Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmış olup, öğretmen adaylarına yönelik buluş yolu (keşfederek öğrenme) stratejisini anlatmaktadır.. Video, Jerome Bruner tarafından geliştirilen buluş yolu stratejisinin tanımını, özelliklerini ve adımlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Stratejinin temel adımları (kavram tanımlama, örnek verme, akıl yürütme) açıklanmakta ve stratejinin özellikleri (merak ve keşfetme üzerine kurulu, tüme varma akıl yürütme, üst düzey zihinsel becerileri kazandırma) anlatılmaktadır.. Videoda stratejinin nesnel bilgiler kazandırdığı, bilişsel alanın kavrama ve üstü basamaklarında kullanıldığı ve bilişsel ekolün dayandığı bir yöntem olduğu belirtilmektedir. Ayrıca stratejinin tarihsel gelişimi ve sunuş yolu stratejisiyle karşılaştırması da yapılmaktadır. Video, stratejinin Türkçe dersinde eş sesli kelimelerin öğretimi örneği üzerinden adım adım gösterilmesiyle zenginleştirilmiştir.
Çalışma örneği analizi, öğretim stratejilerinin değerlendirilmesinde kullanılan bir tekniktir. Öğrenci çalışmaları tepki ve hata analizi olmak üzere iki biçimde değerlendirilir. Hata analizinde 3-5 arası soru sorulur ve hata örüntüleri belirlenir
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim dersi formatında hazırlanmıştır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme yoluyla öğretim, tam öğrenme stratejisi, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı, proje tabanlı öğretim, problem dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme ve harmanlanmış öğrenme gibi çeşitli öğretim stratejileri detaylı olarak incelenmektedir. İkinci bölümde ise yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ve işbirlikli öğrenme yaklaşımı ele alınmaktadır.. Her strateji ve yaklaşım için temel özellikleri, yararları, sınırlılıkları ve hangi durumlarda kullanılabileceği açıklanırken, öğretmen rolü ve öğrencilerin çalışma şekilleri hakkında da bilgiler verilmektedir.
Öğretim stratejisi, hedeflere ulaşmak için belirlenen genel yaklaşımdır. Öğretim yöntemi, ünitenin işlenişinde takip edilen sistemli yoldur. Öğretim tekniği, yöntemin ders etkinliğinde yapılan uygulamasıdır
Otoriter sınıf yönetimi en etkili yaklaşım olarak önerilmektedir. Sınıf yönetiminin dört temel bileşeni: tasarım, kurallar, planlama ve öğretim tekniği. Düzenli sınıf ortamı akademik başarıyı ve sosyal gelişimi destekler
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan eğitim psikolojisi konulu soru çözüm dersidir. Eğitmen, KPSS sınavına hazırlık amacıyla çeşitli psikoloji sorularını çözmektedir.. Videoda öğrenme psikolojisi, öğrenme aktarımı, ket vurma, koşullama ve olgunlaşma gibi konular ele alınmaktadır. Eğitmen, "Video Ders Notları" kitabının cevaplarını olmayan sorularını çözerek, öğrenmeyi etkileyen faktörler, türe özgü hazır oluş, genel uyarılmışlık, kaygı, güdüler, olumlu ve olumsuz aktarım, ileriye ve geriye ket vurma gibi konuları günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Videoda ayrıca öğretmenlerin öğrencilere sınav stratejileri hakkında tavsiyeler vermesi gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, soruları çözdükten sonra doğru yanlış sorularının ayrı bir videoda anlatılacağını belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından eğitim sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, eğitim bilimlerindeki temel kavramları somut örneklerle anlatarak izleyicilere sınav hazırlığı için yardımcı olmaktadır.. Video altı ana başlık altında düzenlenmiştir: farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı, program türleri, kavram öğretimi, öğretim stratejileri, eğitimde güncel yaklaşımlar ve öğretim ilkeleri. Her bölüm detaylı olarak incelenmekte ve çeşitli öğretim teknikleri, stratejileri ve yaklaşımlar açıklanmaktadır.. Videoda farklılaştırılmış öğretimde kullanılan teknikler (istasyonlar, merkezler, öğrenme ajandaları, karmaşık öğretim, yörünge çalışmaları, giriş noktaları, öğrenme sözleşmesi, katlı öğretim) ve değerlendirme teknikleri (köşe kapmaca, kutu yapma, evet-hayır kağıtları, parmakla işaretleme, yumruk yapma, gerçekte yüzleşme, sarmal oluşturma, simit tekniği, konuşma halkası, döngüsel yansıma, portfolyo) detaylı olarak ele alınmaktadır. Ayrıca program türleri, kavram öğretimi teknikleri ve eğitimde güncel yaklaşımlar (yapılandırıcı öğrenme, proje tabanlı öğretim, probleme dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, harmanlanmış öğrenme, yaşam boyu öğrenme ve isbirlikli öğrenme) da kapsamlı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretim stratejileri dersinin bir bölümüdür. Eğitimci, öğretim stratejileri ünitesinin devamını anlatmaktadır.. Video, özellikle buluş yoluyla öğretim stratejisini detaylı olarak ele almaktadır. Cern Bruner tarafından geliştirilen bu stratejinin, Piaget ve Vygotsky'nin gelişim teorilerine göre hem kalıtım hem çevre faktörlerinin önemini vurguladığı açıklanmaktadır. Ayrıca sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle karşılaştırmalı olarak, hangi stratejinin kolay ve zor konularda kullanılması gerektiği anlatılmaktadır.. Videoda buluş yoluyla öğretimin beş aşaması (ön bilgileri hatırlatma, yeni bilgi verme, örneklerle ilişkilendirme, örnek olmayan durumları verme, çocukların örnekler vermesi) örneklerle açıklanmakta ve sunuş yoluyla öğretim stratejisiyle karşılaştırılmaktadır. Video, bir serinin parçası olup, bir sonraki videoda araştırma inceleme yoluyla öğretim stratejisinden bahsedileceği belirtilmektedir.
Öğretim stratejileri, öğrenme kuramları doğrultusunda gelişir. Teknik, strateji ve yöntem hiyerarşik sıralaması: teknik, strateji, yöntem. Thorndike'in öğrenme ilkeleri: tekrar, uygulama, değerlendirme
Farklılaştırılmış öğretim, öğrencilerin hazırbulunuşluk, ilgi ve öğrenme profillerine göre düzenlenir. Yaklaşım Piaget, Vygotsky ve Gardner'ın kuramlarına dayanmaktadır. Bloom'un taksonomisi altı üst düzey düşünme becerisini tanımlar
1956'da Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiş bir öğrenme modelidir. 2001'de Anderson ve Krathwohl tarafından revize edilmiştir. Eğitimde öğrenme hedeflerini belirlemek için kullanılır
Bu video, bir eğitimci tarafından öğretmen adaylarına yönelik sunulan eğitim içerikli bir ders anlatımıdır.. Video, öğretmenlerin ders planlamada önce kur'an ve model belirleyip sonra stratejiler seçtiğini açıklayarak başlıyor ve üç temel öğretim stratejisini tanıtmakta. Özellikle sunuş yoluyla öğretim stratejisi detaylı olarak ele alınıyor. Sunuş yönteminin Au-Bell'in anlamlı öğrenme teorisine dayandığı, öğretmenin merkezde olduğu ve öğrencinin yarı aktif olduğu vurgulanıyor.. Videoda sunuş yönteminin beş aşamalı yapısı (genel kavramlar, alt kavramlar, olumlu-olumsuz örnekler, soru-cevap, farklı örnekler) detaylı olarak açıklanmakta ve hangi durumlarda (soyut kavramlar, ilk defa öğretilen konular, karmaşık konular) etkili olduğu belirtilmektedir. Ayrıca sunuşun düz anlatımdan farkı ve anlamlı öğrenmenin bilinenden bilinmeyene öğretim ilkesiyle ilişkisi de açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan öğretim stratejileri hakkında eğitim içeriğidir. Öğretmenlere yönelik hazırlanmış olup, buluş yoluyla öğretim stratejisi detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, sunuş yoluyla öğretim stratejisinden başlayarak buluş yoluyla öğrenme stratejisine geçiş yapmaktadır. Buluş yönteminin temel özellikleri, Bruner'in teorisi, bilişsel dengesizlik kavramı ve stratejinin kullanım alanları açıklanmaktadır. Ayrıca buluşun aşamaları (örnek verme, soru sorma, tanımlama, farklı örnekler sunma, zıt örnekler verme, yönlendirici sorular sorma) adım adım anlatılmaktadır.. Videoda buluş ve sunuş öğretim stratejileri karşılaştırmalı olarak ele alınmakta, buluş yönteminin zaman alıcı ve deneyim gerektiren bir yöntem olduğu, bilginin keşfedilmesi için örneklerin sunulması gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinin üçüncü ve en çağdaş strateji olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan uzman öğretmenlik hızlandırılmış eğitim dersinin bir bölümüdür.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde farklılaştırılmış öğretim kavramı, Gardner'ın çoklu zeka teorisi ve farklılaştırmanın temel ögeleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde öğrenmeyi etkileyen faktörler ve çeşitli öğretim stratejileri (sunuş, buluş, araştırma inceleme, tam öğrenme, yapılandırmacı öğrenme, proje tabanlı öğretim, probleme dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, harmanlanmış öğrenme, yaşam boyu öğrenme ve işbirlikli öğrenme) açıklanmaktadır. Son bölümde ise grup çalışması ve öğretim ilkeleri (hedefe uygunluk, öğrenciye görelik, öğrenci düzeyine uygunluk, hayatilik, transfer, yaparak yaşayarak öğrenme, ekonomiklik, aktüalite, açıklık, somuttan soyut, bilinenden bilinmeyen, yakından uzağa, basitten karmaşığa, bütünlük, anlamlılık, tümdengelim ve sosyallik) ele alınmaktadır.. Video, öğretmenlere yönelik hazırlanmış olup, her konu için örnekler ve uygulamalar içermektedir.
Bu video, Bursa Pegem Akademi'den Dr. Elif Kurşunlu tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Dr. Kurşunlu, KPSS sınavına hazırlanan aday öğretmenlere yönelik ÖYT sınavı için eğitim bilimleri konularını ele almaktadır.. Video, ÖYT sınavında çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm yöntemlerini kapsamaktadır. İçerikte öğretim ilkeleri, yapılandırmacılık kuramı, çoklu zeka teorisi, çeşitli öğretim stratejileri (sunuş, buluş, araştırma-inceleme), eğitim teknikleri (kavram haritalama, grup çalışma teknikleri, Bloom Tam Öğrenme Modeli, programlı öğretim, mikro öğretim) ve farklılaştırılmış öğretim gibi konular detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda her konu için KPSS'de çıkmış örnek sorular çözülmekte ve doğru cevap stratejileri açıklanmaktadır. Ayrıca eğitimci, ÖYT sınavındaki Eğitim Bilimleri sorularının genellikle benzer sloganlar ve çeldiricilerle sorulduğunu belirterek, bu dersin diğer KPSS derslerine göre daha kolay olduğunu ifade etmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan eğitim bilimleri alanındaki sınav sorularını çözen eğitim içeriğidir. Eğitimci, kendi hazırladığı 30'dan fazla özgün soruyu çözmektedir.. Video, öğrenme ve öğretme süreçleri, program değerlendirme yaklaşımları, kavram öğrenim materyalleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğretim stratejileri, eğitim yaklaşımları ve öğretim ilkeleri gibi eğitim bilimleri konularını kapsamaktadır. Her soru için doğru cevap verilmekte ve kısa açıklamalar yapılmaktadır.. Video, farklılaştırılmış eğitim, Bloom taksonomisi, hazır bulunuşluk, öğrenme ajandası, öğrenme sözleşmesi, değerlendirme türleri, portfolyo, davet mesajı ve program türleri gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca ölçme ve değerlendirme kısmının sorularıyla devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisi hakkında bilgi verilmektedir.. Video, araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinin John Dewey tarafından ortaya atıldığı ve en çağdaş öğretim stratejisi olduğu bilgisiyle başlıyor. Öğretmen, bu stratejinin yapılandırmacı anlayışa dayandığını, öğrencinin öznel bilgisini oluşturduğu bir süreç olduğunu açıklıyor. Daha sonra bu stratejinin mantığını, problem çözme aşamalarını (problemi hissetme, tanımlama, veri toplama, hipotez kurma, test etme) detaylı şekilde anlatıyor. Video, farklı öğretim stratejileri arasındaki karşılaştırmalarla devam ediyor ve öğretim yöntemlerine geçiş yapılacağı bilgisiyle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında sunulmuş olup, konuşmacı tarafından öğretim stratejileri konusunda bilgi verilmektedir.. Video, David Asubel tarafından geliştirilen sunuş yolu öğretim stratejisini detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte sunuş yolu öğretim stratejisinin temel prensipleri, avantajları, sınırlılıkları ve kullanım alanları açıklanmaktadır. Ayrıca, sunuş yolu öğretim stratejisinde dersin başında öğrencilere ön organize edici bilgiler verilmesinin önemi vurgulanmakta ve konu, KPSS sorusu çözümüyle sonlanmaktadır.