eğitim günleri kapsamında ilk ve orta öğretimde görev yapan 50 öğretmenin iki günlük eğitim alacağı anlatılmaktadır. İlk gün sınıf öğretmenleriyle, ikinci gün ise ortaokul ve lisede görev yapan branş öğretmenleriyle STEM ekseninde eğitimler gerçekleştirilecektir. Dr. Zülfügenç, STEM'in dünyada en önemli öğretim metotlarından biri olduğunu ve Türkiye için de önemli yatırımlar yapıldığını vurgulamaktadır.